Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Liceenii schimbă lumea: trei idei tinere finanțate de Competiția Manifesto

Marii câștigători: liceenii din Galați, Turda și Sibiu

Transformarea relației dintre spațiul public și cetățeni, suplinirea lipsei de educație practică din școlile românești printr-o platformă de dialog între antreprenori regionali și liceeni și inițierea primei gale care celebrează valoarea în educația liceală. Acestea sunt cele trei idei câștigătoare ale Competiției de Proiecte MANIFESTO, care vor fi puse în practică pe parcursul anului 2013. Propunerile curajoase aparțin liceenilor și profesorilor din Galați, Turda și Sibiu și vor fi sprijinite printr-un grant de 1000 de euro și două granturi a câte 500 de euro.

 

Spațiu public, dialog cu antreprenorii locali și celebrarea valorii în educația liceană

Proiectul ”Colorează-ți orașul” a fost conceput de echipa Colegiului Național Vasile Alecsandri din Galați și își propune să aducă un suflu nou în viața urbană a comunității. Inițiativa folosește creativitatea liceenilor ca resursă pentru regândirea orașului industrializat în care griul e singura culoare acceptată. Fotografii, filme de scurtmetraj, expoziții de origami, instalații de street-art și performance-uri generate de liceeni vor umple orașul de energie și culoare și vor încuraja locuitorii să-l redescopere. Un proiect de transformare a spațiului public și de cultivare a gândirii creative în rândul liceenilor.

Iată cum motivează membrii echipei gălățene necesitatea proiectului: ”Fiecare persoană are nevoie de o evadare din rutină. Proiectul nostru își propune să dezvolte o componenta ce a fost neglijată până în momentul de față în Galați: latura artistică. Având în vedere faptul că Galațiul este un adevărat oraș industrial, partea culturală este umbrită de acele activități ce transformă orașul nostru în unul monocrom.”

Proiectul ”Construim ziua de mâine” aparține echipei Colegiului Național Mihai Viteazu din Turda și identifică două probleme la fel de importante în comunitatea clujeană: rata ridicată de șomaj în rândul tinerilor dar și lipsa unui sistem de orientare în carieră dedicat liceenilor. Comparând studiile regionale cu cele internaținale, echipa din Turda realizează necesitatea unei legături între antreprenorii de succes din regiune și elevi. Activitățile proiectului propun sesiuni de training mediate de antreprenori locali, grupuri de intervenție socială regională care implică liceenii, un concurs de proiecte pentru stimularea gândirii aplicate.

”Principala problemă pe care o sesizăm în comunitate, din punct de vedere economic, ar fi lipsa locurilor de muncă şi, în mod paradoxal, lipsa persoanelor cu calificări reale în domeniul educaţiei întreprinse de aceştia. Sistemul educaţional liceal are tendinţa de a dezvolta multilateral un elev, modalitate care nu are eficienţă asupra majorităţii acestora deoarece aceştia îşi pierd interesul şi devin confuzi sau reuşesc să se dezvolte multilateral fără a avea suficiente cunoştinţe asupra unui singur domeniu pentru a-l practica”, explică membrii echipei din Turda.

Proiectul ”Gala Elevilor”, propus de trei liceeni ai Colegiului Național Octavian Goga din Sibiu, își dorește să cultive respectul pentru valoare în educația liceală. Gala elevilor nu e o simplă răsplătire a elevilor eminenți ci recunoașterea celor cu rezultate deosebite în domenii precum: sport, artă și implicare civică. Proiectul își propune să promoveze valori neglijate de sistemul educațional autohton dar accentuate de cel european: peer-education, mentorat, democrație educațională.

”Instituțiile abilitate pun accent doar pe aprecierea elevilor cu rezultate școlare foarte bune. Având în vedere importanța valorilor europene, diversitatea și asscensiunea educației nonformale ca metodă de dezvoltare a sistemului educațional și promovare a spiritului civic, considerăm că trebuie apreciați și promovați și elevii cu rezultate excepționale în alte domenii, precum: sport, artă, activitate civică”, motivează curajoșii echipei din Sibiu.

 

Tabăra de Iarnă Manifesto: coaching pentru liceeni curajoși

Cele trei echipe câștigătoare vor participa între 24 și 27 ianuarie la Tabăra de Iarnă MANIFESTO desfășurată la Bușteni, ultima probă de foc din Competiția Ideilor Curajoase. Pe parcursul a trei zile, liceenii vor beneficia de coaching din partea unui trainer specializat în domeniul proiectelor sociale și vor susține prezentarea finală a ideilor în fața juriului paricipant la evaluare. La finalul școlii de iarnă se va decide clasamentul final și distribuirea premiilor: locul  1 – 1000 de euro, locul  2 si 3 – 500 de euro.


30 de idei tinere pentru o lume mai bună

Competiția MANIFESTO s-a desfășurat între 12 noiembrie și 22 decembrie, timp în care au fost înscrise 30 de idei de schimbare socială propuse de liceeni și profesori din toată țara. Lipsa spiritului civic și apatia comunitară au fost principalele probleme sesizate de tineri la nivelul propriilor comunități. La fel de importante au fost și lipsa educației culinare și sportive, nevoia educației non-formale și necesitatea creșterii respectului de sine al elevilor. Mai multe informații despre programul de educație non-formală și cinematografică MANIFESTO sunt disponibile la adresa: www.manifestofilmclubs.ro.

 

 

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: intuitext | 23.01.2013 17:47 | 1736 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

7 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN