Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Testele model pentru evaluarea iniţială a elevilor

Testele sunt însoţite de baremele de evaluare şi de notare şi au fost elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.

Ele constituie modele orientative pentru cadrele didactice, care trebuie să elaboreze şi să valideze propriile lor teste iniţiale, la nivelul comisiei metodice.

Pentru disciplinele/ modulele de pregătire profesională la care există continuitate în planul-cadru, evaluarea iniţială se desfăşoară la începutul semestrului întâi, fiind precedată de două săptămâni de recapitulare. În cazul celorlalte discipline, care se află în primul an de studiu pentru elevi, evaluarea iniţială se poate desfăşura imediat după lecţiile introductive. În acest caz, testul iniţial va fi unul preponderent atitudinal, dar va cuprinde şi itemi prin care se evaluează competenţe formate anterior, dar care vor sprijini realizarea obiectivelor/competenţelor prevăzute în programă.

Rezultatele obţinute în urma evaluării nu se trec în catalog, se comunică elevilor şi părinţilor/reprezentantului legal şi nu se fac publice.

Prin administrarea evaluării iniţiale la clasele a II-a - a XII-a/a XIII-a se stabileşte un punct de referinţă în vederea comparării cu rezultatele Evaluării Naţionale la clasa a VIII-a şi a examenului de bacalaureat din anul 2012, precum şi cu rezultatele evaluărilor sumative viitoare de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, prevăzute în Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011.

Descărcaţi testele folosind linkurile de mai jos:

Învăţământ primar

Clasa I

Clasa a II-a

Clasa a III-a

Clasa a IV-a

Învăţământ gimnazial

Clasele V-VI

Clasele VII-VIII

Învăţământ liceal

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: angelailas | 16.09.2011 16:09 | 248204 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (34)

1 0

16.09.2011 17:11 marinicolau

La clasa a III-a, limba si literatura romana, nu se respecta continuturile invatate in clasa a II-a. Citez: "Alcătuieste o propozitie în care să se afle si cuvântul l-a." In clasa a II-a nu se studiaza ortograma la/l-a. Si inca un lucru: "l-a"
nu este un cuvant.

0 0

16.09.2011 17:38 ela67

E un caz general : nici conţinuturile învăţate în clasa a III-a, a IV-a .... cred că ministerul nu trebuia să le numească modele, modelul nu " merge mână în mână" cu superficialitatea. Mă aşteptam la altceva, dar e un început, mai avem/ au de învăţat, e un pas înainte, e altceva decât a fost: mai mult interes din partea tuturor: dascăli, elevi, părinţi.
Succes colegilor în elaborarea testelor!

0 0

16.09.2011 19:05 irinal

credeti ca munceam prea putin? Spor la treaba mai ales celor care spun ca mai au de invatat!

0 0

16.09.2011 20:39 ioanacanta

Testele intitale se dadeau de catre profesorii constiinciosi si altadata. Acum ne prea complicam si nici nu punem cele 2 saptamani pregatitoare in programa!

0 0

16.09.2011 21:15 ioanacanta

Se prevede ca rezultatele testelor initiale sa fie anuntate individual fiecarui copil si/sau parinte. Pai, pot eu sa chem parintii dintr-o scoala cu 3 clase paralele, a 25-30 elevi fiecare? Intr-o asemenea situatie avem 3X4X30 = 360 elevi. Deci, daca acord un minut fiecarui parinte, imi ia 6 ore. Dar nu pot sa imi bat joc de parinte si sa ii acord un minut. Daca ii acord 5 minute, imi ia 30 ore. Cum naveta nu se deconteaza daca primaria nu are bani, imi voi duce dormitorul in scoala si voi astepta parintii pentru a le comunica rezultatele copiilor lor. Cred ca asta asteapta domnul ministru de la noi dascalii.

0 0

16.09.2011 21:23 ioanacanta

"Evaluarea iniţială - se realizează la inceputul unui program de instruire şi are ca scop stabilirea nivelului de pregătire a elevilor, a condiţiilor în care aceştia se pot integra în activitatea ce urmează" Liliana Sacara,I. Damian, G Macarie, A. Tebeanu, Psihopedagogia in sinteze pentru examenele de definitivare si gradul didactic II, Ed. EduSoft, 2006

Dupa doua saptamani de recapitulare pe care ni le-a cerut dnul ministru, ne cere sa dam test initial?

0 0

16.09.2011 22:10 cititor

Observatia colegei dinainte demonstreaza ca stie carte (inclusiv metodica, pedagogie, psihologie, taxonomie etc.) si ca a aplicat aceste cunostinte si pana acum, a formulat teste si a evaluat prin diferite tipuri de teste cunostintele elevilor. Sunt convins ca nu a fost selectionata pentru elaborarea recentelor teste, metodologii s. a.

0 0

17.09.2011 16:30 vivica57

Nici nu poate fi vorba numai de 1 minut rezervat fiecărui părinte / elev pentru a i se comunica rezultatul la test! În noile precizări primite, se specifică :" rezultatele obţinute în urma evaluării se comunică individual elevilor şi părinţilor/ reprezentanţilor legali, cărora li se fac cunoscute şi acţiunile propuse de cadrul didactic pentru a remedia deficienţele/a asigura progresul şcolar/a stimula performanţa, precum şi măsurile necesare de susţinere a elevului de către familie." Ce ziceţi de planul individualizat?

0 0

17.09.2011 17:34 ignateanu

Intr-o degringolada generala, cu clase din ce in ce mai numeroase si eterogene, intr-un entuziasm prodigios creat de incurajarile Ministrului nostru, anul acesta aplicam testele initiale intr-o maniera unitara, insa in conditii foarte diferentiate. Speram cu totii ca rezultatele sa fie incurajatoare, si, prin faptul ca au fost postate pe mai multe site-uri, e posibil ca pentru buna parte din subiectii nostri, itemii testelor (cu ajutorul parintilor sau prin demersuri proprii) sa fie deja cunoscuti - rezolvati. Asa ca, privitor la comunicarea rezultatelor catre elevi / parinti s-ar putea sa avem surprize: ne vor comunica ei, anticipat ,,scorul'' realizat de fiecare dintre ei acasa. Succes tuturor!

0 0

17.09.2011 20:37 sorinborodi

[quote] @ignateanu
[...]si, prin faptul ca au fost postate pe mai multe site-uri, e posibil ca pentru buna parte din subiectii nostri, itemii testelor (cu ajutorul parintilor sau prin demersuri proprii) sa fie deja cunoscuti - rezolvati. Asa ca, privitor la comunicarea rezultatelor catre elevi / parinti s-ar putea sa avem surprize: ne vor comunica ei, anticipat ,,scorul'' realizat de fiecare dintre ei acasa.[...]
[/quote]
Oricât m-am străduit, nu am înţeles ideea din acest text.

0 0

17.09.2011 21:12 viocro

Ideea era, cred eu, că elevii vor cunoaşte aceste teste şi vor veni cu rezolvările învăţate pe de rost. Până şi acest lucru este un mare câştig în cazul multor elevi care nu mai învaţă deloc. Dar eu nu cred că va fi o asemenea popularizare şi interes.

0 0

18.09.2011 05:41 maiapavelescu

La clasa a VI , limba română, primul item cuprinde continuturi pe care urmează să le predăm de-abia în clasa a VI. Din păcate, se pare că această regretabilă eroare a mai apărut şi la alte clase, la alte discipline. Salut efortul ministerului de a crea modele orientative, deoarece în felul acesta ne apropiem de o mult dorită unitate în evaluare, dar nu pot lăsa neamendată lipsa de rigoare Cine a făcut subiectele predă efectiv la catedră? Sunt cu totul de acord cu ioanacanta care arată că prin cele două săptamâni
de evaluare tolul testării initiale se pierde cu totul. Practic, ar urma să evaluam ce am recapitulat ( predat) în cele două săptămâni. Şi cu restul ce facem?

0 0

18.09.2011 13:22 paulykutza98

Unde trebuie sa dau daca vreau sa vad teste pentru clasa a 7-a? La testele initiale ne vor da ce am invatat in clasa a 6-a.Dar aici este numai clasa a 6-a si clasa a 8-a:| .Clasa a 7-a unde-i?

0 0

18.09.2011 13:26 scoalachier

Testele sunt asemeni planificarilor....nu "spui" cum....un mic exemplu: la testul initial pentru clasa a IV-a, limba romana, un item suna asa:
"Creeaza o propozitie in care verbul a dansa sa fie la timpul viitor"....dar in clasa a III-a se invata doar persoana si numarul verbului...

0 0

18.09.2011 14:19 paoolamc

sunt incepatoare, insa la scoala in care predau au sosit niste foi (nu as sti exact cum sa le numescc... ) sapt. asta unde am vazut ca nu se mai da test initial la GEOGRAFIE, aceasta fiind materia la care predau, la clasele 5-8. insa, ministerul a publicat un set de modele de teste initiale si ptr geografie clsele 5-8. intrebarea mea este acum: SE MAI DA SAU NU TEST INITIAL LA GEOGRAFIE?

0 0

18.09.2011 18:11 ovi_sergiu

Baremul de la Limba și literatura română pentru clasa I, are subsolul cu clasa a II - a.

0 0

18.09.2011 18:53 adiv

Testul initial la fizica pentru clasa a VIII-a este de fapt test initial pentru clasa a VII-a pentru ca el corespunde continuturilor studiate in clasa a VI-a. Testul initial pentru clasa a VIII-a ,daca am vazut eu bine, lipseste cu desavarsire atat modelul de test cat si matricea de specificatii. In cazul acesta ce mai facem?

0 0

18.09.2011 21:03 vica

Testele sunt doar modele .
Multumesc pentru sugestii!

0 0

18.09.2011 22:27 1xyz2p

Eu propun ca Ministerul sa programeze zilele in care dam aceste teste initiale. Sa elaboreze subiecte unice in asa fel incat toti copii sa fie tratati la fel! Daca vom face noi subiectele vor apare diferente! De asemenea toate testele sa fie la ora 12 in toata tara! Asta pentru ca tot se vrea o notare unitara! Multumesc.

0 0

18.09.2011 22:37 1xyz2p

PS.Cum va fi? In fiecare zi vom planifica o disciplina sau mai multe? Daca planificam cate una pe zi ...avem nevoie de 8-9 zile! Cred ca va fi o nebunie!!! Ce bun era concursul de admitere! Se sustinea o singura data la 4 ani! Cu bine!

0 0

20.09.2011 09:35 gea

Eu tot nu-s lamurita daca la Frannceza, L2 trebuie sau nu sa dam testul initial, la clasele VII-VIII.

0 0

20.09.2011 10:28 1xyz2p

Draga Gea,numai prima limba moderna da testul!-a doua NU!

0 0

21.09.2011 17:54 angydum

Mi se pare ca tot ce se intampla acum este "centralizarea descentralizarii" Am 31 de ani vechime in invatamant am avut rezultate bune si foarte bune in pregatirea elevilor, am dat in fiecare an la inceput teste initiale dar atunci cand am considerat ca este cazul in functie de clasa. A se da aceste teste la metematica in aceeasi ora la toti elevii ce fac parte dintr-o structura cu peste 1300 de elevi mi se pare o tampenie! Sa nu mai punem in calcul supravegherea!!!! Despre corectare, discutarea rezultatelor cu parintii si alte munci patriotice, in conditiile in care am uitat de cand nu am mai fost la tuns sau de cand nu ne-am mai cumparat o haina noua (sa traiasca secand-urile), ne-am obisnuit sa nu mai vorbim!!
Cat este de trist acest inceput de an scolar!!!!
Un dascal cu gd. did I pentru care SCOALA si ELEVII au insemnat totul!

0 0

22.09.2011 17:51 ana2007

într-adevar se anunta extrem de trist si stresant acest an scolar! În loc sa ne ocupam de copii, sa-i educam trebuie sa facem o sumedie de hartoage... Şi sa nu mai spun ca facem munca voluntara. E bataie de joc. Nu stiu daca ati remarcat ca planificarile la dirigentie(gimnaziu) respecta structura anului scolar anerior cu 18 ore pe sem I si 17 pe sem al II-lea. Cica s-au oferit acele planificari pentru debirocratizarea muncii, insa mie mi se pare k mai tare ne-au incurcat, caci nici macar inante de toate nu sunt corec realizate. Se pare k avem "modele" foarte bune in minister... Sa le fie rusine! Nu mai zic la romana la clasa a V-a au calculat pe sem I doar 60 de ore in loc de 75. Sunt foarte dezamagita mai ales pentru ca noua ni se cer atatea si suntem aratati cu degetul iar lor nici macar nu le pasa.
Sa vedeti de-acum cati oameni vor pleca din sistem!

0 0

22.09.2011 18:30 alimateea

x

0 0

22.09.2011 18:31 alimateea

traim in Romania si ne ocupa tot timpul........asta-i tot ce pot sa mai zic:-(

0 0

22.09.2011 19:13 mihapred

Ilustrul nostru ministru spunea mai ieri-alaltaieri ca nu se simte responsabil de alocarea bugetului minuscul al educatiei. Responsabil este doar Parlamentul. In consecinta continui rationamentul: pe baza celor afirmate de carmaciul educatiei romanesti, inteleg ca singurul responsabil este Parlamentul, iar mnistrul, alaturi de secretarii de stat, de inspectori, etc. ... (noi, profii, probabil ! ) ma rog, deci ministrul este ... total iresponsabil ! ...

0 0

23.09.2011 20:39 tilinka

Suntem lasi! Punct! :)

0 0

24.09.2011 09:43 amaliaaaa

Buna ziua! Eu sunt prof. de engleza. Elevii mei au toti L2, pentru care din cate am observat nu s-au afisat modele. Asta ce ar trebui sa insemne? Nu-mi ramane decat pe structura data drept model la L1 sa-mi fac teste potrivite pentru L2. Stiind nivelul marii majoritati a elevilor, pot sa spun de pe acum ca va fi dezastru si 4/5 copii buni din fiecare clasa nu-i salveaza imaginea de ansamblu...
Astfel de teste sunt foarte greu de dat la clase, mi se par foarte dificile in general vorbind.
Mult succes tuturor!
Gand bun!

0 0

25.09.2011 13:06 emil

Va rog sa adaugati comentarii si pe Forum. Tot acolo, sau la sectiunea teste, puteti adauga variantele dvs. de teste initiale.

0 0

25.09.2011 18:59 ioanacanta

Lunad ca exemplu planificarile la matematica propuse de autorii culegerii de exercitii si probleme de la Editura Paralela 45 (sunt fara intentia de a face reclama cuiva), primele 2 ore sunt alocate testelor initiale, iar urmatoarele 2 recapitularii cunostintelor din anii/anul anterior(i). Apoi, se trece la predarea de noi cunostinte. Iar "expertii" de la minister propun testele initiale dupa recapitulare!!!

0 0

28.09.2011 17:22 mihaidaniel

Buna ziua as dori si eu o informatie daca se poate.Teste initiale pentru clasele 1-7 exista?Daca da de unde le pot procura si eu?.Multumesc mult.

0 0

30.09.2011 17:56 mariflor

Sunt profesoara de chimie din 1984. Din 1995 am dat teste elevilor: initiale, de progres si finale (pe langa testele obisnuite)Testele initiale se dadeau in a doua ora, adica in prima ora din an se prelucra protectia muncii si in a doua ora, testul initial. In aceasta situatie puteam sa-mi dau seama ce stiu elevii din clasele anterioare, fara sa le mai amintesc eu nimic. Aceasta era realitatea. Notele erau de obicei mici. Testul de progres se dadea in luna martie iar testul final in ultimile 3 saptamani de scoala, in cadrul recapitularii finale. Ideea era ca mediile testelor sa fie din ce in mai mari, sa indice progresul scolar al elevului. Nu intotdeauna se intampla asa. Depinde foarte mult si de elev. Testele erau interpretate, procentual pe categorii de note, reprezentate grafic rezultatele, iar graficele celor trei teste se suprapuneau pentru a observa progresul. Mai precis testul initial se reprezenta cu albastru, cel de progres cu verde si cel final cu rosu. Din teste se extrageau notiunile pe care elevii nu le-au stiut si la finalul fiecarei ore profesorul aloca cateva minute pentru a repeta aceste notiuni. Asa se facea remedierea. Consider ca tot ce am facut pana acum a fost foarte bine. Nu consider buna o testare initiala dupa 2 saptamani de recapitulare. Nu cred ca este relevanta. Nu am avut nevoie de o matrice de specificatii si totul a fost bine. Multi dintre fosti mei elevi sunt astazi doctori, ingineri etc. Nu sunt de acord ca mai multe hartii desteapta elevii. Prezenta mea in mijlocul lor ii ajuta mai mult decat sa stau eu in fata calculatorului sa concep hartii. Pierdem din vedere esentialul si asta o sa ne coste in viitor.

1 0

24.08.2012 07:52 teodoraa

Unde este evaluarea initiala la clasa a V a la disciplina lb. romana, pt. ca nu o gasesc aici numai la clsa a VI a. Va multumesc!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 5 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN