Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Nu-ți lăsa copilul să rămână în urmă la școală. Cum ne ajutăm copiii să recupereze materia

Din experiența dvs, cât de frecvent se întâmplă la clasele primare ca elevii să rămână în urmă cu materia?

 

Se întâmplă adesea ca elevii să rămână în urmă la învățătură. Cauzele sunt variate, însă e important să spunem că absențele de la cursuri constituie una dintre cauzele majore ale rămânerii în urmă. Cel mai des întâlnit motiv pentru care un elev nu frecventează cursurile este îmbolnăvirea, urmată de recomandarea medicului de a nu frecventa școala pentru o perioadă de timp.

 

De asemenea, am întâlnit pentru scurte perioade de timp rămâneri în urmă la învățătură și la unii dintre elevii care vin zilnic la școală, însă nu manifestă interes pentru învățare. Lipsa de interes a unor copii pentru activitatea din clasă se întâmplă adesea când familia trece prin momente mai dificile și copilul e preocupat de aceste aspecte, cum ar fi neînțelegerile între părinți, spitalizarea unui membru al familiei sau apariția unui bebeluș în familie.

 

Cea mai problematică formă de rămânere în urmă la învățătură se manifestă atunci când copiii nu au capacitatea cognitivă de a înțelege materia de studiu, când au un grav deficit de atenție sau o slabă motivație pentru învățare.

 

Ce înseamnă, pentru parcursul educațional al copiilor, să rămână în urmă cu materia? Cât de greu sunt de recuperat noțiunile din urmă pe măsură ce se adaugă altele noi?

 

Când este ocazională, elevii recuperează cu rapiditate rămânerea în urmă la învățătură dacă se intervine prompt, cu mijloace specifice. De obicei, recuperarea materiei se întâmplă în clasă, în timpul orelor de studiu, în lecțiile alocate pentru activități la dispoziția învățătorului.

 

Aceste ore de ameliorare a învățării, care sunt planificate de obicei după evaluarea unor unități de conținut, ajută elevii să clarifice anumite elemente neînțelese, să exerseze în contexte noi cunoștințele dobândite, să utilizeze achizițiile anterioare pentru a rezolva probleme practice, întâlnite în viața cotidiană.

 

Pentru elevii care au rămâneri serioase în urmă la învățătură, activitatea de remediere se desfășoară etapizat, în timpul dar și în afara orelor de curs, urmărind un parcurs individualizat al învățării.

 

Cum pot afla părinții dacă cei mici sunt cu materia la zi?

 

În cadrul orei săptămânale de consiliere a părinților, poate fi adusă la cunoștința părintelui situația școlară a elevului, progresele înregistrate la diferite discipline sau rămânerile în urmă la învățătură.

Dacă un profesor dorește să informeze un părinte despre o eventuală

dificultate în învățare a copilului, îi poate adresa acestuia o invitație de a veni la școală, pentru a participa la o discuție.

 

În cadrul acestei consultații, părintele află despre problema copilului și poate primi din partea cadrului didactic sugestii, sfaturi și soluții de remediere pe care le poate aplica acasă. De obicei părinții sunt receptivi la astfel de invitații.

 

Ce poate face un părinte care constată, poate făcând temele cu copilul său, că sunt noțiuni din urmă pe care acesta nu le stăpânește foarte bine? Cum își poate ajuta copilul să recupereze materia astfel încât să nu-i supraîncarce programul?

 

Citiți continuarea interviului.

 

 

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: Editura_Intuitext | 13.11.2019 10:34 | 9850 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

3 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN