Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Câștigător al licitației de manuale școlare - Manualul de Comunicare în limba română pentru clasa a II-a este un instrument de încredere în activitatea la clasă

Manualul de Comunicare în limba română, clasa a II-a, reprezintă  o invitaţie la învăţare într-un mod foarte activ şi plăcut, este un ghid al elevului care învaţă prin descoperire; conţine  jocuri, desene adecvate vârstei copiilor, prezentate în culori atractive pentru şcolari.

PREZENTAREA MANUALULUI DE COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ, clasa a II-a

Manualul are  două personaje principale, un băiat și o fetiță, care îi însoțesc pe elevi pe tot parcursul procesului de învățare.

Dirijarea învățării se realizează prin valorificarea achizițiilor anterioare și a experienței de viață a copiilor, prin propunerea unui demers de învățare bazat pe învățarea prin descoperire.

Manualul propune sarcini de învățare cu grade diferite de dificultate, care permit elevilor să aplice și să transfere, în alte contexte, achizițiile dobândite.

Contribuie la formarea unor competenţe cu caracter transdisciplinar, oferind tehnici de lucru pentru: judecată critică, susţinerea unei păreri, capacitatea de explorare a lumii înconjurătoare, comunicarea în situaţii reale de viaţă etc.

Imaginile utilizate oferă suport pentru învățare, captează și orientează atenția, surprind aspecte din experiența de viață a elevilor.

Prezența ilustrațiilor mari constituie un punct de plecare în învățare, prin raportarea  copilului la experiențe de viață trăite sau reprezintă un prilej de aplicare a achizițiilor noi în diverse contexte de viață. Asigură legătura cu viața. Manualul tratează limba româna în funcţiune şi respectă modelul comunicativ funcţional, deoarece competenţa lingvistică merge mână în mână cu cea de comunicare.

Răsfoiți manualul digital >>

Manualul propune activităţi  de învăţare care presupun atenţie împărtăşită, interacţiunea socială cu un adult sau cu alţi copii, fiind modul natural de învăţare a limbajului. Exemplu:

  • Citește cu un coleg sau cu o colegă;
  • Ascultă-l pe colegul sau pe colega ta;
  • Împărtăşeşte impresii de lectură;
  • Propune o carte pentru Colţul cititorului;
  • Prezintă cartea, povestea, lucrarea ta, proiectul tău. Textele-suport sunt adaptate astfel încât să fie accesibile copiilor și să faciliteze realizarea competențelor propuse.

Întrebările adresate pe baza unui text sunt  gradate ca dificultate: de cunoaștere, de înțelegere, de reflecție pentru găsirea de soluţii în rezolvarea  situaţiilor problemă-facilitând formarea competențelor de lectură.

Itemii de evaluare sunt de diverse tipuri, fiind formulați în majoritatea situațiilor pe trei niveluri de dificultate (a,b,c), corespunzătoare descriptorilor de performanță aferenți celor 3 calificative: suficient, bine, foarte bine.

Manualul este însoțit de manualul digital, care păstrează structura și elementele celui dintâi, dar, care, contribuie, prin natura elementelor virtuale (animate, interactive) la crearea unor experiențe de învățare complexe, în acord cu cerințele programei școlare actuale, dar și cu vârsta elevilor cărora se adresează.

Manualul digital de Comunicare în limba română pentru clasa a II-a conţine o serie de resurse cu grad ridicat de interactivitate (jocuri, experimente, planşe interactive), care facilitează exersarea noțiunilor învățate, mizând pe capacitatea jocurilor de a capta rapid atenţia elevilor şi puterea de a facilita învăţarea/exersarea într-un mediu dinamic și interactiv.

Manualul digital include 74 de imagini, 37 de animații și filme și 27 jocuri, exerciții interactive care contribuie la dezvoltarea interesului faţă de învăţare și stimulează învăţarea prin efort propriu.

Răsfoiți manualul digital >>

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: intuitext | 03.08.2023 22:45 | 2946 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

3 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN