Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Modelele pentru evaluarea iniţială vor fi postate joi pe site-ul MECTS

"Începând cu anul 2011-2012 evaluările iniţiale devin reper pentru adaptarea procesului de învăţare la particularităţile elevului. Testele pentru evaluarea iniţială vor avea o structură unitară pe baza modelelor elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) pe cicluri de învăţământ şi discipline adaptate în funcţie de contextul social şi de condiţiile specifice fiecărei unităţi de învăţământ", precizează MECT, care afirmă că rezultatele obţinute la evaluarea iniţială vor fi utilizate ca reper pentru măsurarea progresului şcolar realizat şi nu vor fi consemnate în catalog.

În cazul elevilor clasei I, până la vacanţa intersemestrială cadrul didactic va realiza observarea sistematică a tuturor elevilor cu scopul identificării disponibilităţilor de învăţare şi eventuala testare a nivelului de cunoştinţe al acestora. Ulterior, cadrul didactic va adapta planificările astfel încât să reflecte parcursurile educaţionale specifice diferitelor categorii de elevi identificate la nivelul clasei. Totodată, pe perioada semestrului I vor fi realizate evaluări curente, urmând ca la finalul semestrului să fie realizată prima evaluare sumativă complexă.

Durata testului iniţial este de 15-45 minute, în funcţie de nivelul de studiu, iar punctajul acordat este de 90 de puncte, la care se adaugă 10 puncte din oficiu. Pentru învăţământul primar se va păstra evaluarea prin calificative în funcţie de numărul de itemi performaţi integral sau parţial de elevi. În primele săptămâni ale anului şcolar până la data de 23 septembrie a.c., cadrele didactice sau comisiile metodice din fiecare unitate de învăţământ vor realiza planurile de recapitulare şi vor stabili reperele de elaborare a testelor iniţiale.

Nota precizează că până la data de 15 octombrie în fiecare unitate de învăţământ se vor administra şi evalua testele iniţiale, se vor analiza rezultatele evaluării iniţiale, se vor identifica problemele specifice, se vor stabili modalităţile de realizare a planurilor individualizate de învăţământ şi se vor întocmi de fiecare catedră sau comisie metodică un raport privind problemele identificate şi modalităţile de abordare ale acestora.

Rezultatele obţinute în urma evaluării li se vor comunica individual elevilor şi părinţilor sau reprezentanţilor legali, cărora li se vor face cunoscute şi acţiunile propuse de cadrul didactic pentru a remedia deficienţele. "Prin administrarea evaluării iniţiale la clasele a II-a - a XII-a sau a XIII-a se stabileşte un punct de referinţă în vederea comparării cu rezultatele la evaluările naţionale la clasa a-VIII-a şi a examenului de bacalaureat din anul 2012, precum şi cu rezultatele evaluărilor sumative viitoare de la clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a, prevăzute în Legea Educaţiei Naţionale", precizează nota MECTS.

Sursa: AGERPRES

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 18.09.2011 13:32 | 6290 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (1)

0 0

19.09.2011 13:37 felixmunteanu

Care JOI?
S-au publicat deja JOI, 15 sept, adica joia trecuta.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

53 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN