Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Dezbatere: Propunere de eliminare a probei transdisciplinare de la evaluarea naţională din 2016

Conform LEN, evaluarea naţională se va realiza în anul 2016 prin următoarele probe:

a) o probă scrisă la limba şi literatura română;

b) o probă scrisă la limba maternă;

c) o probă scrisă transdisciplinară la matematică şi ştiinţe (matematică, fizică, biologie, chimie);

d) o probă scrisă la o limbă de circulaţie internaţională;

e) o probă practică de utilizare a calculatorului, susţinută în timpul anului;

f) o probă orală transdisciplinară de evaluare a competenţelor civice şi sociale, susţinută în timpul anului.

Rezultatele evaluării naţionale se vor înscrie în portofoliul educaţional al elevului.

Propunerea ministrului educaţiei, Remus Pricopie este modificarea legii și eliminarea probei transdisciplinare din cadrul examenului.

În opinia sa, evaluarea națională s-ar realiza prin examene la limba română, matematică şi două probe susţinute în timpul anului la o limbă străină şi informatică.

Dumneavoastră ce părere aveţi? Care sunt argumentele pro şi contra pentru fiecare dintre opţiuni?

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: angelailas | 28.02.2013 19:05 | 4273 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (14)

0 0

28.02.2013 22:25 nbivol

Matematica, mai mult ca orice alt obiect de studiu, este cea care il ajuta pe copil, adultul de maine, sa invete sa gandeasca. O persoana care stie sa gandeasca cu propriul ei cap este o persoana libera...Este chiar de salutat, ca un membru al unui guvern, incurajeaza, prin promovarea matematicii, libertatea .

0 0

28.02.2013 22:53 inteligenta

Transdisciplinaritatea asigura o invataredurabila cu aplicabilitate intre disciplinele studiate.Este de salutat ideea, dar sa-o vedem practic. Poate si manualele devin accesibile elevilor cu aplicatii utile din viata cotidiana, cu modele si tipuri de probleme rezolvate , vezi culegirile , pe grade de dificultate care sa apropie copilul spre studiu.
Poate cineva chiar doreste un mare bine viitoarelor generatii. Felicitari

0 0

01.03.2013 08:21 viobuga

Domnul ministru are o gandire matematica. Daca in plus fiecare elev va sustine examenul la scoala unde doreste sa continue studiile (ca pe vremuri) ar fi si mai bine. Fara media din gimnaziu si tot felul de inventii (de repartizari prin calculator care necesita softuri scumpe unde cineva primeste niste bani frumosi aiurea), care fac sa fie o adevarata vanatoare de note dar nu si de cunostinte si prin care copii slabi dar cu pile ajung sa fie in fata unora modesti din punct de vedere "parinti" dar mai bine pregatiti...

0 0

01.03.2013 14:13 cameliar

Este mai potrivita o proba transdisciplinara, deoarece cuprinde discipline care isi gasesc utilitatea in viata de zi cu zi. Eu as include si geografia. Asa ar creste si interesul elevilor pentru aceste obiecte de invatamant, iar scoala ar dovedi ca intr-adevar se preocupa sa formeze copiilor un bagaj bogat de cultura generala. Matematica este o disciplina destul de dificila,careia multi dintre elevi simt ca nu ii fac fata, dar au aptitudini pentru alte obiecte. Insa aceasta proba trebuie neaparat precedata de schimbarea modalitatii de abordare si transmitere a informatiilor, adica sa se insiste pe cunostinte aplicate si interdisciplinaritate, pe probleme inspirate din viata cotidiana, tocmai pentru ca elevul sa invete sa aplice teoria in practica, iar abstractul sa fie usor convertit in concret.
Acum cativa ani, am ,, gandit cu voce tare'' in cancelarie despre un examen de cultura generala la sfarsitul anilor de gimnaziu si am avut surpriza sa constat ca unii dintre colegii vizati ( profesori de chimie, fizica etc. ) s-au simtit deranjati de idee, pentru ca asta presupune ( in cazul unora, nu generalizez ! ) mai multa munca si seriozitate la ore, nu doar sa inchei niste medii despre care nimeni nu stie daca reflecta adevarul in planul asimilarii materiei de catre elevi.Toata lumea stie ca profesorii de limba romana si matematica sunt de multe ori aratati cu degetul ca lasa repetenti si corigenti, ,,stricand'' imaginea scolii, dar sunt judecati in functie de rezultatele elevilor la examene, desi muncesc foarte mult.

0 0

01.03.2013 19:01 mirela0

Este bine venita o proba transdisciplinara pentru elevul din ziua de astazi.Omul gandeste transdisciplinar iar noi trebuie sa-l formam de mic. Matematica fara aplicatii in chimie , fizica biologie devine abstracta. Pentru realizarea acestui obiectiv trebuie regandita programa scolara, manualele, .Noi profesorii ne-am scolit destul pe la diverse cursuri.

0 0

01.03.2013 21:59 pasca_m

Informatica ar trebui introdusa ca o proba de utilizare a calculatorului, sustinuta in timpul anului, nu lasata la coada , toti directorii de scoli generale isi bat joc de optionalul de informatica , lasand pe drumuri multi prof de informatica. Ce sa zic bine ca elevii fac educatie tehnologica , o materie pt profesorii puturosi care nu s-au putuit titulariza pe altceva!!! Toata pleava din educatie se afla pe disciplina educatie tehnologica. Cand se vor trezi capii de la educatie va fi prea tarziu.

0 0

01.03.2013 22:38 cozeta

E foarte bine ca s-a gandit o proba transdiciplinara. Elevii trebuie sa se dezvolte echilibrat si sa invete la toate obiectele cu seriozitate. As introduce si alte materii de studiu.

0 0

02.03.2013 10:15 silver_09

Poate, daca tot s-au gandit si la proba de utilizarea calculatorului la gimnaziu, va avea si TIC-ul statut de materie in trunchiul comun si nu un amarat de CDS.

0 0

02.03.2013 15:39 andrarot

E CAT SE POATE DE NECESAR ACEST EXAMEN TRANSDISCIPLINAR, AVAND LEGATURA CU CELALALT CICLU DE INVATAMANT LICEAL SI MAI ALES CU PROMOVAREA SCOLILOR PROFESIONALE ! ELEVII TREBUIE SA AIBA CUNOSTINTE DIN TOATE DOMENIILE PENTRU A FACE FATA SOCIETATII IN SCHIMBARE DE CARE SE VORBESTE MEREU! PROFESORII DE LA CELELALTE DISCIPLINE SE POT PLAFONA !? SAU LE CONVINE SA-I VADA PE CEI DE LA DISCIPLINELE DE LIMBA ROMANA SI MATEMATICA CUM SUNT MEREU JUDECATI PENTRU REZULTATE SLABE?! ACESTI PROFESORI MEREU AU TEZE, SIMULARI , OLIMPIADE , PREGATIRI CU ELEVII SI AU ACELASI SALARIU CU CEILALTI PROFESORI CARE STAU BINE MERSI , FARA GRIJI LA BAUT CAFELE, IAR CEI DE LA SPORT AU FOARTE MULTI SI SALARII DE MERIT FIINDCA ELEVII JOACA SINGURI FOTBAL SAU TENIS IN TIMPUL LIBER!?

0 0

03.03.2013 05:58 KBobango

First, I must apologize for writing in English. I have only two languages at this time, English and Spanish. As a mathematics educator in California, USA, I find this topic fascinating and you have the same challenges in your schools as well as the same perfect goals for your children and young adults. I agree that students must have mastery across all disciplines to apply to their chosen professions and contribute to our changing societies.
I wish you all the best....Kathleen Bobango

0 0

03.03.2013 06:11 KBobango

Primul, trebuie sa-mi cer scuze pentru scris în limba engleză. AM doar două limbi în acest moment, engleză şi spaniolă. Ca o matematica educator în California, SUA, găsi acest subiect fascinant si ai acelasi provocări în şcolile voastre, precum şi acelaşi perfect obiectivele dvs. pentru copii şi adulţi tineri. SUNT de acord ca elevii trebuie să aibă stăpânirea peste toate discipline să se aplice pentru profesiile lor alese şi să contribuie la schimbarea societatile noastre. I doresc toate cele bune. Kathleen Bobango

0 0

03.03.2013 18:51 Arodica

Prof. de matematica

Este mai potrivita o proba transdisciplinara, deoarece cuprinde discipline care isi gasesc utilitatea in viata de zi cu zi. Eu as include subiecte din toate disciplinele. Asa ar creste si interesul elevilor si al profesorilor !

0 0

05.03.2013 23:44 ghiulnar

Nu sunt de parerea dumneavoastra.
Eu cred ca matematica trebuie sa fie, ca pana acum, o disciplina de bacalaureat de sine statatoare, pentru clasele cu profil real-matematica-informatica, iar, eventual introducerea unei probe de bacalaureat transdisciplinare: matematica+fizica+chimie+biologie la clasele cu profil real-stiinte ale naturii.

0 0

06.03.2013 09:42 aaaaaa111111

Matematica n/ar trebui sa mai fie proba de examen la final de gimnaziu. Matematica nu e pentru toate creierele!!!! Copiii nu fac fata asa cum ar trebui acestui obiect de studiu si nu ar trebui sa fie luata in calcul decat la bac pt profilul real si tehnologic. O proba de cultura generala mi se pare mai utila si rezonabila...dar sa fie si programa pt aceasta proba .....rezonabila. Si asa am facut din elevii buni niste copii depresivi si stresati, niste vanatori de note, iar din cei slabuti niste dezinteresati total... Nu stiu unde vrem sa/i aducem pe copii!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

67 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN