![](https://www.suntparinte.ro/uploads/resource/51/9/26/95x95/atasamentsigurmin.jpg)
Vacanța de vară, asociată cu efecte negative asupra stării de bine a copiilor din medii defavorizate
Când vine vorba de vacanța de vară, este ușor să ne imaginăm că aceasta este pentru toți copiii o experiență pozitivă și mult așteptată. Însă studiile atrag atenția asupra legăturii dintre statutul socioeconomic al familiei și efectele vacanței de vară asupra stării emoționale a copiilor.
Un studiu realizat în 2019 de către School Health Research Network în Marea Britanie a cercetat relația dintre experiențele copiilor în timpul vacanței de vară și starea lor emoțională la începerea noului an școlar. Copiii care au avut o vacanță activă și în care au petrecut timp împreună cu prietenii lor au avut o stare emoțională mai bună, în timp ce copiii care s-au simțit singuri sau care s-au confruntat cu foametea și sărăcia au prezentat niveluri mai scăzute ale stării de bine mintală.
Astfel, elevii din familii cu statut socioeconomic scăzut au o probabilitate mai ridicată de a avea probleme emoționale și de a descrie experiențe negative în vacanța de vară. Experiențele negative din vacanță pot explica o mare parte din relația dintre nivelul socioeconomic a familiei și starea de bine emoțională a copiilor, sugerând că îmbunătățind vacanța de vară a copiilor poate fi o modalitate de a reduce inegalitatea în sănătatea mintală a copiilor.
Iată câteva date care descriu experiențele din vacanța de vară a copiilor:
- 1 din 6 copii au declarat că s-au simțit singuri în vacanță
- 1 din 6 elevi au declarat că nu au petrecut timp cu prietenii lor în vacanță sau au petrecut timp cu ei rar
- 1 din 16 elevi au declarat că au mers la culcare fiindu-le foame în timpul verii
- 1 din 4 elevi nu au făcut mișcare fizică viguroasă în timpul vacanței
- Copiii din familii defavorizate au avut o probabilitate mai ridicată de a descrie experiențe precum singurătatea, sedentarismul sau foamea în timpul vacanței.
Experiențele copiilor din timpul vacanței de vară au fost asociate cu starea lor emoțională la începerea școlii. Cu cât copiii au socializat și au fost mai activi în timpul vacanței, cu atât starea lor mentală a fost mai bună, în timp ce cu cât copiii s-au confruntat cu foamea sau singurătatea, cu atât starea lor emoțională a fost mai precară în momentul începerii școlii. Cea mai puternică relație a fost între singurătate și starea de bine a copiilor.
Experiențele din timpul vacanței au fost asociate de asemenea cu simptomele de anxietate sau depresie ale copiilor la începutul anului școlar.
Sursa: School Health Research Network
Sursa foto: Freepik.com
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: webmaster | 12.07.2024 10:59 | 175 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.