Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

SIMPOZION JUDETEAN

Valorificarea bunelor practici cu privire la strategiile interactive folosite de cadrele didactice în educarea, recuperarea și integrarea elevilor cu CES.

Nume proiect: Oportunităţi şi piedici în educarea copiilor cu dizabilităţi

Organizatori: INSPECTORATUL SCOLAR JUDETEAN DOLJ SI LICEUL TEHNOLOGIC SPECIAL BEETHOVEN

Condiţii de participare: Persoanele care participă la simpozion vor expedia lucrarea integrală, în format electronic împreună cu fişa de însciere până la data de 30.04.2016, prin e-mail. Cele doua adrese sunt: becea_livia@yahoo.com si neg0ita_ileana@yahoo.com

Perioadă înscriere: 01.03.2016 - 30.04.2016

Perioadă desfăşurare: 28.05.2016

PREZENTAREA ACTIVITĂŢII

a) Argument, justificare, context(analiza de nevoi)

Educația este principalul factor de incluziune al persoanelor cu dizabilități. Participarea copiilor cu dizabilități la viața comunității și la luarea deciziilor care îi privesc este încă redusă. De asemenea, informarea și consultarea părinților acestor copii pot fi îmbunătățite.

Copiii cu dizabilităţi fac parte din categoria copiilor cu cerinţe de educaţie speciale (CES). Gama cerinţelor speciale este mai vastă şi cuprinde, pe lângă categoria „dizabilităţi”, încă alte două categorii: „dificultăţi” şi „dezavantaje”.

Fiecare copil este diferit şi special şi are propriile nevoi, fie că este sau nu un copil cu dizabilităţi. Toţi copiii au dreptul la educaţie în funcţie de nevoile lor. Şi copiii diferiţi au drepturi egale cu ceilalţi, iar o educaţie separată ar duce la marginalizare şi discriminare, împiedicînd formarea, împlinirea de sine şi afirmarea personalităţii. Beneficiile incluziunii sunt reciproce, dar majoritatea dintre noi n-a conștientizat încă acest lucru evident. Separarea ne limitează înţelegerea reciprocă. Familiaritatea şi toleranţa reduc frica şi respingerea, favorizînd relaţii de comunicare şi colaborare în beneficiul tuturor.

Tranziţia de la vârsta copilăriei la cea a adultului în zona dizabilităţii implică accentuarea preocupării pentru formare profesională, dezvoltarea deprinderilor pentru viaţă independentă şi participare socială

 

b) Obiectivul general al activităţii/Scopul:

O.1 - Valorificarea bunelor practici cu privire la strategiile interactive folosite de cadrele

didactice în educarea, recuperarea și integrarea elevilor cu CES.

 

a) Obiectivele specifice ale activităţii:

  1. Să dezvolte capacitatea cadrelor didactice de a răspunde adecvat nevoilor educaţionale ale copiilor cu dizabilităţi şi de a promova o abordare incluzivă în practicile educaţionale și mediul de învăţare oferit
  2. Să încurajeze cadrele didactice de a colabora atât cu membrii familiei, cât şi cu alt personal din sectoarele medical, social, educational, precum şi din comunitate

b) Grupul-ţintă: cadrele didactice din învăţământul special, dar şi din învăţământul preuniversitar care lucrează cu elevii cu CES

c) Durata (iniţiere - finalizare): septembrie 2015 – mai 2016

d) Descrierea activităţilor:

Secţiunea I

Referate, comunicări ştiinţifice,  cu tema:

Oportunitati si piedici în educarea copiilor cu dizabilităţi

Secţiunea II

Exemple de bună practică: modele de activităţi, materiale didactice, auxiliare, opţionale şi proiecte educaţionale.

Lucrările simpozionului vor fi editate pe CD cu ISSN.

 

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: LIVIA85 | 28.03.2016 19:51 | 661 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

7 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN