Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Invitatie concurs de ecologie si protectia mediului

Sunteti invitati la cea de a treia editie a concursului nostru. Aplicatia de proiect este facuta pentru Calendarul Activitatilor Educative Nationale 2013 editat de MEN. Concursul are doua etape de inscriere si participare si se desfasoara prin corespondenta, a se vedea regulamentul de mai jos pentru mai multe amanunte. Cine doreste sa semneze si un acord de parteneriat pe acest proiect il gaseste in fisierul atasat. Dupa ce il va completa cu datele cerute il va trimite odata cu lucrarile, in doua exemplare. Va primi exemplarul sau odata cu diplomele/adeverintele de participare.

Nume proiect: Eco-reporteri in actiune, editia a III a

Organizatori: Palatul Copiilor Bacau

Perioadă înscriere: 02.02.2013 - 15.04.2013

Perioadă desfăşurare: 14.01.2013 - 01.07.2013

REGULAMENT DE ORGANIZARE

Concursul se va desfăşura prin corespondenţă, aplicaţiile la concurs având două termene limită, fiind organizat cu prilejul a două evenimente de mediu extrem de importante: ziua mondială a apei (22 martie) şi ziua pământului (22 aprilie). Competiţia se vrea a fi una de anvergură, oferind posibilitatea participării elevilor şi copiilor din toate categoriile de vârstă, diferenţierea făcându-se la nivelul posibilităţii de percepţie a problemelor de mediu prin corelarea complexităţii aplicaţiilor cu categoriile de vârstă ale concurenţilor. Competiţia urmăreşte exersarea depistării problemelor de mediu prin explorarea stării de fapt a tuturor factorilor de mediu din zona în care locuiesc concurenţii.

Proiectul de faţă urmăreşte în principal formarea de comportamente durabile în rândul tinerei generaţii. Secţiunile concursului vizează exersarea depistării de către copii a problemelor de mediu din imediata lor apropiere, explorarea şi valorificarea anumitor resurselor naturale, cultivarea simţului estetic, dezvoltarea capacităţii de investigare şi cercetare cât şi dezvoltarea imaginaţiei şi a abilităţilor practice prin utilizarea diverselor tehnici de lucru în realizarea de lucrări tridimensionale. Pe termen lung impactul ar putea fi deosebit deoarece alături de concurenţi se implică adesea şi părinţii, cunoscuţii care capătă indirect informaţii şi dobândesc comportamente de protejare a mediului, în beneficiul societăţii de azi şi de mâine.

 

Concursul va fi structurat pe patru secţiuni, la care se pot înscrie elevi individuali sau echipaje cu număr variabil de elevi, în funcţie de secţiunea aleasă. Elevii pot fi din aceeaşi instituţie de învăţământ sau din instituţii diferite, oricare ar fi judeţul participant. Lucrările vor fi înscrise în concurs pe 3 grupe de vârstă:

  1. 5-10 ani         2.     11-14 ani               3.     15-18 ani

Secţiunile concursului sunt următoarele:

Secţiunea I: Concurs de prezentări PowerPoint

Tema: Probleme de mediu din zona în care locuiţi şi direcţii de rezolvare/ameliorare

Întinderea prezentării: 10-15 slide-uri. Vor putea paricipa concurenţi in vârstă de cel puţin 11 ani, elevi individuali sau echipaje de până la 3 elevi.

Jurizarea va fi efectuată respectând următoarele criterii: punctaj maxim -100 p (conţinut ştiinţific-30 p, originalitatea abordării tematice-30 p, sugestivitatea imaginilor - 20p, utilizarea de fotografii proprii (originale) – 10p,  existenta bibliografiei- 10p)

Secţiunea II: Colaje cu materiale din natură

Tema:  Om – natura – civilizaţie - frumuseţe

Se pot înscrie concurenţi din toate categoriile de vârstă, individual sau maxim doi elevi la lucrare. Înscrierea concurenţilor se va face cu câte maxim doua lucrari cu subiect diferit. Colajele vor fi realizate numai din materiale din natura si pot avea marime variabilă,  nu mai mari decât formatul A4. Ca suport se poate opta pentru material din: saci de cânepă, saci de rafie sau etamină.  Lucrările vor fi etichetate, specificându-se urmatoarele informaţii:  titlul lucrării, numele şi prenumele elevului/elevilor, vârsta, numele cadrului didactic coordonator, instituţia de invăţământ şi localitatea de provenienţă.

Jurizarea va fi efectuată respectând următoarele criterii:  punctaj maxim-100 p ( aspect estetic – 40p, sugestivitate titlu – 20p, realizare tehnică - 40p).

Atenţie: la colaje nu se vor amesteca materiale sintetice cu materiale din natură.

Secţiunea III: Investigaţii de mediu

Tema: Calitatea factorilor de mediu din zona în care locuim

Se pot realiza investigaţii care să identifice  calitatea unui anumit factor de mediu: apă, aer, sol. De asemenea, pot fi depistate cu ajutorul investigaţiilor comportamente în privinţa afectării/protejării factorilor de mediu, cum ar fi: studii asupra deşeurilor de orice tip, a influenţei în mediu a emisiei unei substanţe nocive, etc.

Materialul va fi realizat de echipaje alcătuite din 5 -7 elevi. Se pot face investigaţii din domeniul chimie, biologie, geografie. Investigaţiile trebuiesc realizate cu metode care nu dăunează viului şi vor avea neapărat rezultate cantitative. Se vor respecta următoarele etape în prezentarea investigaţiei efectuate: Introducere, Scop, Descrierea materialelor şi metodelor utilizate în investigaţie, Prezentarea rezultatelor, Concluziile, Bibliografia. Cercetările pot fi efectuate cu sprijinul instituţiilor din judeţele concurenţilor (universităţi, agenţii de mediu, ONG-uri, muzee, municipalitate, etc). Poate fi asociată şi o prezentare PowerPoint a activităţilor realizate în efectuarea investigaţiei, însă obligatorie este doar partea scrisă (caracter Times New Roman size 12), printată şi cu paginile numerotate. Concurenţii vor avea vârsta de minim 11 ani.

Jurizarea va fi efectuată respectând următoarele criterii: punctaj maxim-100 p (alegerea temei de investigat - 20p, rigurozitatea cercetărilor – 25p, consultarea literaturii de specialitate din domeniu – 20p, pertinenţa concluziilor – 20p, punerea în aplicare de măsuri rezultate din investigaţia efectuată –10p, bibliografie–5p ).

Secţiunea IV: Machete realizate din materiale reciclabile

Tema: peisaje poluate/peisaje naturale nepoluate/peisaje citadine.

Se pot înscrie doar echipaje formate din 3-6 elevi, cu o fotografie cât mai reuşită/cuprinzătoare a machetei realizate. Aceasta va avea dimensiunea unui format A4, realizată pe hârtie fotografică sau va fi plasticată. Fotografia va fi însoţită de un CD unde vor fi stocate cel puţin 5 fotografii cu momente din realizarea machetei, cel puţin una care să includă întregul echipaj realizator.  Macheta va trebui să conţină elemente diferite: clădiri, copaci, plante, ape, etc., cel puţin două elemente diferite ale categoriilor enumerate. Eticheta cu titlul  lucrării, numele şi prenumele elevilor din componenţa echipajului realizator, vârsta acestora, numele cadrului coordonator, instituţia de învăţământ şi localitatea de provenienţă va fi ataşată pe faţa fotografiei, colţul dreapta jos. Concurenţii vor avea vârsta corespunzătoare unei singure categorii de vârstă. Pot aparţine oricăreia dintre ele.

Jurizarea va fi efectuată respectând următoarele criterii: punctaj maxim-100 p (estetica lucrării –45p, sugestivitatea titlului – 10p, tehnici de lucru utilizate – 25p, claritatea imaginii din fotografie – 20p, ).

ORGANIZAREA CONCURSULUI

Organizarea va fi asigurată de Palatul Copiilor Bacău, cu implicarea următoarelor instituţii: Inspectoratul Şcolar Judeţean Bacau, Consiliul Local Bacău, Agenţia Regională de Protecţia Mediului Bacău, Administraţia Bazinală de Apă Siret, Colegiul National Pedagogic „Stefan cel Mare” Bacau, Scoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Bacău,  Asociatia Ecologică „Iubim Natura” Bacau.

JURIUL

Va fi alcătuit pe secţiuni din:

-          Reprezentant al Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bacău;

-          Inspector de specialitate al ISJ Bacău;

-          Profesor de specialitate (biologie/protecţia mediului, design, artă fotografică);

-          Reprezentant al Administraţiei Bazinale de Apă Siret.

Jurizarea lucrarilor se va face pentru primul termen in intervalul 18-22 martie 2013 şi pentru al doilea termen în perioada 22 – 26 aprilie 2013. Se vor acorda locurile I, II, III, menţiuni si premiii speciale  la toate secţiunile si categoriile de vârstă. Toate cadrele didactice vor primi adeverinţe de participare. Diplomele vor fi expediate în plic, pe adresa furnizată de cadrele didactice coordonatoare până la 1 iulie 2013.  Acestea vor fi completate conform cu tabelul centralizator al rezultatelor, vizat de conducerea unităţii şcolare organizatoare şi a Inspectoratului Şcolar Judeţean.

Înscrierea participanţilor

♦ Înscrierea echipelor/elevilor în concurs se va realiza prin completarea fişei de înscriere ataşată în format word, fără semnături şi ştampile. Aceasta va fi trimisă pe adresa reporter_eco@yahoo.ro. De asemenea, aceeaşi fişă va însoţi şi trimiterile poştale, de data aceasta cu semnături şi ştampile ale unităţilor de învăţământ participante. Un cadru didactic va putea participa la fiecare secţiune si categorie de varstă cu maximum 3 lucrari.

Numărul de profesori coordonatori care pot participa la concurs dintr-o şcoală va fi de maximum trei.

♦ O echipă/un concurent poate participa la oricare din secţiuni.

Lucrarile nu se returneaza.

♦ NU se percepe TAXĂ DE PARTICIPARE

Persoana de contact:

-          prof. Nela Dumea – tel. 0740-241025, e-mail: nela.dumea@gmail.com

Perioada de înscriere în concurs:

pentru secţiunile I şi II   -  02.02.2013 - 08.03.2013

pentru secţiunile III şi IV – 02.02.2013 - 15.04.2013

Lucrările pentru orice secţiune vor fi  trimise prin poştă la unitatea organizatoare, pe adresa:

PALATUL COPIILOR BACĂU

Pentru concursul „Eco-reporter in actiune” / Ediţia a III a

Cod 600266, Judeţul Bacău, str. Oituz nr. 24

Prezentările PowerPoint, fotografiile aferente investigaţiilor de mediu sau prezentările respective, fotografiile care ilustrează etapele de realizare a machetei vor fi inscripţionate pe CD şi vor fi expediate în plic pe adresa unităţii. Investigaţiile de mediu vor avea obligatoriu parte scrisă, folosindu-se caracterul Times New Roman - mărime 12, paginate şi printate. Colajele cu materiale din natură se trimit în plic sau colet, ambalate corespunzător, pentru a ajunge în stare corespunzătoare la destinaţie.

Toate aplicaţiile la concurs vor fi trimise pe adresa unităţii, fiind însoţite de fişa de înscriere şi de un plic auto-adresat şi timbrat. Elevii premiaţi vor primi diplome tipărite iar cadrele didactice adeverinţe de participare. Elevii nepremiaţi vor primi diplome de participare în format electronic pe adresa de mail a profesorului coordonator. Se poate utiliza un singur CD pentru expedierea tuturor aplicaţiilor electronice ale unui profesor coordonator/ale unei şcoli,  la mai multe secţiuni ale concursului.

TERMEN LIMITĂ DE PRIMIRE A LUCRĂRILOR:

Etapa I - 8.03.2013

Etapa a II a – 15.04.2013

FORMULAR DE ÎNSCRIERE LA

CONCURSUL  DE ECOLOGIE ŞI PROTECŢIA MEDIULUI „ECO-REPORTERI ÎN ACŢIUNE” EDIŢIA A III A

Categoria de vârstă a concurenţilor (bifaţi/subliniaţi categoria):

5-10 ani □  11-14 ani □  15-19 ani

Componenţa echipajului (numele şi prenumele)..........................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

Secţiunea la care participă (bifaţi secţiunea/ secţiunile):

□ prezentări PowerPoint □ colaj cu materiale din natură

□ investigaţie de mediu               machetă din materiale reciclabile

Adresa unităţii de invăţamânt: ...................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

Titlul lucrării:...............................................................................................................................................

Coordonator-ul/ii(max.2) (numele şi prenumele, funcţia)...........................................................................

....................................................................................................................................................................

Datele de contact (coordonator):

- e-mail (obligatoriu): .....................................................................

- telefon (obligatoriu): ....................................................................

Prin semnarea acestei fişe de înscriere,  declar că sunt de acord cu regulamentul concursului.

Coordonator,                        Director,                                          Elev/elevi,

 

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: tapioca | 07.02.2013 16:21 | 3005 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

1 vot | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN