Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Evaluare naţională 2012 - Modele de subiecte şi calendar de desfăşurare

Limba şi literatura română - modele de subiecte şi bareme

Matematică - modele de subiecte şi bareme

Calendarul evaluării naţionale 2012

Proba de evaluare la limba şi literatura română

Proba de evaluare constă în două subiecte, fiecare cu câte două componente:

Subiect

Componente

Descriere

Punctaj

Subiectul I

componenta A

itemi semiobiectivi cu răspuns scurt si cu răspuns elaborat (5 itemi x 6 puncte)

30 de puncte

componenta B

item subiectiv: se punctează conţinutul compunerii, redactarea unui conţinut adecvat cerinţei, respectarea limitei minime de spaţiu indicate

12 puncte

Total

42 puncte

Subiectul II

componenta A

itemi obiectivi cu alegere multiplă şi itemi semiobiectivi cu răspuns scurt (4 itemi x 6 puncte)

24 puncte

 

componenta B

item subiectiv: se punctează conţinutul compunerii, redactarea unui conţinut adecvat cerinţei, respectarea limitei minime de spaţiu indicate

12 puncte

Total

36 puncte

Redactarea întregii lucrări

 

se punctează unitatea compoziţiei, coerenţa textului, stilul şi vocabularul adecvate conţinutului, ortografia, punctuaţia, aşezarea corectă a textului în pagină, lizibilitatea

12 puncte

Se acordă 10 puncte din oficiu.

Subiectul I este elaborat pe baza unui text literar suport, la prima vedere, selectat conform precizărilor din programă si are în vedere:

A. Evaluarea competenţei de receptare a mesajului scris: înţelegerea unui text literar, pornind de la cerinţe date, precizarea valorii expresive a categoriilor morfosintactice, a mijloacelor de îmbogăţire a vocabularului şi a categoriilor semantice studiate, a elementelor de ortografie si de punctuaţie.

B. Evaluarea competenţei de redactare a diverselor texte, cu exprimarea argumentată a unui punct de vedere, pornind de la textul literar suport (rezumat, caracterizare de personaj, comentarea sumară a unor secvenţe, identificarea ideilor principale, exprimarea unui punct de vedere privind ideile sau structura textului etc.).

Subiectul al II-lea este elaborat pe baza unui text nonliterar suport, selectat conform precizărilor din programă şi are în vedere:

A. Evaluarea competenţei de receptare a mesajului scris: înţelegerea unui text nonliterar (articolul de ziar/de revistă, texte publicitare, anunţul, ştirea), prin referire la autorul textului, sursa de unde a fost selectat textul suport, informaţiile din text; categorii morfologice specifice părţilor de vorbire, elemente de sintaxă a propoziţiei şi a frazei.

B. Evaluarea competenţei de redactare a diverselor texte, cu exprimarea argumentată a unui punct de vedere privind textul la prima vedere sau redactarea unor compuneri scurte pe o anumită temă, redactarea unor texte reflexive şi imaginative, respectând structura/punctele de sprijin indicate.

Proba de evaluare la matematică

Testul pentru proba scrisă la disciplina Matematică este format din trei subiecte. Primul subiect conţine itemi de completare, subiectul al doilea şi subiectul al treilea conţin itemi de tip rezolvare de probleme. Testul conţine itemi care au un caracter aplicativ şi care solicită mai mult judecata bazată pe raţionament deductiv.

Subiectele nu vizează conţinutul unui manual anume. Manualul şcolar reprezintă doar unul dintre suporturile didactice utilizate de profesori şi de elevi, care ajută la parcurgerea programei şcolare în vederea formării competenţelor prevăzute de aceasta.

Baremul de evaluare şi de notare, în cazul itemilor de tip rezolvare de probleme, include elemente ale răspunsului cărora li se acordă puncte. În acest fel candidatul primeşte punctaj pentru rezolvări parţiale ale cerinţei itemului. Se punctează corespunzător oricare altă metodă de rezolvare corectă a problemei.

Calendarul evaluării naţionale 2012

15 iunie 2012 - Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
18-20 iunie 2012 - Înscrierea la Evaluarea Naţională
25 iunie 2012 - Limba şi literatura română - probă scrisă
26 iunie 2012 - Limba şi literatura maternă - probă scrisă
27 iunie 2012 - Matematică - probă scrisă
29 iunie 2012 - Afişarea rezultatelor (până la ora 14)
29 iunie 2012 - Depunerea contestaţiilor (orele 14-18)
30 iunie-1 iulie 2012 - Rezolvarea contestaţiilor
2 iulie 2012 - Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

Care este opinia dumneavoastră despre noua structură a subiectelor la evaluarea naţională?

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: angelailas | 14.11.2011 17:53 | 40446 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 5 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN