Şcoala cu
bune practici

61 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Prima de vacanta

Consilier Juridic

Contractul colectiv de muncă unic la nivel de ramură învăţământ valabil 2006-2007. Sporuri şi alte drepturi salariale



Contractul colectiv de muncă unic la nivel de ramură învăţământ valabil 2006-2007 este în vigoare prin prelungirea de drept a Contractul colectiv de muncă unic la nivel de ramură învăţământ 2003-2004, publicat în M.Of. partea a V-a nr. 11/28.07.2007.

Prin contractele colective de muncă, părţile semnatare au posibilitatea de a negocia, în limitele şi cu respectarea legii, drepturi suplimentare pentru salariaţii faţă de care urmează să opereze contractul colectiv.

Conform art. 5 alin. 1 din Contractul colectiv de muncă unic la nivel de ramură învăţământ 2003-2004, acesta produce efecte „...pentru toţi salariaţii din învăţământ“. Salariaţii nu pot renunţa la drepturile ce le sunt recunoscute de lege, iar orice tranzacţie care urmăreşte renunţarea la drepturile recunoscute de lege acestora, este lovită de nulitate (art. 66 – contract).

În capitolul IV, „Salarizarea şi alte drepturi salariale“, contractul colectiv reglementează o serie de drepturi salariale acordate personalului din învăţământ în raport de specificul muncii. Astfel:

• Spor pentru vechimea în muncă reglementat prin art. 36 alin. 1 lit. a, se acordă astfel: la tranşa de vechime de 3-5 ani – spor de 5%, la tranşa de vechime de 5-10 ani – spor de 10%, la tranşa de vechime de 10-15 ani – spor de 15%, la tranşa de vechime de 15-20 ani – spor de 20%, peste 20 de ani – spor de 25%. Acest spor se va plăti începând cu data de 1 a lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea.

• Spor de până la 15 % din salariul de bază, acordat personalului didactic care asigură predarea la clase simultane. Acest spor se acordă diferenţiat, astfel: 15% din salariul de bază personalului care asigură predarea simultană la 4 clase; 10% din salariul de bază personalului care asigură predarea simultană la 3 clase; 7% din salariul de bază personalului care asigură predarea simultană la 2 clase – art. 36 alin. 1 lit. b contract.

• Spor de 15% din salariul de bază al funcţiei îndeplinite pentru personalul din instituţiile de învăţământ special – art. 36 alin. 1 lit. c contract.

• Spor de 10-30% la salariul de bază pentru personalul muncitor care lucrează în condiţii deosebite – art. 36 alin. 1 lit. d contract.

• Spor de 25% din salariul de bază pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea în timpul nopţii – art. 36 alin. 1 lit. e contract.

• Spor de 30% din salariul de bază al funcţiei, care face parte din salariul de bază, pentru personalul care desfăşoară activităţi în condiţii de risc sau toxice stabilite potrivit legii, precum şi în zonele intens poluate – art. 36 alin. 1 lit. f contract.

• Spor de 15% din salariul de bază pentru salariaţii care deţin titlul ştiinţific de doctor – art. 36 alin. 1 lit. g contract.

• Spor de 100% din salariul de bază pentru orele suplimentare, dacă munca astfel prestată nu a putut fi compensată cu ore libere, plătite în următoarele 30 de zile calendaristice după efecutarea acestora – art. 36 alin. 1 lit. g contract.

• Pentru activitatea prestată într-o zi de repaus săptămânal, zi liberă sau de sărbătoare legală ori religioasă se acordă o zi liberă şi un spor de 100% din salariul de bază – art. 36 alin. 1 lit. i contract.

• Spor de 20% din salariul de bază pentru personalul didactic auxiliar şi nedidactic care lucrează, potrivit contractului individual de muncă, în mediul rural numai în zone izolate sau unde atragerea personalului se face cu greutate – art. 36 alin. 1 lit. j contract.

• Spor de 15% din salariul de bază pentru salariaţii care prestează cel puţin 3 ore de muncă noaptea – art. 36 alin. 3 contract.

• Spor de până la 15% din salariul de bază pentru condiţii grele de muncă, corespunzător timpului lucrat la locurile de muncă respective – art. 36 alin. 4 contract.

• Spor de 5-80% din salariul de bază pentru personalul calificat care desfăşoară activitatea în mediul rural sau în localităţi izolate, în raport cu zona geografică. Diferenţierile pe zone şi localităţi se stabilesc de consiliile locale, cu consultarea federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de ramură învăţământ – art. 36 alin. 5 coroborat cu art. 49 alin. 2 din Legea 128/1997, aşa cum a fost modificat prin Legea 349/2004 – art. 36 alin. 5 lit. a contract.

• Personalul didactic din unităţile de învăţământ de stat din mediul rural, care nu au domiciliul/reşedinţa în localitatea în care îşi desfăşoară activitatea, beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport la şi de la locul de mună. Decontarea se acordă în urma solicitării adresate administraţiei locale, astfel: decontarea contravalorii călătoriilor pe mijloacele de transport în comun prin depunerea la sfârşitul fiecărei luni de activitate a biletelor de călătorie sau a abonamentului şi solicitarea contravalorii călătoriilor cu mijloacele de transport în comun, ca urmare a pontajului zilnic efectuat de conducerea unităţii de învăţământ – art. 36 alin. 5 lit. b coroborat cu art. 104 alin. 3 din Legea 128/1997, aşa cum a fost modificat prin Legea 349/2004 – art. 36 alin 5 lit. contract.

• În caz de deces al unui salariat din învăţământ cei îndreptăţiţi (succesorii legali în următoarea ordine – art. 162 alin. 2 Codul muncii: soţul supravieţuitor, copiilor majori ai defunctului sau părinţilor acestuia; dacă nu există niciuna dintre aceste categorii de persoane drepturile sunt plătite altor moştenitori, în condiţiile dreptului comun) beneficiază de un ajutor în cuantum de 5 salarii ale persoanei decedate din bugetul asigurărilor sociale – 36 alin. 5 lit. c contract.

• În caz de deces al unui membru de familie se acordă un ajutor de deces conform Legii 19/2000 – art. 36 alin. 5 lit. d contract.

• Spor de 15% la salariul de bază pentru personalul care desfăşoară activităţi în colective de elevi bolnavi (sanatorii, preventorii etc.) – art. 36 alin. 5 lit. e contract.

• Pentru naşterea fiecărui copil se acordă un salariu de bază plătit de angajator mamei; în cazul în care mama nu este salariată, soţul acesteia va beneficia de plata acestui drept. Acest ajutor se acordă inclusiv din venituri proprii – art. 36 alin. 5 lit. f contract.

Premii

Un premiu anual – art. 37 lit. a contract.

Un premiu lunar din suma de 2% din fondul de salarii; acest fond de premiere se utilizează lunar, sumele nefolosite putând fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiaşi an calendaristic şi în acelaşi scop – art. 37 lit. b contract.

Un premiu dintr-un fond constituit în limita a 30% din totalul veniturilor nete realizate în unităţile şi instituţiile de învăţământ, care realizează venituri proprii, prin activităţi suplimentare, faţă de cele prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli. Criteriile de acordare se stabilesc în comisia paritară de la nivelul unităţii/instituţiei de învăţământ – art. 37 lit. c contract.

O primă de instalare, potrivit legii, indiferent de domiciliu – art. 37 lit. d contract.

Pentru salariaţii care se pensionează la vârsta standard se acordă o indemnizaţie de cel puţin un salariu de bază – art. 37 lit. e contract.

Salariaţii care se pensionează vor primi o diplomă de fidelitate, pentru întreaga activitate desfăşurată în învăţământ, cu menţiuni personalizate, care se înmânează împreună cu indemizaţia de mai sus – art. 37 lit. f contract.

O primă de vacanţă din venituri proprii, în condiţiile legii. Prima se acordă odată cu indemizaţia de concediu – art. 37 lit. g contract.

Inspectoratele şcolare, unităţile şi instituţiile de învăţământ sunt obligate să prevadă în proiectele de buget sumele necesare efectuării plăţilor de mai sus. Persoanele care se fac vinovate de întârzierea plăţii drepturilor băneşti cu mai mult de trei zile lucrătoare, vor fi sancţionate potrivit legii – art. 38 alin. 4 contract.

Consilierul tãu juridic,

Alexandra ICHIM


Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: adam | 04.07.2008 14:23 | 14018 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (55)

0 0

04.07.2008 19:00 neruta99

No comment!(asa s-o fi scriind?) Ca e degeaba!Din 2003 si pana acum si pururea. Si-n vecii vecilor. In schimb avem prevazute si sporuri de noapte si de conditii grele de munca si...! Unde ne-or fi liderii de sindicat?!

0 0

04.07.2008 21:58 liliana_

se pare ca va fi navala de cadre didactice tinere cu asemenea sporuri si drepturi, dar e bine,dragilor , sa le cititi printre randuri!

0 0

05.07.2008 07:11 elaisa

Nu agreez stilul colegilor care si-au exprimat deja parerea - acest fatalism care ne omoara. As vrea mai degraba sa ne unim si sa impunem respectarea acestor legi(daca legi sunt), pe orice cale. Pentru bacalaureat am lucrat (si) doua duminici si o sambata : voi fi platita dublu?

As vrea sa mai stiu: ni se deconteaza jumatate din biletul de calatorie?

0 0

05.07.2008 16:50 1957

Necazul e ca putini au citit contractul colectiv de munca, la noi sunt numai "svacniri sindicale", cate drepturi salariale sunt in contract....pana acum am dormit, acum incepem sa ne trezim. Vinovatii suntem noi, dacalii, care am lucrat ca robotii fara sa vedem si ce drepturi avem.

0 0

05.07.2008 16:52 1957

Am uitat, eu am prevazut in buget banii pentru pensionari si....primaria nici nu vrea sa auda, acum nu ne-au dat nici banii pe concediu decat pe 2 luni.Cu sunt vinovata ca manager?

0 0

05.07.2008 20:11 ery_ancu

Care prima? Sa ne bucuram daca ne primim salariul. Eu totusi doresc sa aflu ceva. Cine ne plateste pentru munca in clasa cu elevii cu CES? Trebuie sa le pregatesti special materiale, fise si programe. Munca in plus si neplatit. Eu anul trecut scolar am avut 5 astfel de elevi, si in fiecare an se inmultesc-din pacate. Nu doresc sa lucrez in plus, mai ales neplatita.

0 0

05.07.2008 21:30 9513

Prima de vacanta se acorda din venituri proprii, in conditiile legii. In legea 128/ 1997 nu se specifica nimic. Iar in OUG 146 / 2007 nu suntem printre categoriile de bugetari specificate. Sa speram ca totusi se va acorda prima de vacanta.

0 0

06.07.2008 12:30 dascal

Legea e numai pt unii?

La Bucuresti s-au primit primele

0 0

06.07.2008 13:08 professorbujor

Deocamdata,educatia in Romania,este prioritate nationala doar in vorbe;in fapt,Romania ramane cum a fost,adica un stat politienesc,care plateste bine politia,facatorii de legi(de tip indoielnic,care lasa loc la multiple interpretari)si pe cei care ar trebui sa le aplice dar care sunt ocupati cu alte probleme.

0 0

06.07.2008 13:55 omega

Sunt curioasa cand se desfasoara cercurile pedagogice in tzara, ca la noi numai sambata. In acest caz, fiind o zi libera suntem indreptatiti sa fim platiti pentru ea. Mai sunt unitati/catedre care desfasoara cercul pedagogic sambata?

0 0

06.07.2008 16:57 cos_mirela

NICIODATA in judetul nostru nu s-au tinut sambata cercurile pedagogice. Cert, este un ABUZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 0

06.07.2008 21:05 sarmissa

Da, si la Dolj se tin tot sambata cercurile pedagogice.Despre prime de vacanta,..., nu am auzit!

0 0

07.07.2008 08:35 oltea

la Suceava cercurile pedagogice se desfasoara in timpul saptamanii, in zilele metodice stabilite de ISJ. Istoria, de exemplu, a avut, in anul scolar recent incheiat,joi zi metodica. In ziua respectiva avem 1-2 ore dimineata devreme pentru ca apoi, pana la 12.00 sa avem timp sa ajungem la scoala gazda.

In ceea ce priveste primele de vacanta am inteles ca in Maramures colegii au actionat in judecata pe responsabilii cu finantele si ca au toate sansele sa obtina retroactiv-ultimii trei ani- acest drept eludat. Doamne, in ce lume traim! Sa dau statul in judecata pentru a-l obliga sa respecte o lege!

0 0

07.07.2008 13:52 cristinabotez

Nici eu in iasi nu am auzit de prime de vacanta!

Chiar e de-a dreptul jenant sa afli ca colegii tai au luat ceva ce si tie ti se cuvin de drept si fapt!dar traim in Romania!

Bravo colegeilor care au ochii deschisi!

0 0

07.07.2008 15:34 valimatiuta

Felicit si eu organizatiile sindicale serioase, interesate - pe bune - pentru castigarea drepturilor banesti ale membrilor lor si reusesc. Exemplul pe care-l cunosc este Aradul. Noi, vecini de-ai lor, ne "dam" prin tribunale (se spune)dar nu vedem nimic inca. Asteptam!!!

0 0

07.07.2008 16:04 start

ar fi bine ca din cand in cand, sa citim si sa recitim contractul colectiv de munca. Apoi, ar trebui reactualizat anual, modificat, dupa cum se schimba societatea. Ar fi corect sa fim platiti pentru toate activitatile pe le desfasuram in afara programului, acestea fiind din ce in ce mai multe si mai apreciate de catre cei de sus.

In multe scoli colectivul claselor este cu mult prea mare decat cel prevazut de lege. In aceste conditii ar trebui sa fim platiti pentru ca lucram in conditii mai grele, cu mai mult efort decat la o clasa cu numar redus de elevi.

Incet, incet incepem sa ne trezim si sa constatam ca nu ne cunoastem drepturile si nici nu avem taria de a le solicita macar pe cele cunoscute. Trebuie o schimbare si trebuie sa incepem cu noi.

0 0

07.07.2008 17:11 anisoara_nita_karate

hahaha! Am ras cu lacrimi.Cica avem ,,Contractul colectiv de muncă unic la nivel de ramură învăţământ valabil 2006-2007. Sporuri şi alte drepturi salariale" hahaha!

ROMANIA s-a schimbat cumva in UTOPIA? E cineva pe aici care a primit toate sporurile care i se cuvin scrise in acest articol? Ala ,,IO" ,ala ,,IO" ,ala ,,IO" ...

0 0

07.07.2008 18:58 fleure

eu am o vechime de 11 ani in invatamant si sunt institutor. nu am primit nici prima de instalare, nici acel salariu de incadrare dupa ce am nascut cei doi copii,ultima fetita avand 3 ani .mai pot face ceva sa-mi pot recupera drepturile????????

0 0

07.07.2008 19:20 maricam

In Timisoara cercurile pedagogice se tin tot sambata, despre naveta pot sa spun ca se deconteaza acolo unde fac eu naveta, cat despre alte drepturi..............suntem aproape singurii din judet care nu am primit acele tichete cadou. ( nu vrea primarul- zice ca nu ne facem pe deplin datoria) Din pacate scoala e condusa de primar, nu de director, inspectorat, minister

0 0

07.07.2008 20:34 jalba

cercuri pedagogice se tin sambata şi la Galaţi.

Despre prima de vacanta liderii nostri spun ca deocamdată nu a fost corect cuprinsa in contractul semnat cu inspectoratul. Sa sperăm ca în viitor vor avea mai multă grijă ce vor semna.

0 0

07.07.2008 20:55 livia_111

In Bucuresti,Sector 4,nu s-a platit decat luna iunie si nu se stie cand se vor plati celelalte.Nu se stie nici daca se va plati acea asa-zisa prima de vacanta- se pare ca trebuie sa-i dam si noi in judecata caci altfel nu se poate.

Am o curiozitate :pentru zilele de intarziere la plata salariului ,ia cineva vreo dobanda ?

0 0

08.07.2008 08:13 dama

Si in Bacau FSLI este in proces pentru a ne cere primele de vacanta retroactiv. Dar merge f. greu.

0 0

08.07.2008 09:29 dayana5000

Pentru noi nu sunt bani dar pentru ,, alesii''din primarii sunt !!!!!Ei au primit sume frumusele pentru primele-retroactiv iar noua ,,ne-a scapat''tataia primar 3 bonuri(restul dupa alegeri-care au fost).Si la noi scoala e dirijata de primar.Asta e !!!

0 0

08.07.2008 11:15 mihaelagheorghiu

Da, penrtu ca am ajuns sa fim la cheremul primarilor .......primari care au 4 clase....si, nici nu stiu ce e aceea scoala

0 0

08.07.2008 12:21 professorbujor

Nu e adevarat ! Primarul de la Rosia montana si-a luat mai deunazi bac-ul.

0 0

08.07.2008 15:17 adam - Autor

eu cand am postat aceasta stire aflasem de ja ca cei din bucuresti au luat aceasta prima de vacanta.asa ca m-am interesat si am aflat ca se da doar daca scoala are fonduri proprii ceea ce nu e cazul!

bv celor care stiu sa se descurce!

0 0

08.07.2008 15:32 mela09dev

Nu prea imi place sa comentez...dar nu m-am putut abtine vazand comentariul domnului professorbujor.Fac naveta de 7 ani la 25 km de Lugoj si n-am primit nici un leu pt. naveta....nici un tichet cadou(lugojenii au primi pt. 2 evenimente sigur)...de prima de vacanta nici pomeneala....iar primarul comunei are 8clase si a ramas repetent intr-un an....saptamana viitoare pleaca la mare cu toata suita primariei ca in fiecare an...raspunsurile lui la cerintele noastre...NU AVEM BANI!

0 0

08.07.2008 15:59 mela09dev

A! Am uitat sa-i aduc si laude primarului,eu am astfalt din primavara pana la scoala...ce mai conteaza ca e asa de ingust si daca trec 2 masini una trebuie sa intre in sant! Cat despre copii cu CES...anul care a trecut am scapat...de la toamna incep iar...vorba unei doamne profesoare de mate care a iesit in pensie si pe care o stimez,,asa-s generatiile la noi cum s-au facut prunele"....cu toate acestea imi iubesc copiii care-s nevinovati si nu reusesc sa-i inteleg pe acesti parinti care n-au nicio responsabilitate si-si trimit copiii la scoala doar sa scape de ei iarna si vara muncesc de le sar capacele.

0 0

08.07.2008 20:24 coletta

Dacă am înţeles bine, prima de vacanta se da din fonduri proprii, aşa că nu toate instituţiile au fonduri proprii.Poate citesc si cei care nu au habar de aceste legi sau de codul muncii.

0 0

08.07.2008 20:31 andreeatam

Cine a spus ca in Bucuresti s-auprimit primele de vacanta ? Nu-i adevarat ! Domnii primari daca s-au vazut alesi nu mai au nevoie de noi .

0 0

08.07.2008 22:05 iosga

Dragi colegi,

De cate ori am nevoie de "improspatare" de spirit, citesc parerile colegilor mei si revin din nou sa zicem, din nou pe pamant! Acum ma amuz (asa-i romanul rade- daca tot n-are de ce sa fie vesel- de necaz) pentru ca , desi stiam foarte bine ce drepturi avem nu le putem obtine decat daca sindicatul sau vre-un alt curajos da in judecata statul...sau pe cine mai poate. La ce ne foloseste daca stim si sunt doar pe hartie? Eu, persoana oarecare, din marea masa a cadrelor didactice din Romania, cu salariul ...cu ce dau singura statul in judecata si in calitate de ce/cine? Nu vi s-a intamplat, chiar si dupa ce s-a obtinut, sa zicem, castig de cauza, sa nu se aplice? Eu stiu si astfel de cazuri!( pentru ca secretara, desi avea hartia cu decizia judecatoreasca stampilata... tot-tot, astepta sa-i dea nu-stiu-cine de la inspectorat acceptul ca sa faca si sa dreaga) desi legea cica-i lege!

0 0

09.07.2008 12:08 mela09dev

D-na..d-soara coletta,

Sunteti sotie,fiica...sora de primar?Cred ca toti dascalii au habar de aceste legi;desi personal imi place sa-mi fac treaba la clasa...nu m-am gandit sa-i iau locul d-lui director(cred ca el e la curent cu toate legile),dar...chiar cu cele pe care le-ati numit sunt foarte la curent...sunt reprez. org. sind...si degeaba! Bine spunea cine spunea(dascal cu experienta),noi dascalii avem darul sa ne...,,BIP" intre noi,ar trebui sa luam exemplu de la medici care se ajuta intre ei.

0 0

09.07.2008 12:41 anisoara_nita_karate

Dragele mele,hai sa ne facem toate Monica Columbeanu! Eu vreau sa ma fac Monica Columbeanu!E pe aici vreun Iri? Asa o sa scapam de grija primei de vacanta,de chinuiala noastra de a-i convinge pe primari sa ne deconteze transportul,fara succes-normal,de orele pierdute gandind ,,Oare de ce suntem atat de luati la misto de mai marii nostri?" etc.,etc.,etc. ... Iri the 2nd,come to me,my love! Scapa-ma de saracie!

0 0

09.07.2008 12:43 m_aria

la bacau nu s-a dat nicio prima de vacanta,desi avem dreptul canf.contractului ,asa cum spuneau colegii de mai sus,insa la cei care ies la pensie li s-a dat 2 salarii compensatorii,conf.contractului unic la nivel de ramura,art.50-insa la unele scoli,licee unde a fost curtea de conturi sunt in proces,iar sindicatul nu ne ajuta cu nimic,proces cu dif. L.220-privind acordare unor sporuri,dif.luate cu 1 ian.2008,ei sustin ca aceste sporuri trebuiau sa se ia cu 1 iului 2008,desi avem hotatare judecatoreasca,nimeni nu ne sustine

0 0

09.07.2008 12:50 m_aria

curtea de conturi s-a legat si de salariile compensatorii pentru pensionar ,zicand ca ,contractul colectiv de munca nu este lege,de fapt nici la noi nu s-a dat la toate un itatile aceste salarii ,le este frica de curtea de conturi

0 0

09.07.2008 12:51 m_aria

la bacau nu s-a dat nicio prima de vacanta,desi avem dreptul canf.contractului ,asa cum spuneau colegii de mai sus,insa la cei care ies la pensie li s-a dat 2 salarii compensatorii,conf.contractului unic la nivel de ramura,art.50-insa la unele scoli,licee unde a fost curtea de conturi sunt in proces,iar sindicatul nu ne ajuta cu nimic,proces cu dif. L.220-privind acordare unor sporuri,dif.luate cu 1 ian.2008,ei sustin ca aceste sporuri trebuiau sa se ia cu 1 iului 2008,desi avem hotatare judecatoreasca,nimeni nu ne sustine

0 0

09.07.2008 20:21 catarina

pentru ca s a vorbit de salariu,sporuri,prime,as vrea sa stiu :la un salariu de 1346 ron care este suma totala a retinerilor(impozit,somaj,sanatate etc).sau exista un program care ma poate ajuta sa imi calculez salariul?multumesc.

0 0

10.07.2008 23:21 gheorghit

Nici bonurile cadou nu s-au dat la fel la fiecare unitate de invatamant din BRAILA,de prima de vacanta nici vorba,iar cand s-a dat suma aceea de o suta de euro s-a impus termen de doua saptamani se cumpere carti in loc sa-i dea si sa se cumpere cartile pe perioada anului scolar[sa se adune facturile fiscale si sa se predea atunci cand se primesc banii]

0 0

12.07.2008 14:22 lia1980

Buna. Lucrez in invatamant din 2000. In ianuarie 2006 intr-o zi de luni bunicul meu a fost inmormantat. In acea zi am avut liber. In ziua de marti am avut o singura ora, m-am cerut la director sa ma lase libera iar cand m-am intors la scoala, adica miercuri mi-a comentat spunand ca de ce am ramas acasa, chiar daca am avut o ora trebuia sa merg la scoala. Nu stiu trebuia sa primesc ceva de la scoala, dar dee la colegi si de la director nu am primit nici macar 1 leu. Astia sunt colegii in multe din scolile din Romania. Am umblat in mai multe scoli dar cand se strandeau bani pt diverse nu ma trageam niciodata inapoi.

Mai am o problema. Va rog sa-mi raspundeti care sunteti in aceasta situatie. In legatura cu sporul de 15% al profesorilor de informatica. In acest an scolar am lucrat in doua scoli. In luna martie am primit sporul de la amandoua scolile iar incepand din luna aprilie una dintre scoli nu mi-a mai acordat acest spor, directoarea spunand ca in hartiile care s-au primit de la inspectorat nu se specifica ca de acest spor beneficiaza profesorul de informatica. Va rog sa-mi spuneti ce sa fac, cui sa ma adresez. Totusi acesti bani pe care nu i-am primit nu sunt multi dar ma doare ca trebuia sa beneficiez de ei si directoarea nu vrea sa mi-i dea. Este vorba despre o scoala din judetul BIhor.

0 0

12.07.2008 14:31 lia1980

Mi-am mai adus aminte ceva. In legatura cu bonurile cadou care s-au primit. La noi in BIhor, adica in cele 2 scoli in care lucrez s-au impozitat, adica din 7 milioane, valoarea bonurilor in luna iunie ni s-a tras impozit aproape 1 milion. Si in celelalte judete s-a intamplat la fel oare??

In legatura cu cei 100 de euro pt anul 2007-2008: intr-o scoala banii s-au predat, iar in cealalta scoala, unde din pacate am cartea de munca directoarea a zis ca o sa ni-i dea la toamna, dupa inceperea anului scolar, banii fiind in scoala.

Va rog sa-mi raspundeti.

Multumesc.

0 0

12.07.2008 14:36 lia1980

In Oradea am primit de 2 ori bonuri, valoarea de 7 milioane lei. In satele din apropierea orasului bonurile s-au dat de mai multe ori, adica pt mai multe evenimente. Oare Oradea nu are bani pt bonurile noastre (drepturile care ni se cuvin).

0 0

12.07.2008 19:01 deea_eu

7 milioane??!!!Aveti o primarie pe cinste!In salaj s-au dat bonurile de-a valma!Scolile de pe langa Zalau au mai primit bonuri la nivelul de care vorbiti, dar la Zalau...Dumnezeu cu mila! Or fi acele scoli mai performante sau primarii mai gospodari? Ori mai cu fata catre scoala? In tot anul scolar 2007-2008 s-au primit bonuri in valoare totala de 300 RON.Si domn' primar a fost reales!!!Ori nu depinde numai de dansul?!

0 0

14.07.2008 19:55 anisoara_nita_karate

delectati-va! http://www.gustiroman.ro/blog/lista-salariilor-din-romania/

0 0

14.07.2008 20:16 fleure

Vorbim, vorbim , vorbim ....Doar vorbe goale... Parole, parole, parole, vorba cantecului... Dar haideti sa nu ne mai complacem in aceasta situatie, haideti sa facem ceva, sa ne unim si sa ne primim drepturile prevazute in contract. Cine este membru de sindicat dintre noi si stie ce trebuie facut sa ia initiativa , iar noi ceilalti sa-l sustinem. La noi in scoala , din jud. Bacau sunt, a venit un reprezentant al sindicatului de la centru, ne-a instiintat de drepturile noastre si asta a fost tot . E mai mult decat jenant si penibil . Isi bat joc efectiv de noi. Iar stimabilii nostri de la sindicat , probabil dorm . Cand sunt alesi acesti domni si de catre cine?????? Eu nu simt ca-mi reprezinta interesele. Le vad doar pe hartie... Vreau si eu sa fiu intrebata in momentul cand sunt alesi acesti reprezentanti ai nostri , ca sa stiu pe cine sa trag la raspundere . DE ACORD STIMATI COLEGI? M-AM SATURAT. SA LUAM INITIATIVA!!!!!!

0 0

15.07.2008 17:25 mela09dev

D-na ,,fleur",

Sunt reprez.org. sind. a membrilor din scolile comunei si am fost aleasa de colegi.Considerati ca nu sunteti in sindicat si spuneti-mi daca v-a intrebat cineva cand i-au pus in functie pe ministrii ed.sau daca l-ati tras pe cel putin unul la raspundere? Sindicatul da in judecata atunci cand legea e clara.La noi s-au bucurat de rezultatele sindicatului inv. cu peste25 ani vechime si gr I primind cateva zeci de milioane din urma si prof. debutanti care n-au fost platiti corespunzator.Cat despre tichetele cadou va pot spune ca datorita liderilo de sind. lugojenii au primit 7000000(neimpoz.),facand presiuni si amenintand cu pichetarea primariei.Cum se apropiau alegerile ,d-nul primar a fost de acord cu dialogul...si asa s-au primit tichetele cadou. Am speranta ca le vor primi si de la toamna pentru ca in fruntea Lugojului sta acum un cadru didactic.Ma bucur pentru ei chiar daca eu n-am primit nici un leu. Atata timp cat primaria, cons. local,,poate" dar nu e ,,obligatoriu",sindicatul poate sa deschida ,,n" procese.Sindicatul nostru da 50% din venitul brut la pensionare,bilete la mare gratuit tinerilor casatoriti,5000-10000 pentru deces(grI), ,multe donatii pentru copii si cadre didactice ce necesita interventii chirurgicale in strainatate si sponsorizari pentru diferite concursuri,toti membrii de sind. au asig.in caz de acc. si deces,pe banii sind...adica ai nostri,ca noi cotizam(!Nu ne dorim sa avem nevoie de ea,dar am avut un caz si familia a primit cateva zeci de milioane)

In zona Lugoj suntem vreo 3 comune care nu primim nici un leu pt. naveta, nici macar ,,praf in ochi" ca altii.Am auzit ca un grup de dascali din Caras-Severin a dat primaria in judecata, pe banii lor, si au castigat.Sindicatul ne-a promis ca la toamna ii da in judecata dar trebuie sa avem un dosar ,,gros".Asa ca avem cereri personala, tabele, tabelase, raspunsuri de la cons. local, cons. jud.,trezorerie..(raspunsul de la jud.a fost sa dam adm. locala in judecata, ca-i dreptul nostru).La scoala mea s-a primit si prima de instalare, chiar si de cei care nu au fost titulari dar au fost calificati.Problemele noastre apar cand e vorba de venituri proprii.

Cred ca nu ar trbui sa generalizati si sa dati cu ,,pietre" in lideri! Personal ma deranjeaza cand merg sa pichetez primaria, prefectura,...guvernul,si altii care n-au nicio grija(nu-s in sindicat) se bucur de aceleasi drepturi.Cand ,,mai marii"spun sa facem tabele cu cei ce sunt pt. greva toti dau din colt in colt,iar cand se aude un zvon de primit bani toti imi sar in cap ,,Ce face sindicatul?"(Apropo de3 ultima greva serioasa de la Bucuresti! Dupa ce am calatorit toata noaptea si am ajuns in zori,franti, am cautat o toileta si am gasit una ,,ecologica"in care nu puteai intra-a trebuit sa bem cate-o cafea cu 60000 ca sa ne facem nevoile;apoi am marsaluit cativa km. si seara cand am terminat, am fost urcati in autobuze si scosi cu politia din Bucuresti ca ultimii infractori.Ne-am oprit pe drum sa mancam...sa nu mai spun ca ma gandeam, ca tot omul, ca-i cumpar copilului meu ceva, ca doar nu mergi toata ziua in Bucuresti din Lugoj-drumul a fost platit de sind.) Asa ca ,,fie-va mila!" d-na ,,fleur",tot ca d-voastra suntem si noi ,,liderutii"!

0 0

16.07.2008 09:56 fleure

Aveti dreptate, dar stiti dvs., nu exista padure fara uscaturi...Cum te poti simti, cand liderul de la centru viziteaza scoala , ne asigura si ne aduce la cunostinta drepturile noastre, in special s-a accentuat despre aceasta prima de vacanta, si cand colo....Nu te poti simti decat frustrat.Sa vezi atatea drepturi care ti s-ar cuveni in mod normal, dar sa fie doar pe hartie...

0 0

16.07.2008 14:05 romel

La noi s-a intamplat o situatie anapoda!Cand s-a cerut suma castigata de catre cei care au gr.I pe ultimii trei ani, prin proces, primarul a spus ca nu plateste, deoarece scoala n-a avut prinsa suma in buget. Deci, de vina sunt CONTABILII SI DIRECTORII scolilor. Sa-si vanda casa, masa, sa deschida ochii si sa plateasca drepturile cuvenite. Pentru orice intarziere sa plateasca dobanda penalizatoare. Nu ne intereseaza condamnarea lor, de vreme ce au bunuri materiale dobandite. Atunci cand noi gresim, platim ! Nu vi se pare firesc ! Unii accepta compromisul: "Sa-i schimbam din functie !". Nu-i mai corect, "Sa ne plateasca drepturile cuvenite ?"

0 0

16.07.2008 17:18 rasmina

este clar...suntem la mana celor care interpreteaza cum vor legile...dar ma intreb nu ar fi firesc sa existe un departament in cadrul Ministerului inv. unde putem verifica corectitudinea incadrarii noastre si modul de calcul al salariului?.....ca de CFI-ul vine isi ia spaga si pleaca fara a face macar o verificare a statelor de plata si atunci contabil si secretar vezi cum au salarii de-ti sar ochii din cap de uimire iar noi care suntem efectiv la catedra....nici nu se simt maririle.....un ex. secretara scolii mele fara studii superioare ajunge la 21 de mil salariu.....pleaca de la 11 mil 400 incadradrea.......si cum s au te minunezi.....asa ca....cine poate roade ....cine nu.....inghite in sec si ramane doar cu comentariul ironic.....

0 0

17.07.2008 10:10 liviaversan

in Cluj-Napoca sunt scoli care au primit prima de vacanta

0 0

18.07.2008 20:27 sanda001

IN ARGES SIGUR NU S-A PRIMIT NIMICCC!!!

0 0

04.08.2008 12:27 casila

Nici la Calarasi nu s-a dat prima de vacanta, iar tichetul-cadou s-a dat o singura data, de Pasti, valoare 150 roni.Probabil, ca sa stam si-n vacanta acasa, noi ne iubim tara, mai ales locul natal, nu plecam in afara!!!.....

0 0

04.08.2008 14:38 gina_iulia

Indemnizatia de nastere ar trebui sa fie salariul mediu pe unitate conform CCM UNIC LA NIVEL NATIONAL, s-a stabilit cel la nivel de ramura la un nivel inferior... legal nu e corect!....Pe de alta parte, nu se stie despre prima de nastere. Eu fiind prima din scoala care am cerut-o ,,m-a luat contabila ca am visat legi si am venit sa le cer lor bani" (de parca-i da din buzunarul propriu), secretara s-a abtinut sa comenteze deoarece nu stia despre aceasta prima dar mi-a inregistrat cererea si totusi am luat acesti bani. Dar odata cu mine si alte 5 colege care aveau copiii sub 3 ani.Sfatul meu e sa va cereti drepturile si sa insistati daca sunteti refuzati. Eu asa am facut si asa voi face de fiecare data. Multi vor sa faca pe grozavii cu toate ca legea nu e de partea lor ( indiferent de problema ce-o aveti de rezolvat)rabdare... si ambitie

0 0

04.08.2008 14:42 gina_iulia

Se poate trimite maill la INSPECTIA MUNCII. Mie mi-au raspuns si astfel mi-a fost acordat ca prima de nastere salariul mediu pe unitate si nu cel de baza...cum voia d-na contabila.

0 0

06.08.2008 16:55 fleure

Te rog frumos gina iulia da-mi mai multe detalii. Fiica mea are 3 ani si 2 luni , abia am aflat , am fost la secretara care nu m-a lamurit , apoi la contabila scolii care mi-a zis sa ma dau pe mine in judecata , de ce n-am stiut de aceste drepturi,e.t.c. Mi-a recomandat sa merg la juristul inspectoratului, sa scape de mine . Parca ar da banii astia din propriul buzunar.Ar trebui sa existe aceste drepturi afisate in fiecare scoala ca sa le cunoastem si noi.Lucrez la o scoala mica, nu m-a anuntat nimeni , iar internet am reusit abia din martie sa-mi pun

0 0

06.08.2008 16:57 fleure

CUM SE TRIMITE UN MAILL LA INSPECTIA MUNCII??? MULTUMESC

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

51 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN