Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Concurs judetean "Romania intre realitate si fictiune"

Concursul “ROMÂNIA-ÎNTRE REALITATE ŞI FICŢIUNE” vizează atât interogarea conştiinţei identitare naţionale existente la elevii români, în prezent, cât, mai ales, implicarea asumată a acestora în construirea unui „proiect” de ţară care să-i reprezinte. Deschiderea transdisciplinară a acestui proiect (ce mobilizează resurse aparţinând istoriei, filosofiei, geografiei, etnologiei, literaturii, artelor plastice, dar şi imagologiei, sociologiei, educaţiei civice etc.), precum şi posibilitatea abordării lui la diferiţi ani de studiu, permite înscrierea în concurs a unui număr nelimitat de elevi, de toate vârstele, organizaţi în echipaje de cel puţin 9 membri. Concursul are trei secţiuni tematice: I. România de ieri – elaborarea unei prezentări în Power-Point II. România de azi – realizarea unei fotografii reprezentative, însoţită de un eseu explicativ III. România de mâine - vizează activităţi de creaţie literară.

Nume proiect: Concurs judetean "Romania intre realitate si fictiune"

Organizatori: Liceul Tehnlogic „Aurel Vlaicu”, Cluj-Napoca

Condiţii de participare: Concursul se adresează elevilor din clasele V-XII, cadre didactice, părinţi, membri ai comunităţii. Participanții vor trimite acordul de parteneriat (scanat) semnat și ștampilat, până la data de 16 noiembrie 2012, la adresa de email: melisafrt@y

Perioadă înscriere: 29.10.2012 - 05.04.2013

Perioadă desfăşurare: 27.10.2012 - 07.05.2013

Argument justificare, context

Românii sunt o figură aparte în peisajul european. Mulţi străini ne cunosc sau cunosc poveşti despre noi (Dracula, Casa Poporului, Castelul Bran, mănăstirile din Bucovina), însă numai rareori aceste poveşti ne prezintă într-o lumină favorabilă.

Percepţia asupra României în lume, nu de puţine ori distorsionată de mass-media, conduce, în mod paradoxal, poate, înspre o încercare de redefinire a propriei identităţi, de redescoperire a unor valori uitate, astfel încât, de pe această poziţie a cunoaşterii trecutului, să putem aborda prezentul, să evaluăm critic „etichetele” şi generalizările care se atribuie adesea românilor ca popor, dar şi să oferim soluţii pentru viitor, în speranţa că, prin conştientizarea de către tânăra generaţie a nevoii de implicare şi acţiune, se va putea naşte o „altă” Românie pe care, probabil, tot mai mulţi ne-o dorim.

În această ordine de idei, proiectul nostru se doreşte o abordare transdisciplinară a unei probleme, considerăm noi, foarte actuală - imaginea României în conştiinţa românilor şi, de ce nu, în lume, întrucât, în ultimă instanţă, ne definim ca popor, în primul rând, prin ceea ce avem specific în raport cu celelalte popoare din vasta comunitate europeană în care trăim.

 

Obiectivul general /scopul

 

Interogarea conştiinţei identitare naţionale existente la elevii români, în prezent, şi implicarea asumată a acestora în construirea unui „proiect” de ţară prin care să se simtă reprezentaţi.

 

Obiective specifice ale proiectului

 

1. Realizarea unui schimb de experienţă între şcoli;

2. Promovarea şi valorificarea specificului local, în context european;

3. Valorificarea valenţelor creative ale elevilor;

4. Evaluarea critică a diferitelor stereotipii care-i vizează astăzi pe români.

 

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: profesor_dj | 28.10.2012 08:44 | 1480 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 16 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

62 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN