Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Concurs regional ,,Asta-i datina străbună”, ediția a II-a, Brăila

Argument: Dacă în ,,ziua cea de azi” ne depărtăm de ceva, cu siguranță, acest ceva este tradiția. Sub falsul grosolan al integrării europene, ne-am depărtat cu totul de valorile și reperele neamului românesc. Într-o lume a informatizării, a vitezei, a noului, în care de cele mai multe ori se promovează kitch-ul, adevăratele valori culturale, comori inestimabile ale unui popor încep să se piardă, să se uite asemeni unei vechi lăzi de zestre: cu toţii ştim că există, dar este acolo în casa bunicilor de la ţară. Și, totuși, există câte un licăr de speranță. Există inițiative ca aceea a concursului nostru, cu rezultate frumoase și lucrul cel mai important dintre toate este nu conținutul, poate încă firav, ci dorința elevilor și profesorilor lor de a se reîntoarce la rădăcini, la izvoarele sensibilității românești. Prin abordarea acestui proiect nu s-a dorit o schimbare majoră a percepţiilor naţionale asupra tradiţiilor, obiceiurilor şi folclorului românesc, ci o sensibilizare a noastră, a tuturor, o abordare diferită a unei teme deloc moderne. Concursul a avut o primă ediţie în decembrie 2010 şi s-a bucurat de participarea a peste 400 de elevi. Ediția pe care dorim să o desfășurăm în acest an școlar este în CAERI 2012, la poziția 184.

Nume proiect: Concurs regional ,,Asta-i datina străbună”, ediția a II-a, Brăila

Organizatori: Colegiul Tehnic ,,C.D. Nenițescu”, Brăila

Perioadă înscriere: 05.11.2012 - 19.11.2012

Perioadă desfăşurare: 19.11.2012 - 15.01.2013

Obiectivul general /scopul:

Familiarizarea elevilor cu obiceiurile şi tradiţiile specifice sărbătorilor de iarnă, dezvoltarea capacităţii de a cunoaşte şi înţelege semnificaţiile religioase aferente sărbătorilor de iarnă.

Obiectivele specifice ale proiectului:

- cunoaşterea unor tradiţii, obiceiuri, aparţinând folclorului specific sărbătorilor de iarnă
- stimularea potenţialului creativ al elevilor, cultivarea dragostei şi respectului pentru tradiţiile, obiceiurile şi folclorul românesc, promovarea dialogului dintre elevii din medii diferite (urban-rural),
- atragerea elevilor în organizarea de activităţi cu caracter extracurricular, conducând la lărgirea şi îmbogăţirea orizontului de cunoaştere al acestora.

Grupul ţintă căruia i se adresează proiectul:

  • ·         elevi de nivel primar învăţământ de masă
  • ·         elevi de nivel gimnazial învăţământ de masă
  • elevi de nivel liceal învăţământ de masă

Durata proiectului 19 noiembrie 2012 – 15 ianuarie 2013

Rezultatele aşteptate ca urmare a implementării proiectului, precum şi metodele de evaluare a acestor rezultate:

1. privind elevii:

- utilizarea diverselor materiale şi tehnici de lucru în funcţie de temele propuse;

- cultivarea respectului faţă de tradiţiile locale şi naţionale;

- optimizarea relaţiilor de comunicare între elevi.

2. privind cadrele didactice:

- abilitatea cadrelor didactice de a construi un ambient educaţional care să motiveze elevul în cadrul procesului instructiv educativ.

3. privind părinţii şi alţi factori educaţionali din comunitate:

- creşterea implicării părinţilor şi a comunităţii locale în activităţile şcolii.

4. privind produsul finit al proiectului:

- realizarea unor expoziţii, la Muzeul Brăilei şi la Colegiul Tehnic ,,C. D. Neniţescu” Brăila

- realizarea unui album cu toate lucrările expuse, pe secţiuni.

 

Modalitatea de evaluare şi indicatorii de evaluare ai proiectului: expoziţii, afişe, fotografii, diplome; numărul elevilor participanţi, numărul profesorilor participanţi

 

Beneficiari direcţi:

membrii grupului ţintă cuprinşi în Proiectul ,,Tradiţii, obiceiuri, grai, din rădăcini române ai”

cadre didactice din învăţământul preuniversitar ;

elevi ai ciclului primar, gimnazial, liceal din România

şi indirecţi:

părinţi ai elevilor;

membri ai comunităţii locale.

 

Continuitatea /sustenabilitatea proiectului: vom organiza ediţii anuale ale concursului

Activităţile de promovare/mediatizare şi de diseminare: mediatizarea pe site-ul şcolii a concursului şi a rezultatelor; mediatizarea pe site-ul www.didactic.ro, prezentarea proiectului în cadrul cercurilor pedagogice; realizarea unei expoziţii la Muzeul Brăilei,

articole în presa locală;

 

Partenerii implicaţi în proiect: Muzeul Brăilei şi Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Brăila, parteneri ai şcolii noastre în ultimii 5 ani şcolari, asigură consultanţă şi sprijin logistic cadrelor didactice şi elevilor în derularea acestui proiect educativ şi cultural, promovează activităţile realizate prin comunicate adresate mass-mediei, prin afişe, invitaţii, articole web-site sau alte mijloace de promovare stradale, asigură spaţiu pentru organizarea expoziţiei cu lucrările elevilor.

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: cursaruc | 02.11.2012 11:54 | 1870 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (1)

0 0

04.11.2012 17:48 m1r31ll3

As dori sa stiu daca se percepe taxa de participare.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN