Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

SIMPOZION INTERJUDEŢEAN PE TEMA COMUNICĂRII ”HOMO CREATOR VS. HOMO MIMETICUS”

Perioadă înscriere: 30.11.-0001

Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001

 

PROIECT TRANSDISCIPLINAR PE TEMA COMUNICĂRII

               HOMO CREATOR VS. HOMO MIMETICUS”

                                                -simpozion -

 

MOTTO:” Pentru a se dezvolta tot mai mult, omul trebuie să creeze, nu să copieze."         Antoine de Saint- Exupery

 

PERIOADA: ianuarie – mai 2012

 

NIVELUL DE APLICARE: interjudeţean

 

INIŢIATOR ŞI COORDONATOR: Prof. Burţă Sanda-Grupul Şcolar Industrial Sebeş

 

PARTENERI ÎN PROIECT:

 

1. INSTITUŢII PARTENERE LOCALE

 

            - Primăria şi Consiliul Local Sebeş

            - Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeş

            - Asociaţia GISAS Sebeş

 

2. PARTENERI JUDEŢENI

 

- Colegiul “David Prodan” Cugir

- Şcoala cu clasele I-VIII nr. 3 Cugir

- Colegiul National ‘‘Lucian Blaga’’ Sebes,

- Scoala cu clasele I-VIII Nr.2 Sebes,

- Scoala cu clasele I-VIII “Mihail Kogalniceanu “Sebes,

- Şcoala cu clasele I-VIII Daia Română,

- Liceul cu program Sportiv Sebeş,

 

3. PARTENERI DIN ALTE JUDETE

 

-          Colegiul Naţional „George Bariţiu” Cluj- Napoca, jud. Cluj

-          Liceul Greco- Catolic Iuliu Maniu”Oradea, jud. Bihor

-          Grup Scolar “Grigore Moisil” Deva, jud. Hunedoara

-          Colegiul “Ţara Bârsei” Prejmer, jud. Brasov

-          Grup Scolar de Industrie Mică, Sighetu Marmaţiei, jud. Maramureş

COLABORATORI:

 

     -   Radio Orion

     -   Realitatea TV Alba Iulia

 

ARGUMENT:

 

Mimetismul la om reprezintă însușirea ființelor umane dobândită în cursul selecției naturale, de a-și ascunde intenționat sau neintenționat adevărata lor natură, reușind cu mai mult sau mai puțin succes să-și convingă semenii că sunt altceva decât ceea ce sunt.

Actul creator şi actul mimetic sunt expresii / forme de comunicare umană.

 

GRUP ŢINTĂ: Elevi din ciclurile primar, gimnazial şi liceal de la diverse instituţii de învăţământ ale judeţelor Alba, Bihor ,Braşov, Cluj, Hunedoara, Maramureş.

 

SCOPUL: Conştientizarea de către elevi a rolului pe care îl are comunicarea într-o societate în continuă schimbare.

 

OBIECTIVE:

 

1. formarea unor competenţe – cheie ale elevilor precum gândirea critică, creativitatea si curiozitatea intelectuală, abilităţi multimedia, abilităţi de comunicare orală, scrisă si media, responsabilitatea si capacitatea de adaptare;

 

2. adoptarea unor atitudini pro-active, creatoare în viaţa personală şi socială;

 

3. eliminarea barierelor artificiale dintre domeniile cunoaşterii, datorită transferului de cunoştinţe, de metode şi mijloace, dând posibilitatea corelării, combinării cunoştinţelor dobândite;

 

4. acordarea posibilitaţii elevului de a se manifesta plenar în domeniile în care capacităţile sale sunt cele mai evidente,

 

5.-dezvoltarea abilităţilor de comunicare de orice tip (verbală,nonverbală)

 

 

ACTIVITĂŢI:

 

1.Seminarii pe tema comunicării

2. Desfăşurarea proiectului în fiecare şcoală parteneră

3. Simpozion

4. Expoziţie

5. Editarea CD-ului cu lucrările elevilor

 

PRODUSE FINALE: CD, pliant, expoziţie

 

ETAPELE PROIECTULUI:

Etapa întâi

 

Se va desfăşura la nivelul fiecărei şcoli participante la proiect în perioada 16 ianuarie – 30 martie 2012. Profesorii care fac parte din echipa de implementare a proiectului vor populariza,la nivel de unitate şcolară, obiectivele proiectului,scopul şi regulamentul de înscriere şi participare la această activitate extracurriculară,perioada de desfăşurare,precum şi alte informaţii legate de proiect.Aceştia vor primi de la şcoala iniţiatoare de proiect, respectiv de la coordonatorul proiectului,formularele de înscriere şi regulamentul de organizare.Elevii înscrişi vor fi selectati şi apoi pregătiţi de către profesorii-parteneri de proiect,urmând ca lucrările/activităţile lor să fie predate/susţinute în faţa unei comisii constituită la nivelul şcolii partenere, din minim doi membri. Din această comisie pot face parte profesori ai oricărei arii curriculare şi consilieri

educativi. Comisia va stabili lucrarea / activitatea câştigătoare în cadrul fiecarei secţiuni a proiectului , la nivelul fiecărei şcoli partenere.

 

Etapa a doua (finală)

 

Se va desfăşura sub formă de simpozion în perioada 5 - 6 aprilie 2012, la Centrul Cultural “Lucian Blaga” Sebeş.Toate lucrările/activităţile declarate câştigătoare de către comisiile constituite la nivel de şcoală,vor fi prezentate/susţinute în cadrul simpozionului în faţa unui public,unde vor fi şi premiate în data de 6 aprilie 2012.

 

OBSERVAŢII:

 

Pentru o mai bună comunicare între partenerii de proiect, rog comisiile stabilite la nivelul şcolilor să trimită pe adresa de mail a coordonatorului de proiect următoarele date:

-numele şi prenumele elevului,clasa,şcoala ,secţiunea la care e înscris şi tipul activităţii declarate câştigătoare la nivel de unitate şcolară ;

- numele şi prenumele cadrului didactic îndrumător al elevului ,şcoala, funcţia, disciplina predată, gradul didactic.

FĂRĂ ACESTE INFORMAŢII, CÂŞTIGĂTORII FAZELOR LA NIVEL DE UNITATE ŞCOLARĂ NU VOR FI ÎNSCRIŞI LA FAZA FINALĂ.

 

E-MAIL COORDONATOR PROIECT: sanda_b_u@yahoo.com

 

REGULAMENT DE ORGANIZARE

Secţiuni:1. Creaţie literară

             2. Artă teatrală/cinematografică

             3. Arte plastice

             4. Artă fotografică

             5.Artă muzicală

             6.Artă coregrafică

 

Condiţii de participare:

 

           În cadrul fiecărei secţiuni,CU EXCEPTIA SECŢIUNILOR ’’ARTE PLASTICE’’ ŞI ’’ARTĂ FOTOGRAFICĂ’’ pot fi înscrise maxim trei activităţi la nivelul fiecărei instituţii şcolare, urmând ca, în cadrul simpozionului, să fie prezentate doar activităţile declarate câştigătoare la nivel de unitate şcolară. În cazul secţiunilor 3 si 4, numărul maxim de lucrări declarate câştigătoare la nivel de şcoală rămâne la latitudinea comisiilor de jurizare din şcolile partenere.

 

Criterii de evaluare/jurizare:

 

Fiecare lucrare/activitate înscrisă în proiect trebuie să valorifice tema dată-“Homo creator vs. Homo mimeticus”.Vor fi descalificate lucrările/activităţile care transmit/induc imagini sau limbaj indecent sau discriminator.

 

 

 

 

 

“HOMO CREATOR VS.HOMO MIMETICUS ”

-PROIECT TRANSDISCPLINAR-

 

                       Fişa de înscriere

ŞCOALA:____________________________________________________

 

NUMELE SI PRENUMELE ELEVULUI:

 

CLASA:______________________________________________________

 

SECŢIUNEA :________________________________________________

 

TITLUL LUCRĂRII/ACTIVITĂŢII:

_____________________________________________________________

 

NUMELE ŞI PRENUMELE PROFESORULUI ÎNDRUMĂTOR:

_____________________________________________________________

 

DURATA SUSŢINERII ACTIVITĂŢII (UNDE ESTE CAZUL, EX.: PIESA DE TEATRU, DANS, MUZICA, PREZENTAREA LUCRĂRII LITERARE):_________________________________________________

 

 

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: sanda_burta | 24.02.2012 22:35 | 1104 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

53 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN