Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Cateva noutati, acum, la inceputul noului an scolar, de la ministrul invatamantului, Daniel Funeriu

Cateva noutati, acum, la inceputul noului an scolar, de la ministrul invatamantului, Daniel Funeriu

Elevii şi profesorii, pontaţi la intrarea şi ieşirea din şcoală, absenţele anunţate lunar la Ministerul Educaţiei

Elevii şi profesorii vor avea din anul şcolar 2011-2012 legitimaţii cu care vor ponta intrarea şi ieşirea din şcoală, toate absenţele acestora fiind raportate lunar la Ministerul Educaţiei, a anunţat, duminică, secretarul de stat Oana Badea.

"Fiecare unitate de învăţământ va avea propriul sistem de pontaj. Elevii vor avea legitimaţii cu care vor ponta la intrarea şi la ieşirea din şcoală. La fel şi profesorii. Ministerul nu se ocupă de aceste legitimaţii. Este un sistem de pontaj foarte simplu şi foarte ieftin", a spus secretarul de stat Oana Badea.

Măsura face parte din strategia Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) de reducere a absenteismului începând din anul şcolar 2011-2012.

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a prezentat, duminică, strategia instituţiei pentru anul şcolar care începe luni.

"Măsurile pentru anul şcolar 2011-2012 au fost cuprinse într-o foaie de parcurs, un document în premieră, care a fost distribuit tuturor cadrelor didactice din ţară şi prelucrat la nivelul inspectoratelor şcolare. Această foaie de parcurs cuprinde măsuri cu aplicabilitate imediată şi de natură să aducă rezultate concrete pe termen scurt, mediu şi lung, pe trei axe, respectiv reducerea absenteismului şcolar, deopotrivă al elevilor cât şi al cadrelor didactice, îmbunătăţirea competenţelor de lectură şi primii paşi înspre transformarea evaluării într-un instrument standardizat cu scopul de orientare şi optimizare a învăţării", a spus Funeriu.

Ministrul a precizat că măsurile vizează prevenirea, monitorizarea şi reducerea absenteismului, a abandonului şcolar, acestea stând la baza rezultatelor slabe de la examenele naţionale. El a subliniat că directorii unităţilor de învăţământ vor fi primii responsabili de aplicarea acestor măsuri.

"Foaia de parcurs prevede măsuri concrete care să fie aplicate în cadrul fiecărei şcoli, cu accent pe învăţământul liceal şi profesional. Vreau să subliniez că în acest domeniu măsurile concrete vor fi adaptate la nivelul fiecărei şcoli, directorii fiind primii responsabili de, aşa cum spuneam, prevenirea, monitorizarea şi reducerea absenteismului. Trebuie să ne distanţăm de imaginea directorului-jupân cu spate politic şi împreună să impunem imaginea directorilor apropiaţi de elevi şi părinţi, apropiaţi de nevoile comunităţii, care îşi înţeleg responsabilităţile uriaşe de pe umerii lor", a mai spus Funeriu.

Sursa: mediafax.ro

 

Daniel Funeriu, despre salariile profesorilor si noul calendar scolar Interviu Ziare.com

Fara sa ceara performanta, Romania nu poate evolua si, in consecinta, nu poate avea resursele sa-i rasplateasca pe profesori asa cum ei o merita, sustine ministrul Educatiei, Daniel Funeriu, intr-un interviu acordat Ziare.com.

Cei mai multi parinti contesta modul in care elevilor li se cere sa invete ceea ce li se preda la scoala si faptul ca acestia nu sunt invatati sa gandeasca si sa asimileze informatiile potrivit aptitudinilor si inclinatiilor pe care le au. Se poate schimba ceva in acest sens? Nu putem lua ca model de inspiratie unul dintre sistemele occidentale dezvoltate?

Este o intrebare care ar merita un raspuns detaliat si o intreaga discutie. Ele singure ar putea face obiectul unui interviu foarte lung, dar o sa va raspund pe scurt. In mod evident exista o neadecvare, fie si partiala, intre ceea ce se invata in scoala si ceea ce este nevoie in viata de zi cu zi a anului 2011. In mod evident exista atat o asteptare cat si o necesitate de modificare atat a curriculumului, a programei scolare, cat si a metodelor. Acest lucru, am spus-o, o reiterez, este prioritatea zero a ministerului. Modificarile de programa si modificarile curriculare sunt modificari de substanta.

Exista o modalitate stiintifica, daca vreti, de elaborare a unui curriculum, a unei programe scolare. Inainte de toate, noi trebuie sa definim cadrul de referinta, altfel spus, cum trebuie sa arate copiii nostri la fiecare varsta. Este o decizie, pana la urma, de societate. Odata acest cadru de referinta definit trebuie sa vedem care sunt mijloacele prin care ei vor ajunge la ceea ce noi dorim.

Acest lucru se materializeaza prin Planurile-cadru, care spun, efectiv, cate ore din fiecare materie, care este ponderea materiilor si a mijloacelor de invatare. Dupa care trebuie elaborata programa propriu-zisa, pentru a fi pragmatici. In curand, vom avea o discutie publica foarte sanatoasa, foarte importanta, pe baza unui document care va duce la definirea Cadrului de referinta curriculara. Sa va dau si un exemplu: cultivarea unei atitudini, de exemplu, perseverenta, sau seriozitatea. Cultivarea unei astfel de atitudini se face in egala masura la limba romana, la matematica, la fizica.

Daca noi definim ca vrem sa inoculam aceasta atitudine fundamentala tinerilor nostri, atunci acest lucru va trebui sa fie urmarit in cadrul fiecarei materii. Vreau sa spun ca este un proces foarte complex si cu toate ca ne putem inspira din foarte multe lucruri care s-au intamplat in diferite tari, cred ca nu trebuie sa cadem prada unui import cu ochii inchisi a unui model de succes.

De ce? Pentru ca punctele de plecare sunt diferite. Tentatia este foarte mare sa iei modelul finlandez si sa-l copiezi, sa iei un model care da rezultate si sa-l copiezi. Sa nu uitam insa, ca noi sadim o planta intr-un teren care are unicitatea sa - pentru a raspunde intrebarii "de ce nu preluam integral un sistem?".

Mai este un lucru pe care doresc neaparat sa-l spun in ceea ce priveste invatarea in general si ceea ce se preda la scoala. Legea Educatiei prevede, pentru prima data, o invatare cu elemente de transdisciplinaritate. Un mare om de stiinta spunea ca "doar zidurile unei universitati separa diferitele domenii, viata reala nu le separa". Atunci cand trebuie sa rezolvam o problema in viata reala nu ne punem intrebarea daca am invatat acest lucru la matematica, la fizica, ci pur si simplu rezolvam acea problema cu toate datele pe care le avem. Este esential sa-i deprindem pe tinerii nostri sa aiba o gandire care transcede granitele unei singure discipline.

Mai mult, accesul la informatie, in 2011, este foarte usor, se face foarte usor, in consecinta tinerii nostri trebuie sa invete cum sa utilizeze informatia. Desigur, trebuie sa aiba cunostinte! Competente fara cunostinte nu pot sa existe, insa trebuie sa puna foarte mult accentul pe capacitatea de utilizare a informatiei.

Toate aceste lucruri se vor gasi formalizate in Cadrul de referinte curriculare, care foarte curand va fi definit si va constitui documentul de baza al schimbarilor curriculare. Am spus-o si o spun: este important sa ne grabim, dar nu sa ne pripim! E important sa facem lucrurile structurat, fundamentat si nu doar sa facem schimbari de suprafata care sa duca la instabilitate si la decizii gresite si pripite.

 

Cum credeti ca ar trebui organizata, reglementata piata meditatiilor, astfel incat, profesorii sa nu fie descurajati sa nu isi faca treaba la scoala pentru a-i determina pe parinti sa apeleze la meditatii?

Unii elevi au nevoie de o pregatire suplimentara, altii vor sa aiba o pregatire de performanta. Am spus-o in nenumarate randuri: faptul ca se dau meditatii nu este ceva intrinsec, nu este ceva in sine foarte gresit.

Ceea ce este insa gresit este promiscuitatea sau o anumita forma de promiscuitate asociata cu meditatiile de tipul daca vii la meditatii la mine, iei o nota mai mare sau de tipul: nu fac la scoala munca pe care trebuie sa o fac si atunci te determin sa vii la mine acasa.

Solutiile pe care noi le-am preconizat si pe care le incurajam sunt legate de after school, Scoala dupa scoala. Legea Educatiei da posibilitatea organizarii de programe after school, Legea Educatiei da posibilitatea ca acest lucru sa fie organizat de scoala, important este ca aceste activitati sa se desfasoare la lumina, sa nu creeze o inechitate, ci performanta. Este important, de exemplu, ca intr-o comunitate care organizeaza after school sa ne gandim si la cei care poate nu au resurse sa ia meditatii si sa-i ajutam si pe ei. Deci, din punctul meu de vedere, este foarte important si ministerul va incuraja prin tot ce tine de after school aceste lucruri.

 

Sursa: ziare.com

 

 

 

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: engfmary | 16.09.2011 05:49 | 3938 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (2)

0 0

16.09.2011 16:00 piscotzeii

felicitari domnule ministru. este foarte simplu sa tineti conferinte de presa, sa dati lectii parintilor si profesorilor despre ce ar trebui sa faca copii nostri, elevii acestei natiunii, de acolo din spatele unei usi pe care scrie ministru. mi-as dori sa predati efectiv la catedra, in fata a 25-30 de elevi cu tot atatea personalitati insumate, sa va ridicati salariul lunar pentru orele prestate la catedra, sa mergeti la sedintele cu parintii, in care sa-i incurajati pe parinti sau sa-i consiliati in calitate de diriginte...apoi sa va intoarceti in spatele acelei usi pe care scrie ministru si, atunci mi-as dori sa fiu numai ochii si urechi la conferinta dvs. de presa si la altele. cum credeti domnule ministru ca se obtine eficienta la clasa prin marirea numarului de copii (30 elevi) intr-un interval de predare de maxim 40-50 minute in functie de anotimp (orar de iarna, orar de vara) in conditiile in care pentru un elev timpul efectiv de lucru (retinerea temelor predate, raspuns la ora, atentie etc.) este de maxim 2 minute? vorbiti de salariile cadrelor didactice? ganditi-va mai intai la scaderea numarul de copii dintr-o clasa daca doriti ca sistemul de invatamant sa fie eficient. si apoi mariti salariile profesorilor la o decenta de bun simt vis-a-vis de tot ce inseamna uniunea europeana, asta daca tot faceti referire la sistemele de invatamant din alte tari membre ale uniunii europene. ce cadru didactic are in germania, franta, italia etc. salariul de 200-250 euro pe luna???? veniti si stati ceva vreme printre noi, munciti alaturi de noi, ascultati si observati lumea cadrelor didactice si a elevilor chiar acolo in sala de clasa, pe terenul de sport, in laboratoare...fiti de partea noastra, a cadrelor didactice, nu mai vorbiti din carti de povesti de adormit copiii. cu consideratie, piscotzeii.

0 0

16.09.2011 23:19 emil

Daca tot v-ati propus sa criticati public pe ministrul educatie, este bine sa scrieti corect, respectand sintaxa...

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 5 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN