Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

MĂSURILE-FULGER pe care Ministerul Educaţiei le pregăteşte pentru la TOAMNĂ pentru toţi elevii din România

MĂSURILE-FULGER pe care Ministerul Educaţiei le pregăteşte pentru la TOAMNĂ pentru toţi elevii din România

Ministerul Educaţiei pregăteşte pentru noul an şcolar măsuri-fulger ce privesc modul de predare al profesorilor şi programa şcolară, astfel încât să fie evitate noi rezultate dezastruoase la examenele de absolvire.

Prioritatea absolută: evaluarea tuturor claselor din învăţământul obligatoriu, pentru a stabili nivelul de pregătire din cadrul unităţilor de învăţământ. Practic, în luna septembrie, la întoarcerea din vacanţă, toţi elevii din România vor primi câte un test la fiecare disciplină în parte, astfel încât să poată fi stabilit gradul de pregătire al claselor: în media şcolii, sub media şcolii, sau peste media şcolii. În funcţie de rezultatele clasei, profesorii vor fi nevoiţi să-şi schimbe modul de predare, adaptând nivelul pregătirii la nivelul de cunoştinţe al şcolarilor.

"Ministerul era dator să propună şcolii măsuri directe începând din septembrie. Elevul, când vine la şcoală, trebuie să-mi arate unde se află: pe medie, deasupra mediei sau sub medie. În consecinţă, activitatea directă a profesorului timp de un an va fi să-l ridice de la medie cât poate, să facă performanţa de care e capabil elevul sau să-l ajute să tindă către medie", precizează pentru gândul secretarul de stat Oana Badea, explicând cum anume se va face testarea: "Fiecare clasă va intra într-o anumită categorie în funcţie de rezultatele obţinute la nivelul şcolii. Dacă media clasei la română va ieşi 7,80 şi media şcolii e 6,50, clasa cu media 7,80 va fi considerată o clasă peste medie. Dacă e la nivelul mediei, de asemenea e bine pentru că înseamnă că şi-a atins toate elementele prevăzute. Dacă e sub media respectivă, înseamnă că toată activitatea profesorului la respectiva disciplină va presupune înainte de toate recuperare. Planificarea profesorului va trebui să arate foarte clar cum anume recuperează ceea ce nu au acumulat copiii şi abia apoi să adauge peste. Atât timp cât laşi un gol nu poţi avea pretenţia că va adăuga la cunoaştere".

"Părinţii să nu se îngrijoreze: nu facem ierarhizări"

Împărţirea claselor în categorii la nivelul fiecărei şcoli nu va duce la stigmatizarea elevilor, subliniază Oana Badea, care explică ce anume are în vedere măsura ministerului: "Nu e nici urmă de discriminare. Nu e o ierarhie afişată public. Are legătură cu programul de lucru al profesorului, nu cu clasamentele. Părinţii nu trebuie să se îngrijoreze. Noi nu facem ierarhizări. Copilul va scrie cât ştie. Asta este oglinda lui. Din acest moment, eu, şcoală, trebuie să ştiu ce trebuie să fac pentru el. Nu îi voi spune copilului că el nu ştie, ci că trebuie să facă mai mult".

Evaluarea se va desfăşura după un calendar stabilit de minister, subiectele urmând a fi lăsate la latitudinea unităţilor de învăţământ. Ideea testării iniţiale la începutul anului şcolar nu este una nouă, fiind deja aplicată în învăţământul obligatoriu. Noutatea constă în folosirea rezultatelor respectivelor testări, care vor avea efecte în întreg sistemul. Căci, spune Oana Badea, adaptarea predării la nivelul clasei are o implicaţie directă nu doar asupra elevilor, ci şi asupra profesorilor. Dacă, până în prezent, dascălii erau la rândul lor evaluaţi în funcţie de notele acordate şcolarilor, noua modalitate de predare va elimina legătura directă între calificativul primit de cadrele didactice şi notele pe care acestea le acordă la clasă.

"Îi spun profesorului că nu îl judec pentru nota de la clasă, ci pentru activitatea pe care o are, după cum îşi adecvează munca la clasă. Fişa postului se va semna în funcţie de acest lucru începând de acum încolo. Nu îl pedepsec dacă nivelul clasei e cel care este, îl pedepsesc dacă nu face ce trebuie cu clasa. Acum, avem copii care la matematică iau nota 9, iar la bac iau 5,50. Să mai păţim încă o dată aşa? Elevul care va primi constant nota şase la materii de la bac îşi va pune întrebarea dacă la examen va scoate media şase. Adică are şi o anticipare a rezultatului. Apoi, un alt obiectiv e standardizarea evaluării. Optul din Bucureşti să fie acelaşi cu optul din altă parte a ţării. Din dorinţa de a avea o clasă cu o medie apropiată altei clase intrăm într-o competiţie care nu are legătură cu obiectivul esenţial: ce anume poate face elevul. Zecele de astăzi nu mai e zecele pe care îl ştiam noi. Astăzi se dă prea uşor zecele", spune Oana Badea.

Elevii vor învăţa cum să înţeleagă un text

În paralel cu flexibilizarea modalităţii de predare a profesorilor, MECTS introduce şi o măsură pentru îndreptarea unei alte probleme majore a învăţământului românesc: deficienţele elevilor în privinţa lecturii. Toate testele internaţionale au relevat faptul că elevii români se află pe ultimele locuri în Europa la capitolul citire şi înţelegere a textelor scrise, concluzia fiind una sumbră: mai bine de jumătate dintre şcolari se află sub nivelul critic.

Măsura de urgenţă ce se va aplica din toamnă: introducerea orelor de lectură la clasele I-IV. Toţi elevii din ciclul primar vor avea, săptămânal, în orar, câte o lecţie destinată strict înţelegerii textelor scrise.

"Trebuie să ţinem cont de faptul că cititul este şi un instrument pentru învăţare, deci trebuie să mă asigur că e bine deprins. Dacă nu se întâmplă acest lucru, nicio altă materie nu va fi potenţată. Elevii vor învăţa că lectura apelează la mai multe elemente: utilizarea dicţionarului când nu cunosc cuvântul, fişarea unui text, împărţirea lui pe ceea ce este esenţial şi pe ceea ce este un detaliu, rezumarea şi aşa mai departe. În mintea copilului se va structura ideea că, atunci când vine vorba de lectură, am o carte, un ziar, citesc, reflectez asupra a ceea ce am citit, pun mâna pe dicţionar când nu am înţeles", explică Oana Badea.

Ideea ministerului nu se opreşte însă aici. Orele de lectură vor continua şi la nivelul gimnaziului, fiind introduse chiar şi în cazul celorlalte materii: "Noutatea e că şi profesorul de matematică, de exemplu, va aplica o lecţie de lectură specifică materiei sale. Din mintea profesorului de matematică, de fizică, de istorie, de geografie, trebuie să dispară ideea că elevul automat înţelege tot ceea ce i se scrie pe tablă sau ceea ce scrie în manual. Pentru clasele V-VIII vom da sugestii metodologice pentru ca în lecţie profesorii să aibă secvenţe destinate abilitării elevului pentru a înţelege textul pe care îl au în faţă. Vom utiliza acest instrument pentru ca elevul să înţeleagă respectiva disciplină".

Sursa: Gandul.ro

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: engfmary | 30.07.2011 22:40 | 9636 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (32)

0 0

30.07.2011 23:39 marian_dorin

Citind aceste informatii, am senzatia ( trecatoare-fireste! ) ca TOTUL se va rezolva curand si vom fi elita societatii mondiale!... Ceea ce se spune in acest articol e un aspect minor, insa sunt altele mult si mult mai importante si relevante!!! Totusi, consider binevenita ideea cu orele de lectura in ciclul primar, desi acestea se cam faceau de invatatori in anumite secvente didactice sau in afara orelor! Sa nu-mi zica vreun invatator ca el nu "obliga" in vreun fel elevii sa citeasca suplimentar...ca nu-l cred!!! Eu faceam treaba asta si inca o mai fac! Problematic si surprinzator mi se va parea cu profii de la gimnaziu, e dificil pentru ei sa aiba resursa, materialul-auxiliar pentru a realiza lecturi la orele lor....MERITA INCERCAT!!! Si asa e un experiment invatamantul....!

0 0

31.07.2011 09:59 gabicris

Si cum crede ministrul ca ma evalueaza cand nu am voie in clasa intai sa las repetenti?

0 0

31.07.2011 13:33 domnica_vrinceanu

Printre masuri ar trebui sa se revina si la repetentia la cl I. Intreband in direct pe un fost ministru al inv .despre aceasta problema ,mi s-a raspuns prin: ,,sa-i redam un an de copilarie,, .,,Ii redau ,,,pentru ca in cl a II-a , cu 24 elevi formulez ideile principale si cu ..3,4 invat literele!!!??? Pentru a sti exact unde se afla si elevul din cl I-IV trebuie sa se revina la NOTE ,pentru ca in cl a V-a la testarea initiala unii iau 3,4 sau 5 si inca nu realizeaza ce li se intampla .De ce in cl a IV-a ,sem II,trebuie sa-i informez eu despre NOTE si sa nu stie el,din cei 4 ani ?! Despre ora de lectura ,da, e buna masura luata. Aceasta ora o faceam deja saptamanal ,prin activitate de cerc de lectura ,,Pe aripile cuvintelor,, ,optionalul fiindu-mi Caligrafie.

0 0

31.07.2011 15:09 penelopa_45

Testarea initiala cu acelasi test la la clasele paralele oricum o facem de multa vreme, cu rezultatele la comisia metodica, cu masuri de remediere, dar nu inteleg cum stabilim media pe scoala la ciclul primar, acordam note? Eu am inteles ca e gresit sa evaluam elevii din ciclul primar cu note. Chiar d-l Molan a spus acest lucru si am citit si eu in multe materiale.

0 0

31.07.2011 17:15 felixmunteanu

Pentru penelopa_45:
Evaluarea curenta e una si testarile de care se face vorbire sunt alta, in sensul ca, acestea din urma vor fi notate prin puncte si vor constitui repere pentru activitatea dascalului. Daca se doreste, ele pot fi traduse si in calificative, pentru eventuala trecere in catalog. De fapt si evaluarile curente, mai ales la clasele III-IV, eu le mai notez si dublu, tocmai pentru a introduce ideea de nota. De asemenea, la noi in Alba, pentru gradatia de merit se face evaluare externa (la invatatori)la care elevii primesc punctaje si se face media clasei.
Legat de ideea ca "testarea initiala cu acelasi test la la clasele paralele oricum o facem de multa vreme, cu rezultatele la comisia metodica...", sa nu credeti ca se face peste tot. De multe ori avem tendinta sa credem ca, daca noi muncim intr-un anume fel, toata lumea face la fel, dar nu e asa. Exemplu: am fost in inspectie pentru gradul II, 4 clase simultane, 14 elevi, se stia ca vine inspectia, dar niciun caiet de teme corectat. Cand i-am spus ca eu corectez zilnic caietele a 29 de copii, mi-a zis "chiaaaar?!".
Asa si cu lectura. Unii invatatori fac alt optional si o neglijeaza. Nu spun ca nu recomanda sa se citeasca, dar nu neaparat verifica ceea ce citesc copiii. E bine ca se introduce ca materie distincta. In ora respectiva vom putea deslusi/aprofunda si texte stiintifice din manuale sau din reviste, nu doar texte literare.
Dupa parerea mea ar trebui introdus obligatoriu si momentul ortografic la toate clasele, inclusiv la liceu (5 minute zilnic) ca sa dispara "a-ti scris" si "sa scrie-ti". Unii il facem, dar nu toti.

0 0

01.08.2011 01:37 diana_trentea

Testarea initiala oricum se facea - interesant ar fi un test unitar pt fiecare profil ; de ex. pentru M1 sa se dea acelasi test in toata tara in acelasi timp - atunci poti evalua unitar-altfel apare amprenta personala pe fiecarea test .Am inteles ca se vrea o ierarhizare in cadrul scolii dar asa ar fi mai corect.
Am vazut ca tot la ce se face referire la noi la Liceu se face deja- eu la clasa a IX-a reiau capitolele din gimnaziu care nu sunt stapanite cum ar trebui dar ma lovesc de nr mic de ore - doar 4- si daca nu accelerez la un moment dat raman in urma - aici ar trebui modificat planul cadru si adaugarea de ore la disciplinele de profil.
Poate ar trebui avut in vedere competenta obtinuta iar promovarea sa nu fie facuta ca pana acum ci pe baza competentelor existente- astfel nu promovezi un elev de 4.50 si nu plictisesti un elev foarte bun care ar fi capabil la 16 ani sa termine liceul.

0 0

01.08.2011 11:28 sr_serban

"Evaluarea se va desfăşura după un calendar stabilit de minister, subiectele urmând a fi lăsate la latitudinea unităţilor de învăţământ." Ramane cum am stabilit!

0 0

01.08.2011 16:50 badila_miha

Evaluarea initiala se aplica la elevi, lectura ne-o desfasuram zilnic,depinde numai si numai de invatatori.

0 0

01.08.2011 22:33 adi56

adriana -inv.
Semnalul bun este ca MECTS se apropie cu pasi timizi de realitate!
Cei care au responsabilitatea sistemului de evaluare ar trebui sa redacteze teste cu subiect unic la nivel national,( initiale, finale) cu bareme clare de corectare;astfel nota10 va fi aceeasi in orice scoala. Revenirea la un singur sistem de evaluare (calificative/ note) ar fi mai aproape de realitatea romaneasca. Evaluarea la clasa dupa descriptori iar a subiectelor de concurs pe baza de punctaj, creeaza confuzie in autoevaluare.
Cum sa formezi deprinderea de citire in clasa I daca programele s-au descongestionat tocmai cu perioada postabecedara!!! Dupa vacanta de vara in clasa a II-a este mare noroc sa n-o iei de la capat... mai ales ca repetentia la clasa I este desfiintata, ori tocmai in clasa de debut este oportum sa-l ajuti pe copil sa nu acumuleze lacune mari.
Ministerul ar trebuie sa revina si asupra numarului de elevi la clasa daca se doreste cu adevarat eficienta prin aplicarea metodelor diferentiate pentru elevii cu dificultati in invatare.

0 0

02.08.2011 10:46 gia_d

Si eu consider ca ar trebui sa se reintroduca repetentia la clasa I. Nu ii facem nici un serviciu elevului pe care il promovam in speranta ca se va recupera - recuperarea lui ar trebui sa fie o certitudine, nu o speranta!

0 0

02.08.2011 12:59 ionutz_iancu

Frectie la piciorul de lemn...Pana nu schimbam programa in zadar constatam ca elevii nu au competentele necesare.Fiind materie de bacalaureat, trebuie sa parcurgi programa,in zadar constati nivelul slab de cunostinte,adaptezi la nivelul lor, insa la finalul liceului iti dai seama ca trebuiau adusi la nivel de bacalaureat...

0 0

04.08.2011 10:46 ge

Ar trebui directorii sa ne lase sa lasam elevii repetenti. E vorba de faima scolii. Eu care nu sunt de romana si matematica si vad ca elevul la disciplina mea nu stie sa citeasca, dar eu nu/l pot lasa repetent pentru ca face pregatire cu directoarea si are medie mare la romana sau matematica, cum pot sa trec peste faima invatamantului romanesc, cu cea fost odata?

0 0

04.08.2011 14:58 paraschiv_viorel

De idei, nu ducem lipsa, dar, vorba ceea ,,teoria ca teoria, da practica te omoara"
Pentru a putea face i evaluare unitara, departamentele de evaluare sa faca si niste seturi de teste de evaluare conform cerintelor programelor scolare. Vad o forma de verificare a modului de evaluare la gimnaziu , comparand rezultatele obtinute la clasa a IX-a. Am urmarit acest lucru , iar mediile la clasa a IX-a nu au diferit mai mult de un punct si ma mandresc cu asta.

0 0

04.08.2011 16:19 ioara

Dacă subiectul nu este unic la nivel de ţară , zecele meu s-ar putea să fie cinciul dumneavoastră! Ora de lectură cred că este foarte necesară mai ales la gimnaziu. Am fost elev care din clasa a V a până în clasa a VIII a a uitat să citească!

0 0

06.08.2011 22:11 viositavi

Teste initiale am dat si pana acum, (predictive) pe care le-am analizat in cadrul colectivului de catedra si am incercat fiecare sa recuperam ,,golurile" din mers . Acum daca e ,,mai oficial"ma gandesc ca ar trebui sa se acorde un nr mai mare de ore la inceputul anului sc pt recapitulare si aprofundarea unor notiuni.

0 0

07.08.2011 00:05 penelopa_45

O mare problema pentru invatatori o reprezinta integrarea copiilor cu CES, mai ales cand e vorba de un diagnostic serios cum ar fi hidrocefalia, cu IQ=45. E foarte greu sa lucrezi si sa obtii performanta cu un colectiv in care trebuie integrat si un copil cu un diagnostic asa grav care are nevoie tot timpul de supraveghere, care deranjeaza colegii in timpul orei si intra in conflict cu cineva in fiecare pauza.

0 0

08.08.2011 12:55 ardeleanca_1

hmmmm....
ce va rezulta?
o gramada URIASA de analfebeti sau de semianalfabeti !!!aceste evaluari+ evaluarea cadrelor didactice dupa rezultatele copiilor= 0 repetenti si note de trecere pentru toti !!!
la un numar foarte redus de ore/saptamana la multe discipline,cum doamne iarta-ma sa ai timp sa faci materia din programa , sa ai si calitate????
si sa terminam o data pentru totdeauna cu idealismul scoala rurala = scoala de urban !!! e o tampenie ...musai trebuie facuta o diferentiere...mediul socio-economic este altul ...
repetentia (la orice clasa!) ??? in scolile rurale va fi rara avis! de ce?
in majoritatea scolilor de la sat sunt putini elevi, multi cu abandon, deci nu vor fi repetenti ca sa existe un numar minim de elevi / clase, ca sa nu se desfiinteze !!! mai ales ca bate la usa finantarea / elev !
din orice unghi privim, situatia este cat se paote de albastar,deci foarte departe de roz!!!
oricum, dragi colegi(atatia cati ati mai ramasa in sistem), va doresc spor la munca ,sanatate si rabdare pentru noul an scolar .

0 0

09.08.2011 13:40 aditanchis

DRAGĂ PENELPPA TREBUIE SĂ SOLICIŢI NEAPĂRAT PROFESOR DE SPRIJIN, EU ASTA FAC, SPRIJIN ÎNVĂŢĂTORII ŞI PROFESORII LA ORE ŞI LUCREZ INDIVIDUAL CU ELEVII CU CES, DUPĂ PĂREREA MEA NU CRED CĂ AR TREBUI SĂ EXISTE CLASĂ DIN ORICE ŞCOALĂ DIN ŢARĂ CARE SĂ NU AIBĂ PROFESOR DE SPRIJIN.

0 0

09.08.2011 19:03 nicole_g

vorbe...cand toaletele unor scoli - chiar o scoala dintr-un vestit oras, grosani slanic prahova - sunt aceleasi de 30 de ani si arata intr-un mod greu de inchipuit...mai bine sa se creez conditii decente, apoi sa fie pretentii si in legatura cu modul de predare al profesorilor si cu "cheful" de a invatat sau lipsa acestuia la elevi...

0 0

09.08.2011 19:06 nicole_g

cand in unele scoli nu sunt conditii decente, si aici ma refer la toalete, aceleasi de 30 de ani, care sunt intr-o stare groaznica.....ce pretentii sa mai avem de la invatamantul romanesc?

0 0

10.08.2011 22:40 duras68

"Părinţii să nu se îngrijoreze: nu facem ierarhizări" Împărţirea claselor în categorii la nivelul fiecărei şcoli nu va duce la stigmatizarea elevilor... este o părere relativă. În fiecare ănceput de an școlar IȘJ transmite un comunicat prin care transmite că este interzisă discriminarea de orice fel și mai ales cea etnică ( segregarea etniei rrome). Ce se întâmplă într-o școală unde sunt clase paralele și în urma acestor teste va trebui să-i ,, clasificăm,, știind că rezultatele mai slabe le vor avea elevii de etnie rromă. Cum s-ar putea împăca și ,, capra și varza,, ?????

0 0

10.08.2011 22:41 duras68

Scuze s-a tastat ănceput în loc de început !!! și pentru repetarea cuvântului transmite ...!!!

0 0

11.08.2011 21:53 mara_r

"Părinţii să nu se îngrijoreze"

Care parinti ?!!
Cei plecati la munca in strainatate ?
Somerii care nu mai au nici chef sa traiasca, daramite dorinta de a veni la sedintele cu parintii ?

Ce motivatie de a invata pot avea, la randul lor, acesti elevi ?

Stimati politicieni, redresati situatia economica ! De ce nu se vorbeste despre aceste aspecte ?

0 0

15.08.2011 10:49 petronica

Mi-e tare dor de timpurile când şcoala era SCOALĂ!
Copil, apoi adult, treceai prin faţa şcolii, controlându-ţi ţinuta, mersul, deşi nu ţi-o cerea nimeni, căutând cu privirea pe acela care ţi-a îndrumat paşii, pentru a-i adresa un "Bună ziua", care cuprindea toată consideraţia ta!
Mi-e dor de timpurile în care elevii învăţau, ştiind că-i aşteaptă o viaţă aşezată, un rost, convinşi fiind că învăţătura de carte îi luminează şi le menţine verticalitatea.
Mi-e dor de părinţii care căutau sfatul dascălului, credeau în cuvântul acestuia şi veneau la şcoală aşa cum mergeau la biserică!
Dar cel mai dor mi-e de ÎNVĂŢĂTOR! De acel învăţător, absolvent a cinci ani de LICEU PEDAGOGIC, care ştia SĂ FACĂ, SĂ SPUNĂ, SĂ CREADĂ, să se facă ASCULTAT şi RESPECTAT!

0 0

16.08.2011 16:17 rotars

Sunt de acord cu spusele d-nei petronica . Chiar mi-e dor de ,, învăţătorul cel tânăr ,cu cerul senin în privire,cu doina ce-a străveche-n glas ,,am citat câteva versuri din cântecul ,,Învăţătorul cel tânăr ,, căntec pe care-l cânta cu mândrie fiecare absolvent de Lic .pedagogic.Eram motivaţi să ne facem meseria din respect pentru copii în primul rând ,iar apoi pentru că ne place meseria de dascăl .Eram respectaţi şi de elevi şi de părinţi şi de colegi .Colaboram la activităţi ,ne bucuram de rezultatele pe care le obţineam fiecare ,dar acum.......nu mai există spiritul de colegialitate ,ne confruntăm cu o ,,goană nebună după cât mai multe puncte şi hârţogării la la dosar .Am 34 de ani de activitate la clasă dar din păcate sunt tot mai ,,acrită ,,de sistem .Orice e punctatat ,numai munca la clasă nu .Trebuie să cerem RESPECT pentru ce oferim : VOCAŢIE ,DĂRUIRE ,MUNCĂ .

0 0

17.08.2011 08:04 Irina-Elena

Oare la masuri fulger, ministerul se asteapta si la rezultate fulger? Adica sigur treaba se rezolva daca facem asta!!!!!!!!!!!!!!!

0 0

17.08.2011 15:08 felixmunteanu

@rotars
Doina CE-A străveche?!?!?!
În rest, aveţi dreptate, subscriu.

0 0

20.08.2011 18:49 0209

Vai,vai!!!Se introduce ora de lectură!?Dar când planul de învăţământ cuprindea ore de citit-scris,gramatică şi compunere,lectură -o oră/săpt. era ideee,plan comunist,nu?
Atenţie,nu am fost membră PCR,nu regret deloc schimbarea de regim,dar s-au făcut schimbări de dragul schimbărilor în cei 20 de ani.Una,foarte importantă!-pregătirea dascălilor în licee pedagogice de 5 ani!!!Acum se iau crâşmari,croitorese...se aşază în faţa calculatoarelor diverselor "universităţi "particulare/de stat chiar, aşa ,pt. rotunjirea salariilor,(ce să facă şi universitarii dacă sunt trimişi la cerşit?"),se dau bani,mulţi bani!! şi se cumpără diplome de INSTITUTORI,PROFESORI pt. învăţământul primar!!!
Eh,mai sunrt printre aceşti "profesori" şi un procent... de oameni care se adaptează,vor să-şi merite măcar puţinii bani,dar cu o floare...
Nu mai sunt buni dascălii respectaţi pt. dăruirea lor, pt. spiritul de sacrificiu...
Mulţumesc lui Dumnezeu că am conştiinţa faptului că pruncii ăştia ai noştri n-au nicio vină că trăiesc în aceşti ani,când fiecare,de-acolo de sus!!! crede că învăţământul se croieşte după greutatea manualelor,nu după principii didactice,psihologice!Mă rog tot Celui de Sus să-mi lase mintea şi puterea,răbdarea de -a trece peste toate încercările,că drag de meserie mi-au insuflat profesorii absolut minunaţi ai unui LICEU PEDAGOGIC ce-a trăit vremi de aur datorită calităţii Domniilor lor (nu celălalt aur!!!) .
Mi-e greu să cred că trebuie să fii obligat printr-o ordonanţă(vai nouă!) să iubeşti copiii,să-i ajuţi să se lumineze la minte!Cât despre cele "pământeşti",le urez diriguitorilor să aibă viaţa noastră!!!

0 0

20.08.2011 20:36 emil

"Masurile fulger" sunt de fapt lucrurile firesti care exista in politica educationala de multi ani! Comunicatele de presa si zgomotele pe care le tot auzim de sus, nu sunt altceva decat elemente care sa acopere realitatile educatiei: subfinantarea, lipsa de respecta fata de cadrele didactice si fata de adevaratele valori ale educatiei, incapacitatea organizatorica a multor structuri, dar mai ales politizarea far precedent.
Nu va enervati... vedeti CV-urile celor care conduc, vedeti cine sunt votantii pe care se bazeaza ei... si va veti convinge ca exact aceasta este scoala de care are nevoie tara in care traim. Peste foarte multi ani, cand valorile se vor aseza, cand societatea se va structura corect, cand oamenii vor fi altfel... atunci se va aseza si scoala.
Deocamdata, incercati fiecare dintre dvs., daca aveti un pic de suflet si constiinta, sa schimbati sau sa asezati bine lucrurile in locul in care sunteti.

0 0

24.08.2011 11:56 carmat

Subscriu la ce a scris Emil.

0 0

24.08.2011 17:53 g_sorin

recuperare si iar recuperare...dar cand daca ai doar o ora (una ora)/saptamana.....

0 0

04.09.2011 10:06 ilyesi2i

Ceea ce ma surprinde (desi cei 24 de ani de activitate didactica ar trebui sa ma fi determinat sa nu...) este ca la fiecare inceput de an , la toate nivelurile invatamantului romanesc,cel putin la nivel declarativ, "va fi bine".
Daca personal nu as gandi pozitiv, nu mi-ar placea ce fac si nu as pune suflet in munca mea,uneori asteptand drept rasplata " doar" un zambet pe fata copiilor din clasa mea,de mult as fi schimbat "cariera didactica" pe un job mai bine platit, eventual intr-o tara cu un nivel mai avansat de civilizatie( si de cultura).
Principiul "omul sfinteste locul" este general valabil, in toate domeniile de activitate.
Educatoarea, invatatorul, profesorul sunt modele pentru copii.Sau antimodele.
Acelasi lucru este valabil si in cazul presedintelui de tara, al premierului, al ministrului...
E simplu.
Din nu stiu ce motiv, observ ca ne place sa "complicam".Cautam vinovati pentru rezultate la bac, acuzam sau disculpam, facem sondaje, evaluam, criticam, etc.
Dar....pana cand in cancelaria din scoala tema principala este la inceput de an scolar "numarul borcanelor de zakushti, muraturi,ce tzoale ne-am mai luat paste vara,etc", si nu "ce noutati editoriale, carti de pedagogie, studii de specialitate am reusit sa achizitionam, sa descarcam de pe net,sa citim, sa consultam, etc", MAI AVEM FOARTE MULTE DE INVATAT.
Noi, oamenii de la baza sistemului.
Ca de la unii dintre "EI", tot ce astept este doar "demisia de onoare".
:(

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 5 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN