Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

ABSURD !

Ministrul Comunicaţiilor a fost mandatat de Guvern să semneze un act adiţional la contractul încheiat în 2004 cu Microsoft pentru închirierea de licenţe software utilizate de instituţiile publice, prin care statul va plăti companiei americane încă 26,1 milioane dolari, pentru alte 40.000 de licenţe, transmite Mediafax.
Suma va fi achitată Microsoft de la bugetul de stat, într-o singură tranşă, în primul trimestru al anului viitor, dar nu mai târziu de 31 martie 2009, în limita sumelor aprobate prin lege pe 2009 cu această destinaţie în bugetul ministerului, conform unei hotărâri aprobate recent de Guvern.
Proiectul iniţial al Hotărârii de Guvern prevedea ca suma să fie achitată în nouă rate egale, de 2,9 milioane dolari, în perioada februarie 2009 - februarie 2011. Valoarea contractului semnat în urmă cu patru ani pentru 47.510 licenţe software, de 54 milioane dolari, va fi majorată astfel cu circa 50% şi va ajunge la aproximativ 80 milioane dolari.
Actul adiţional va fi semnat de ministrul Comunicaţiilor, Karoly Borbely, şi de către reprezentanţii Fujitsu Siemens Computers din Austria, partenerul european al companiei americane.
„Curierul naţional din 23/06/2008

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: popicu9 | 23.06.2008 20:05 | 3647 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (8)

0 0

24.06.2008 12:52 popicu9 - Autor

Sunt profesor de mate şi am 57 ani . Am considerat necesar să lucrez pe calculator şi mai ales să mă implic în popularizarea acestuia printre elevi şi colegi. La şcoala noastră 2/3 dintre elevi şi cadre au calculatoare personale.

Ieri (23/06/2008) două ştiri de pe net (www.ziare.com) mi-au atras atenţia şi am propus pe didactic.ro două ştiri prin care vă ceream ajutorul în lupta cu BIROCRAŢIA ŞI/SAU MAFIA DIN M.E.C.T. Aceştia din nepricepere sau interes (oricum e rău pentru elevi şi cadre) aruncă cu banii învăţământului pe fereastră.

SĂ LE CEREM ÎN COR SĂ RENUNŢE LA PROGRAMELE ACTUALE -INEFICIENTE- şi să se concentreze pe :

DOTAREA ŞCOLILOR CU CÂTE UN CALCULATOR ÎN CLASĂ

INTRODUCEREA INTERNETULUI ÎN FIECARE ŞCOALĂ

RENUNŢAREA LA SOFTURILE CU LICENŢĂ ÎN FAVOAREA CELOR OPEN SOURCE

UN PROGRAM DE DOTARE A ELEVILOR ŞI CADRELOR (20% PE AN)CU LAPTOPURI (UMPC) DE TIPUL OLPC SAU EEE PC (sunt în curs de lansare vreo 25 de modele de laptopuri de mici dimensiuni tip OLPC)



SUMELE ALOCATE ASTĂZI PENTRU CALCULATOARE ŞI SOFTURI AR FI SUFICIENTE PENTRU PROPUNERILE DE MAI SUS . Mai mult prin renunţarea progresivă la manualele clasice şi adoptarea celor digitale ar putea fi obţinute fonduri considerabile



Un sistem de operare FREE ŞI OPEN-SOURCE (gratuit şi public) este UBUNTU.

AVANTAJE FAŢĂ DE WINDOWS :

Este gratuit.

Se instalează în maximum 45 minute.

Are interfaţă în limba română.

Odată cu sistemul se instalează driverele , playerele , office-ul care este şi el gratuit.

Nu necesită antivirus.

Este mult mai rapid atât la bootare cât şi la folosire (în numai 700 Mb are TOTUL)

DEZAVANTAJE FAŢĂ DE WINDOWS :

Are puţine jocuri care rulează pe el

Şi ... cam atât !

DESPRE EL GĂSIŢI INFORMAŢII (POATE FI ŞI DESCĂRCAT)LA ADRESA

http://www.ubuntu.ro/acasa



Office gratuit se găseşte la adresa : http://ro.openoffice.org/

Pe lângă faptul că este gratuit are o serie de funcţii care lipsesc în Microsoft Office , este 100% compatibil cu Microsoft , are interfaţă şi manual în limba română.

0 0

24.06.2008 13:46 emil

Domnule coleg. Ideea cu OpenS este f buna, dar sa stiti ca si ea COSTA BANI!

Costa instalare, configurare, training, compatibilizare, etc... Nimic nu e fara bani! Utilizarea laptop ar fi ideea cea mai eficienta, elevii ar merge cu laptop oriunde, s-ar conecta la net, ar avea acces la resurse, etc...

Numai ca degeaba dau calculatoare daca nu fac UN SISTEM eficient de invatare online sau macar de comunitate a elevilor si profesorilor. Daca ii dau un laptop sau desktop acasa fara sa gandesc CUM il folosesc si care sunt MIJLOACELE de eficientizare a educatiei, acest proiect este un mare bluff ca si cel dinainte cu prostia ael !

0 0

29.06.2008 13:52 mihaimdl

Cateva comentarii: NU exista doar Ubuntu. Aceasta distributie este una din cele peste 200 de distributii opensource active! Desigur este una dintre cele mai bine documentate (dar iarasi, nu singura). Pe de alta parte Emil are dreptate: totul costa (ca de fapt orice invatatura, informatie, etc). Dar cati dintre noi au "invatat" efectiv Windows sau Office (word, power point, etc)? si cati au descoperit lucrand facilitatile acestor sisteme mai incercand, mai intreband pe un coleg, etc. Cred ca nu va fi greu pentru nimeni sa invete inca ceva (mai ales ca la nivel de interfata grafica lucrurile se aseamana foarte mult), iar resursele existente pe internet si toate failitatile respective sunt la fel de bine accesibile si pe sistemele opensource. Problema reala este cea semnalata si de Emil: avem mijloacele! ce facem cu ele? Cati vor fi dispusi sa faca trecerea? (si mai ales cati vor fi carcotasi de serviciu? - personal apreciez ca peste 80% vor fi reticenti la schimbare). Ramane apoi alegerea: ce sistem se va folosi? (si aici vor aparea interese!). Prin urmare lucrurile nu sunt simple si fara o vointa ferma si o atitudine deschisa, transparenta nu se va putea face nimic! Personal mi-am pus la punct un sistem care are tot ce am nevoie pentru domeniul in care lucrez (chimie organica si modelare), sistem de care sunt foarte multumit.

0 0

30.06.2008 11:53 popicu9 - Autor

Mulţumesc colegilor de mai sus (emil şi mihaimdl)care arată pricepere (ştiu cu siguranţă mult mai mult decât mine)dar pasivitatea aduce după sine plafonare şi de aici .."moartea" spiritului.

1)Ştiu că opensource nu este gratis dar în comparaţie cu softul licenţiat (?) este ca şi gratis

2)Ştiu că există mai multe distribuţii de linux şi nu numai (office)dar nu ştiam că există 200 !

3)Ştiu că există reticenţă la schimbare .La mine la şcoală am colegi foarte bine pregătiţi dar care nu folosesc mijloacele moderne , pentru ei calculatorul şi internetul sunt "periculoase". Vor mai fi la fel de bine pregătiţi peste 5 ani?

4)Opensource este la fel de bun ca softul cu licenţă şi câteodată chiar mai bun , dar nu este adoptat pentru că:-sunt multe variante (distribuţii)-cei ce fac astfel de soft nu se pricep la marketing şi nu ştiu "să-şi vândă marfa"

-sunt interese materiale la nivel de guvern şi ministere -suntem dependenţi (dependenţă indusă de "cadrele didactice care ne-au educat cu Windows şi MS office)de softul cu licenţă.

5)Stă în puterea cadrelor didactice să schimbe (în timp îndelungat) această situaţie

0 0

30.06.2008 16:00 professorbujor

Cred ca orice produs ,de orice natura,ca rezultat al muncii cuiva,trebuie rasplatit,daca il utilizezi;altminteri,dovedim ca suntem romani!Inca o data.

Cat despre "informatizarea invatamantului",lasand deoparte eventuale inconsecvente de ordin etic,cred ca mergem "de-a busilea",adica mai avem pana la a ne ridica in doua picioare.

0 0

30.06.2008 18:36 fluturascornelus

Acste idei ar tebuii trimise la minister pt ca asa nu cred ca le ia cineva in seama chiar daca sunt foarte bune ,raman aici si atat.Caini latra ,ursul merge.

0 0

30.06.2008 19:34 emil

Stimati colegi,

Politicile in domeniul ITC nu depind de noi, nu intereseaza pe nimeni de cadre didactice sau de elevi, de nevoile lor. De asemenea nu intereseaza pe nimeni cum se cheltuieste banul public. Din stirea pe care noi comentam, rezulta ca se cheltuie 600 EUR pe unitate, licente MS. Oare guvernul nu poate negocia acseasta suma care mi se pare enorma? La nivel guvernamental se pot discuta si chiar face "santaj" pe astfel de tranzactii. Se pot discuta alternative paralele, se pot face proiecte pilot cu openS, se pot gasi poate multe alte solutii dinamice, deschise. CINE trebuie sa gandeasca asta? Are statul roman, exista in institutiile bugetare adevarati specialisti ITC? Aveti un exemplu de aruncat banii pe apa sambetei cu politica ITC, numita "informatizare", care a dat chix pentru ca nu au exstat si nu exista specialsiti care sa faca analize, sa faca proiecte...etc. Asa am ajuns sa avem "ael", "bdne", "sivadoc", si alte anomalii care nu au folosit aproape la nimic dar au costat mult. DA, informatizarea invatamantului a mers, merge si va merge de-a busilea pentru ca pe nimeni nu intereseaza elevul si nevoile lui reale, perspectiva legarii actului decizional, a politicii educationale, de un suport ITC de calitate.

Fiti siguri ca ceea ce scriem noi mai este auzit...dar...nu conteaza!

0 0

30.06.2008 20:11 galaoan

sunt de acord cu d-l popicu9. Sunt profesor de discipline tehnice la un SAM care din toamna devine grup scolar si avem in dotare 10 calculatoare. Mai bine s-ar gandi ministerul sa doteze scolile cu cate 2-3 cabinete de informatica pentru a putea desfasura si orele de TIC , dar si predarea disciplinelor tehnice in AeL si in fiecare clasa ar exista un calculator si un videoproiector. Daca se vor da calculatoare elevilor, multe dintre ele dupa 4 ani vor fi praf, iar pe altele se va depune praful. Multi elevi de la tara nu au timp de calculator acasa, deoarece trebuie sa munceasca alaturi de parinti pentru traiul de zi cu zi.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

57 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN