Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PROIECT propus CAEN 2016- lista inscrierilor este deschisa pana la sf. lui februarie 2016

UNITATEA DE ȊNVĂŢĂMÂNT INIŢIATOARE: Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Constanţa, prin Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică SCOPUL PROIECTULUI: Dezvoltarea comportamentelor prosociale și de sănătate ale elevilor, prin implicarea acestora în activități de consiliere, competiții sportive și artistice PERIOADA DE DESFĂŞURARE: noiembrie 2015- iunie 2016 GRUPUL ŢINTĂ: Grupul ţintǎ cǎruia i se adreseazǎ proiectul sunt clasele unde învățătorii/ profesorii diriginți întâmpină probleme privind gestionarea conflictelor între elevii din grupul clasă (la nivel de ciclu primar, gimnazial și/ liceu) și clasele de elevi de gimnaziu și liceu unde directorii/ prof. diriginți consideră că este nevoie de activități pentru prevenirea riscurilor legate de debutul vieții sexuale și/ consumul de tutun, alcool și droguri. Din aceste grupuri țintă participante la activitățile de consiliere sunt selectați elevii care au aptitudini pentru dans/ pentru desen. Proiectul se finalizeaza cu 2 activitati tip concurs: -de dans majorete si/ gimnastica aerobica (faza judeteana: 7 aprilie 2016) -de arta vizuale finalizat la 1 Iunie 2016

Nume proiect: INVITAŢIE LA SĂNĂTATE

Organizatori: -Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Constanţa, prin Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică - Inspectoratul Şcolar Judeţean/ IŞJ Constanța, MECŞ - Direcția Județeană pentru Sport și Tineret/ DJST Constanţ

Condiţii de participare: MENŢIUNI: -Pentru exprimarea intentiei de participare la proiect, asteptam mesaje pe adresa de e-mail capatina.mirela@gmail.com -In attach sunt documente privind privind: Regulamentul concursurilor, precum si prezentarea pe scurt a modulelor de consil

Perioadă înscriere: 14.01.2016 - 29.01.2016

Perioadă desfăşurare: 18.01.2016 - 01.06.2016

ARGUMENT, JUSTIFICARE:

Ȋn ultimii ani, cadrele didactice s-au confruntat cu tot mai multe manifestări neagative ale elevilor din grupul clasă. Majoritatea abaterilor comportamentale nu sunt datorate unor patologii psihologice, cât tulburǎrilor adaptatative. Un copil care se simte tolerat/respins de grupul clasă are o stimă de sine la nivel foarte scăzut și, pentru a primi recunoaștere din partea covârstnicilor, adera ușor la alte grupuri, cu orice riscuri, mai ales la vârsta pubertății, când nevoia de prieteni este mai mare decât la vârsta copilăriei, pubertatea fiind o perioadǎ dificilǎ, dupǎ perioada micii copilǎrii, când copiii se desprind de tutela familiei. Curiozitatea, teribilismul, anturajul nepotrivit, tentaţiile experimentării pot conduce la conduite de risc. În adolescență se adaugă un alt puseu, în planul dezvoltării psihice, care poate aduce cu sine manifestări specifice care pot îmbrăca forma dezorientării, dorinței experimentării și ignorării riscurilor. Adolescenţii trec prin diferite perioade de „crizǎ” (criza de originalitate, conduita revoltei, conduita închiderii în sine, conduita exaltǎrii şi afirmǎrii) care pot fi factori favorizanţi ai conduitei de risc, în condiţiile în care echilibrul dintre control și libertate este precar. Pe fondul unor vulnerabilităţi datorate factorilor de risc psihologic, fizic sau social, puberii şi adolescenţii deprind mai repede decât adulţii viciul legat de consumul de alcool, tutun, droguri/ alte substanţe care produc dependenţa. În acest context, riscurile legate de începerea vieții sexuale, cu toate consecințele de rigoare, sunt foarte mari. Iată de ce este nevoie de prevenție încă de la clasele primare, de informare și formare în clasele secundare. Elevii au nevoie la școală de activități care să aibă un impact puternic asupra lor. Activitățile de consiliere, Competițiile sportive, Arta creează un efect emoțional care pot schimba credințele false cu valori de viață benefice sănătății fizice, mentale și emoționale.

REZULTATELE AŞTEPTATE:

Cel puţin 1840 elevi- participanţi direcţi- din minim 15 judeţe, din care :

-800 participanţi direcţi la activităţile de consiliere

-300 elevi participanţi direcţi la concursurile de dans şi minim 140 participanţi indirecţi

- 300 elevi participanţi direcţi la concursul de arte vizuale şi 300 elevi participanţi indirecţi

- 150 cadre didactice: învăţători, prof. diriginţi/prof. de ed. fizică şi sport, prof. de desen/ TIC

 

IMPACTUL EDUCATIV ESTIMAT ASUPRA GRUPULUI ȚINTĂ:

Ca urmare a implementării activităţilor de consiliere de grup din programul “Înțelege diferența, respectă egalitatea”,  elevii din grupul clasă vor relaționa mai bine, activitățile favorizând integrarea copiilor cu dificultăți de relaționare. În urma desfășurării activităților din programul de consiliere pentru prevenirea situațiilor de risc (activități reunite sub titlul „ Aleg Puterea și Libertatea pentru Sănătate“), copiii vor fi mai deschişi faţă de subiecte considerate “tabu”, vor fi mai implicaţi, mai informaţi, mai responsabili şi mai atenţi la stilul de viaţă propriu. Atmosfera caldă, destinsă, securizantă va favoriza autodezvăluirea elevilor, grupul clasă devenind un adevărat grup de sprijin pentru aceia care traversează o perioadă dificilă în viaţa lor. Concursul de dans va stârni energiile pozitive ale copiilor, le va da un sens de a se implica pentru o provocare competitivă, constructivă, legală, mişcarea devenind antidotul care combate plictiseala, pierderea timpului, neimplicarea. În aceeași măsură, expoziția de desene va spori încrederea în sine a copiilor, stârnind dorința de afirmare a talentului și de exprimare a opiniilor, valorilor și credințelor prin artă. La sfârşitul proiectului, elevii vor cunoaşte metode de protecţie, îşi vor dezvolta abilităţile de comunicare, de luare a deciziilor, pentru a face faţă presiunii de grup ş.a. abilităţi de viaţă.

 

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: achi | 14.01.2016 22:56 | 1431 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (3)

0 0

15.01.2016 11:18 capatina-mirela

Dragi colegi,
Am vazut ca nu s-a incarcat decat Regulementul de concurs de arte vizuale, nu si Regulementul de concurs majorete si/ gimnastica aerobica. Astept mesajele voastre pentru inscriere la unul dintre cele 2 concursuri sau la ambele pe adresa capatina.mirela@gmail.com.
De asemenea, daca doriti detalii pentru implementarea modulelor de consiliere, astept mesajul vostru pe aceeasi adresa.
Mult succes in activitatile cu elevii,
prof. psih. Mirela Capatina- manager proiect

0 0

16.01.2016 09:41 s_maria

Foarte interesant proiectul. M-ar interesa modulul de consiliere. Vă doresc succes în derularea proiectului

0 0

17.01.2016 17:17 capatina_mirela

Multumesc pentru feedback. Inteleg ca sunteti consilier scolar. Astept un e-mail pe adresa capatina.mirela@yahoo.com si stabilim detalii privind modulul de consiliere.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 5 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN