Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică Metodologia de organizare și funcționare a învățământului superior dual

Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică Metodologia de organizare și funcționare a învățământului superior dual.

Iată câteva dintre cele mai importante dispoziții ale Metodologiei:

Învăţământul superior dual reprezintă o formă de învăţământ superior cu frecvenţă, pentru calificări profesionale de nivel 5, 6, 7 şi 8.

Învăţământul superior dual se desfăşoară pe bază de contract de parteneriat şi are următoarele caracteristici specifice:
a) este organizat, într-un cadru unitar, de către instituţiile de învăţământ superior, la solicitarea operatorilor economici sau a structurilor asociative interesate, cum ar fi camere de comerţ, asociaţii patronale de ramură, clustere în calitate de potenţiali angajatori şi parteneri de practică;
b) asigură o rută de educaţie şi formare profesională, organizată pe bază de parteneriat şi conform unor contracte individuale de pregătire practică încheiate cu operatorii economici care îşi asumă ca responsabilitate principală pregătirea practică a studenţilor;
c) operatorii economici asigură pregătirea practică a studenţilor şi pot acorda burse, cel puţin la nivelul celor acordate din fonduri publice pentru învăţământul superior, precum şi din alte fonduri, pentru învăţarea în condiţiile respectării standardelor de calitate;
d) se bazează pe un parteneriat extins, asigurând colaborarea dintre instituţiile de învăţământ superior partenere şi mediul economic.

Învăţământul superior dual se organizează:
a) pentru studiile universitare de scurtă durată, care corespund unui număr de cel puţin 120 de credite, ca învățământ cu frecvență;
b) pentru ciclul I - programe de studii universitare de licenţă, care corespund unui număr de credite cuprins între minimum 180 şi maximum 240 de credite, respectiv nivelului 6 de calificare profesională, ca învățământ cu frecvență;
c) pentru ciclul II - programe de studii universitare de masterat profesional, inclusiv cele de tip MBA/Executive MBA, care corespund unui număr de credite cuprins între minimum 60 şi maximum 120 de credite, cu condiţia ca durata totală cumulată a ciclului de studii universitare de licenţă şi de masterat să corespundă obţinerii a cel puţin 300 de credite de studii transferabile, respectiv nivelului 7 de calificare profesională, ca învățământ cu frecvență;
d) pentru ciclul III - doctorat profesional, ca învăţământ cu frecvenţă sau învăţământ cu frecvenţă redusă.

La organizarea formei de învăţământ superior dual pot contribui, inclusiv financiar, şi autorităţile publice locale, structurile asociative interesate, respectiv camere de comerţ şi asociaţii patronale de ramură, precum şi parteneri relevanţi la nivel naţional sau internaţional.

Autoritățile publice locale pot acorda burse cel puţin la nivelul celor acordate din fonduri publice pentru învăţământul universitar. 

Puteți accesa Metodologia în format pdf aici.

Propunerile și sugestiile cu privire la proiectul supus consultării publice pot fi trimise în următoarele 10 zile calendaristice (de la data publicării) pe adresa de e-mail dgis@edu.gov.ro.

*Sursa foto: Freepik.com

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 22.03.2024 11:25 | 1368 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

3 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN