Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Atac comunist la Religie


-- Intr-un asa-zis raport intitulat \"Promovarea interesului superior al copilului in educatia religioasa. Monitorizarea educatiei religioase in scolile publice din Romania\", nostalgicii comunisti de la GDS sustin nici mai mult nici mai putin decat ca religia crestin-ortodoxa trebuie eliminata din scoli.
Este de remarcat faptul ca agitatorii sunt exact aceeasi care au sustinut cu vehementa eliminarea icoanelor din scoli, impotriva vointei majoritatii ortodoxe a Romaniei.
Sondaj ilegal \"avizat\" de MEC
Mult mai grav este insa faptul ca ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, pare pornit sa creada asemenea aberatii. El a sustinut, vineri, la Deva, ca, din punctul sau de vedere, \"religia e mai mult ca o poveste, ca un mit care se spune unui copil mic, iar el, dupa o anumita varsta, dupa 14 ani, alege ce sa faca\". Declaratia a provocat reactia preotul Alexandru Hotaran, protopop la Deva: \"Religia ne invata sa nu ucidem, ne satisface sufletul, il educa, ne invata sa nu furam, sa nu ne desfranam. De ce trebuie sa fie religia, Cenusareasa celorlalte materii?\".
ZIUA se afla in posesia unor informatii care incrimineaza Ministerul Educatiei si autorii asa-zisului raport, care se lauda ca au avizul MEC. Aprobarea pentru proiectul Ligii filo-maghiare a fost data de un fost secretar de stat, responsabil pentru minoritati, UDMR-istul Jozsef Koto. Asadar, intregul sondaj, in care copiii au fost interogati, printre altele, si asupra homosexualitatii, poate fi declarat ilegal, nefiind aprobat de un responsabil privind invatamantul preuniversitar.
Dupa icoane, urmeaza manualele
Raportul realizat de cei de la Pro Europa in perioada septembrie 2006 noiembrie 2007 a fost prezentat saptamana trecuta, la sediul GDS. Initiatorii acestui raport, proiect sustinut de Ambasada Regatului Tarilor de Jos la Bucuresti, au venit din nou in fata presei si a invitatilor cu acelasi mesaj negativ referitor la modul in care se desfasoara actualmente educatia religioasa in scolile din Romania. Autorii raportului ce urmeaza sa fie prezentat si MEC, in mare parte aceiasi care au luptat si pentru eliminarea simbolurilor religioase din scoli (Emil Moise, presedinta Ligii Pro Europa - Smaranda Enache si Remus Cernea - reprezentant al asa-numitei \"Solidaritati pentru Libertatea de Constiinta\") au formulat - in asa zisele concluzii ale \"muncii lor de cercetare\" - un lung sir de acuzatii la adresa invatamantului religios din scoli, cu argumente de multe ori irationale si neechilibrate. Deveniti peste noapte observatori ai educatiei religioase din scoli, autorii studiului dezbatut la GDS au atacat, rand pe rand, manualele si caietele de religie, programele scolare existente si cadrul legislativ care guverneaza statutul legal al predarii religiei in scolile publice si au deplans statutul cadrelor didactice care predau in prezent religia in institutiile de invatamant publice. Profesorul Emil Moise, cel mai virulent promotor al scoaterii icoanelor si invatamantului religios din scoli, si-a lansat ca de fiecare data in dezbaterile publice proiectilele anti-crestinism, desi autorii proiectului pretind, aberant, ca nu sunt niste atei care doresc eliminarea religiei din scoli.
Formularele otravite
Studiul publicat acum sub forma unei carti de Liga Pro Europa este rezultatul celor peste 3000 de chestionare distribuite elevilor si profesorilor in regiunile istorice ale tarii, despre care ziarul ZIUA a informat din vara trecuta. Aceste formulare au serioase probleme de deontologie, folosind intrebari tendentioase si chiar perverse, care invoca inclusiv homosexualitatea si pentru care trebuia sa se ceara acordul parintilor si a psihologului scolii. Un alt aspect asupra caruia ZIUA a atras atentia a fost ca introducerea acestor chestionare s-a facut cu aprobarea fostului secretar de stat MEC pentru minoritati, Joszef Koto, neabilitat sa aprobe astfel de sondaje. Elevii au fost chemati sa raspunda la intrebari de genul \"La orele de religie profesorul te invata sa fii tolerant? (variante de raspuns: fata de crestini/ evrei/ femei/ atei/ musulmani/ romi/ catolici/ homosexuali/ protestanti/ altii)\". Din chestionar nu a lipsit nici problema prezentei icoanelor in scoli. Copiii au fost intrebati daca \"in scoala ta exista - variante de raspuns: simboluri religioase, icoane apartinand cultului/ simboluri religioase, icoane apartinand mai multor culte si anume/ laborator, sala de rugaciune sau capela apartinand cultului/ laborator, sala de rugaciune sau capela cu simbolurile mai multor culte si anume)\"
GDS agita stafiile comunismului
Religia este din nou atacata, de aceasta data sub pretextul \"interesului superior al copilului\", care, chipurile, ar fi pus in pericol de predarea religiei in scoli. Un alt scop declarat al ofensivei anti-crestine ar fi acela ca Romania ar trebui sa se conformeze unor presupuse standarde europene in materie.
Minoritatea ateista si agresiva care vrea sa elimine crestinismul ortodox din societatea romaneasca a intocmit un Raport in acest sens. Actiunea a fost sponsorizata de Ambasada Olandei, prin programul Matra Kap. Interesant este faptul ca invatamantul religios are o pozitie mult mai importanta in scolile olandeze decat in scolile din Romania. De exemplu, in Olanda, guvernul finanteaza toate scolile, fara deosebire, dar doua treimi dintre scoli au identitate confesionala declarata, sunt catolice, protestante, mixte (catolice si protestante) sau ecumenice. Aceasta in conditiile in care in Olanda doar o treime dintre cetateni s-au declarat membri ai unei confesiuni, in timp ce romanii, in proportie de 99% se declara credinciosii unuia sau altuia dintre cultele legal constituite. Mai mult, in aceste scoli, educatia religioasa este obligatorie, in timp ce in Romania educatia religioasa este facultativa, orice copil putand sa refuze participarea la orele de religie.
In Olanda nu ar fi putut nimeni sa intocmeasca un asemenea raport, care sa faca recomandari ministerului olandez al Educatiei, privind modul cum se preda religia sau despre continutul manualelor de religie. Motivul este simplu. Ministerul olandez nu ar avea ce face un asemenea raport pentru ca amestecul statului in educatia religioasa este interzis, printr-un acord vechi de peste un secol. Programa scolara si continutul manualelor sunt atributul comitetelor de parinti.
Ambasadoarea Enache a fost degeaba in Finlanda
Smaranda Enache (foto), initiatoarea raportului, ne tot predica despre Europa si ne spune ca trebuie sa il izgonim pe Mantuitor din scoli pentru ca asa ar fi si in Uniunea Europeana. Este cu totul fals. Enache a fost ambasadoarea Romaniei in Finlanda si ar fi trebui sa stie cum se petrec lucrurile acolo. In Finlanda toti copiii participa la educatia religioasa luterana, daca parintii sau tutorii legali solicita acest lucru. Majoritatea populatiei finlandeze este de confesiune luterana si din acest motiv educatia religioasa se face in aceasta confesiune. Crestinii ortodocsi sunt o minoritate de 1,1%, respectiv 60.000 persoane. Cu toate acestea, invatamantul religios crestin-ortodox este protejat, nicidecum persecutat cum se intampla in Romania. De exemplu, in Finlanda, daca intr-o municipalitate sunt minim trei copii crestin-ortodocsi, atunci educatia religioasa a acestora este asigurata, fara sa mai fie nevoie de cererea parintilor.
Rolul religiei in educatia copiilor finlandezi este apreciat ca fiind foarte pozitiv, din moment ce scopurile predarii acestei materii sunt acelea \"de a-i face pe elevi mai constienti de propria lor cultura religioasa, de a intelege scopurile religiei si de a vedea cum influenteaza religia societatea si cultura\". In aceasta tara educatia religioasa este obligatorie.
Exemplele pot continua. In Marea Britanie, mama democratiei occidentale, educatia religioasa este obligatorie pentru copii de la 5 la 16 ani, indiferent daca frecventeaza scoli de stat, independente sau religioase. In Grecia, prima tara ortodoxa din UE, predarea educatiei religioase ortodoxe este obligatorie pentru toti copiii de aceasta religie.
Campania urmareste \"distrugerea moralei crestine\"
Oengistii atei de la Bucuresti au intocmit si au prezentat raportul cu pricina cat se poate de tendentios. De exemplu, dusmanii credintei au batut campii despre \"Sfanta Mina\", in realitate Sfantul Mina, foarte popular in Romania, la moastele sfantului venind zeci de mii de credinciosi sa se inchine in ziua de hram. Iata ce cultura religioasa au cei care isi dau cu parerea despre manualul de religie. Nici nu e de mirare. Unul dintre autorii raportului ateist a dat-o de garduri cu facultatea, pentru ca nu si-a sustinut examenul de licenta.
Campania anti-crestina din Romania este de sorginte cripto-comunista. Antonio Gramsci, ideologul Partidului Comunist Italian, a spus-o foarte clar: \"Pentru a cuceri puterea si a asigura transformarea comunista a societatii, trebuie mai intai sa cucerim constiintele, sa schimbam morala. Morala burgheza este dominanta pentru ca a devenit morala comuna. Dar morala burgheza este morala crestina. Trebuie deci sa distrugem morala crestina\".
Liderul Federatiei Educatiei Nationale, Catalin Croitoru
Ministrului ii lipseste minima cultura
\"Eu as spune in contrapondere la ce a spus el ca religia poate fi un basm numai pentru persoane care sunt departe de a avea un minim de cultura. In nici un caz nu poate fi privita ca un basm pentru ca este una dintre cele mai serioase stiinte, as spune - e o stiinta a stiintelor, e stiinta primordiala, or ea trebuie tratata ca atare si trebuie sa isi ocupe locul meritat in randul oricarei discipline scolare. Un om civilizat si un om care traieste in secolul XXI nu poate trai fara a avea o cultura religioasa, fara a cunoaste ce inseamna religia si fara a i se da, in felul asta, sansa sa aleaga\".
Agentul Enache incalca un drept fundamental
In ce priveste faptul ca exponentii Grupului pentru Dialog Social si ai Ligii Pro Europa practic vor sa le ia elevilor optiunea de a alege, din moment ce religia este facultativa, liderul FEN, Catalin Croitoru, a aratat ca \"Invocand pseudo-drepturi ale omului, de se fapt incalca un drept fundamental: dreptul de a alege. Nu se poate veni a se spune \"dom\'ne, nu putem baga religia in scoli de la clasele mici pentru ca inseamna ca impunem ceva copilului\". Nu impui copilului decat in momentul in care il privezi de anumite cunostinte in baza carora sa aleaga. Libertatea alegerii nu poate fi bazata decat pe un anume nivel de cunostinte. In necunostinta de cauza, nu pot alege nimic pe lumea asta. Or, a ma priva de informatia respectiva inseamna sa ma privezi de capacitatea mea de a alege pe baza informatiei privite. Deci, este o metoda extraodinar de perfida, ordinara as numi-o, ceea ce de la agenti de doi bani, naimiti pe trei monezi, gen Smaranda Enache, nici nu ma mira.\" (V.R.)
Vasile Timis, inspector pe probleme de religie in cadrul MEC
90% dintre profesori sunt pentru Religie
\"Cercetarea este bine-venita daca este facuta dupa niste criterii foarte obiective. Atat din partea unor profesori de religie, cat si din partea unor responsabili la nivel de inspectorate scolare din universitati, parerea este ca acel chestionar putea fi optimizat si gandit altfel. Din perspectiva profesorilor de religie, dar si a altor specialisti, intrebarile din chestionar ar fi usor discutabile. In urma cercetarilor noastre, realizate la nivel de comunitati, de diferite biserici, la nivelul profesorilor, perspectiva asupra predarii religiei este una in favoarea religiei intr-un procent foarte, foarte ridicat, mult peste 90%. As vrea sa spun ca, atat la noi, cat si in Europa se studiaza religia. In Austria exista zone in care se studiaza chiar doua ore de religie. De fapt la nivelul Comunitatii Europene, religiei i se rezerva un rol aparte si se considera ca actul educational nu poate avea o valoare morala. La noi, legiuitorul a precizat foarte clar ca elevul are dreptul sa isi aleaga disciplina, religia si confesiunea, cu acordul parintelui. Iar daca un singur elev este de o alta confesiune decat cea dintr-o clasa, el are dreptul sa decida si sa ceara sa studieze religia la nivelul confesiunii la care apartine. Vizavi de unele fapte incriminate in cercetarea celor de la GDS, noi avem anumite retineri si anumite pareri prin care solicitam organizarea unei discutii responsabile cu mai multi factori implicati in educatie si in primul rand cu parintii elevilor. Sigur ca trebuie sa fim foarte atenti ca nici un elev din sistemul nostru de invatamant sa nu se simta discriminat\".
LAsaTi copiii sA vinA la Mine
Iar Iisus, vazand, S-a mahnit si le-a zis: Lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti, caci a unora ca acestia este Imparatia lui Dumnezeu - Sfanta Evanghelie dupa Marcu, Cap10- 14
Pagina realizata de Luciana POP si George SCARLAT
Sursa: ZIUA

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: parmy | 04.03.2008 16:41 | 3463 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (20)

0 0

04.03.2008 20:41 adimatu

Ca de obicei tot ce nu canta dupa partitura ZIUA, este "asa zisa".

Mai baieti de la Ziua, va propun sa-i ardeti pe rug pe cei care indraznesc sa aibe alt punct de vedere decat cel pe care cu onoare il detineti cu drepturi de propietate. Habar n-aveti ca ceea ce se petrece in orele de religie nu inseamna educatie morala ci doar indoctrinare.

E usor de condus o tara cand locuitorii ei asteapta sa o duca bine numai dupa moarte. Pana atunci orice catastrofa guvernamentala sau naturala este urmarea pacatelor noastre (adica: TACI, ca tu esti vinovat!).

0 0

04.03.2008 22:06 sorinborodi

Doamne fereste,tot teztul prezentat in stire e o aiureala.Amin.Nu tot ce se scrie undeva e si inteligibil.

0 0

04.03.2008 22:49 dr_letter

Am impresia ca textul de mai sus a fost dictat la o sedinta de spiritism de sufletul vreunui mare politruc. Fraze dezlanate, limbaj de lemn, de "manie proletara" convertita la pupat moaste si atacuri la persoana. Bravos, stimabililor cuviosi reporteri !

0 0

05.03.2008 07:59 mirela49

Este un colaj articole ce exprima puncte de vedere documentate.Limbaj de lemn era in articolul propus de dr. letter, d-na ce crede ca este dreapta si gata sa arunce cu piatra.

0 0

05.03.2008 12:26 dr_letter

pt. mirela49 :

Stimata doamna, exista lemn de esenta nobila si rumegus, depinde din ce optezi sa construiesti ! N-am avut niciodata pretentia ca sunt detinatoarea adevarului suprem si nici nu mi-am permis sa amenint cu "pedeapsa vesnica" pe cei de alta parere cu mine. Singurul meu defect e ca ma deranjeaza ingustimea de vederi, numita in termeni populari prostie.

A bon entendeur, salut !

0 0

05.03.2008 12:52 emil

Va rog sa faceti comentarii la articol si sa nu atacati persoane! Va multumesc

0 0

05.03.2008 14:12 grigore_geta

Problemele cu manualele de religie si cu orele de religie sunt mai mult decat cele de indoctrinate. Nu exista o concordanta intre ceea ce fac elevii la celelalte discipline si lectiile de religie. Eu predau la clasa I si cele semnalate in presa sunt destul de reale. Adica in manuale asa se prezinta informatiile, iar ceea ce este scris acolo nupoate fi citit de elevii care sunt ascultati si trebuie sa "spuna pe de rost", pentru ca nu au invatat literele. La clasele mai mari, situatia este si mai grea, pentru ca invata lucruri pe care nu le pot intelege, despre popoare de care habar nu au, iar acest lucru ii indeprateaza in loc sa-i apropie de religie. Unii profesori de religie nu au habar de metodica, de psihologia copilului si ii trateaza ca pe niste adulti, nu vor sa colaboreze cu invatatorii pentru care nu au respect, considerandu-se superiori, asa ca orele de religie de multe ori sunt un calvar la care copiii sunt supusi. Calificativele nu dovedesc ccapacitati pe care elevii si le-ar fi format, de fapt nu dovedesc nimic, elevii nu inteleg pentru ce le-au primit: pentru ca au recitat cu intonatie o rugaciune, pentru ca au reprodus exact un paragraf...

Cred ca ar trebui sa se revizuiasca profund si manualele, si pregatirea celor pusi sa le aplice. Altfel, lectiile de religie mai mult vor strica decat sa indrepte drumul copiilor catreo o viata demna, cu sau fara religie.

0 0

05.03.2008 16:47 niky33

...perfect de-acord cu d-na Grigore_Geta ! ...atata timp cat sunt scosi pe banda rulanta ...profesori de religie...educatia religioasa in scoli va fi un DEZASTRU...multi dintre cei care predau religia ...sunt cazuti de la alte facultati ...sau ...s-au inscris la ,,faculta de religie"...pt ca era cu mult mai usor ca la alte facultati...(cu toate c-am auzit si varianta : ...merg la teologie si voi avea un post in invatamant ...asa :(... sa nu ma plictisesc ...si sa mai ies si eu din casa )...Multi dintre ei nu sunt exemple demne de urmat ...datorita comportamentului pe care-l afiseaza in special in fata elevilor...tactul pedagogic lasa mult ...de dorit ! ...

Sa nu uitam nici faptul ca daca intr-o scoala, sunt profesori de diferite confesiuni, acestia ,,se bat" ...pe elevi ...(care ,,culege" ...cei mai multi elevi ) ...ajungandu-se la situatia in care, copilul chiar daca este botezat ortodox ...sa mearga la orele de religie catolica ...doar pt ca este vecin cu profesorul de religie catolica ...sau pt ca prof. este o rudenie cu familia copilului ....sau in speranta (mai de graba PROMISIUNEA) obtinerii unei medii de 10 ...Cam asa isi ,,racoleaza" unii profesori elevii... La mine la scoala se practica si sistemul ,,pungutelor cu dulciuri" ...doar sa mearga la orele de o ANUMITA confesiune...

Oare cei din minister cunosc aceste chestiuni? ...sau Oare se fac cu APROBAREA lor? ...in schimbul unor alte favoruri ?...sa existe compromis chiar si cand e vorba de religie ?...de Dumnezeu?

1 0

05.03.2008 16:47 dia2007

De fapt acuzata este religia ortodoxa,nu predarea religiei in sine.Se vrea cu orice pret indepartarea religiei.De ce nu aminteste nimeni de beneficiile religiei?Ar fi atatea de spus pe aceasta tema!Sunt blamati profesorii de religie,dar care padure este fara uscaturi?Poate ca unii gresesc, dar marea majoritate a elevilor si a parintilor doresc predarea religiei in scoala.De parca nu ar fi destui profesori slabi pregatiti si la alte materii...Daca s-ar face un sondaj de opinie corect ,mare ar fi mirarea unora care au facut comentariile de mai sus.Foarte multi elevi sunt indignati de scoaterea religiei din scoli!!!Sunt convinsa ca voi fi aspru criticata de cei de mai sus,dar...ne exprimam liber opiniile.

0 0

05.03.2008 17:20 lau

Sunt de acord cu tine dia2007

0 0

05.03.2008 17:35 rodrigo

doamna grigore geta,sunt sigura ca aveti ceva personal cu profesorul de religie din scoala dumneavoastra,dar nu generalizati.Chiar daca aveti probleme personale cu doamna profesor,aceste animoziatati nu trebuie sa se rasfranga asupra copiilor.La clasa intai sunt mai multe imagini la lectii,comentandu-se impreuna cu elevii.Ati face bine sa deschideti un manual de clasa intai ca sa va convingeti.Cu manualele aveti dreptate,dar stati linistita ca s-au simplificat foarte mult.In ceea ce priveste profesorul de religie acesta are cel putin la fel de multa pedagogie si psihologie a copilului decat invatatorul(unii merg acum la facultate ca sa scape de frustrari)

0 0

05.03.2008 19:49 emil

Pentru dia2007: Sunt acuzate, in primul rand, manualele, programele si modul de predare, nu credinta sau religia! Ma indoiesc ca elevii sunt indignati de scoaterea religiei din scoli. Ati facut dvs. sondaje? La fel cum va intreb daca aveti statistici asupra profesorilor nepregatiti la alte materii? Stiti care este problema? Religia nu se preda ca matematica! Religia trebuie sa ajute sufletul subiectului educat si asta nu o poate face oricine. Eu cred ca discutiile de pe forumuri liste, etc., ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru cei care decid soarta disciplinei. Le recomand sa fie atenti!

0 0

05.03.2008 20:39 oanamihaela

Constat ca articolul este plin de contradictii si "adevaruri partiale".

1. In Olanda, religia se invata in scolile confesionale, nefiind pomenite scolile de stat.

2. In Finlanda se asigura fiecarui elev dreptul de a studia religia fara a se cere acordul parintilor (?), dar nu se indica de unde scoala cunoaste apartenenta religioasa a elevilor. Nu cumva parintii au completat o fisa in care au trecut si apartenenta religioasa a copiilor? In multe scoli din Romania se considera ca orice roman este ortodox, iar daca nu este asa, parintii trebuie pusi pe drumuri pentru a face cereri (care cateodata nici nu sunt primite).

3. Grecia are o democratie aparte, in care cetatenii au si obligatia de a vota, spre deosebire de toate celelalte tari, unde exprimarea votului este un drept. Daca un grec nu voteaza, este pasibil de o amenda usturatoare.

4. In Germania,credinciosii platesc un impozit legal de 1% din venituri, care asigura sustinerea cultelor si a invatamantului confesional. In Romania, s-a incercat introducerea unui astfel de impozit, dar a fost un procent de cam 80% din romani contra. Oare erau ortodocsii, caci, la celelalte culte, credinciosii platesc in mod benevol mult mai mult? As dori sa existe aceasta taxa, pentru a afla numarul corect de credinciosi!

5. In multe state occidentale, scolile confesionale sunt scoli de elita, sunt deschise tuturor celor care doresc sa invete in ele, sunt cu taxa si sunt partial sustinute de cultul respectiv. Dar nu cunosc sa existe si scoli ortodoxe!

0 0

05.03.2008 21:48 geis

Articolul atinge o problema "sensibila". Religia eate "hulita" pentru ca manualele sunt greoaie , iar "profesorii" le fac si mai greoaie!

Sa pui un copil de clasele I-IV sa memoreze fraze pe care nu le inteleg, sa-l padepsesti pentru ca nu reuseste sa reproduca o dictare a "profesorului", e inadmisibil.(Din pacate inspectorii sunt preoti!!! _ la religie evident).

Si la matematica manualele sunt stufoase, dar daca profesorul stie sa selecteze de ce au nevoie elevii, matematica e agreata.

Din pacate pentru unii "profesori", manualul e "firul rosu"!!!

Asta e : profesori facuti la blitz !!!

0 0

05.03.2008 22:35 ioncicu

Pentru rodrigo

1. Mai invata limba romana. Citat: "In ceea ce priveste profesorul de religie acesta are cel putin la fel de multa pedagogie si psihologie a copilului decat invatatorul". Corect este "In ceea ce priveste profesorul de religie acesta are cel putin la fel de multa pedagogie si psihologie a copilului cata are si invatatorul".

2. Afirmatia de mai sus este total falsa. Pedagogia si psihologia copilului studiata de un profesor de religie nu inseamna nici 10% din ceea ce a invatat un invatator in liceul pedagogic. Mai documenteaza-te.

0 0

05.03.2008 23:52 catalin_crcn

nu vreau sa se creada ca tin cu o tabara sau cu cealalta in ceea ce priveste predarea la ora manualul este un auxiliar profesorul se foloseste de fise de lucru de imagini de multe alte materiale cu care sa il atraga pe copil sa il faca sa iubeasca ceea ce este bun si foloseste la valorificarea moraltatii din fiecare suflet cu alte cuvinte metodele adecvate le identificam fiecare si sa recunoastem ca nu exista padure fara uscatura (vezi scandalul de la bacau olimpiada de limba romana)cine este vinovat??? oare este pedagogic chiar sa improscam cu noroi ??? eu zic sa gasim calea amiabila si asa cum am mai comentat un alt articol zilele trecute de ce daca franta se chinuie sa introduca religia si in celelate provincii in afara de cele 2 in care se preda noi dorim cu atata ardoare sa o scoatem??? eu zic asa pentru cine doreste sa se documnenteze sa citeasca lucrarea de doctorat a dlui profesor Timis si va intelege destule cel putin atat cat ii este necesar daca nu Dumnezeu sa ma ierte ca ... unii is grei de cap si vorba unui antecomentator al acestei compilatii de articole se tinde atac direct asupra ortodoxiei nu si a celorlalte culte era bine daca va uitati in aceasta seara pe Antena3 la Stirea Zilei si aflati mai multe .Numai bine si apropo si studentii teologi fac modul pedagogic in facultate si unii chiar invata se pregatesc cu seriozitate sa nu generalizam si in seminar se face si psihologie pt cine este interesat si deseori seminariile au profesori din cadrul liceelor pedagogice la disciplinile laice acolo unde nus titulari datorita numarului de ore ...

0 0

06.03.2008 07:28 rodrigo

Pentru ioncicu

Ati scris ,,mai documenteazate",dar corect este documenteaza-te.

Tot respectul il port pentru invatatori,mai ales cei in varsta,dar cei tineri nu dovedesc ca au facut asa de multa psiho-pedagogie in liceu.





0 0

06.03.2008 14:42 emil

Nu faceti analiza pe text, nu atacati persoane. Discutati IDEILE!

0 0

06.03.2008 21:29 grigore_geta

Asa este, nu vreau sa acuz pe nimeni , ideea este ca religia , ca si alte discipline umaniste, nu se rezuma doar la ainvata reguli si dogme. Aici totul este mult mai sensibil, trebuie sa se adreseze mai mult sufletului. E pacat ca denaturam comentariile si ne repezim a ne ataca, in loc sa facem front comun, daca intradevar iubim copiii si ne preocupa binele lor.

Probabil ca nu s-a observat ca am spus "unii" profesori si nu toti, iar psihologia copilului nu inseamna numai teorie, ca si religia. Nu diploma sau numarul anilor de scoala dau adevarata calitate a unui dascal, ci vocatie inseamna cu mult mai mult. Din pacate, manualele cu pricina, aparate cu atata patos de UNII profesori de religie sunt controversate chiar si de ALTII de aceeasi specialitate, care simt din sine, si nu datorita diplomei, ce inseamna si ce ar trebui sa se faca pentru propovaduirea religiei in scoli.

0 0

13.03.2008 21:31 raduandrei3

De mult n-am mai citit un articol cu afirmatii mai aberante si mai caraghioase decat acesta. Prin 1897 un francez cu pseudonimul Leo Taxil a indraznit sa scrie si sa publice "Biblia amuzanta".Daca suntem o tara democratica, cu pluralitate de opinii, propun sa fie studiata si aceasta carte IN SCOALA, in paralel cu religia.Pentru dezvoltarea gandirii critice MERITA cu prisosinta!

Marota cu criptocomunistii dusmani ai religiei cred ca a devenit cam plictisitoare, din lipsa de alte idei.Sa nu uitam ca acesti comunisti au fost la fel de dogmatici precum bazele religiilor.In orice invatamant modern tocmai DOGMA de orice fel trebuie eliminata!

Antiortodoxismul este o alta marota. A propos, care sunt meritele acestui ortodoxism, calendarul iulian pana in 1922 si alfabetul chirilic utilizat chiar si in secolul XX? Eu unul NU am obosit numarand azilele, scolile, asezamintele de binefacere, cantilele pentru saraci si alte asemenea FINANTATE si GESTIONATE de preapersecutata biserica ortodoxa.

Nu sunt impotriva exprimarii libere a parerilor credinciosilor, dar cer imperativ ca si parerea contrarie sa fie auzita IN MOD EGAL! Ori ce vedem? Toate canalele de mass media galgaie de emisiuni religioase, pe cand ateismul este blamat si condamnat cu inversunarea cu care a fost ars pe rug Giordano Bruno!

Este revoltator, nedrept si chiar neconstitutional!

Apoi chestiunea cu procentele este nerelevanta in domeniul adevarului stiintific. Adevarul nu se stabileste prin vot!

Sunt ferm convins ca ateii din Romania sunt cu mult peste 1% din populatie, dar nu sunt atat de agresivi si totalitari ca unii din religiosii nostri de factura TANACU! Dorim cumva sa ne conduca "tanacii", un soi de talibani autohtoni?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

57 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN