Simpozion National- ,,Bune practici in stabilirea traseului educational eficient al copilului cu nevoi speciale"
Nume proiect: Simpozion National- ,,Bune practici in stabilirea traseului educational eficient al copilului cu nevoi speciale"
Organizatori: • Inspectoratul Şcolar Judeţean Vaslui • Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională / Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Vaslui • Liceul Tehnologic Special „Sfânta Ecaterina” Huşi
Condiţii de participare: GRUP ŢINTĂ: • Profesori psihopedagogi, profesori logopezi, profesori itineranţi, consilieri şcolari, cadre didactice din invatamantul de masa si invatamantul special
Perioadă înscriere: 09.10.2013 - 20.11.2013
Perioadă desfăşurare: 07.12.2013
,,Bune practici în stabilirea traseului educaţional eficient al copilului cu nevoi speciale "
ARGUMENT: Suntem contemporani cu schimbările profunde care s-au derulat în ţara noastră în ultima vreme şi totul confirmă că acestea vor continua, probabil, într-un ritm tot mai accelerat. Noua politică şi dinamică socio-economică solicită în mod constant mobilitate profesională şi, pe acest fond, noile tehnologii informaţionale dau o complexitate suplimentară modului şi gradului de utilizare a resurselor de muncă, modifică structurile cunoscute ale pieţei muncii, raporturile între cerere şi ofertă, formare iniţială şi continuă, mobilitatea forţei de muncă şi stabilitatea locurilor de muncă etc.
Cariera acoperă şi identifică diferite roluri în care individul este implicat: elev, angajat, membru al comunităţii, părinte etc. În această accepţie, dezvoltarea carierei semnifică toate aspectele vieţii umane aflate în devenire şi cu o dinamică specifică în diferite planuri (Gysbers, 1994), adică :
- · autocunoaşterea şi formarea deprinderilor de relaţionare interpersonală;
- · educaţia şi formarea profesională iniţială;
- · asumarea de diferite roluri în viaţă;
- · modul de integrare, trăire şi planificare a diferitelor evenimente ale vieţii .
Aceste direcţii ale dezvoltării particularizate în context şcolar semnifică :
- · comportarea responsabilă în familie, şcoală, societate;
- · efectuarea de alegeri şcolar-profesionale raţionale, justificate, motivate;
- · utilizarea deplină a oportunităţilor oferite de şcoală şi comunitate pentru integrarea personală socio-profesională;
- · înţelegerea şi respectul altora şi al sinelui;
- · ameliorarea continuă a comunicării cu ceilalţi .
Reacţia şcolii, ca instituţie de educaţie, formare şi orientare, la mobilitatea socială şi economică, trebuie să fie de adaptare a conţinutului, structurii şi funcţiilor sale, de creare de premise favorabile pentru elevi care să le permită integrarea socială rapidă, flexibilitatea, iniţiativa şi rezolvarea de probleme, diminuarea imprevizibilului, a hazardului în alegerea carierei. Dacă pare excesivă, deocamdată, aprecierea că „orientarea şi consilierea şcolară şi profesională este scopul însuşi al învăţământului”, atunci cu siguranţă că este de datoria şcolii asumarea de sarcini sociale externe, care să vizeze sprijinirea integrării pe piaţa forţei de muncă a „produselor” sale, proces înţeles ca o evaluare şi validare a pregătirii iniţiale furnizate de instituţia educativă prin oamenii săi.
Oricum, şcoala trebuie să facă tot ce-i stă în putinţă pentru valorizarea maximă a fiecărui individ prin mai raţionala stimulare intelectuală a elevilor, a aptitudinilor, a atitudinilor şi a trăsăturilor lor de personalitate. Şcolile trebuie să treacă, în curând, de la formarea unor absolvenţi bine instruiţi la pregătirea de absolvenţi direct angajabili şi imediat productivi.
Descentralizarea sistemului de învăţământ, ca prioritate a reformei educaţionale din România, a fost afirmată de nenumărate ori de către autorităţile educaţionale şi susţinută în plan conceptual şi normativ. Descentralizarea este definită, în primul rând, ca delegare a autorităţii decizionale la nivel local – în cazul nostru al unităţii şcolare – în tot ceea ce priveşte funcţionarea organizaţiei respective. Aceasta înseamnă că şcoala devine autonomă, fiind abilitată să-şi conceapă, în anumite limite, o politică proprie în domeniile curricular, financiar şi al resurselor umane. Ca urmare, ceea ce până acum era doar o posibilitate mai mult teoretică devine, practic, o obligaţie – anume individualizarea ofertei educaţionale a unităţii şcolare în funcţie de nevoile reale ale comunităţii, pe de o parte, şi de condiţiile concrete în care funcţionează unitatea şcolară, pe de altă parte, iar experienţele pozitive (şi, de ce nu, şi cele negative) este bine să fie împărtăşite cu toţi cei interesaţi de dezvoltarea unui sistem de învăţământ în primul rând eficient.
OBIECTIVE:
- ·
- Facilitarea şi dezvoltarea proceselor educaţie incluzivă în şcoală.
- Creşterea eficienţei profesionale.
LOCAŢIE:
- · CJRAE VASLUI
DATA:
- ·
GRUP ŢINTĂ:
- · Profesori psihopedagogi, profesori logopezi, profesori itineranţi, consilieri şcolari, cadre didactice din invatamantul de masa si invatamantul special
ORGANIZATORI:
- Inspectoratul Şcolar Judeţean Vaslui
- · Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională / Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică Vaslui
- Liceul Tehnologic Special „Sfânta Ecaterina” Huşi
PARTENERI:
- · CASA CORPULUI DIDACTIC VASLUI
- DGASPC VASLUI
- AJOFM VASLUI
SECŢIUNI:
- · Consiliere şi orientare şcolară
- Educaţaia specială şi educaţia integrată
- Pregătire profesională şi integrare socială
CONDIŢII DE REDACTARE:
- · Redactarea lucrării va fi făcută pe format A4, la un rând, cu margini egale de 20 mm (text aliniat „justified”) cu caractere româneşti (cu diacritice)
- Titlul va fi scris cu majuscule (Times New Roman 14 Bold), centrat
- Autorul şi instituţia se vor scrie la două rânduri sub titlu (Times New Roman 12), aliniat la stânga
- La două rânduri de numele autorului se începe scrierea textului (Times New Roman 12)
- Lucrările vor fi redactate în Microsoft Word (cu extensia .doc)
- Numărul de pagini al lucrărilor să fie cuprins între 2 şi 4, obligatoriu număr par.
ALTE INFORMAŢII:
- · Lucrarea prezentată va conţine experienţe şi preocupări profesionale, cercetări de specialitate (anchete, studii de caz). Prezentarea nu va depăşi 7 minute (se poate utiliza prezentare PowerPoint).NU SE VOR ACCEPTA PREZENTARI CU CONTINUT PUR TEORETIC
- Înscrierile se fac pe adresa de email simpozioncjrae_vs@yahoo.com, Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza până la data de 20 noiembrie 2013 (fişă înscriere anexa 1- vă rugăm completaţi cu atenţie datele personale şi poştale, pentru a putea beneficia de diploma de participare în cazul neprezentării dvs. la susţinerea lucrării).
- Taxa de participare: 30 lei va fi achitata DOAR de persoanele care nu participă direct la simpozion. Plata taxei se va efectua în contul :RO29CECEC001946241228311 la CEC Bank pe numele Frenţescu Otilia cu precizarea „ pentru simpozin”.
- Persoane de contact:
-
- Laic Daniela - 0747115845
- Giugaru Beatrice - 0743121327
- Frenţescu Otilia - 0742350225
-
ANEXA 1
Fişă de înscriere
NUME………………………………………………….
PRENUME…………………………………………….
ADRESĂ POŞTALĂ…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………….
Email………………………………………………………………………………………………………
TELEFON………………………………………………………………………………………………….
FUNCŢIA…………………………………………………………………………………………………
INSTITUŢIA……………………………………………………………………………………………..
TEMA LUCRĂRII…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
SECŢIUNEA………………………………………………………………………………………………
- Cu participare directă
- Fără participare directă
Data: Semnătura:
Interes general | Toate disciplinele | Evenimente
Propus de: clopotica | 10.10.2013 00:28 | 1598 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.