Şcoala cu
bune practici

61 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

SIMPOZION NAŢIONAL DE DIDACTICĂ ŞI CONCURS NAŢIONAL LA ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 10 BOTOŞANI

Ministerul Educaţiei Naţionale , Inspectoratul Şcolar al Judeţului Botoşani, Casa Corpului Didactic Botoşani, Şcoala Gimnazială Nr. 10 Botoşani organizează în ziua de 10 mai 2014, ediţia a XI-a a SIMPOZIONULUI NAŢIONAL DE DIDACTICĂ, cu tema: EDUCAŢIA NONFORMALĂ ŞI INFORMALĂ – REALITĂŢI ŞI PERSPECTIVE ÎN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ, şi în perioada 28 aprilie - 3 mai 2014 CONCURSUL NAŢIONAL (creaţii literare şi plastice) ,,SUNTEM COPIII EUROPEI"

Nume proiect: EDUCAŢIA NONFORMALĂ ŞI INFORMALĂ – REALITĂŢI ŞI PERSPECTIVE ÎN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ

Organizatori: Ministerul Educaţiei Naţionale , Inspectoratul Şcolar al Judeţului Botoşani, Casa Corpului Didactic Botoşani, Şcoala Gimnazială Nr. 10 Botoşani

Condiţii de participare: - comunicarea titlului lucrării, prenumele şi numele autorului/coautorilor, adresa corectă şi numărul de telefon se va face până la 2 aprilie 2014, la telefon 0231/535813, mobil 0741009225 (Prof. Mărioara Şchiopu), zilnic între orele 18-22; -

Perioadă înscriere: 24.02.2014 - 02.04.2014

Perioadă desfăşurare: 10.05.2014

Ministerul Educaţiei Naţionale , Inspectoratul Şcolar al Judeţului Botoşani, Casa Corpului Didactic Botoşani, Şcoala Gimnazială Nr. 10 Botoşani organizează în ziua de 10 mai 2014, ediţia a XI-a a SIMPOZIONULUI NAŢIONAL DE DIDACTICĂ, cu tema: EDUCAŢIA NONFORMALĂ ŞI INFORMALĂ – REALITĂŢI ŞI PERSPECTIVE ÎN ŞCOALA ROMÂNEASCĂ.

Acţiunea va avea loc la Şcoala Gimnazială Nr. 10 Botoşani, B-dul Mihai Eminescu, nr. 89, telefon 0231/512954 şi va consta în prezentarea unor lucrări pe secţiuni, în funcţie de tematica propusă de participanţi.

Simpozionul se adresează cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar: educatoare, învăţători, institutori, profesori.

MOTIVAREA PROIECTULUI:

În societatea contemporană, problematica educaţiei dobândeşte noi conotaţii, date mai ales de schimbările produse în toate domeniile vieţii sociale. În contextual actual, când se acordă o atenţie deosebită educaţiei pentru toţi, învăţământul românesc parcurge o perioadă de revalorizare şi de compatibilizare cu trepte similar din alte ţări, îndeosebi din spatiul european.

Educaţia nu se maipoate reduce lainstruirea de tip şcolar şi instituţiile de învăţământ ar pierde dacă s-ar izola de cotextul cultural – educative. De aceea, cadrul formal trebuie să furnizeze ocazii pentru valorificarea informaţiilor achiziţionate în afara lui, chiar integrand o parte din conţinuturi. Astfel, educaţia nonformală şi informală trebuie să răspundă diversităţii de nevoi, interese, aspiraţii ale educabililor, asigurând coerenţa actului educaţional. Complexitatea finalităţilor educaţionale impune îmbinarea activităţilor curriculare cu cele extracurriculare, iar parteneriatul educational, ca set de intervenţie complementară, apare ca o necessitate.

Iată de ce, atenţia şcolii şi a slujitorilor ei trebuie să fie îndreptată şi spre activitatea de proiectare a activităţilor din afara spaţiului şcolar, cu accent pe maximizarea potenţialului fiecărui educabil pentru a se integra cu succes în viaţa socială şi pentru a – I facilita accesul postşcolar la învăţarea pe tot parcursul vieţii, stimulând libera şi deplina dezvoltare a personalităţii fiecăruia.

OBIECTIVELE URMĂRITE:

●    stimularea interesului elevilor şi a cadrelor didactice de a se implica în proiecte şi programe extraşcolare şi extracurriculare la nivelul fiecărei unităţi şcolare;

●   îmbogăţirea repertoriului pedagogic cu noi metode şi procedee, forme de lucru, instrumentesau mijloace, care sporesc eficienţa şi calitatea activităţilor nonformale şi informale;

●   asigurarea eficienţei activităţilor extraşcolare şi extracurriculare  prin monitorizarea şi evaluarea impactului acestora în comunitate;

●   întărirea parteneriatului educational şcoală – familie – comunitate, în vederea responsabilizării tuturor factorilor sociali implicaţi în susţinerea procesului instructiv – educativ;

●   Creşterea eficienţei activităţilor nonformale şi informale, prin prevenirea şi reducerea fenomenelor antisociale, de abandon şcolar,  de absenteism;

●   Dezvoltarea dimensiunii europene a activităţilor educative şcolare, extraşcolare şi extracurriculare, prin multiplicarea proiectelor şi programelor educative de cooperare internatională;

●   valorizarea potenţialului creator al fiecărui cadru didactic şi armonizarea cu exigenţele sociale;

●    Adaptarea experienţelor educaţionale europene la specificul şcolii româneşti.

 

PROBLEME ORGANIZATORICE:

  • lucrările vor fi prezentate în ziua simpozionului, pe secţiuni;
  • timpul de prezentare a lucrării: 5 – 10 minute;
  • participanţii, care necesită materiale – suport (video, retroproiector, calculator) pentru prezentarea lucrărilor, sunt rugaţi să precizeze acest lucru;
  • în momentul înscrierii, vă rugăm să comunicaţi şi modul de participare (participare directă / participare numai cu lucrare) ;
  • diplomă şi mapă de participare vor primi toate persoanele prezente la simpozion, cât şi cele care, din motive obiective, au absentat, dar au trimis lucrarea şi rezumatul prin poştă, pe suport electronic, însoţit de exemplarul printat, până la 03 mai 2014;
  • pentru buna desfăşurare a acţiunii este necesar să contribuiţi cu suma de  30 lei, utilă tipăririi programului simpozionului, mapelor, diplomelor, ecusoanelor, etc;
  • precizaţi pe mandatul poştal, la locul pentru corespondenţă, numele şi prenumele participantului / participanţilor, cu specificaţia „Taxă pentru participare la simpozion”;

NORME DE TEHNOREDACTARE A LUCRĂRILOR:

  • redactarea lucrărilor se face pe format A4, pe o singură parte, la un rând, cu margini egale de 20 mm (text aliniat „justfied”);
  • titlul va fi scris cu Arial 12 Bold, centrat;
  • la două rânduri de titlu se vor scrie autorul şi instituţia (Arial 10);
  • la două rânduri de numele autorului se scrie conţinutul lucrării (Arial 9);
  • bibliografia se va consemna la sfârşitul lucrării, în ordinea următoare: numele şi prenumele autorului, titlul lucrării, editura, oraşul, anul, pagina;
  • numerotarea paginilor se face pe verso cu creionul;

CERINŢE PENTRU PERSOANELE CARE DORESC SĂ PUBLICE LUCRAREA:

  • se va prezenta un rezumat al lucrării, tehnoredactat în format A4, la un rând, cu margini egale de 20 mm, titlul cu Arial 10, conţinutul cu Arial 9, bibliografia se va trece la sfârşit ( 4-5 lucrări );
  • mărimea rezumatului: o pagină A4 pentru lucrarea realizată de o persoană, 2 pagini pentru 2 persoane, 3 pagini pentru 3 sau mai multe persoane;
  • rezumatul va fi trecut pe acelaşi CD care cuprinde conţinutul lucrării, cu menţiunea REZUMAT în fişierul respectiv;
  • lucrările vor fi publicate în periodicul de didactică „Deschideri europene”, înregistrat cu ISSN: 1841-5199;
  • rugăm insistent ca lucrările să fie corectate de eventualele greşeli apărute la tehnoredactare, scrisul să conţină semnele diacritice;ă, â, î, ş, ţ;
  • lucrările, care nu respectă cerinţele amintite, nu vor fi publicate;
  • suma necesară publicării lucrării va fi achitată în ziua simpozionului sau va fi trimisă până la 30 iunie 2014, prin mandat poştal; la locul pentru corespondenţă se va preciza numele şi prenumele autorului / coautorilor cu specificaţia „Taxă pentru publicare”.

CONCURSUL „SUNTEM COPIII EUROPEI”

  • cu ocazia simpozionului organizăm în săptămâna 28 aprilie - 03 mai 2014 şi Concursul Naţional „Suntem copiii Europei”, ediţia a XI-a (concurs de creaţii literare şi plastice);
  • creaţiile literare pot fi realizate şi în limba franceză/engleză;
  • concursul se va desfăşura pe următoarele categorii de vârstă: 3-7 ani, 7-11 ani, 11-15 ani;
  • concursul işi propune promovarea copiilor talentaţi în domeniul creaţiei literare şi artelor plastice;
  • cadrele didactice care doresc să participe cu lucrări ale elevilor (poezii, compuneri, desene), sunt rugate să le expedieze pe adresa şcolii, până la data de 10 aprilie 2014 (data poştei), cu specificaţia „PENTRU CONCURSUL – SUNTEM COPIII EUROPEI”;
  • se vor expedia cel mult două lucrări care sunt mai reuşite; fiecare lucrare va avea menţionat pe verso următoarele: titlul lucrării, numele şi prenumele autorului (scrise cu majuscule), grădiniţa/şcoala, vârsta, clasa, adresa, numele şi prenumele educatoarei/ învăţătorului / profesorului;
  • lucrările vor respecta tema concursului şi cerinţele amintite;
  • lucrările trimise pentru concurs nu vor fi returnate;
  • lucrările care nu respectă precizările făcute, nu vor fi selectate pentru concurs;
  • premiile, menţiunile şi diplomele se vor acorda în ziua simpozionului, pentru fiecare categorie de vârstă;

 

PROGRAM DE DESFĂŞURARE:

Ora 9 – 9,30    –    Primirea participanţilor şi a invitaţilor la Şcoala Gimnazială Nr. 10     Botoşani;

Ora 9,30 – 10  –    Deplasarea la Aula Colegiului  Naţional ,,A. T. Laurian” Botoşani;

-               Expoziţie de carte cu vânzare;

Ora 10 – 11, 30 –  Festivitatea de deschidere;

-               Prezentarea lucrărilor în plen;

Ora 11,30 – 13 -   Deplasarea la Şcoala Gimnazială Nr. 10 Botoşani;

-               Vizitarea expoziţiei de desene ,,Suntem copiii  Europei”;

-               Pauză de cafea;

Ora13 – 17      -    Prezentarea lucrărilor pe secţiuni .

 

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: allexutu | 24.02.2014 00:08 | 2748 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

49 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN