![](https://www.suntparinte.ro/uploads/resource/68/6/2/95x95/experientepozitivecopilariemin.jpg)
Simpozion Internaţional "Învăţământul tehnic în actualul context educaţional şi economic european"
SCOP:
Actualul context economic şi educaţional din România, dar şi din Uniunea Europeană, obligă la o analiză atentă, pertinentă şi o reconsiderare legitimă şi fundamentată a tot ceea ce înseamnă învăţământul, în general, şi învăţământul tehnic, în special, indiferent de localizarea sa în spaţiul comunitar.
Într-o „societate a cunoaşterii”, aşa cum se doreşte la nivelul U.E. să fie societatea europeană în viitor, trebuie stabilit din timp DACĂ, CUM, CE, CINE şi, mai ales, DE CE învăţământul tehnic nu poate fi neglijat.
Interesul pentru formarea profesională a elevilor nu este şi nici nu trebuie să fie preocuparea exclusivă a cadrelor didactice din învăţământul tehnic, ci trebuie să fie prioritatea numărul 1 a tuturor factorilor implicaţi, responsabili şi răspunzători pentru viitorul economiilor naţionale şi europene: guverne, ONG-uri, asociaţii ale oamenilor de afaceri, Agenţii pentru Ocuparea Forţei de Muncă, elevii/ studenţii şi părinţii acestora.
OBIECTIVE :
- Abordarea realistă a unor probleme de ordin educaţional, pe care le ridică starea de fapt a învăţământului tehnic românesc şi european ( din oricare altă ţară U.E.).
- Formarea şi exersarea abilităţilor şi aptitudinilor practice ale elevilor.
- Găsirea şi propunerea unor soluţii din partea celor implicaţi, atât în ceea ce priveşte latura educaţională, cât şi în ceea ce priveşte inserţia pe piaţa muncii, în acord cu noile calificări profesionale.
- Punerea laolaltă a tuturor factorilor interesaţi, în vederea formării unei atitudini comune, de interes pentru autorităţile cu responsabilitate în ceea ce priveşte învăţământul tehnic.
- Utilizarea metodelor de lucru în animaţia socio-educativă şi educaţia prin creativitate.
- Promovarea de demersuri creative didactice în domeniul educaţie pentru consolidarea relaţiei dintre creaţie, educaţie şi abilităţile practice ale elevilor.
GRUP ŢINTǍ:
- Cadre didactice şi elevi din învăţământul preuniversitar
- Cadre didactice din învăţământul universitar
- Studenţi de la facultǎţi cu profil tehnic, economic, juridic şi psihopedagogic
- Agenţi economici de profil
- Persoane din diverse ONG-uri şi instituţii cu atribuţii privind educaţia tehnicǎ, respectiv problemele de inserţie şi piaţǎ a muncii
- Invitaţi din: Ungaria, Germania, Polonia, Turcia şi Italia
SECŢIUNI:
Secţiunea I: Rolul disciplinelor tehnice în învăţământul preuniversitar. Probleme de curriculum, predarea-învăţarea-evaluarea la aceste discipline
Secţiunea a II-a: Management instituţional/ organizaţional în învăţământul tehnic: provocări şi reuşite
Secţiunea a III-a: Didactica disciplinelor de cultură generală şi de specialitate în învăţământul tehnic-particularităţi şi diferenţieri faţă de învăţământul teoretic
CRITERII DE PARTICIPARE:
a. Înscrierea se va face pe baza fişei de înscriere, concomitent cu trimiterea lucrărilor electronic, în două fişiere separate (lucrarea şi fişa de înscriere) cu specificarea numelui autorului/autorilor şi a şcolii de provenienţă pe adresa de e-mail: simpozionvbraniste@yahoo.com (vă vom confirma acceptarea la simpozion prin email după primirea fişei de înscriere, a lucrării şi achitarea taxei de participare), până în data de 4 mai 2012.
Termenul limită de trimitere a lucrărilor : 4 mai 2012
b. Fiecare lucrare poate avea maxim 2 autori, urmând ca lucrarea să fie susţinută de cel puţin unul dintre autori;
c. Fiecare lucrare va conţine un rezumat de maxim 1 pagină în limba engleză;
d. Lucrarea va avea maxim 8 pagini;
e. Elevii care doresc să participe la simpozion se pot înscrie în condiţiile în care există un profesor coordonator care supervizează activitatea lor. O lucrare coordonată de un profesor poate avea maxim 2 participanţi ( autori ) din rândul elevilor.
f. Studenţii care doresc să participe la simpozion trebuie să respecte toate condiţiile impuse persoanelor adulte.
g. În ziua de desfăşurare a lucrărilor simpozionului, participanţii vor prezenta un rezumat al lucrării lor, punctele forte, concluzii, etc.
h. Pentru susţinerea lucrării se pot folosi materiale demonstrative: portofolii, fişe, imagini, proiecte, prezentări PowerPoint, organizatorul punând la dispoziţia participanţilor : calculator, videoproiector; etc
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: Bogosnicoleta | 06.04.2012 12:12 | 1415 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.