Şcoala cu
bune practici

61 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Studiu. Legătura dintre cât de pregătiți sunt copiii pentru începerea școlii și absenteismul în anii ulteriori de școală

Copiii care sunt evaluați de către învățători ca nepregătiți pentru începerea școlii au un risc dublu de absenteism la un moment dat în educația lor, potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Leeds.

Cercetătorii au analizat date despre peste 62 000 de copii cu vârste între 5 și 13 ani pentru a descoperi legături între problemele din copilăria timpurie și absențele din timpul școlii. Studiul a arătat că 67% dintre elevii cu un nivel ridicat de absenteism au fost evaluați ca încă nepregătiți pentru începerea școlii în primul an de școală. Doar 37% dintre elevii evaluați ca nepregătiți pentru începerea școlii nu au avut probleme legate de absenteism.

Autorii studiului arată că începuturile absenteismului pot fi identificate din copilăria timpurie și că evaluarea nivelului de pregătire a copiilor pentru școală poate fi folosită pentru identificarea acelor copii cu un risc crescut pentru lipsa de implicare în activitatea școlară.

În Marea Britanie, copiii care au o prezentă la școala mai scăzută de 90% dintre ore sunt clasificați ca având un absenteism persistent. În perioada 2017-2021, numărul copiilor care au lipsit de la mai mult de 10% din ore a crescut considerabil

Nivelul de pregătire al copiilor pentru începerea școlii este măsurat în Marea Britanie prin evaluarea performanței copilului în diferite arii de dezvoltare: fizică, personală, socială, emoțională, comunicare, matematică și citire. Performanțele copiilor sunt evaluate folosind o scală cu trei niveluri – emergent, adecvat și superior.

Potențiale explicații pentru relația dintre nivelul de pregătire pentru începerea școlii și absenteismul de mai târziu includ nivelul de implicare al părinților. Părinții mai implicați în educația copiilor îi vor pregăti pe cei mici mai bine pentru școală, continuând să îi sprijine pe aceștia de-a lungul timpului, cu ajutor pentru teme sau alte proiecte școlare.

Pe de altă parte, copiii care nu sunt pregătiți pentru începerea școlii pot avea nevoi care nu au fost încă identificate, precum neurodiversitatea sau probleme de sănătate emoțională. Factori precum statutul socioeconomic scăzut al familie reprezintă de asemenea un risc semnificativ pentru absenteism.

Autorii atrag atenția asupra faptului că deseori este prea târziu să intervenim atunci când problemele legate de absenteism au început deja. În schimb, intervențiile de prevenire pot fi mai eficiente, iar datele despre nivelul de pregătire pentru începerea școlii pot fi o resursă importantă în acest sens.

Sursa: ScienceDaily.com

Sursa foto: Freepik.com

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 06.08.2024 14:29 | 212 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

48 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN