Şcoala cu
bune practici

71 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Cum putem încuraja mentalitatea de creștere în sala de clasă

Mentalitatea de creștere sau convingerile care îi ajută pe copii să rămână motivați la școală și să depună efort pentru învățare joacă un rol esențial în performanța școlară a copiilor. De asemenea, influențează felul în care se desfășoară orele zi de zi la clasă. De aceea, eforturile conștiente ale cadrelor didactice de a încuraja mentalitatea de creștere a elevilor pot schimba atât traiectoria academică a copiilor, cât și activitatea și performanța profesorilor.

Iată câteva modalități prin care cadrele didactice pot încuraja mentalitatea de creștere în rândul elevilor.

Apreciați și lăudați efortul, nu calitățile naturale ale copiilor

Când apreciem inteligența, talentul sau alte calități ale elevilor, există riscul ca aceștia să se teamă de situațiile care pot demonstra că aceste calități sunt limitate sau absente. De exemplu, un copil lăudat deseori pentru inteligența matematică poate tinde să evite provocările matematice, deoarece își va dori să protejeze imaginea pe care cei din jur și-au creat-o despre el.În plus, lauda calităților personale ale copiilor îi poate învăța că acestea sunt motivul succesului: Ai luat o notă mare pentru că ești inteligent.

Când lăudăm efortul însă, acordăm atenție unei acțiuni pe care copiii o pot face oricând, consolidând astfel o idee importantă: efortul consecvent este secretul succesului: Ai luat o notă mare pentru că ai învățat.

Aceeași abordare este valabilă și atunci când oferim feedback elevilor. În loc de “Nu ai fost atent și ai greșit ultima adunare.”, putem spune “Ultima adunare nu este corectă. Cum ai putea evita asta data viitoare?” sau în loc de “Nu ai învățat suficient, de ce ești leneș?”, putem spune “Nu ți-ai atins scopul, dar ce ai învățat din această experiență? Ce ai putea face dfierit data viitoare?”.

Greșelile, eșecurile și dificultățile sunt aspecte naturale al învățării

Când normalizăm dificultățile în învățare, ca parte naturală a acesteia, copiii învață să nu le evite, ci să le folosească drept oportunități de creștere. Pentru a reuși acest lucru, este important ca profesorii:

  • Să nu asocieze greșelile sau dificultățile cu rușinea
  • Să îi ajute pe elevi să descopere ce pot învăța dintr-o greșeală (ce pot evita sau ce pot face diferit data viitoare)
  • Să vorbească deschis despre greșeli ca ocazii de învățare
  • Să normalizeze emoțiile dificile asociate cu învățarea – frustrarea sau confuzia sunt semne că învățăm ceva nou

Folosiți un limbaj constructiv:

Carol Dweck, cercetătoarea care a definit noțiunea de mentalitate de creștere, arată cât de importante sunt cuvintele pe care le alegem pentru a descrie nivelul de performanță al copiilor.  Când elevul spune „Nu am înțeles lecția de matematică!”, un răspuns precum „Nu ai înțeles lecția de matematică încă.” pune accentul pe progres și reformulează prezentul din perspectiva a ceea cee ste posibil în viitor.

Sursa foto: Freepik.com

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 12.11.2024 15:45 | 70 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

De ce este necesara tristetea

Echilibrul emotional

Tehnica 5-4-3-2-1 pentru copii

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 7 evenimente

«NOIEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

199 voturi | 11 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN