Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PROIECT EDUCAŢIONAL SĂRBĂTOAREA ANOTIMPURILOR

Experienţă: Proiectul s-a desfăşurat în anul şcolar 2009 – 2010 pentru prima dată având un real succes. Cu aseastă ocazie au fost implicaţi elevi din diferite şcoli din judeţul Constanţa, reuşind să stârnească interesul acestora. Lejeritatea şi entuziasmul cu care au lucrat copiii ne-a motivat să-l implementăm şi la nivel interjudeţean. A continuat și în anul școlar 2010-2011, la nivel interjudețean, fiind înscris in CAE, poziția 275, sub denumirea de “Sǎrbǎtoarea primǎverii”. Cea de-a treia ediţie s-a desfãșurat în anul școlar 2011-2012, fiind înscris în CAERI, poziţia 346.

Nume proiect: PROIECT EDUCAŢIONAL SĂRBĂTOAREA ANOTIMPURILOR

Organizatori: Şcoala gimnazialã nr. 24 “Ion Jalea” Constanța

Perioadă înscriere: 16.10.2012 - 31.10.2012

Perioadă desfăşurare: 16.10.2012 - 30.04.2013

Un rol esenţial în evoluţia spirituală a copilului îl are arta cu atat mai mult cand reflecta contactul cu frumuseţea mediului înconjurător. Educarea gustului artistic, a sensibilităţii estetice (artistico-plastice şi lingvistice) a elevilor contribuie la formarea unei personalitati echilibrate, care va cultiva relaţii bazate pe sentimente umane, pe principii de etică, estetică si echitate la locul de munca. Imaginaţia îndrăzneaţă figurează printre cele mai de seamă caltăţi ale om modern. Însuşirile personalităţii creatoare a elevilor sunt polarizate de sensibilitatea acestora. Prelucrarea cu răbdare şi pricepere a unor materiale diverse contribuie la formarea aptitudinilor şi deprinderilor creativ-aplicative şi estetice.

Având în vedere nevoia de comunicare, de relaţionare cu persoane de alte culturi care provin din diverse colţuri ale lumii, iar limba de circulaţie internaţională este limba engleză, cei mici sunt încurajaţi să se exprime artistic şi în altă limba, alta decat cea maternă.

D. Descrierea proiectului

a) Obiectiv general/Scopul:

Dezvoltarea personalităţii copilului prin valorificarea potenţialului creativ, prin stimularea interesului pentru artă şi cunoaşterea limbilor străine.

 

b) Obiective specifice:

O1: valorificarea talentului şi a aptitudinilor artistice ale copiilor;

O2: dezvoltarea simţului artistic şi a capacităţii de a comunica prin intermediul artei;

O3: antrenarea elevilor în activităţi directe şi variate ce duc la formarea şi afirmarea personalităţii creatoare;

O4: stimularea elevilor în utilizarea limbilor engleză şi franceză în creaţiile literar-artistice

 

c) Grup ţintă:

Elevi ai claselor pregãtitoare și clasele I-VIII din toate judeţele ţării;

 

d) Durata proiectului: 15 noiembrie 2012 – 31 mai 2013

 

e) Rezultate aşteptate ca urmare a implementării proiectului:

-          Descoperirea elevilor cu reale aptitudini spre creaţii literare şi artistico-plastice;

-          Stimularea potenţialului artistico-creativ al copiilor;

-          Implicarea continuă a cadrelor didactice în atragerea efectivă a elevilor în organizarea unor activităţi cu caracter extracurricular, activităţi ce vor conduce la creşterea cantitativă şi calitativă a acestora;

-          Dezvoltarea comunicării la copiii participanţi, prin propriile creaţii;

 

f) Modalităţi de monitorizare şi evaluare:

-          Prezentarea materialelor care ilustrează aspect din activităţile desfăşurate ;

-          Realizarea unei reviste cu cele mai reprezentative fotografii selectate conform criteriilor precizate;

-          Realizarea unor expoziţii tematice cu lucrarile artistico-plastice ale participanţilor.

 

g) Parteneri implicaţi în proiect:

-          Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa

-          Casa Corpului Didactic Constanţa

-          Palatul Copiilor Constanţa

-          Grup Ṣcolar "Lazãr Edeleanu" Nãvodari - prof. Constantin Gabriela

-          Liceul Teoretic “Mihail Kogǎlniceanu”, Com. Mihail Kogǎlniceanu, Jud. Constanța- prof. Ruse Anca

 

h) Resurse :

  • ·         Umane: cadre didactice, elevii, parinţii
  • ·         Materiale: aparat foto, laptop, videoproiector, panouri plută, materiale birotică

 

E. SECTIUNILE PROIECTULUI:

  1. Desene (în acuarela, tempera, creioane colorate; format A4), afişe, felicitări, marţişoare, fotografii - pentru elevii claselor I-VIII+ clasa pregatitoare
  2. Compuneri, poezii (în limba română, limba engleză şi franceză)- pentru elevii claselor III-VIII
  3. Desen realizat pe baza unei poezii alese(III-VIII).

 

F. Evaluarea proiectului:

Evaluarea se va realiza în două etape:

  1. La nivelul şcolii
  2. La nivelul CCD Constanţa

Cadrele didactice vor primi adeverinţe de participare eliberate de Școala gimnazialã nr. 24 “Ion Jalea” Constanța, ISJ Constanta şi CCD Constanta.

 

 

G. Beneficiarii direcţi şi indirecţi ai proiectului:

-          Elevi;

-          Cadre didactice;

-          Comunitatea locală.

 

H. Impactul estimat al implementării proiectului asupra grupului ţintă, asupra şcolii şi asupra partenerilor:

Elevii îşi vor forma şi valorifica competenţe în planul creativităţii, al relaţionării. Prin derularea activităţilor se va crea un climat de întelegere, toleranţă, comunicare empatică.

I. Continuitatea/sustenabilitatea proiectului:

Copilul va fi mereu în centrul atenţiei dascălilor, iar produsele micilor artişti ne vor fi un imbold pentru continuarea proiectului.

I. Bugetul – proiectul nu impune un buget foarte mare, resursele financiare fiinf constituite de achitarea taxei de participare – 3 lei/participant.

 

J. Activitaţile de promovare/mediatizare şi de diseminare:

-          Forum ISJ Constanţa;

-          Mass-media locală;

-          Panouri , expoziţii în instituţiile partenere;

INFORMAŢII:

  • o   Pentru desenul realizat pe baza unei poezii alese de elevi; se vor folosi două coli A4- pe o coală va fi scrisă poezia, în limba română sau în limba engleză-creaţie proprie sau a unui autor cunoscut, iar pe cealaltă coală se va realiza desenul reprezentativ pentru poezia aleasă, cele două urmând a fi prinse cu o agrafă vor fi realizate în concordanţă cu temele fiecărei etape (conform planului de activităţi); pe spatele lucrărilor, în colţul din dreapta jos se vor trece urmatoarele date: titlul lucrării, numele şi prenumele elevului, clasa, numele şi prenumele cadrului didactic coordonator, şcoala, localitatea şi judeţul;
  • o   Numărul lucrarilor pentru fiecare cadru didactic este nelimitat;
  • o   Pentru fiecare participant se percepe o taxă de participare de 3 lei (banii fiind utilizaţi în realizarea diplomelor şi adeverinţelor); fiecare elev poate participa cu mai multe lucrari şi la mai multe secţiuni;
  • o   Lucrarile înscrise în concurs nu se restituie;
  • o  
  • o   Depunerea lucrărilor, a fişei de înscriere (înregistrată, semnată şi ştampilată de director şi de cadrul didactic participant), împreună cu un plic A4 autoadresat timbrat şi a sumei aferente numărului de lucrari care participă la concurs, se va face prin poştă, respectand termenul fiecărei activităţi, pe adresa:

Înv. Masgras Cristina

Școala gimnazialã nr. 24 “Ion Jalea” Constanța

Str. Grivitei nr. 70,

tel. 0341405844;

Cu menţiunea: pentru concurs.

  • o
  • o

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: c-masgras | 16.10.2012 22:10 | 2814 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (4)

0 0

17.10.2012 11:54 nicoleta12

45 de lei taxa de participare? La Constanta sunt salarii mai mari decat in alte judete de ati pus o asemenea taxa?

0 0

17.10.2012 22:15 nutzicretzu

Nu gasesc niciun plan de activitati! Va rog sa ma indrumati!In fisierul descarcat sunt doar protocoalele de colaborare si informatii despre simpozion! Multumesc! Chiar as dori sa particip!

0 0

24.10.2012 09:44 izapop

As dori si eu un plan de activitati!daca se poate sa mi-l trimiteti pe mail ciuty_ciuty22@yahoo.com

0 0

24.10.2012 21:25 alina_maria_mirabela

si eu am aceiasi problema. am incercat sa va contactez la nr. de contact dar nu v-am gasit. cossmina1986@yahoo.com

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

4 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN