Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

A început licitația de manuale școlare pentru clasa I

Manualul de Matematică și explorarea mediului, clasa I,  este pentru copii o invitaţie la învăţare într-un mod foarte activ şi plăcut, este un ghid al elevului care învaţă prin descoperire, oferind elevilor:

  • sugestii pentru realizarea unor obiecte utile în viaţa lor;
  • sugestii de jocuri în aer liber;
  • sfaturi pentru utilizarea eficientă a timpului liber;
  • posibilitatea utilizării de către copii a achiziţiilor referitoare la valoare, capacitate în activităţi practice desfăşurate cu părinţii, la cumpărături, pentru compararea preţurilor produselor din diverse magazine, pentru a învăţa să fie consumatori avizaţi;
  • posibilitatea de a face investigaţii la nivelul grupului şi de a înregistra date referitoare la grup, în scopul intercunoaşterii.

Manualul de Comunicare în limba română pentru clasa I abordează comunicarea ca domeniu complex ce înglobează procesele de receptare a mesajului oral şi scris, precum şi pe cele de exprimare orală şi scrisă, propunând:

  • activităţi care contextualizează învăţarea limbii române, abordând limba română în funcţiune;
  • o abordare a conţinuturilor astfel încât elevii să înţeleagă rolul limbajului în rezolvarea anumitor probleme și situaţii din viața de zi cu zi;
  • diverse modalități de organizare a activității care presupun interacţiunea cu un adult sau cu alţi copii: Citește cu un coleg sau cu o colegă!, Ascultă pe colegul sau colega ta!, Prezintă cartea, povestea, lucrarea ta!, Prezintă proiectul tău!;

Sarcinile de lucru în grup, în pereche, individuale, semnalate distinct pe parcursul întregului manual, încurajează spiritul de colaborare, acceptarea părerii celuilalt şi învățarea prin descoperire.

Sarcinile de învățare au grade diferite de dificultate, permițând elevilor să aplice și să transfere, în alte contexte, achizițiile dobândite.

Textele-suport cu final deschis, sarcinile de tip provocare, întrebările divergente vizează formarea unor competenţe transversale precum: judecata critică, spiritul de explorare a lumii înconjurătoare, comunicarea în situaţii reale de viaţă etc.

Imaginile constituie un real suport pentru învățare, captează și orientează atenția, surprinzând aspecte din experiența de viață a elevilor. De asemenea, ilustrațiile mari constituie punct de plecare în învățare, permit raportarea copilului la experiențe de viață trăite, conferind învățării un caracter autentic.

Prin activităţi specifice, manualul sprijină elevii să conștientizeze faptul că pot folosi limbajul pentru a-şi atinge anumite obiective: a căuta informaţii, a formula o cerere, a-şi exprima propria opinie, a modifica, a influenţa comportamentul altcuiva, a exprima emoţii.

Evaluarea se realizează prin metode tradiţionale şi complementare: probe scrise, portofoliu, investigație, proiect, observare sistematică a activităţii şi a comportamentului, autoevaluare. Grilele de autoevaluare conduc la conștientizarea de către elev a nivelului atins în învățare.

Probele de evaluare conțin itemi obiectivi, semiobiectivi și subiectivi, care sunt formulați, în majoritatea situațiilor, pe trei niveluri de dificultate (a, b, c), corespunzătoare descriptorilor de performanță aferenți celor trei calificative: suficient, bine, foarte bine.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: intuitext | 01.02.2024 13:37 | 3060 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

3 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN