![](https://www.suntparinte.ro/uploads/resource/51/9/26/95x95/atasamentsigurmin.jpg)
INTERNAŢIONAL ,,CALITATEA - PERMANENŢĂ A ACTULUI DIDACTIC”, Ediţia a-IV a
Acţiunea va avea loc la Casa de Cultură a Sindicatelor şi la Şcoala ,,CORESI” din Târgovişte ( Str. Aleea Trandafirilor, Nr. 2). Sesiunea de comunicări este deschisă cadrelor didactice de orice specialitate, din ţară şi din străinatate.
ARGUMENT
Este dovedit faptul că factorul principal al performanţelor şi unul dintre elementele cheie ale competitivităţii îl reprezintă CALITATEA. De-a lungul timpului şi mai acut la ora actuală se manifestă o tendinţă din ce în ce mai pronunţată în creşterea exigenţei beneficiarilor educaţiei în ceea ce priveşte calitatea. Această tendinţă este însoţită de înţelegerea crescândă a faptului că îmbunătăţirea continuă a calităţii este necesară pentru a atinge, a menţine şi a creşte performanţa fiecărei instituţii de învăţământ şi fiecărui individ, în perspectivă. Succesul întregii activităţi derulate în instituţiile de învăţământ depinde în mare măsură de modul în care se asigură un management adecvat al calităţii.
Ca urmare, a apărut ca necesară „asigurarea calităţii” prin intermediul căreia, toate cerinţele beneficiarilor să fie înţelese de către furnizorul de educaţie, să reprezinte baza satisfacerii şi îndeplinirii aşteptărilor.
Perfecţionarea competenţelor în domeniul asigurării calităţii ca şi capacitatea implementării unui management adecvat constituie obiective centrale pentru cadrele didactice din sistemele naţionale de învăţământ.
Iată de ce derularea lucrărilor simpozionului îşi dovedeste oportunitatea, tematica abordând un subiect de maximă importanţă şi, de ce nu, de noutate pentru învăţământul românesc.
OBIECTIVE
• Conştientizarea necesităţii abordării demersurilor educaţionale din perspectiva implementării unui sistem de management al calităţii.
• Stimularea interesului tuturor profesioniştilor faţă de problematica asigurării calităţii în educaţie şi formare profesională, prin prezentarea de situaţii autentice din sfera învăţământului preuniversitar.
• Valorizarea potenţialului creativ al cadrelor didactice în vederea îmbunătăţirii continue a serviciilor educaţionale.
• Valorificarea învăţării informale şi nonformale în cadrul învăţării formale pentru eficientizarea actului didactic/ managerial.
• Promovarea autoevaluării la toate nivelele cu scopul autoreglării şi optimizării demersurilor manageriale.
SECŢIUNI DE COMUNICĂRI ŞTIINŢIFICE
- SECŢIUNEA I
TEMA:“Abordări ale sistemelor de asigurare a calităţii în educaţie”
Repere
Exemple de bună practică: strategii de asigurare a calităţii; planificarea activităţii CEAC - planuri operaţionale; organizarea şi monitorizarea autoevaluării; instrumente de evaluare; modalităţi de consiliere pentru elevi şi părinţi; fişe, chestionare pentru măsurarea gradului de satisfacţie a beneficiarilor direcţi (elevi, părinţi); rapoarte de activitate ale comisiilor de evaluare şi asigurare a calităţii; Modelul European de Excelenţă; studii de benchmarking etc.
Date informative: 60 locuri (20 directori de scoli, 20 membri CEAC, 20 cadre didactice din ţară şi din străinătate).
- SECŢIUNEA II
TEMA:“Exemple de succes şi obstacole în îndeplinirea standardelor de acreditare şi evaluare periodică elaborate de ARACIP”
Repere
Exemple de bună practică:studii de caz:, diagnoze ale nivelului de realizare a unor indicatori de performanţă din standardele de acreditare şi evaluare periodică, judecăţi evaluative ale nivelului de realizare al indicatorilor; intervenţii de remediere/ dezvoltare; proceduri de asigurare a calităţii; planuri de îmbunătăţire.
Date informative:60 locuri (membrii C.E.A.C.).
- SECŢIUNEA III
TEMA: “Utilizarea eficientă a strategiilor de evaluare şi autoevaluare în procesul de predare-învăţare ”
Repere
Exemple de bună practică: proiecte tematice educaţionale şi portofolii; studii de caz; instrumente pentru măsurarea feedback-ului (fişe de evaluare, fişe de observaţie, chestionare, joc de rol, concursul etc.) .
Date informative: 60 locuri (20 educatori-institutori, 20 învăţători-institutori, 20 profesori)
- SECŢIUNEA IV
TEMA: “Drumul spre excelenţă în învăţământul românesc: abordări didactice ale predării-învăţării”
Repere
Exemple de bună practică: studii de caz; standarde de calitate sau de excelenţă; Modelul European de Excelenţă; studii de benchmarking; proiecte de succes în activitatea didactică şcolară şi extraşcolară etc.
Date informative:60 locuri (20-educatori-institutori, 20 învăţători-institutori din ţară şi din străinătate, 20 profesori din ţară şi din străinătate)
- SECŢIUNEA V
TEMA: “Calitate în formarea profesională”
Repere
Exemple de bună practică: analize de nevoi, proceduri, proiecte-parteneriate, modalitati de gestionare eficienta a veniturilor proprii, standarde pentru programele de formare etc.
Date informative:40 locuri (directori C.C.D., metodisti C.C.D.,formatori C.C.D. )
- SECŢIUNEA VI
TEMA: “Contribuţia Consiliului elevilor la creşterea calităţii mediului educativ”
Repere
Exemple de bunā practică:exemple de bune practici ale Consiliului elevilor, iniţiative, planuri de activitate, abordări ale problematicii calităţii etc.
Date informative: 20 locuri pentru elevi de gimnaziu si de liceu.
PROBLEME ORGANIZATORICE:
Înscrierea participanţilor se va face pâna la data de 2o aprilie 2007, având prioritate primii înscrişi, în funcţie de numărul de locuri. Pentru aceasta trebuie să completaţi formularul de înscriere şi să-l expediaţi (până la data menţionată) pe adresa de email corespunzătoare secţiunii la care vă înscrieţi:
- SECŢIUNEA I: “Abordări ale sistemelor de asigurare a calităţii în educaţie”: calitatesectiuneaunu@yahoo.com
- SECŢIUNEA II: “Exemple de succes şi obstacole în îndeplinirea standardelor de acreditare şi evaluare periodică elaborate de ARACIP”: calitatesectiuneadoi@yahoo.com
- SECŢIUNEA III: “Utilizarea eficientă a strategiilor de evaluare şi autoevaluare în procesul de predare-învăţare ”: calitatesectiuneatrei@yahoo.com
- SECŢIUNEA IV: “Drumul spre excelenţă în învăţământul românesc: abordări didactice ale predării-învăţării”: calitatesectiuneapatru@yahoo.com
- SECŢIUNEA V: “Calitate în formarea profesională”: calitatesectiuneacinci@yahoo.com
- SECŢIUNEA VI:”Contribuţia Consiliului elevilor la creşterea calităţii mediului educativ”: calitatesectiuneasase@yahoo.com
o Materialele necesare bunei desfăşurări a acţiunii se vor realiza prin autofinanţare . Taxa de participare în valoare de 30 RON ( cadru didactic) şi 15 RON ( elev ) se va depune în contul RO19RNCB0133045462750001 deschis la BCR Dâmboviţa pe numele Ungureanu Maria, cu specificaţia PENTRU SIMPOZION.
o Relaţii suplimentare puteţi obţine zilnic între orele 18- 20 la telefon 0721413053 (Insp.şc inst. Mariana Ungureanu) sau la telefon 0727708320 ( Dir. adj.inst. Georgeta Gogeanu ) – coordonatorii programului. Vă rugăm să apelaţi aceste două numere doar între orele indicate.
o Persoanele care doresc să publice lucrarea trebuie să respecte următoarele cerinţe:
- redactarea lucrării se va face în format A4, la un rând, cu margini egale de 20 mm;
- sub titlu se vor scrie profesia, numele şi prenumele autorului/ autorilor, instituţia, localitatea, judeţul( pentru fiecare autor);
- la sfârşit se va consemna bibliografia, în ordinea următoare: nume şi prenume autor/autori, titlul lucrării , editura, oraşul, anul, pagina ( 2-3 lucrări) ;
-mărimea lucrarii pentru publicat: maxim 2 pagini ( Arial 12);
-lucrarea pentru publicat va fi trecută pe dischetă/ CD, cu menţiunea PUBLICAŢIE în fişierul respectiv;
-publicarea se va face în limita a 250 locuri, în două numere.
o Persoanele participante la lucrările simpozionului, din ţară şi din străinătate, vor trimite referatele prin email până la 1 mai 2008, iar în data de 10 mai 2008 vor prezenta pe suport de hârtie lucrarea tehnoredactată şi rezumatul acesteia pentru publicare ( dacă este cazul ), CD/ dischetă iscalit/ă+numere de telefon ale persoanelor care au elaborat lucrarea ( toate puse într-o folie de plastic ).
o Lucrările prezentate trebuie să fie corectate de eventualele greşeli apărute la tehnoredactare. Scrisul să conţină semnele diacritice: ă ,â ,î, ş, ţ. Rugăm ca materialele să conţină contribuţii personale pentru a ne încadra în normele unui real schimb de experienţă. Organizatorii / colectivul de redacţie nu-şi asumă responsabilitatea pentru conţinutul lucrărilor, sau pentru cele care nu respectă cerinţele de tehnoredactare ( nu au caractere româneşti, nu au rezumat etc.). În caz contrar, lucrările vor fi remise.
NOTĂ : - prezenţa este obligatorie:
-primirea invitaţilor şi participanţilor va avea loc la Casa de Cultură a Sindicatelor din Târgovişte, între orele 8 –9,30;
-lucrările simpozionului se vor derula între orele 9,30- 17;
- lansare de carţi, ghiduri metodologice, auxiliare didactice, reviste publicate în anul şcolar 2007- 2008;
-comunicările vor fi susţinute la nivel de secţiune;
-fiecare comunicare poate fi elaborată de către una sau două persoane, prezenţa fiind obligatorie doar pentru una dintre acestea;
-în ziua de desfăşurare a lucrărilor simpozionului, fiecare participant va prezenta moderatorului de secţiune lucrarea tehnoredactată şi lucrarea ce urmează a fi publicată ( dacă este cazul);
-comunicările vor fi evaluate chiar de participanţi, luând în considerare suportul ştiinţific, gradul de originalitate, noutatea;
- timp de expunere: 10 minute;
-în acelaşi mod se va proceda şi la secţiunea pentru elevi.
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: diana_elena | 02.04.2008 20:52 | 4123 vizualizări
Comentarii (5)
Se poate participa indirect?
Care este taxa?
Multumesc!
tema este foarte interesanta. va rog sa comunicati care este taza de inscriere
va multumesc.
La nota scrie destul de clar : - prezenţa este obligatorie:
Taxa de inscriere 30 Ron -cadru didactic, 15 ron /elev
De ce impuneti prezenta obligatorie? Participam si la alte simpozioane internationale si avem dreptul sa trimitem lucrarile fara sa fim prezenti, daca suntem din alte judete...
abia astazi am vazut stirea
pot sa ma mai inscriu? la ce sectiune mai sunt locuri?
am fost eleva si profesor in targoviste
sunt din bucuresti dar daca mai este posibila inscrierea voi fi prezenta in ziua simpozionului
... in rest...
sarbatori cu bucurie!
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.