Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Detaşarea în interesul învăţământului în anul şcolar 2012 - 2013

Detaşarea în interesul învăţământului este etapa de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, prevăzută în Art. 2541, alin. (1) din Ordonanţă,  în cadrul căreia un cadru didactic titular, cu acordul acestuia, poate ocupa posturi didactice/catedre din unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridica/unităţi conexe, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular în sistemul de învăţământ preuniversitar.

Detaşarea în interesul învăţământului este etapa de mobilitate utilizată pentru:

  • asigurarea pe perioadă determinată de cel mult un an şcolar, a conducerii unităţilor de învăţământ, a funcţiilor de îndrumare şi control din inspectoratele şcolare, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular în sistemul de învăţământ preuniversitar.

 

  • soluţionarea pentru cel mult un an şcolar a restrângerilor de activitate nesoluţionate prin transfer în etapele prevăzute de Calendar (Art. I,  Pct. 29, Art. 162, alin. 2 şi Pct. 31, Capitolul II,  alin (8), lit. f) din OMECTS nr. 4472/2012).

 

  • asigurarea pe perioadă determinată de cel mult un an şcolar, conform prevederilor Art. 2541, alin. (3), lit. b) din Ordonanţă,  a conducerii unităţilor de învăţământ preuniversitar particular.

 

Locul detaşării în interesul învăţământului în cadrul etapelor de mobilitate:

Conform prevederilor Art. I, Pct.2, alin.2 din OMECTS nr. 4472/2012 referitoare la Etapele de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, detaşarea în interesul învăţământului se situează, în ordine, la litera i).

Conform prevederilor Art. I, Pct.2, alin.5 din OMECTS nr. 4472/2012 referitoare la Ordinea ocupării posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar, detaşarea în interesul învăţământului se situează la litera e).

Ordinea ocupării posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate:

a) transferarea pe posturi didactice/catedre vacante a personalului didactic titular al sistemului de învăţământ preuniversitar disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin desfiinţarea unor unităţi de învăţământ;

b) ocuparea prin concurs a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, în vederea angajării personalului didactic cu contract individual de muncă, conform prezentei Metodologii;

c) completarea normei didactice pentru personalul didactic titular în învăţământul preuniversitar căruia nu i se poate constitui catedra la nivelul unităţii de învăţământ/consorţiului şcolar/unităţi de învăţământ din aceeaşi localitate, la nivelul inspectoratului şcolar;

d) ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante pe perioadă nedeterminată, prin pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, la cererea personalului didactic titular al sistemului de învăţământ preuniversitar;

e) ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate pe perioadă determinată, prin detaşare în interesul învăţământului, de către personalul didactic titular al sistemului de învăţământ preuniversitar;

f) ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate pe perioadă determinată, prin detaşare la cerere, de către personalul didactic titular al sistemului de învăţământ preuniversitar;

g) repartizarea candidaţilor rămaşi nerepartizaţi după concursul organizat la nivelul unităţilor/consorţiilor şcolare, ori prin asocieri temporare de unităţi de învăţământ la nivel local/judeţean, pe perioadă determinată, pe posturi didactice/catedre rămase vacante/rezervate la nivel judeţean, în şedinţă publică organizată la nivelul inspectoratului şcolar;

h) repartizarea candidaţilor, în baza rezultatelor obţinute la concursul din iulie 2011 şi/sau în iulie 2010, pe perioadă determinată, pe posturi didactice/catedre rămase vacante/rezervate la nivel judeţean, în şedinţă publică organizată la nivelul inspectoratului şcolar;

i) ocuparea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate pe perioadă determinată în regim de plata cu ora;

j) ocuparea posturilor/catedrelor vacante/rezervate prin detaşare sau în regim de plata cu ora pe tot parcursul anului şcolar;

k) ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, pe perioadă determinată, cu personal didactic calificat, prin concurs organizat la nivelul unităţilor de învăţământ, consorţiilor şcolare ori asocierilor temporare de unităţi de învăţământ la nivel local, pe parcursul anului şcolar;

l) ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, pe perioadă determinată, cu personal didactic fără studii corespunzătoare postului, prin testare organizată la nivelul unităţilor de învăţământ, consorţiilor şcolare ori asocierilor temporare de unităţi de învăţământ la nivel local, pe parcursul anului şcolar.

Notă:

Conform prevederilor Art. I, Pct.29, art. 162, alin.1 din OMECTS nr. 4472/2012, Comisia Judeţeană de Mobilitate este abilitată să ia decizii referitoare la detaşări în interesul învăţământului şi în afara perioadei prevăzute în Calendar, cu informarea şi avizul MECTS.

 

Condiţii de studii în vederea detaşării în interesul învăţământului:

Conform prevederilor Art. I, Pct.28, art. 161, alin.2 şi alin.3 din OMECTS nr. 4472/2012, Specializările absolvenţilor cu studii universitare de lungă/scurtă durată, care se înscriu la sesiunea de detaşare în interesul învăţământului, care au început studiile până în anul 1993, trebuie să se regăsească în Centralizator.

 

Specializările absolvenţilor cu studii universitare de lungă/scurtă durată sau care au finalizat ciclul I de studii universitare de licenţă, care se înscriu la sesiunea de detaşare în interesul învăţământului, care au început studiile după intrarea în vigoare a Legii nr. 88/1993 privind acreditarea instituţiilor din învăţământul superior şi recunoaşterea diplomelor, republicată, trebuie să se regăsească atât în Centralizator, cât şi în hotărârile de Guvern privind autorizarea de funcţionare provizorie sau acreditarea specializărilor din cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat şi particular, profilurile, specializările, durata studiilor, precum şi titlurile obţinute de absolvenţii învăţământului universitar, nomenclatorul domeniilor şi al specializărilor universitare din cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat şi particular, structurile şi specializările universitare acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu din instituţiile de învăţământ superior emise după data de 17 decembrie 1993, care cuprind specializările autorizate să funcţioneze provizoriu/acreditate, precum şi forma de învăţământ pentru care au fost autorizate să funcţioneze provizoriu/acreditate.

Diplomele de absolvire a studiilor postuniversitare de masterat, diplomele de doctor şi certificatele de absolvire a cursurilor de perfecţionare postuniversitare nu se iau în considerare la stabilirea normei didactice.

Condiţii specifice:

Titularii detaşaţi în interesul învăţământului trebuie să posede atestatele, avizele, acordurile şi nivelul studiilor în conformitate cu cerinţele postului precum şi rezultatul admis la proba practică/orală pentru posturile care necesită susţinerea acestei probe. (Art. 1434, alin. 5-7 din OMECTS nr. 4722/2012).

Prin excepţie, conform prevederilor Art. 162, alin.2 don OMECTS 47220/2012, cadrele didactice titulare a căror restrângere de activitate nu a fost soluţionată în etapele prevăzute de Calendar pot fi detaşate în interesul învăţământului pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate pentru care nu au studii corespunzătoare, fiind salarizate ca personal didactic fără studii corespunzătoare postului, cu acordul scris al cadrelor didactice în cauză.

Condiţii generale:

Detaşarea în interesul învăţământului se face pe posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate după etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ  (Art. 1434, alin.1 din OMECTS nr. 4722/2012);

Posturile didactice/catedrele respective trebuie comunicate de unităţile de învăţământ astfel încât să se găsească în lista actualizată a posturilor, afişată la ISJ /ISMB.

Detaşarea în interesul învăţământului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor se face:

  • în baza cererii scrise formulate de unitatea primitoare;
  • la propunerea inspectorului şcolar de specialitate;
  • pe postul didactic/catedra solicitat(ă) de unitatea primitoare;
  • cu acordul scris al persoanelor solicitate;
  • pe baza raportului întocmit de inspectorul de specialitate şi susţinut în CA al inspectoratului;
  • cu aprobarea CA al inspectoratului şcolar, prin decizie a inspectorului şcolar general;
  • pentru o perioadă de cel mult 5 ani şcolari consecutivi;
  • pe baza unui dosar depus la ISJ/ISMB în perioada prevăzută în Calendar – dosar întocmit în conformitate cu cererea-acord pentru DI existentă în Anexa nr.1 la OMECTS nr. 4472/2012;
  • pe baza Acordului inspectoratului şcolar pentru titularii proveniţi din alte judeţe.

Detaşarea în interesul învăţământului pentru funcţiilor de conducere din unităţi de învăţământ preuniversitar de stat şi de îndrumare şi control din inspectoratele şcolare se face conform prevederilor Art. 1435, alin. (1) din OMECTS nr. 4472/2012:

  • la propunerea inspectorului şcolar general;
  • cu avizul CA al inspectoratului şcolar;
  • cu acordul scris al persoanei solicitate;
  • până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar.

 

Ocuparea funcţiilor de conducere din unităţi de învăţământ preuniversitar particular se face conform prevederilor Art. 1435, alin. (3) din OMECTS nr. 4472/2012:

  • prin numirea în funcţia de conducere de către conducerea persoanei juridice finanţatoare la propunerea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ particular, a unui cadru didactic din cadrul unităţii de învăţământ respective sau a unui cadru didactic pensionat;
  • prin detaşarea în interesul învăţământului a cadrelor didactice titulare în învăţământul preuniversitar de stat sau a cadrelor didactice titulare în alte unităţi de învăţământ particular, la propunerea conducerii persoanei juridice finanţatoare şi cu acordul scris al persoanelor solicitate, prin decizie a inspectorului şcolar general.

 

Detaşarea în interesul învăţământului pentru soluţionarea restrângerilor de activitate se face conform prevederilor Art. 1434, alin. (10) din OMECTS nr. 4472/2012:

  • în şedinţă publică organizată de comisia judeţeană de mobilitate a personalului didactic, în perioada prevăzută de Calendar;
  • pe baza unui dosar înregistrat la ISJ/ISMB, întocmit pe baza cererii tip de detaşare în interesul învăţământului, Anexa nr.1 la Ordin.

 

Comisia pentru evaluarea probelor practice/orale eliminatorii:

Pentru ocuparea anumitor posturi didactice/catedre este necesară susţinerea unei probe practice/orale, conform  prevederilor Art. 1434, alin.5-6 din OMECTS nr. 4722/2012);

Comisia este numită prin decizia inspectorului şcolar general şi are următoarea componenţă:

  • preşedinte - un inspector de specialitate;
  • membri - câte doi profesori cu gradul didactic I sau II cu specializarea în profilul postului/inspectori de specialitate/metodişti ai inspectoratului şcolar/responsabili ai comisiilor metodice/50 de candidaţi (profesorii din comisie trebuie să aibă cel puţin acelaşi grad didactic cu cel al candidatului);
  • directorul unităţii de învăţământ la care se desfăşoară proba practică;
  • secretar - un cadru didactic.

Probele practice/orale eliminatorii în profilul postului se organizează şi se desfăşoară conform anexelor nr. 4-11 la Metodologie.

 

  1. Calendarul etapei de detaşare în interesul învăţământului

Calendarul prevăzut în Anexa nr.25 la Metodologie este modificată conform prevederilor  Art. I, Pct. 31, alin.8 din OMECTS nr. 4722/2012):

 

16 august 2012

numirea, prin detaşare în interesul învăţământului, în funcţiile de conducere, îndrumare şi control neocupate prin concurs;

 

17 august 2012

publicarea, la inspectoratele şcolare, a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete ramase neocupate;

 

17-21 august 2012

înregistrarea, de către inspectorii de specialitate, a solicitărilor unităţilor de învăţământ pentru DI;

înregistrarea la inspectoratele şcolare a dosarelor (cererilor-acord) ale cadrelor didactice titulare, în vederea detaşării în interesul învăţământului;

înregistrarea la inspectoratele şcolare a dosarelor cadrelor didactice titulare, a căror restrângere de activitate nu a fost soluţionată prin transfer sau repartizare;

 

21 august 2012

afişarea la ISJ/ISMB a graficului şi locului de desfăşurare a probelor practice/orale;

 

22 august 2012

organizarea de către comisia judeţeană de mobilitate şi desfăşurarea probelor practice/orale în profilul postului;

 

28 august 2012

discutarea şi soluţionarea propunerilor făcute de inspectorii şcolari de specialitate în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar şi afişarea listei cadrelor didactice detaşate în interesul învăţământului la inspectoratele şcolare;

 

29 august 2012

reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a modificării duratei contractelor de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată şi aprobării detaşărilor în interesul învăţământului;

soluţionarea cererilor cadrelor didactice titulare, a căror restrângere de activitate nu a fost soluţionată prin transfer sau repartizare, în şedinţă publică, prin detaşare în interesul învăţământului pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate, pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate;

 

31 august 2012

emiterea şi comunicarea deciziilor de detaşare în interesul învăţământului.

 

În ataşament se află un model de cerere pentru detaşarea în interesul învăţământului şi un model de solicitare de detaşare din partea unităţii şcolare.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: angelailas | 16.08.2012 12:01 | 15819 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

68 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN