Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Discuția cu autorii Intuitext s-a încheiat. Vedeți întrebările colegilor și răspunsurile primite

Semestrul II se apropie, și, odată cu el, noi provocări la MEM și CLR: capitole importante s-au reintrodus la clasa I și a II-a, după mulți ani.

Cum au fost abordate înmulțirea și împărțirea la clasa a II-a? Cum predăm adunările și scăderile cu trecere peste ordin la clasa I? Dar Aflarea termenului necunoscut, o noțiune dificilă chiar și la clasele mai mari?

Cum vor arăta testele de evaluare de la sfârșitul clasei a II-a?

Cum vin în sprijinul învățătorilor, al părinților și elevilor manualele și auxiliarele Intuitext?

Veți afla mâine răspunsurile la aceste întrebări, chiar de la autorii Intuitext.

Vă invităm și pe dumneavoastră să puneți întrebări pentru autori la sfârșitul acestui articol.

Puteți consulta mai jos auxiliarele Intuitext pentru clasa I și a II-a

MEM clasa I semestrul II

- Descărcați gratuit paginile de recapitulare_MEM clasa I Intuitext

- Răsfoiți auxiliarul Intuitext MEM clasa I semestrul II

 

MEM clasa a II-a semestrul II

- Descărcați gratuit paginile de recapitulare caiet MEM clasa a II-a Intuitext

- Răsfoiți auxiliarul Intuitext MEM clasa a II-a semestrul II

 

CLR clasa a II-a semestrul II

- Descărcați gratuit paginile de recapitulare CLR clasa a II-a semestrul II

- Răsfoiți auxiliarul Intuitext CLR clasa a II-a semestrul II

 

Cum accesăm manualul digital de pe CD

Am primit mai multe întrebări privind modul cum se accesează manualele digitale de pe CD-ul care însoțește manualul tipărit.

Cum utilizăm CD-ul Intuitext pentru a rula manualul digital

 

 

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: angelailas | 14.01.2015 18:32 | 7095 vizualizări

Aflați mai multe despre Manuale și auxiliare Intuitext

Oferta Intuitext de caiete pentru anul școlar 2018-2019 - De la clasa Pregătitoare până la clasa a V-a învățăm cu plăcere!

Editura_Intuitext | 15.05.2018

0 comentarii

Caietul INTUITEXT de Limba și literatura română pentru clasa a V-a - le dezvăluie elevilor plăcerea cititului și le dezvoltă abilitățile de comunicare

Editura_Intuitext | 23.01.2018

0 comentarii

Manualul digital Intuitext de Matematică clasa a V-a – manualul numărul 1 pentru un an școlar sub semnul performanței

Editura_Intuitext | 20.09.2017

4 comentarii

Caietele elevului INTUITEXT pentru ciclul primar - De ce sunt alegerea perfectă atât pentru învățători, cât și pentru elevi

Editura_Intuitext | 01.09.2017

2 comentarii

Manualul INTUITEXT de Limba și Literatura Română clasa a V-a – un instrument excelent pentru invățarea centrată pe elev

intuitext | 02.08.2017

2 comentarii

Comentarii (74)

3 0

15.01.2015 14:57 emil

Cum văd autorii legatura dintre auxiliare si predarea dupa manualul digital?

1 0

15.01.2015 17:16 mirela_mihaescu2000 - Autor manuale Intuitext

Auxiliarele respecta aceeasi ordine a lectiilor din manualul tiparit, respectiv manualul digital. Sarcinile din auxiliar sunt altele decat cele din manual, dar vizează aceleași competente. Auxiliarul ofera suport de lucru in plus fata de manual, sarcinile avand rol de consolidare a achizitiilor elevilor, de aplicare a acestora in contexte cunoscute / noi, precum si rol in dezvoltarea creativitatii elevilor. Momentul introducerii diverselor resurse de invatare (manualul tiparit, manualul digital, auxiliarul) apartine invatatorului. Ele pot fi utilizate la scoala( pentru invatare - evaluare), precum si acasa (diverse sarcini de lucru putand sa fie tema de lucru acasă).

0 0

15.01.2015 16:38 ioana_popescu

Care este calitatea hârtiei la caietele auxiliare? Ne lovim des de această problemă, aspectul caietului are de suferit sau chiar devine aproape inutilizabil în unele cazuri.

1 0

15.01.2015 17:02 Anita Dulman - Autor manuale Intuitext Acest comentariu a fost moderat de angelailas

Hartia permite scrierea cu stiloul.

1 0

15.01.2015 16:49 melania-melanita

Ştiu că unele edituri au trimis comenzile de manuale în şcoli.
Eu am comandat manuale INTUITEXT pentru clasa I, nu am primit nimic.
Vor sosi de acum, sau ce se întâmplă?
Nu mi se pare corect ca în unele şcoli să se întârzie atât de mult cu trimiterea manualelor noi, digitale. Ce încredere să mai am să comand şi auxiliare?

1 0

15.01.2015 16:59 crengutaalexe - Autor manuale Intuitext Acest comentariu a fost moderat de angelailas

Editura a trimis manalele catre inspectoratele scolare inca din luna decembrie. Trebuie doar ca inspectoratele sa distribuie manualele in scoli.

0 0

15.01.2015 17:19 melania-melanita

În speranţa că vor sosi manualele, pot solicita Ghidul învăţătorului şi planificarea calendaristică pentru clasa I? Şcoala noastră a comandat manuale de la INTUITEXT, atât pentru clasa I, cât şi pentru clasa II, cu toată încrederea, numai că nu le-am primit încă.

2 0

15.01.2015 19:04 intuitext - Editura Intuitext

Da, veți primi Ghidul învățătorului și planificarea calendaristică pentru clasa I în format electronic, pe adresa de email cu care sunteți înregistrată pe Didactic.ro.

0 0

17.01.2015 00:31 tynaaa

Si scoala mea a facut comanda pt manuale INTUITEXT si as dori si eu ca si colega mea, daca se poate Ghidul invatatorului si planificarea pentru clasa I. Multumesc!

0 0

15.01.2015 17:06 ioana_radu1

Noi am ales auxiliare de la altă editură la începutul anului, când nu aveam încă manualele. De ce am comanda acum și caietele Intuitext?

2 0

15.01.2015 17:21 Anita Dulman - Autor manuale Intuitext

Pentru ca sunt elaborate in concordanta cu manualele. Ordinea in care sunt abordate continuturile difera de la un manual la altul, de la o editura la alta.
Nu exista o ordine impusa .
Respectând principiile ce decurg din logica interna a disciplinei, accesibilitatea, parcurgerea temelor de la simplu la complex, fiecare manual poate trata anumite continuturi in anumote momee si cuplate in maniera proprie.
Pot interveni desincronizării intre caiet si manual.

2 0

15.01.2015 17:07 nicoletaandreea42

Am comandat manuale INTUITEX pentru clasa a II-a. Cum pot face rost de Ghidul invatatorului si planificarile calendaristice?

1 0

15.01.2015 17:10 crengutaalexe - Autor manuale Intuitext

Trimiteti solicitarea dumneavoastra Editurii Intuitext si veti primi Ghidul invatatorului.

1 0

15.01.2015 17:13 angy85

Noi am comandat auxiliare pt.sem I si le-am primit extrem de târziu, am lucrat ”în galop” și tot nu am reușit să ajungem la zi. Am dori pt. semestrul II, reduceri mai mari de preț.

0 0

15.01.2015 17:16 crengutaalexe - Autor manuale Intuitext

Reducerile sunt afisate pe site-ul editurii; difera in functie de numărul de auxiliare comandate.

2 0

15.01.2015 17:16 angy85

De ce nu primim Ghidul învățătorului printat?

2 0

15.01.2015 17:36 mirela_mihaescu2000 - Autor manuale Intuitext

Ghidul oferit pe suport electronic va ofera posibilitatea de a interveni asupra proiectării oferite de noi, astfel incat dumneavoastră sa o puteti adapta la nevoile reale ale clasei. Intrucat toate manualele de clasa I si clasa a II-a declarate castigatoare au aparut deja tarziu din cauza prelungirii procedurilor de licitatie, editura a considerat ca formatul electronic ajunge mult mai repede la dumneavoastra, oferindu-va sprijin in elaborarea rapida a proiectelor unitatilor de invatare.

1 0

15.01.2015 17:23 angy85

Este posibil să comandăm de la editură încă un set de manuale? Un set de manuale pt. învățător. De exemplu, la noi în școală s-au comandat exact pe nr. de copii.

2 0

15.01.2015 17:30 crengutaalexe - Autor manuale Intuitext

Puteti comanda la editura manualele.

2 0

15.01.2015 17:32 crengutaalexe - Autor manuale Intuitext

La 25 de caiete comandate, editura ofera gratuit manualul pentru invatator.

1 0

15.01.2015 17:24 Eva_Morar

Exercițiile din auxiliare sunt și în manualele digitale sau tipărite? Am avut surpriza să constatăm că manualul digital reia exercițiile și problemele din manualul tipărit, când noi ne așteptam să îl folosim pentru lucrul suplimentar. Aceeași situație este și la caiete?

3 0

15.01.2015 17:29 crengutaalexe - Autor manuale Intuitext

Pentru manualul digital aceasta a fost conditia: sa aiba acelasi continut ca si manualul tiparit si, in plus, sa contina animatii. Toate manualele sunt astfel concepute. Sarcinile din auxiliar sunt altele decat cele din manual, dar vizează aceleași competente. Auxiliarul ofera suport de lucru in plus fata de manual, sarcinile avand rol de consolidare a achizitiilor elevilor, de aplicare a acestora in contexte cunoscute / noi, precum si rol in dezvoltarea creativitatii elevilor.

0 0

15.01.2015 17:26 emil

Părinții pot cumpăra manuale și auxiliare pentru acasă? Dacă nu sunt în România se pot trimite și în altă țară?

2 0

15.01.2015 17:33 crengutaalexe - Autor manuale Intuitext

Parintii pot cumpara manualele si auxiliarele comandandu-le pe site-ul editurii. Se pot trimite si in alta tara.

3 0

15.01.2015 17:35 mirela_mihaescu2000 - Autor manuale Intuitext

Ghidul oferit pe suport electronic va ofera posibilitatea de a interveni asupra proiectării oferite de noi, astfel incat dumneavoastră sa o puteti adapta la nevoile reale ale clasei. Intrucat toate manualele de clasa I si clasa a II-a declarate castigatoare au aparut deja tarziu din cauza prelungirii procedurilor de licitatie, editura a considerat ca formatul electronic ajunge mult mai repede la dumneavoastra, oferindu-va sprijin in elaborarea rapida a proiectelor unitatilor de invatare.

0 0

15.01.2015 17:35 theodhot

Cd-urile care însoțesc manualele nu pot fi folosite pe tablete? Eu am încercat și nu funcționează.

2 0

15.01.2015 18:31 intuitext - Editura Intuitext

Pe tableta, manualele Intuitext pot fi accesate la adresa http://manuale.intuitext.ro/

Colegii nostri de la echipa de suport vor lua legatura cu dvs pe email pentru a afla exact ce probleme ati intampinat si cum va pot ajuta.

1 0

15.01.2015 17:45 Georgiana_Grigore

Daca am ales manualele si auxiliarele de la editura Intuitext, primim si planificarile calendaristice si proiectarea unitatilor de invatare? Cum pot intra in posesia lor?

1 0

15.01.2015 17:51 Anita Dulman - Autor manuale Intuitext

Trimiteti solicitarea dumneavoastra Editurii Intuitext si veti primi Ghidul invatatorului.

0 0

15.01.2015 17:59 sorana-b

Când vom putea comanda caietele CLR pentru clasa I?

1 1

15.01.2015 18:03 crengutaalexe - Autor manuale Intuitext

Caietele CLR pentru clasa I vor putea fi comandate imediat ce vor fi facute publice rezultatele licitatiei mentru manualul CLR - clasa I.

1 0

15.01.2015 17:59 Florentina_Mihai

Cum abordam inmultirea si impartirea la clasa a II-a? Parerile sunt impartite, chiar si in cancelarie. Care sunt recomandarile dvs? Ce continuturi abordam? Unde ar trebui sa ne oprim si sa pastram pentru clasa a III-a?

3 0

15.01.2015 20:09 mirela_mihaescu2000 - Autor manuale Intuitext

La clasa a II-a, competența 1.5. vizează inmultirea si impartirea in concentrul 0-1000 prin adunari/scaderi repetate. Asa ca, inmultirea / impartirea la clasa a II-a se efectueaza asa cum ne sugereaza competenta: prin adunare / scadere repetata.
Dumneavoastra puteti aborda invatarea inmultirii/ impartirii in doua variante:
a) VARIANTA A: desfasurarea de lectii in care se efectuează inmultiri/impartiri diverse, fara a respecta ordinea invatarii cand factorul/impartitorul este1,2,3,4,5,6,7,8,9,10, avand ca argument faptul ca in aflarea rezultatului aplica aceeasi regula de calcul. Spre exemplu, elevul aplica aceeasi regula in efectuarea inmultirii 2 x 4, respectiv 2 x 40 ( 2 x 4=4+4, respectiv 2 x 40=40+40). El invata ca primul factor indica de cate ori se repeta al doilea, această regulă fiind aplicată in rezolvarea oricarei inmultiri, indiferent ca este inmultire cu 2 sau cu 3 sau 4 etc., iar calculul il va face prin adunare repetată.
b) VARIANTA B: desfasurarea de lectii distincte in care se efectuează inmultiri cu 1, respectiv 2 sau 3 sau 4 etc.; desfasurarea de lectii distincte in care se efectuează impartiri la 1, respectiv 2 sau 3 sau 4 etc. Si in aceasta varianta elevii calculează tot prin adunare / scadere repetata.
Continutul invatarii nu este diferit in cele doua variante, diferit este doar modul in care acesta este organizat.
Indiferent de varianta pe care o alegeti pentru invatare, elevii trebuie sa isi formeze competenta 1.5 (efectuarea de inmultiri si impartiri prin adunare / scadere repetata). La finalul clasei a II-a, elevii trebuie sa poata efectua orice inmultire si impartire in concentrul indicat de programa, folosind adunarea/scaderea repetata.
Cu siguranta unii elevi pot memora la clasa a II-a inmultirea / impartirea ca urmare a exersarii si a intelegerii semnificatiei operatiei de inmultire / impartire, iar la clasa a III-a, cand vor invata tabla inmultirii si a impartirii (dupa cum precizeaza programa scoalara pentru clasa a III-a) le va fi mult mai usor, intrucat bazele invatarii sunt puse in clasa a II-a. Programa scolara pentru clasa a II-a nu prevede la continuturi tabla inmultirii si tabla impartirii.
Vă doresc succes!

0 0

15.01.2015 18:23 agrocora

MANUALUL DE CLR CLASA I NU A APARUT?

0 0

15.01.2015 18:31 Anita Dulman - Autor manuale Intuitext

Rezultatele evaluarii manualelelor CLR 1 au fost contestate. Editura asteapta rezultatele. Si noi asteptam acest lucru.

0 1

15.01.2015 18:26 rogerfederer

Cred ca ati alocat putin spatiu inmultirii si impartirii numerelor. D E CE?

0 0

15.01.2015 19:02 dediu

Si mie mi se pare ciudata abordarea acestor teme.Doar 3 pagini la inmultire ?? Se demonstreaza inmultirea ca adunare repetata si proprietatile ei ...Unde e tabla inmultiriii cu 1,2,3,4,.....etc ?

1 0

15.01.2015 19:25 Anita Dulman - Autor manuale Intuitext

Acest continut, tabla inmultirii cu 1,2,3, 4 ... este prevăzut în programa clasei a III - a, care este aprobata.

1 0

15.01.2015 20:22 mirela_mihaescu2000 - Autor manuale Intuitext

Paginile destinate in manualul INTUITEXT inmultirii/ impartirii in unitatile 6 (vol 1) si 2 (vol 2) vizeaza invatarea, apoi aplicatiile se regasesc si in unitatile urmatoare. Manualul contine aprox. 90 de exerciții și probleme în care se utilizează înmulțirea și/sau împărțirea.
In ceea ce priveste inmultirea, conform programei scolare pentru clasa a II-a, elevii se familiarizeaza cu operatia de inmultire, invata proprietatile înmultirii, legatura cu impartirea, rezolva operatii de inmultire prin adunare repetata sau prin aplicarea proprietatilor inmultirii, nefiind obligatorii lectii pentru toate inmultirile cu 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, intrucat rezultatul se afla in acelasi mod. Indiferent daca un factor este 2 sau 3 sau 4, elevii afla prin adunare repetata. Ei invata ca primul factor indica de cate ori se repeta al doilea, această regulă fiind aplicată in rezolvarea oricarei inmultiri, indiferent ca este inmultire cu 2 sau cu 3 sau 4 etc., iar calculul il vor face prin adunare repetată.
Puteti citi si raspunsul dat unei alte colege ( Florentina Mihai).

0 0

15.01.2015 18:48 Ilinca_Alexe

Cum predăm adunările și scăderile cu trecere peste ordin la clasa I? Dar aflarea termenului necunoscut?

3 0

15.01.2015 18:59 crengutaalexe - Autor manuale Intuitext Acest comentariu a fost moderat de intuitext

Continutul Adunarea si scaderea in concentrul 0-100, cu trecere peste ordin este abordat in semestrul al II-lea.
Elevii invata mai intai adunarea in concentrul 0-20 (prin completarea primului termen pana la 10: 8 + 5 = 8 + 2 + 3) si apoi scaderea numerelor in concetrul 0-20 (a.15 - 8 = 5 + 10 - 8 sau b. 15 - 8 = 15 - 5 - 3).
Dupa ce elevii si-au insusit algoritmul pentru adunarea si scaderea cu trecere peste ordin in concentrul 0-20, se poate trece la adunarea si scaderea in concentrul 0-100, cu trecere peste ordin, pastrand aceeasi tehnica.
Aflarea numarului necunoscut se va face utilizand metoda balantei.

0 0

15.01.2015 18:49 roxina

Ce programe ar trebui sa existe in calculator pentru a putea accesa manualul digital? Am incercat cu CD-ul atasat manualului tiparit si nu am reusit sa viualizez decat cateva imagini.

1 0

15.01.2015 20:49 intuitext - Editura Intuitext Acest comentariu a fost moderat de intuitext

Am adăugat în articolul de pe această pagină un link unde găsiți explicațiile necesare, precum și un clip video care prezintă pașii de urmat pentru accesarea manualului digital de pe CD.

Nu trebuie să aveți pe calculator programe speciale, CD-ul este conceput astfel încât oricine să-l poată deschide.

După vizionarea clipului, vă rugăm să reveniți cu un mesaj în care să ne anunțați dacă a funcționat.

0 0

15.01.2015 20:01 danalexi

Ghidul învățătorului pt sem. II îl vom primi în timp util?

1 0

15.01.2015 20:14 crengutaalexe - Autor manuale Intuitext

Veti primi Ghidul invatatorului in timp util astfel incat sa va fie sprijin in elaborarea proiectelor pentru unitatile de invatare.

0 0

15.01.2015 20:09 Iulia_Ene

La elaborarea caietelor s-a avut în vedere și Evaluarea Națională de la clasa a II-a? Găsim câteva pagini de pregătire și familiarizare cu acest tip de testare?

1 0

15.01.2015 20:16 crengutaalexe - Autor manuale Intuitext

In auxiliarele pentru CLR si MEM - clasa a II-a, sem II, se regasesc si modele de teste pentru evaluarea nationala.

0 0

15.01.2015 20:09 danalexi

Înmulțirea o facem doar prin adunare repetata?împărțirea prin scădere repetata? Sau trecem și la memorarea tablei înmulțirii/împărțiri.... De ce pe ultima pagina a manualului de sem.I apare tabla înmulțirii dacă zicem ca ținem cont de programa.

1 0

15.01.2015 20:21 Anita Dulman - Autor manuale Intuitext

Da, inmultirea se face prin adunare repetată. Impartirea se face prin scadere repetata.
Tabla inmultirii/impărţirii se face in clasa a iII - a. Programa pentru clasa a III - a este aprobată.
Pentru elevii care reusesc sa invete tabla inmultirii în scopul verificării rezultatelor inmultirilor efectuate prin adunare repetată.

0 0

15.01.2015 20:29 ConstandacheM Acest comentariu a fost moderat de intuitext

Acum am primit manualele scolare pe data de 14.01.2014.Ce pot spune eu despre aceste manuale ,inca nu le-am putut rasfoi bine, dar elevii?

2 0

15.01.2015 21:02 mirela_mihaescu2000 - Autor manuale Intuitext

Editura INTUITEXT a adus manualele scolare la inspectoratele scolare inca din prima jumatate a lunii decembrie, conform graficului stabilit de Minister. Ne pare rau ca abia acum ati primit manualele. Nu este vina editurii. Asteptam intrebarile dumneavoastra in perioada urmatoare, daca veti considera ca este cazul.

0 0

15.01.2015 20:33 ailenrok

La finalul anului scolar, manualele se vor preda sau vor ramane la elevi ?
Intreb, deoarece as dori sa stiu daca putem lucra si pe carti; creionul se poate sterge, dar culorile se se sterg mai greu ...
In ceea ce priveste caietele elevilor: am rasfoit caietul de MEM . Imi place cum sunt concepute, iar exercitiile au fost alcatuite in concordanta cu activitatie de invatare din programa scolara.

1 0

16.01.2015 13:14 intuitext - Editura Intuitext

Elevii de clasa I primesc în fiecare an manuale noi. Dacă aveți clasa I, puteți lucra pe ele fără grijă.

Însă manualele de clasa a II-a se predau la sfârșitul anului, pentru a fi folosite și de generațiile următoare.

0 0

15.01.2015 21:10 reco67

Noile manuale sunt destul de ,,stufoase" ,avand multe cunostinte pentru varsta scolarilor de clasa a II-a.Nu stiu cine a fost cu aceasta idee de a complica si mai mult programa scolara ,care era destul de incarcata.Vrem sa ridicam invatamantul la standarde europene fara sa ne gandim ca totusi lucram cu niste copii! Deja la noi invatamantul presupune multa informatie ,uneori inutila .Oare cei care concep aceste ,, manuale stufoase" au lucrat cu copiii ? Realizeaza aceste persoane ,cu diverse interese personale cat rau fac si vor face micutilor ?

3 0

15.01.2015 21:36 mirela_mihaescu2000 - Autor manuale Intuitext

Manualele trebuie sa respecte programa scolara. Sunt convinsa ca invatatorul poate avea un rol foarte important in asigurarea accesibilizarii continuturilor invatarii, va gasi modalitati de asigurare a diferentierii in invatare. Fiecare invatator va sti sa adapteze procesul de predare-invatare-evaluare la nevoile reale ale elevilor cu care lucreaza, astfel incat acestia sa poata progresa, invatarea sa fie placuta, elevilor sa le fie bine si sa indrageasca scoala. Eu cred in existenta unui scop comun al autorilor de manuale, cadrelor didactice si parintilor.
Succes!

0 0

16.01.2015 20:10 constantin_obreja

Draga Crenguta, ce-i 'concentrul'? O inovationostica personabilizata? Ce spune DEX?

2 0

17.01.2015 00:52 crengutaalexe - Autor manuale Intuitext

Termenul de concentru numeric este specific metodicii predării matematicii la nivelul învățământului primar. Pentru a facilita însușirea conștientă a conceptului de număr natural, metodicile sugerează împărțirea numerelor în concentre/secvențe. Așadar, concentrul reprezintă un interval; de exemplu, in concentrul 0 – 31se va opera cu numere cuprinse în intervalul 0-31.

1 1

16.01.2015 20:22 constantin_obreja

Copiii de clasa a V-a (promovati cu acte in regula) nu sunt nici macar de clasa a III_a ( la un invatator serios). Vorbiti de programa stufoasa? Sau de pauze interminabile? Invatati copiii sa scrie si sa gandeasca, dincolo de orice alta opreliste! Singurul manual de matematica pe care l-am apreciat era cel al ... unei alte edituri. De ce? Pentru ca, atunci cand raspundeai gresit, te lasa sa revii si, la o eventuala reluare, schimba date problemei (in aceeasi structura). Problema nu e a manualelor ci a societatii: se pare ca grupul social numit ROMANIA nu mai are (de produs) decat rebuturi (evident finantate din FONDURI EUROPENE care insemna cam 30% din cat dam noi!)

0 0

16.01.2015 21:44 Andrei2292

Daca am ales manualele de la editura Intuitext, primim si planificarile calendaristice si proiectarea unitatilor de invatare? Cum putem intra în posesia ghidului învățătorului în timp util ?

1 0

19.01.2015 15:41 intuitext - Editura Intuitext

Trimiteți un email la adresa scoala@intuitext.ro pentru a solicita materialele menționate.

0 3

17.01.2015 11:04 constantin_obreja

"Termenul de concentru numeric este specific metodicii predării matematicii la nivelul învățământului primar." Cred ca cu e nevoie sa spun ca e un citat! Acest cuvant nu exista in dictionarul limbii romane, pana acum! Poate il plaseaza Crenguta@alteRamuri. N-ar fi decat un bine pentru ca ne-am intelege. Intrebarea mea are un sens: folosind 'inovatisme' in terminologia didactica INDUCEM PARINTILOR STAREA DE NEPUTINTA care este foarte grava! Ei spun: "pe vremea mea era altfel"! Matematica si stiinta in general n-a fost inventata ieri nici de Crenguta nici de mine; deosebirea dintre noi este ca eu incerc sa folosesc cuvinte obisnuite pentru a afla adevaruri noi, pe cand Crenguta vrea cuvinte noi pentru adevaruri vechi! Asta e dilema manualelor noi: vor neaparat o originalitate absoluta; oare simplitatea nu e o solutie mai buna? Ganditi-va ca aveti in fata un copil care nu stie nici macar sa citesca (cls0) si formulati cerintele plecand de la aceasta premiza. In programare exista PRINCIPIUL MOSTENIRII care postuleaza clar: ORICE A FUNCTIONAT IN PLATFORME MAI VECHI VA TREBUI SA FUNCTIONEZE OPTIM SI IN NOILE PLATFORME, ALTFEL NOILE PLATFORME NU VOR FI ACCEPTATE! De ce parintii nu-si mai pot ajuta copiii? De ce e nevoie de translatori care sa traduca traducerile modernilor? Raspunsul e simplu: 'Modernismul' n-a adus nou decat forma in care a imbracat vechiul cunoscut dar tine neaparat la aceasta forma 'revolutionara'. Un manual e cu atat mai bun cu cat este mai apropiat de simplitatea vorbirii copilului. ...... (poate altadata)

3 0

17.01.2015 16:31 crengutaalexe - Autor manuale Intuitext

Domnule profesor, aveti dreptate! Cuvantul “concentru” nu exista in DEX. La fel cum nu exista nici “curriculum”, “transdisciplinar”, “cuboid”. Ce facem? Nu le mai folosim? Termenul de “concentru” nu este “o inovationostica personabilizata”. El apare in programa școlară și în cărțile de pedagogie și metodică. Cred că orice persoana care a trecut printr-o Școală Normală/Liceu Pedagogic/Colegiu Pedagogic/Facultate cunoaste sensul. Nu l-am inventat eu si nici nu l-am folosit fără a-i cunoaste sensul. Ce nu inteleg exact este la ce va referiti cand spuneti ca poate fi plasat “Crenguta@alteRamuri”. Nu as vrea sa cred ca a fost o ironie.

0 0

18.01.2015 21:51 MIATUSAN

La noi in scoala nu au aparut inca manualele de CLR pentru clasa I ,de ce ? Le vom primi ? Cand ? Binenteles ca avem nevoie si de ghidul invatatorului care dupa parerea mea ar trebui sa insoteasca manualele in momentul aparitiei acestora in scoli astfel incat fiecare cadru didactic sa se poata informa, documenta cum anume vor utiliza la clasa aceste manuale digitale .
Daca aceste CD pe care le-am dat elevilor acasa se deterioreaza si nu mai pot fi folosite si ele trebuie transmise timp de 4 ani, ce facem ?

0 0

19.01.2015 15:38 intuitext - Editura Intuitext

La clasa I, licitația pentru manualul de CLR nu s-a încheiat încă, nu avem o listă finală a manualelor câștigătoare.

CD-urile cu manualul digital, la fel ca manualele tipărite, trebuie predate la sfârșitul anului școlar, într-o stare cât mai bună.

Anual, stocul de manuale tipărite și digitale se poate reînnoi, pentru a le înlocui pe cele deteriorate, în proporție de 5-15%.

1 0

21.01.2015 14:09 intuitext - Editura Intuitext

La clasa I, elevii pot lucra pe manuale fără grijă, în fiecare an se tipăresc manuale noi.

La clasele mari manualele se transmit de la o generație la alta, atât cele tipărite, cât și cele digitale.

0 0

18.01.2015 22:00 NAMHEL

Pentru cei care invata in limba germana materna ,sunt sanse de manuale noi?

0 0

19.01.2015 15:32 intuitext - Editura Intuitext Acest comentariu a fost moderat de intuitext

Ministerul Educației a scos la licitație lotul de manuale pentru limba germană maternă, însă nici o editură nu a depus ofertă. Într-unul dintre comunicatele de presă, a anunțat că va organiza o nouă licitație pentru aceste loturi de manuale (și alte limbi materne sunt într-o situație similară).

1 0

19.01.2015 21:18 constantin_obreja

Pentru Crenguta: Scuze, dar a fost o gluma 'proasta'! Raman pe pozitia celui care trebuie sa accepte cuvinte pe care nu le intelege din cauza normelor acceptate. Daca sunt folosite nu inseamana ca sunt si in FONDUL DE BAZA AL LIMBII. De fapt sunt FRAUDE LINGVISTICE!
Sa nu le folosim? Eu zic ca nu! Cu asta am terminat orice discutie pe tema asta. Ma mira faptul ca apar procente de felul 5%-15% de recuperare a unor manuale, Doamne parca suntem in Evul Mediu, nu lasati copilului PRIMA CARTE? Asta vine din partea unei EDITURI? Nu mai vreti sa scoateti alte carti? Poate ca e mai bine asa! Lasati-i pe altii! ....

2 0

21.01.2015 14:13 intuitext - Editura Intuitext Acest comentariu a fost moderat de intuitext

La clasa I - elevii pot lucra pe manuale fără grijă. Ministerul achiziționează de la edituri manuale noi în fiecare an.

La celelalte clase, manualele se transmit de la o generație la alta. Stocul de manuale se reînnoiește anual în proporție de 5-15%. Aceste procente sunt stabilite de minister, nu de editură. Noi cu drag am tipări în fiecare an manuale noi pentru toți elevii, indiferent de clasă.

0 0

30.01.2015 11:18 andruskandu

La noi nici acum nu au ajuns manualele. Si iata, ca intram in semestrul 2. Probabil ca le vor primi "de forma", adica, doar le vor vedea la fata, dar nu vor lucre pe ele, ca sa "nu se strice". Iar pentru aceasta generatie, ar fi fost prima data cand primesc manuale conform programei. Anul trecut, la clasa 1 am lucrat tot dupa auxiliare,iar manualele primite au stat in dulap la Doamna, neavand ce face cu ele.

0 0

22.01.2015 22:41 rodi12345

Va multumesc pentru manualele, sunt interesante, captivante si lucrative.

0 0

27.01.2015 08:19 kaesarion

1. Cât timp au fost experimentate aceste manuale?
2. Pe ce eșantion de subiecți? Este reprezentativ eșantionul la nivel de populație școlară?
3. Care este eșantionul de conținut prezent în experiment?
4. Care sunt concluziile experimentului?
5. Dacă nu există un răspuns la aceste întrebări, atunci autorii lor ne propun doar ipoteze de lucru, netestate și, deci, nevalidate științific. În concluzie: s-ar putea să fie un succes sau un fiasco!
Vasile Flueraș

3 0

28.01.2015 18:39 intuitext - Editura Intuitext

În realizarea manualelor, Editura INTUITEXT a respectat întocmai cerințele MEN. Autorii manualelor Editurii INTUITEXT au o experiență practică, de predare cu elevii din ciclul primar, de peste 15 ani, precum și experiență în elaborare de manuale.. Prin urmare, metodele pedagogice, atât de predare, cât și cele de exersare, aprofundare, evaluare, pe care le-au propus, sunt cele care au asigurat cele mai bune rezultate școlare la clasă. În plus, veți regăsi în paginile manualelor noastre: predarea integrată, atât inter, cât și intradisciplinară, dar și metode de dezvoltare a gândirii critice. Conceptul de manual digital, în propunerea Editurii INTUITEXT, a fost testat în cei 15 ani de eforturi susținute în realizarea softurilor educaționale, lecțiilor interactive, având că scop: calculatorul să devină un instrument în procesul de învățământ asigurând elevilor plăcerea învățării, bucuria descoperirii, stimulând curiozitatea naturală a acestuia.

0 2

01.02.2015 19:31 kaesarion

Stimată editură Intuitext ( și când spun „stimată” nu este o figură de stil)
Nu intenționez să polemizez cu cineva, dar în ceea ce privește produsele curriculare principale (planurile-cadru de învățământ, planurile de învățământ, programa școlară și manualul școlar) și produsele curriculare auxiliare (în acest caz mă refer doar la auxiliarele curriculare) consider că este necesar a fi experimentate înainte de a ajunge pe băncile școlilor, cercetarea experimentală fiind organizată conform metodologiilor acceptate de comunitatea științifică, altminteri putem vorbi, așa cum spuneam și ceva mai devreme, doar de ipoteze nevalidate științific, ce urmează să fie testate de către comunitatea dascălilor. Din nefericire nu am primit răspuns satisfăcător la întrebările formulate de mine în precedentul mesaj. Ceream doar un minim de date cantitative și calitative care să orienteze o anume opțiune. Nu am solicitat, spre exemplu, tipul design-ului experimental utilizat, sau, poate, tipurile de design experimental asociate, fiecare oferind concluzii de o anumită factură. Evaluarea corectă a unui manual, care este o operă de creație științifică și artistică și în același timp o propunere făcută dascălilor și elevilor de facilitare a accesului la conținuturi, se poate face doar în urma experimentării, nu pe baza declarațiilor, indiferent cât de generoase ar fi acestea sau de bine intenționate. Este nevoie ca educația să fie reinstalată pe baze științifice și mai puțin pe păreri și opinii. Sper să sesizați și bunele mele intenții.
Cu prețuire,
Vasile Flueraș

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

66 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN