Rezultatele școlare și anxietatea de performanță
În ceeea ce privește utilitatea actualului sistem de evaluare a cunoștințelor, Delia Lungu, specialist Intuitext în educație, declară că „notele și calificativele arată o evaluare a cunoștințelor elevului într-o anumită zi, la o anumită materie.
Cu alte cuvinte, notele și calificativele nu reprezintă «valoarea copilului», deoarece acesta își poate îmbunătăți oricând performanța. Dacă părintele și cadrul didactic folosesc comparația între copii în funcție de performanțele lor, atunci copiii vor fi centrați pe ce rezultate au obținut ceilalți și pe competiție, și mai puțin pe ideea de a învăța cu plăcere.
Și studiile arată că, atunci când suntem concentrați pe proces, pe ce facem acum și aici, și încercăm să lucrăm cu drag vom obține, în timp, rezultate.
Dar, pentru asta, este important să-mi compar evoluția tot în raport cu mine, nu cu ceilalți. Așa, capăt mai multă încredere în ceea ce pot face și progresul meu este real. ”
Încurajarea colaborării și nu a competiției între elevi
Din acest punct de vedere, cadrele didactice înțeleg importanța încurajării lucrului în echipă și a dezvoltării unor abilități sociale esențiale în viața fiecăruia dintre elevi.
„Eliminarea notării la clasa Pregătitoare și aprecierea rezultatelor elevilor prin calificative, la clasele I -IV, a redus mult competiția și stimulează colaborarea și comunicarea între elevi, care are multiple valențe pozitive în dezvoltarea personalității lor”, susține Iuliana Drăgan, specialist Intuitext în educație și profesor pentru învățământul primar.
Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: ScoalaIntuitext | 20.11.2018 11:26 | 769 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.