Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Concurs Regional „Toamna din vis"

SCOPUL PROIECTULUI: Promovarea şi încurajarea iniţiativelor de succes în rândul cadrelor didactice, creearea oportunităţii unui schimb de experienţă, valorificarea experienţelor obţinute în cadrul procesului instructiv-educativ ACTIVITĂȚILE PROIECTULUI: Activitatea nr. 1 – Concurs Regional „Toamna din vis” Activitatea nr. 2 – Concurs Regional „Baba-Iarna” Activitatea nr. 3 – Concurs Regional „Primăvara începe cu tine!” Activitatea nr. 4 – Concurs Regional „Vara mea” SECȚIUNI: Secţiunea I – Compuneri tematice Secţiunea a II-a – Lucrări artistico-plastice

Nume proiect: Proiectul Educațional „Poveste din anotimpul meu” Ediţia I

Organizatori: Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Dumitru Ciumăgeanu" Timișoara

Condiţii de participare: GRUP ȚINTĂ: - preşcolarii din învăţământul de masă şi învăţământul special şi special integrat - elevii din învăţământul de masă (clasele 0-VIII) - elevii învăţământul special şi special integrat (clasele 0-X) - cadrele did

Perioadă înscriere: 12.11.2014 - 10.12.2014

Perioadă desfăşurare: 12.12.2014

COORDONATORI:

Prof. AURA CODRUȚA DANIELESCU – Inspector General  I.Ș.J. TIMIŞ

Prof. DIANA BUMBĂCILĂ – Inspector Şcolar de Specialitate Învăţământ Special şi  Special Integrat I.Ș.J. TIMIŞ

Prof. LADISLAU DOMOLKI – Inspector Școlar I.Ș.J. TIMIŞ

Prof. IONELA MIHAI – Director  C.Ş.E.I. „Dumitru Ciumăgeanu” Timişoara

Prof. ALINA-CRISTINA BANCU- Director adjunct C.Ş.E.I. „Dumitru Ciumăgeanu” Timişoara

Prof. ANCA GEANINA CIOLAN – Consilier educativ C.Ş.E.I. „Dumitru Ciumăgeanu”  Timişoara

Prof. ANAMARIA TOMESCU – C.Ş.E.I. „Dumitru Ciumăgeanu” Timişoara

Prof. VICTORIA ISTRATIE – C.Ş.E.I. „Dumitru Ciumăgeanu” Timişoara

Prof. ANDREEA OPREA – Școala Gimnazială Nr. 2 Timişoara

 

PARTENERI:

-          Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Tg. Jiu, judeţul Gorj;

-          Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Arad, judeţul Arad;

-          Centrul de Pedagogie Curativă Simeria, judeţul Hunedoara;

-          Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Aurora Reşiţa, judeţul Caraş-Severin;

-          Şcoala Gimnazială Nr. 2 Timişoara, judeţul Timiş;

-          Asociaţia ,,Stuparul Bănăţean” Timişoara, județul Timiș.

 

ARGUMENT:

Proiectul îşi propune, în primul rând, o incursiune în mintea copiilor, o mini-sondare a psihicului lor, în scopul găsirii unei „poveşti”: o întâmplare, un tablou, o trăire interioară etc. Metafora anotimpului poate fi interpretată din două puncte de vedere: în plan exterior, ca transformare a naturii, sau, metaforic, în plan interior, ca stare interioară. Surprinderea acestei dualităţi şi îmbinarea armonioasă a celor două aspecte pot fi o provocare atât pentru copii, cât şi pentru cadrele didactice îndrumătoare. Căci toţi copiii, mai mari sau mai mici, cu cerinţe educative speciale sau fără, buni la matematică sau buni la sport, de la oraş sau de la sat, sau din oricare altă categorie ne încăpăţânăm noi să-i introducem, sunt impresionaţi de fiecare dată când cad frunzele, când ninge, când înfloresc pomii, când vine furtuna...

Pe de altă parte, materializarea gândurilor, deci „spunerea poveştii”, este nu numai educativă, ci şi terapeutică. Îndrumând copiii, cadrele didactice vor proceda aşa cum procedează zi de zi, oră de oră – le vor cere acestora să se transpună, să pună într-un produs finit o parte din ei. Fie că ideile sunt scrise sau simbolizate, fie că au un grad mai mic sau mai mare de complexitate şi abstractizare, fie că imaginile create sunt statice sau denotă dinamism, fie că prezintă sentimente plăcute sau apăsătoare, odată scoase la iveală prin intermediul unui act de creaţie, ele devin artă, deci satisfacţie, bucurie, încredere – ale creatorului, precum şi ale privitorului.

Realizarea propriu-zisă a lucrărilor se va face, inevitabil, prin vehicularea unor informaţii din diverse domenii ale cunoaşterii: biologie, geografie, fizică, chimie, limbă şi comunicare, informaţii referitoare la schimbările survenite în mediu de-a lungul unui an calendaistic pe care le numim anotimpuri, dar şi date legate de modalităţile şi tehnicile folosite pentru alcătuirea lucrărilor. Da, recunoaştem, ne propunem şi diminuarea influenţei mijloacelor informatice în vieţile copiilor şi reapropierea lor de lumea reală, în care scrisul de mână, mai caligrafic sau mai puţin caligrafic, este frumos prin simplul fapt că oglindeşte ceva din creatorul lui.

Lucrările realizate şi înscrise în concurs pot fi toate acestea şi mult mai mult; deşi proiectul în ansamblu şi fiecare activitate propun o tematică, spectrul subiectelor, respectiv al tehnicilor de realizare este realmente foarte vast.

 

 

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: CSEI_Dumitru_Ciumageanu_Timisoara | 11.11.2014 16:57 | 1278 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (1)

0 0

12.11.2014 19:29 opriagina

concursul este inscris in caer?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN