![](https://www.suntparinte.ro/uploads/resource/77/34/1/95x95/intrebarivacantadevarapreadolescentimin_1.jpg)
MINISTERUL EDUCATIEI AR TREBUI SA GANDEASCA NOI MODALITATI DE SANCTIONARE A ELEVILOR
„In anumite cazuri, scaderea notei la purtare nu isi dovedeste eficienta. In acest sens MECT ar trebui sa gandeasca (...) si alte modalitati de sanctionare a elevilor care incalca Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar sau regulamente de ordine interna”. De la formularea „ar trebui sa gandeasca”, pana la elaborarea propriu-zisa a acestor masuri este insa cale lunga.
Secretarul de stat s-a razgandit si in privinta sedintelor cu parintii desprere spunea ca „nu este normal sa existe, pentru ca parintele nu se duce de multe ori la acele sedinte, de frica sa nu fie apostrofat de doamna diriginta si sa-i fie jena pentru ce a facut copilul”. Zvetlana Preoteasa „subliniaza” ca sedintele cu parintii nu vor fi eliminate, ci ca „ministerul are in vedere o alta abordare prin care la aceste intruniri colective sa se discute strict probleme administrative”. O solutie in rezolvarea comunicarii deficitare scoala-familie ar fi discutiile personalizate parinte-diriginte in care sa fie discutate notele, comportamentul si problemele elevilor.
Asteptam sa vedem materializata abordarea Ministerului Educatiei prin care la sedintele colective vor fi discutate strict problemele administrative ale clasei si ale scolii.
Sursa: Gandul
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: trisi | 31.03.2008 22:09 | 943 vizualizări
Comentarii (7)
Decat sa se razgandeasca, i-ar sta bine sa gandeasca.
Eu stiu asa: la sedintele cu parintii intreb fiecare parinte daca vrea sa citesc notele din catalog...cine il impiedica pe parinte sa spuna nu si sa vina apoi , la sfarsit sau intr-o alta zi sa intrebe ? (daca e asa jenat...)
Sedintele cu parintii sunt utile.Se discuta despre modul de abordare al obiectelor de studiu,pretentia profesorului de specialitate si mai putin comportamentul elevilor .Fiecare parinte se intereseaza in particular despre acest lucru.
Şedinţele cu părinţii sunt utile doar în cazul în care la şedinţă participă şi părinţii elevilor problemă,însă aceştia evită de multe ori contactul cu şcoala,având pe semne alte probleme de rezolvat.Iar elevii în cauză s-au obişnuit cu media scăzută la purtare.
Notele elevilor SE TREC ÎN CARNETUL DE NOTE ....nu-i nevoie să vină părintele la şedinţă pt a le afla!!!
Sedintele cu parintii au existat si trebuie sa ramana o forma de comunicare in relatia parinte-profesor/diriginte. Este problema fiecarui profesor modul in care le realizeaza, asa incat ele sa fie cat mai eficiente. Sa nu uitam ca parintii sunt prietenii nostri.
Cunosc profesori diriginti care nu pregatesc sedintele cu parintii astfel incat acestea sa fie cu adevartat niste intalniri si dezabateri interesante. Ce fac acestia ? I-au catalogul din cancelarie, se duc in fata parintilor care totusi au raspuns la convocare si fac o „analiza” a notelor obtinute de catre fiecare elev. Dupa care, solicita ca parintii care au ceva de spus sa ia cuvantul....De regula, de la sedinte lipsesc tocmai parintii elevilor „cu probleme” care, fiind prezenti la alte convocari si fiind apostrofati si mustruluiti bine de catre diriginte, refuza sa mai participe. Cu acestia sunt mult mai utile convorbirile individuale, dar si acestea trebuie sa fie bine pregatite, documentate si realizate cu mult tact pedagogic. Atat sedintele cat si convorbirile cu parintii trebuie sa vizeze un schimb de experienta util, o confruntare de opinii si o cautare comuna de solutii eficace pentru munca educativa.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.