Şcoala cu
bune practici

61 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Program naţional de formare continuă a profesorilor de matematică din învăţământul preuniversitar

Conferinţa de diseminare va avea loc în data de 18.05.2012, ora 10.00, la hotel Internaţional, Bucureşti.

Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, conform contractului de finanţare - POSDRU/87/1.3/S/62882.

Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea accesului şi a participării cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar la oportunităţi de formare continuă în domeniul didacticii specialităţii matematică pentru asigurarea unui învăţământ de calitate prin intermediul unui program naţional inovativ de formare bazat pe resurse digitale şi prin iniţierea sustenabilă a instrumentelor managementului programelor de formare continuă.

Grupul ţintă al proiectului este format din învăţători, profesori de gimanziu şi liceu de la specialitatea matematică.

Alături de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, în calitate de beneficiar, în derularea acestui proiect vor fi implicaţi următorii parteneri: Societatea de Ştiinţe Matematice din România, Universitatea Bucureşti - Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic, Softwin, Casa Corpului Didactic Bucureşti, Casa Corpului Didactic Dolj, Casa Corpului Didactic Caraş Severin, Casa Corpului Didactic Braşov, Casa Corpului Didactic Galaţi, Casa Corpului Didactic Cluj, Casa Corpului Didactic Iaşi şi Casa Corpului Didactic Dâmboviţa.

Prin implementarea proiectului se vor obţine următoarele rezultate:

 

  • Newsletter al programului - 6 numere, cu indicatorul de rezultat, cel puţin 300 de accesări / număr de newsletter;
  • Broşuri de prezentare a programului naţional de formare: 500 buc., cu indicatorul de rezultat cel puţin 400 de broşuri de prezentare distribuite în unităţi şcolare din ţară;
  • Postere pentru promovarea programului de formare dezvoltate în cadrul proiectului: 1000 buc., cu indicatorul de rezultat cel puţin 900 de postere distribuite în unităţi şcolare din ţară;
  • o metodologie de asigurare a calităţii managementului programelor de formare la disciplina matematică dezvoltată / implementată în cadrul proiectului, cu indicator de rezultat creşterea cu 50% a calităţii programului de formare elaborat / furnizat în proiect;
  • un program de formare de formatori pentru disciplina matematică acreditat CNFP;
  • 96 de formatori regionali pentru specialitatea matematică pregătiţi, cu indicator de rezultat cel puţin 96 de absolvenţi certificaţi; (12 formatori pe regiune)
  • un studiu realizat pentru analiza nevoilor de formare a cadrelor didactice din grupul ţintă în relaţie cu domeniile de studiu propuse prin proiect, cu indicatorul de rezultat un raport de cercetare finalizat;
  • 4.600 de cadre didactice participante la programul de formare, cu indicator de rezultat cel puţin 4000 de absolvenţi certificaţi;
  • două ghiduri de utilizare a platformei online: unul printat pentru formatorii - moderatori, unul online pentru cadrele didactice cursante, cu indicator de rezultat două ghiduri utilizate ca resursă de învăţare în proiect;
  • 5 cursuri de formare continuă adresate învăţătorilor şi profesorilor de gimnaziu şi liceu de matematică din învăţământul preuniversitar acreditate CNFP cu indicatorul de rezultat cel puţin 4000 de portofolii cu aplicaţii practice realizate în cadrul programului de formare de către cursanţi;
  • o platformă online funcţională, cu spaţii adecvate pentru comunităţi de învăţare şi de practică;
  • o bază naţională de date funcţională, cu nevoile de formare continuă ale profesorilor de la specialitatea matematică, reînnoită anual;
  • un sistem administrator suport cu instrumente pentru asigurarea calităţii programelor de formare continuă pentru disciplina matematică iniţiat / dezvoltat / testat pe programul naţional de formare din proiect;
  • 4600 de pachete de suport de curs pentru cele 5 module de formare (online şi / sau tiparite) şi pentru cele 2 cursuri complementare;
  • 6 seminarii organizate cu reprezentanţi ai instituţiilor cu rol în formarea cadrelor didactice din ţară pentru promovarea şi diseminarea rezultatelor proiectului;
  • Cel puţin 10 articole de specialitate care să prezinte rezultatele proiectului la evenimente relevante de profil.

Persoană de contact:

Ioana Sandu, Manager proiect UIPFFS-MECTS

Tel.: 021.405.62.11

Email: office.uifpps@medu.edu.ro

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 17.05.2012 16:19 | 4140 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (11)

0 0

17.05.2012 20:29 cristinamlagiu

Cum se poate inscrie la aceasta activitate?
As vrea sa particip/

0 0

17.05.2012 21:02 milosan

As vrea sa ma inscriu si eu in acest program, cum trebuie sa procedez?
Cui sa ma adresez?
Cu consideratie Maria Milosan

0 0

18.05.2012 19:14 irina-amelia

Se pot inscrie si invatatori?

0 0

20.05.2012 16:23 elaela

Sunt si eu interesata. Cum as putea sa ma inscriu?
Multumesc!

0 0

21.05.2012 00:43 professorbujor

Eu nu am inteles despre ce este vorba in poveste;cred ca ma trag din chinezi.

0 0

21.05.2012 12:40 donia

Avand in vedere ca intentionati sa pregatiti 96 de formatori judeteni intrebarea mea este daca veti face apel de selectie la toate judetele sau va limitati la judetele partenere in proiect?

Adonia Opris - Salaj

0 0

22.05.2012 18:33 vulpita-fox

sunt profesor de matematica la scoala gen. cruset jud. GORJ. vreu sa particip si eu la aceste cursuri cum se face selectia?

0 0

23.05.2012 20:04 y3t5r7

Ziua buna!
Oare chiar nu avem ce face cu banii europeni? Suntem de acord cu programele pe care suntem obligati sa le aplicam? Chiar nu vrem sa recunoastem ca, intr-o majoritate covarsitoare, elevii nu mai invata matematica? Pentru asta trebuie sa cheltuim banii: sa schimbam toata filosofia a ceea ce invatam un copil in scoala romaneasca. Si cum o facem. Si cu cine o facem. Nu sa pierdem vremea cu bazaconii de ”facut frumos” la europeni: avem programe pe POS-DRU! De ce ne batem joc de banii europeni? Si noi contribuim din gros la ei! Cui folosesc aceste ”programe”? La ce? Si cine sa fie ”formatorii”? Eu am pretentia ca nu am ”baut cerneala” in facultate. Pe vremea noastra se invata la scoala. Si am avut, am si voi avea vesnic un respect deosebit pentru dascalii mei. Unii au fost oameni care si-au lasat numele in matematica. Dar am o la fel de mare indoiala ca vor fi altii care sa ma (de-)”formeze” si care sa fie de talia dumnealor! Si atunci, despre ce vorbim? Ce sa ma invete un astfel de ”formator”? Cine, cu a cui autoritate, l-a desemnat pe el ca sa ma ”invete”? Ce? Are valoarea celor care m-au invatat atunci? Nu cred! Daca si matematicienii s-au apucat de ”prostii”...

0 0

29.05.2012 10:28 contuvalentin

Stie cineva cursuri de formare in care un cadru didactic sa obtina noi calificari recunoscute si de MECTS ?
As urma cu mare interes, spre exemplu, un curs in care ar da dreptul de a preda TIC sau Informatica la clasele I-VIII conform curriculumului din noua lege.
Au fost in trecut cateva cursuri- cred ca PIR se numeau - prin care cadre didactice dintr-o specialitate capatau calificari si specializari noi, dar din pacate aveau acces la aceste cursuri numai titulari din rural. Cred ca astfel de cursuri ar trebui sa existe , pentru ca daca tot aloci timp, munca si reurse materiale macar sa capeti ceva utilizabil adica o noua calificare sau specializare.

0 0

20.06.2012 15:04 birozsuzsa

A-si dori sa ma inscriu si eu. Cum pot?
Cu stima Biro Zsuzsa

0 0

20.06.2012 15:05 birozsuzsa

Am trimis mail pe adresa specificata, dar ceva nu este OK cu adresa aceasta, pentru ca nu trimite mailul.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

51 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN