Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Vacanța de vară, asociată cu efecte negative asupra stării de bine a copiilor din medii defavorizate

Când vine vorba de vacanța de vară, este ușor să ne imaginăm că aceasta este pentru toți copiii o experiență pozitivă și mult așteptată. Însă studiile atrag atenția asupra legăturii dintre statutul socioeconomic al familiei și efectele vacanței de vară asupra stării emoționale a copiilor.

Un studiu realizat în 2019 de către School Health Research Network în Marea Britanie a cercetat relația dintre experiențele copiilor în timpul vacanței de vară și starea lor emoțională la începerea noului an școlar. Copiii care au avut o vacanță activă și în care au petrecut timp împreună cu prietenii lor au avut o stare emoțională mai bună, în timp ce copiii care s-au simțit singuri sau care s-au confruntat cu foametea și sărăcia au prezentat niveluri mai scăzute ale stării de bine mintală.

Astfel, elevii din familii cu statut socioeconomic scăzut au o probabilitate mai ridicată de a avea probleme emoționale și de a descrie experiențe negative în vacanța de vară. Experiențele negative din vacanță pot explica o mare parte din relația dintre nivelul socioeconomic a familiei și starea de bine emoțională a copiilor, sugerând că îmbunătățind vacanța de vară a copiilor poate fi o modalitate de a reduce inegalitatea în sănătatea mintală a copiilor.

Iată câteva date care descriu experiențele din vacanța de vară a copiilor:

  • 1 din 6 copii au declarat că s-au simțit singuri în vacanță
  • 1 din 6 elevi au declarat că nu au petrecut timp cu prietenii lor în vacanță sau au petrecut timp cu ei rar
  • 1 din 16 elevi au declarat că au mers la culcare fiindu-le foame în timpul verii
  • 1 din 4 elevi nu au făcut mișcare fizică viguroasă în timpul vacanței
  • Copiii din familii defavorizate au avut o probabilitate mai ridicată de a descrie experiențe precum singurătatea, sedentarismul sau foamea în timpul vacanței.

Experiențele copiilor din timpul vacanței de vară au fost asociate cu starea lor emoțională la începerea școlii. Cu cât copiii au socializat și au fost mai activi în timpul vacanței, cu atât starea lor mentală a fost mai bună, în timp ce cu cât copiii s-au confruntat cu foamea sau singurătatea, cu atât starea lor emoțională a fost mai precară în momentul începerii școlii. Cea mai puternică relație a fost între singurătate și starea de bine a copiilor.

Experiențele din timpul vacanței au fost asociate de asemenea cu simptomele de anxietate sau depresie ale copiilor la începutul anului școlar.

Sursa: School Health Research Network

Sursa foto: Freepik.com

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 12.07.2024 10:59 | 175 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

3 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN