Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

SIMPOZION SI CONCURS INTERJUDETEAN "S.O.S - Salvati Pamantul! "

În grădiniță și școală, sub îndrumarea cadrelor didactice, activitățile de cunoașterea mediului înconjurător îi înarmează pe copii cu informații diverse, lărgindu-le orizontul intelectual și afectiv, dezvoltându-le capacitatea de a cerceta și de a descoperi relațiile dintre fenomene; le răspunde dorinței acestora de investigare, răspunde curiozitățiilor, caracteristică specifică vârstei. Degradarea continuă a mediului înconjurător, care se petrece sub ochii noștri, este un element major al unei “crize de civilizație” și se datorează tocmai intervenției omului în natură. Pericolul este foarte mare. De aceea, trebuie conștientizată necesitatea protecției sale, a ocrotirii vieții în cele mai variate forme ale sale. În acest context, educatorului îi revine obligația de a-i învăța pe copii să înțeleagă și să iubească natura, să-i pătrundă tainele și să o protejeze, să urmărească formarea și dezvoltarea conștiinței ecologice a acestora. Copiii trebuie să se apropie cu dragoste de natură și să învețe s-o ocrotească. La orice vârstă se consolidează cunoștințele, deprinderile, în ceea ce privește cunoașterea omului, a mediului înconjurător și a relației dintre acestea, având convingerea că putem să trezim interesul copiilor pentru tot ce-i înconjoară și să le formăm o atitudine pozitivă față de mediu.

Nume proiect: Simpozion si concurs interjudetean "S.O.S - Salvati Pamantul! "

Organizatori: Grădinița cu P.P. Nr. 4 Bârlad

Condiţii de participare: • Persoanele care participă la simpozion vor expedia lucrarea integrală, în format electronic, până la data de 03.04.2015, prin e-mail, nuta_obreja@yahoo.com sau ruxandramaxim@yahoo.com. Numele fişierului ataşat, expediat pe adresa de e-mail m

Perioadă înscriere: 09.03.2015 - 03.04.2015

Perioadă desfăşurare: 22.04.2015 - 25.04.2015

ARGUMENT

„Ai grijă de Pământ:

El nu ţi-a fost lăsat moştenire de către părinţii tăi,

Ci ţi-a fost împrumutat de copiii tăi.

Pamântul nu-l moştenim de la strămoşii noștri,

Ci îl imprumutăm de la copiii noştri.”

Anonim

 

Pornind de la acest îndemn, trebuie să-i învățăm pe copii să învingă dificultățile prin intervenții reale, posibile, să-i situăm în dialog cu mediul sau să-i facem să-și exerseze capacitatea de a opta și de a decide.

În grădiniță și școală, sub îndrumarea cadrelor didactice, activitățile de cunoașterea mediului înconjurător îi înarmează pe copii cu informații diverse, lărgindu-le orizontul intelectual și afectiv, dezvoltându-le capacitatea de a cerceta și de a descoperi relațiile dintre fenomene; le răspunde dorinței acestora de investigare, răspunde curiozitățiilor, caracteristică specifică vârstei.

Degradarea continuă a mediului înconjurător, care se petrece sub ochii noștri, este un element major al unei “crize de civilizație” și se datorează tocmai intervenției omului în natură. Pericolul este foarte mare. De aceea, trebuie conștientizată necesitatea protecției sale, a ocrotirii vieții în cele mai variate forme ale sale. În acest context, educatorului îi revine obligația de a-i învăța pe copii să înțeleagă și să iubească natura, să-i pătrundă tainele și să o protejeze, să urmărească formarea și dezvoltarea conștiinței ecologice a acestora.

Copiii trebuie să se apropie cu dragoste de natură și să învețe s-o ocrotească. La orice vârstă se consolidează cunoștințele, deprinderile, în ceea ce privește cunoașterea omului, a mediului înconjurător și a relației dintre acestea, având convingerea că putem să trezim interesul copiilor pentru tot ce-i înconjoară și să le formăm o atitudine pozitivă față de mediu.

Experienţa ne-a demonstrat că, uneori, creativitatea copiilor o poate depăşi pe a noastră, puterea de a surprinde esenţialul este mare, ideile sunt ingenioase, manifestând profunzime, spontaneitate şi naivitate în dorinţa de a găsi explicaţii pentru toate fenomenele şi evenimentele ce apar în jurul lor.

Este timpul să-i sensibilizăm pe copii să fie garantul protecţiei pământului, acum mai mult ca oricând, cănd “Pământul suferă” de neglijenţa şi nepăsarea oamenilor, natura fiind considerată leagănul civilizaţiei umane și cea care asigură condiţiile existenţei noastre.

In acelaşi timp, dorim ca acţiunea de a proteja și iubi frumosul din natură, să fie o lecţie dată comunităţii şi părinţilor, de  proprii lor copii.

Un copil sensibil, activ și eficient în relațiile cu natura se formează de la cea mai fragedă vârstă în familie, continuând în grădiniță, apoi în școală pentru a deveni un promotor al echilibrării relațiilor existente de veacuri într-un mediu în care ne naștem și pe care dorim să-l cunoaștem cercetându-l și deseori păstrându-l.

Noi toţi suntem o părticică din natură şi de aceea trebuie să avem grijă de ea, să o iubim!

SCOP:

- Conştientizarea actorilor implicaţi direct în procesul educaţional, cu privire la rolul lor în educaţia, îngrijirea şi protecţia mediului înconjurător;

- Stimularea aptitudinilor, valorificarea potenţialului creator al copiilor, cadrelor didactice şi cultivarea dragostei faţă de natură;

- Punerea în valoare a bunelor practici și a performanţelor metodologice acumulate în activitatea didactică.

 

OBIECTIVE:

- Dezvoltarea unui comportament ecologic și a unei atitudini orientate spre asigurarea calității mediului prin cunoașterea, afirmarea și stimularea potențialului artistic-creativ al  preşcolarilor şi elevilor;

- Promovarea experienţei didactice în domeniul educaţiei ecologice;

- Realizarea unui schimb de experienţă între grădinițe și școli;

- Promovarea respectului și interesului față de sine și față de ceilalți, prin schimbul de bune practici în materie de educație;

- Dezvoltarea imaginaţiei şi creativităţii;

- Stimularea potenţialului artistic şi creativ al  preşcolarilor;

- Promovarea lucrărilor efectuate de copii;

 

Propus de: ObrejaNuta | 06.03.2015 08:24 | 2019 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul constient

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN