Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Simpozion National- ,,Bune practici in stabilirea traseului educational eficient al copilului cu nevoi speciale"

Stimati colegi, Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui, Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala Vaslui si Liceul Tehnologic Special "Sfanta Ecaterina" Husi au onoare de a va invita la Simpozionul National-Bune practici in stabilirea traseului educational eficient al copilului cu nevoi speciale -ce va avea loc in data de 7 decembrie 2013 la Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala Vaslui. Detalii gasiti in atasamentul acestui email. Va asteptam cu interes!

Nume proiect: Simpozion National- ,,Bune practici in stabilirea traseului educational eficient al copilului cu nevoi speciale"

Organizatori: • Inspectoratul Şcolar Judeţean Vaslui • Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională / Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Vaslui • Liceul Tehnologic Special „Sfânta Ecaterina” Huşi

Condiţii de participare: GRUP ŢINTĂ: • Profesori psihopedagogi, profesori logopezi, profesori itineranţi, consilieri şcolari, cadre didactice din invatamantul de masa si invatamantul special

Perioadă înscriere: 09.10.2013 - 20.11.2013

Perioadă desfăşurare: 07.12.2013

,,Bune practici în stabilirea traseului educaţional eficient al copilului cu nevoi speciale "

 

ARGUMENT: Suntem contemporani cu schimbările profunde care s-au derulat în ţara noastră în ultima vreme şi totul confirmă că acestea vor continua, probabil, într-un ritm tot mai accelerat. Noua politică şi dinamică socio-economică solicită în mod constant mobilitate profesională şi, pe acest fond, noile tehnologii informaţionale dau o complexitate suplimentară modului şi gradului de utilizare a resurselor de muncă, modifică structurile cunoscute ale pieţei muncii, raporturile între cerere şi ofertă, formare iniţială şi continuă, mobilitatea forţei de muncă şi stabilitatea locurilor de muncă etc.

Cariera acoperă şi identifică diferite roluri în care individul este implicat: elev, angajat, membru al comunităţii, părinte etc. În această accepţie, dezvoltarea carierei semnifică toate aspectele vieţii umane aflate în devenire şi cu o dinamică specifică în diferite planuri (Gysbers, 1994), adică :

  • ·         autocunoaşterea şi formarea deprinderilor de relaţionare interpersonală;
  • ·         educaţia şi formarea profesională iniţială;
  • ·         asumarea de diferite roluri în viaţă;
  • ·         modul de integrare, trăire şi planificare a diferitelor evenimente ale vieţii .

Aceste direcţii ale dezvoltării particularizate în context şcolar semnifică :

  • ·         comportarea responsabilă în familie, şcoală, societate;
  • ·         efectuarea de alegeri şcolar-profesionale raţionale, justificate, motivate;
  • ·         utilizarea deplină a oportunităţilor oferite de şcoală şi comunitate pentru integrarea personală socio-profesională;
  • ·         înţelegerea şi respectul altora şi al sinelui;
  • ·         ameliorarea continuă a comunicării cu ceilalţi .

Reacţia şcolii, ca instituţie de educaţie, formare şi orientare, la mobilitatea socială şi economică, trebuie să fie de adaptare a conţinutului, structurii şi funcţiilor sale, de creare de premise favorabile pentru elevi care să le permită  integrarea socială rapidă, flexibilitatea, iniţiativa şi rezolvarea de probleme, diminuarea imprevizibilului, a hazardului în alegerea carierei. Dacă pare excesivă, deocamdată, aprecierea că „orientarea şi consilierea şcolară şi profesională este scopul însuşi al învăţământului”, atunci cu siguranţă că este de datoria şcolii asumarea de sarcini sociale externe, care să vizeze sprijinirea integrării pe  piaţa forţei de muncă a  „produselor” sale, proces înţeles ca o evaluare şi validare a pregătirii iniţiale furnizate de instituţia educativă prin oamenii săi.

Oricum, şcoala trebuie să facă tot ce-i stă în putinţă pentru valorizarea maximă a fiecărui individ prin  mai  raţionala  stimulare intelectuală a elevilor, a  aptitudinilor, a atitudinilor şi a  trăsăturilor lor de personalitate. Şcolile  trebuie să  treacă, în  curând, de  la formarea unor absolvenţi bine instruiţi la pregătirea de absolvenţi direct angajabili şi imediat productivi.

Descentralizarea sistemului de învăţământ, ca prioritate a reformei educaţionale din România, a fost  afirmată  de  nenumărate  ori  de  către  autorităţile  educaţionale  şi  susţinută  în plan conceptual şi normativ. Descentralizarea este definită, în primul rând, ca delegare a autorităţii decizionale la nivel local – în  cazul  nostru  al unităţii şcolare – în  tot  ceea  ce  priveşte  funcţionarea  organizaţiei respective. Aceasta  înseamnă  că şcoala devine autonomă, fiind abilitată să-şi conceapă, în anumite limite, o  politică proprie  în  domeniile  curricular, financiar şi al  resurselor umane. Ca urmare, ceea ce până acum  era  doar o posibilitate  mai  mult teoretică  devine, practic, o obligaţie – anume individualizarea ofertei educaţionale  a unităţii şcolare  în funcţie  de nevoile reale ale comunităţii, pe de o parte, şi de condiţiile concrete în care funcţionează unitatea şcolară, pe de altă parte, iar experienţele pozitive (şi, de ce nu, şi cele negative) este bine să fie împărtăşite cu toţi cei interesaţi de dezvoltarea unui sistem de învăţământ în primul rând eficient.


OBIECTIVE:

  • ·
  • Facilitarea şi dezvoltarea proceselor educaţie incluzivă în şcoală.
  • Creşterea eficienţei profesionale.

LOCAŢIE:

  • ·         CJRAE VASLUI

DATA:

  • ·

GRUP ŢINTĂ:

  • ·         Profesori psihopedagogi, profesori logopezi, profesori itineranţi, consilieri şcolari,  cadre didactice din invatamantul de masa si invatamantul special

ORGANIZATORI:

  • Inspectoratul Şcolar Judeţean Vaslui
  • ·         Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională / Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Vaslui
  • Liceul Tehnologic Special „Sfânta Ecaterina” Huşi

PARTENERI:

  • ·         CASA CORPULUI DIDACTIC VASLUI
  • DGASPC VASLUI
  • AJOFM VASLUI

SECŢIUNI:

  • ·         Consiliere şi orientare şcolară
  • Educaţaia specială şi educaţia integrată
  • Pregătire profesională şi integrare socială

CONDIŢII DE REDACTARE:

  • ·         Redactarea lucrării va fi făcută pe format A4, la un rând, cu margini egale de 20 mm (text aliniat „justified”) cu caractere româneşti (cu diacritice)
  • Titlul va fi scris cu majuscule (Times New Roman 14 Bold), centrat
  • Autorul şi instituţia se vor scrie la două rânduri sub titlu (Times New Roman 12), aliniat la stânga
  • La două rânduri de numele autorului se începe scrierea textului (Times New Roman 12)
  • Lucrările vor fi redactate în Microsoft Word (cu extensia .doc)
  • Numărul de pagini al lucrărilor să fie cuprins între 2 şi 4, obligatoriu număr par.

ALTE INFORMAŢII:

  • ·         Lucrarea prezentată va conţine experienţe şi preocupări profesionale, cercetări de specialitate (anchete, studii de caz). Prezentarea nu va depăşi 7 minute (se poate utiliza prezentare PowerPoint).NU SE VOR ACCEPTA PREZENTARI CU CONTINUT PUR TEORETIC
  • Înscrierile se fac pe adresa de email simpozioncjrae_vs@yahoo.com, Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza până la data de 20 noiembrie 2013 (fişă înscriere anexa 1- vă rugăm completaţi cu atenţie datele personale şi poştale, pentru a putea beneficia de diploma de participare în cazul neprezentării dvs. la susţinerea lucrării).
  • Taxa de participare: 30 lei va fi achitata DOAR de persoanele care nu participă direct la simpozion. Plata taxei se va efectua în contul :RO29CECEC001946241228311 la CEC Bank pe numele Frenţescu Otilia cu precizarea „ pentru simpozin”.
  • Persoane de contact:
      • Laic Daniela - 0747115845
      • Giugaru Beatrice - 0743121327
      • Frenţescu Otilia - 0742350225

 

 

 

 

 


ANEXA 1

Fişă de înscriere

NUME………………………………………………….

PRENUME…………………………………………….

ADRESĂ POŞTALĂ…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………….

Email………………………………………………………………………………………………………

TELEFON………………………………………………………………………………………………….

FUNCŢIA…………………………………………………………………………………………………

INSTITUŢIA……………………………………………………………………………………………..

 

TEMA LUCRĂRII…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

SECŢIUNEA………………………………………………………………………………………………

  • Cu participare directă

  • Fără participare directă

Data:                                                                            Semnătura:

 

 

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: clopotica | 10.10.2013 00:28 | 1598 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

3 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN