Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Bac 2011 - Cele mai slabe rezultate din ultimii 20 de ani

În 2010, rata de promovare a fost de 67%, iar în 2009 de 79.95%.

În ultimii 2 ani, rata de promovabilitate a examenului de bacalaureat la nivel naţional a scăzut abrupt: întâi la 67% anul trecut, apoi la 44.47% anul acesta (faţă de media de 82.22% din anii 2000 - 2009).

Situaţia defalcată pe judeţe a fost calificată drept dezastruoasă: doar 13 judeţe au reuşit anul acesta să înregistreze o rată de promovabilitate de peste 50%.

Pe primele locuri se situează judeţele Suceava şi Harghita, cu 65.03%, respectiv 64.03%. La polul opus se află judeţele Caraş-Severin şi Giurgiu, cu o rată de promovabilitate de 24.82%, respectiv 20%.

Mai jos puteţi consulta graficul promovabilităţii în anul 2011 pentru toate judeţele.

Comparaţia cu cifrele de anul trecut arată o prăbuşire inexplicabilă pentru judeţele Arad, Hunedoara sau Neamţ. În anul 2010, acestea conduceau topul naţional cu rate de promovabilitate de peste 85%. În 2011, ratele de promovabilitate în aceste judeţe au fost: 36.43% (Arad), 39% (Hunedoara), 44,5% (Neamţ).

Vă rugăm să comentaţi aceste cifre pentru judeţul din care faceţi parte şi pe care îl cunoaşteţi cel mai bine sau pentru liceul unde predaţi, ca să ne facem împreună o imagine cât mai apropiată de realitate despre ceea ce se întâmplă în fiecare zonă.

De asemenea, vă invităm pe forumul didactic.ro să propuneţi soluţii pentru îmbunătăţirea rezultatelor elevilor, soluţii aplicabile atât la nivel individual, cât şi la nivelul şcolii sau la nivel naţional. Din sondajul dedicat puteţi afla opinia celorlalţi membri didactic.ro despre cauzele care au condus la această stare din învăţământul românesc.

 

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: angelailas | 04.07.2011 14:37 | 3757 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (19)

0 0

04.07.2011 17:49 marian_dorin

Aceste rezultate reflecta situatia ACTUALA a sistemului nostru de invatamant: o realitate cruda, insa realista. Sincer, fiind supraveghetor la bacalaureat, ma asteptam la asemenea rezultate, mai ales dupa felul cum au venit imbracati elevii la sustinerea acestui examen, dar si dupa felul starii lor ( emotionale ) dupa si in timpul examenului!

0 0

04.07.2011 17:57 deepblue

In scoala mea se copia.In plus cei de la frecventa redusa sunt foarte slab pregatiti.Parerea mea este sa se mentina masurile de securitate la examene,iar elevii vor incepe sa invete, vazind ca nu se pot baza pe copiat.Cei care n-au capacitatea de a invata nici nu se vor mai prezenta la asemenea examene,si rata promovabilitatii se va imbunatati.Examenele incorecte au invatat copii sa copieze,examenele corecte ii vor dezvata.

0 0

04.07.2011 19:08 felixmunteanu

Nu e de mirare. ASTA E. Cauzele? Multe şi cu rădăcini adânci.
1. Discreditarea adevăratelor valori şi promovarea subculturii. Asta e principala cauză şi cu asta au început, de fapt, comuniştii. Celelalte decurg din ea.
2. De copiat s-a copiat de mult, nu doar de câţiva ani, doar că nu în halul în care s-a ajuns. Profesorii închideau ochii, ba chiar încurajau frauda, astfel că bac-ul ajunsese să fie ceva banal, o formalitate, iar cei ce nu copiau erau ridiculizaţi şi etichetaţi drept fraieri. Acum suntem ipocriţi şi spunem "Vai, pe vremea mea? Nu." Ba şi pe vremea, dar mai puţin şi nu peste tot.
3. Încă din "epocă" s-a interzis repetenţia şi lumea a văzut că oricum ai fi, treci clasa. Acum nu e interzisă, dar îi trecem de teama că ni se desfiinţează postul.
4. Formarea iniţială a cadrelor didactice din ce în ce mai superficială. Ultimele generaţii de absolvenţi ai liceului pedagogic au fost lamentabile. Am văzut câţiva absolvenţi care silabiseau. Nu mai departe, răsfoiţi didacticul şi veţi vedea ortografia unora dintre ei. În facultăţi, practica pedagogică cvasiinexistentă trimite la catedră oameni incapabili să se adapteze din mers şi, de cele mai multe ori, fără vocaţie.
5. Aşa-zisa deschidere a învăţământului superior care a permis înfiinţarea unor universităţi fabricante de diplome, în care numai cine nu a vrut nu a intrat. Unde sunt absolvenţii acestor universităţi? La catedră, tratându-i pe elevi cu superficialitatea cu care au fost şi ei trataţi.
6. Încurajarea evaluărilor pe bază de dosar care îi duce pe dascăli la fugă după puncte, în detrimentul muncii efective la clasă (vezi activităţi internaţionale în toate cătunele!).
7. Politizarea învăţământului (şi a tuturor sectoarelor): "Nu contează că nu-i bun, dar să fie de-al nostru."
8. Lipsa de direcţie în reformă, schimbările din fiecare an. Copierea unor modele din afară, incompatibile cu situaţia de la noi.
9. Lipsa de flexibilitate a curriculum-ului, neadaptarea lui la evoluţia în timp a copiilor şi a societăţii, în general. Se încurajează învăţarea de tip memorare-reproducere, în detrimentul creativităţii şi al gândirii logice.
10. Salarizarea demotivantă a cadrelor didactice.
... şi aşa mai departe.
Pe scurt: TRĂIASCĂ MEDIOCRITATEA! Asta e lozinca din ultimii 60 de ani de când "ciuma comunistă" a pus stăpânire pe ţara noastră.
D-na Andronescu a încercat (cam târziu) să repare cât de cât situaţia prin desfiinţarea unor universităţi, dar i s-a sărit în cap şi a fost pusă la colţ.
Acum s-a cerut exigenţă extremă la supraveghere şi i se sare ministrului Funeriu în cap.
Totuşi, ce vrem? Cum să începem curăţenia? Tot cu gunoiul sub preş?

0 0

04.07.2011 19:20 cornelia13

Multumesc lui Felix Munteanu pentru modul in care a explicat dezastrul de la Bacalaureat. Acesta era previzibil dar...convenabil. Subscriu celor spuse de dumnealui si as dori sa adaug ca, daca nu vom trece la un sistem de educatie bazat pe competente si nu pe reproducerea de cunostinte inutile, va fi si mai rau. Iar problema este foarte grava, mai ales ca ma intreb cine oare ne va asigura noua plata pensiilor? Elevii nostri? ... Raspunsul il gasim pe listele de BAC....

0 0

04.07.2011 21:25 silviadoandes

CORECT este: rata de promovare, nu de promovabilitate.

0 0

05.07.2011 13:19 monica_oarcea

bine explicat de dl felix. Raul trebuie taiat din radacina, dar multe trebuie schimbate. In primul rand ELEVUL SA FIE RESPONSABIL de actele sale , iar parintele sa comunice cu profesorul nu doar atunci cand il reclama pentru notele mici ale copilului sau

0 0

05.07.2011 15:27 kikyoo

Scolile duc lipsa de material didactic, inspectorii s-au schimbat in portocaliu, multi parinti au plecat in strainatate din lipsa de bani si copiii sunt din ce in ce mai greu de stapanit pentru ca nu ii mai sperie nimic... Bunul simt a disparut cu desavarsire iar scoala este un loc in care te intalnesti cu prietenii. Sistemul romanesc educational e intr-o groapa fara posibilitate de iesire cu asemenea conducatori incompetenti!

0 0

05.07.2011 18:52 danibigiu

trebuia sa se intimple si asta!nici nu trebuie sa ne miram! scara valorilor e cu"susul in jos",ca sa ma exprim plastic! exceptiile din" secolul trecut sau mileniul trecut" sint acum la putere! tupeul,obraznicia ,lipsa bunului simt,a respectului sint la mare cinste! e un cerc vicios.se cauta vinovati? sa fim seriosi! intotdeauna e altcineva de vina! va mai trece ceva timp pina cind ... aproape toate vor reveni la un normal acceptabil! asa ca... sa avem nervi de otel! vacanta linistita !

0 0

05.07.2011 19:40 emil

Pentru danibigiu> Ma intreb cum sa ia bacalaureatul elevii care au un profesor care nu respecta reguli minime de sintaxa frazei? Ce sa cerem elevilor daca noi insine nu stim sa comunicam? Ce pretentii de cultura si civilizatie sa avem sau cum sa le reprosam lor sau altora ca nu invata sau nu au minime cunostinte, daca sunt educati asa cum se vede in structura mesajului dvs.?

0 0

05.07.2011 21:53 churmuzache

Promotia 2011 este la fel ca toate celelalte. Are elevi cu inteligente multiple, cu inteligente lingvistice, logico-matematice sau care nativ nu sunt dotati cu astfel de inteligente.
Ideea de a transforma proba orala de limba romana in competente a fost fatala. Proba aceasta ar fi salvat o multime de elevi, altul ar fi fost procentul de promovabilitate. De ce s-a scos acesta proba valabila si viabila atatia ani?
Mai grav este ca D-l ministru nu se considera vinovat, tot elevii sunt de vina. Cine plateste pentru sinuciderile de dupa bac? Cine plateste cheltuilile pentru bacul urmator?
D-L MINISTRU SI CEI DE LA MINISTER SA PLATEASCA, GRESEALA ESTE A LOR!!
Pentru toate dramele pe care le-a produs sa plateasca si financiar si juridic! Un antrenor isi da demisia sau este demis daca echipa lui nu s-a calificat! Mi se pare moral sa isi dea demisia si sa platesca cheltuielile bacului ll!
Eu nu vreau sa se plateasca din taxele noastre organizarea si desfasurarea urmatorului bac! Sa plateasca MINISTRUL care a adus atata dezastru in invatamant!

0 0

05.07.2011 22:47 felixmunteanu

De data asta sunt de acord cu ministrul.
E prea slinoasă mocirla în care ne scăldăm. Elevii nu învăţau şi mergeau pe ideea că vor copia şi vor trece oricum. Dovadă că au riscat, în ciuda camerelor de supraveghere. Profesorii închideau ochii şi chiar încurajau frauda, cu toate că erau conştienţi că se înjosesc (şi ne mai mirăm că elevii ridică pumnul!?!). Cei care încercau să fie corecţi erau puşi la punct de directori că "strică imaginea şcolii".
Ei bine, jucăria asta s-a blocat şi n-a mai mers.
Acum se strigă acuzator. De ce? Că n-au fost lăsaţi elevii să copieze?
E drept că subiectele au fost grele, asta i se poate reproşa ministrului (putea să aleagă o comisie care să ţină seama de medie nu de elite), dar că n-au fost lăsaţi să copieze cui i se poate reproşa?

0 0

05.07.2011 23:20 sorinborodi

E o dovadă de curaj din partea ministrului că a făcut primul pas spre igienizarea bacalaureatului, degradarea acestui examen atingând în ultimii ani cote de neimaginat. Cu riscul scăderii popularităţii, ministrul a făcut ceea ce trebuia făcut.

0 0

06.07.2011 13:37 optimista

Ministrul a facut ceea ce trebuia cu riscul demiterii. M-as bucura sa reziste presiunilor abramburistice exercitate de marii nostri profesori sau academicieni Andronescu, Marga sau Pippidi.In legatura cu dificultatea subiectelor, acestea au fost medii. Relevanta acestora este discutabila, dar acesta este un aspect extrem de sensibil din moment ce un olimpic la geografie devenit erou de televiziune in ultima vreme se arata siderat de pretentia noastra ca el sa reusesca sa imparta doua numere naturale!!!

0 0

07.07.2011 11:22 andreea_muntean

Dle/dna churmuzache , generatia 2011 la fel ca generatiile anterioare , se afla intr-o totala lipsa de ambitie , de respect , de consideratie fata de tot ce inseamna invatamant si nu numai !! Pe scurt mocirla despre care vb Felicia este tot mai adanca . Pe langa asta , elevii labili (din diversi factori ...) se sinucid si trebuie sa plateasca Funeriu . Cum? De ce? Pentru ca este printre putinii care a indraznit sa infrunte realitatea pe care cu totii o constientizam dar o negam continuu ...unde va veti opri ? Era momentul sa se intample asta ...jenant si in acelasi timp iremediabil daca si Funeriu va fi pus la coltul de rusine !!
Sper din suflet ca dupa curatirea bacului sa urmeze dezinsectia intre cadrele didactice ...ca E MULTE GONGI !!!

0 0

07.07.2011 16:12 grigore_geta

Cred ca rata de promovare este , oarecum, corecta! Din pacate, situatia slaba a elevilor trebuia sa fie cunoscuta din timp si corectata cu masuri ameliorative, nu trebuia sa se ajunga aici. Nerecunoscand adevarul, ascunzand realitatea prin admiterea la liceele de profil si promovarea elevilor chiar daca nu aveau notiuni minime de scris, citit, calcul au dus la acest dezastru. Si, din pacate, la acesta am fost cu totii partasi muti! De la mic la mare!

0 0

07.07.2011 21:56 cornelia13

Dragi colegi, nu cred ca este cazul sa aparam reprezentantii ministerului...e cazul sa luam atitudine si sa incercam, macar, sa facem ceva...SA FACEM CEVA...fiecare acolo unde ne este locul si dupa puterile si atributiile noastre...schimbarea incepe cu noi insine...

0 0

07.07.2011 22:46 felixmunteanu

E adevarat, d-na Cornelia, dar, daca nu venea ministerul cu camere de supraveghere care sa bage frica in dascali ca vor fi prinsi cu ochii inchisi si isi vor pierde posturile, fiecare ar fi continuat sa faca la fel ca pana acum. Din pacate, romanul nu stie decat de bici. Cu constiinta e muuuult mai greu.

0 0

10.07.2011 11:16 floarebernad

Cauzele acestor rezultate slabe sunt multiple :
-subfinantarea invatamantului
-cadre didactice cel mai prost platite dintre bugetari
-politizarea excesiva a invatamantului
-existenta grupurilor de interese ce sunt o piedica pentru promovarea compoetentei, profesionalismului
-programa stufoasa
-copiii nu sunt motivati, nu au modele,multi dintre ei fara nici o perspectiva
-parinti care lasa totul in seama scolii
-dascalii de vocatie- o raritate

0 0

10.07.2011 11:27 floarebernad

Incerc sa ma refer la un aspect concret: copiii mei au ales un liceu cu profil tehnic , au fost elevi buni(media 8,50-9), canalizandu-si eforturile de invatare spre domeniul din care doresc sa-si cladeasca o cariera.La Colegiul tehnic unde au urmat cls. 9-12, atelierul pentru practica era dotat cu ceva motoare care nici nu cred ca se mai fabrica. In orele de practica se facea cu totul altceva decat electrotehnica, se matura curtea, se vopsea, se construia etc. Practica au facut-o la un service privat, unde eu am intervenit sa poata sa dobandeasca competente ppractice.In schimb, la literatura aveau aceeasi materie ca si cei de la filologie si, bine-nteles ca si la bac aceleasi subiecte. De ce nu se revizuieste acest aspect, s-ar putea da probe diferentiate la bac pentru cei ce aleg profil tehnic.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 5 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN