Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Vă rugăm să vă autentificaţi pentru a vota.

C.E.S. Cunoastere ,educatie,succes Ameliorarea situatiei scolare a elevilor cu C.E.S

Clasa a 5-a, Clasa a 6-a, Clasa a 7-a, Clasa a 8-a

Cele trei elemente-psihologia aplicată,consilierea și psihoterapia-conjugă la îndeplinirea obiectivelor propuse în vederea salvării unui elev,pentru atingerea unui progres în formarea lui ca individ. După aproape 18 ani de carieră didactică m-am văzut în fața unor situații noi ce au determinat dorința mea de a mă perfecționa prin studiu și cursuri de formare ce au vizat înțelegerea unei categorii de elevi prezentă în toate clasele din învățămȃntul de masă: elevii cu C.E.S. În acest scop m-am familiarizat cu domenii noi ale psihologiei, citind, luȃnd parte la ședințe de consiliere, la sesiuni de formare. Am învățat.Un pedagog bun învață în permanență. Pentru că elevii sunt mereu alții, iar materia, de multe ori anostă, ne obligă la adaptare.
Situația elevilor cu C.E.S. este o problemă stringentă în toate școlile de masă din Romȃnia , atȃt pentru cadrele didactice , cȃt și pentru colectivele de elevi, dar mai ales pentru familiile implicate. Se formeaza astfel un triunghi al necesităților, al nevoilor, care se poate rezolva doar prin consiliere, terapie și elemente de psihologie. În cadrul Școlii Gimnaziale Miron Costin, Galați, activează un numar de 8 elevi , înregistrați cu documentele legale ca elevi cu C.E.S., acest lucru implicȃnd programa adaptată. Însă e facil să întocmești o astfel de programă sau uneori să o împrumuți de la colegi, însă aplicarea ei reală este problema. Ameliorarea situației școlare a elevilor cu C.E.S. implică mai mult. Implică dăruire și dedicație , căci pe lȃngă realizarea unor performanțe la concursuri și olimpiade cu ceilalți elevi, pe lȃngă obținerea unor rezultate cȃt mai bune la Evaluările Naționale, pe lȃngă implicarea elevilor în proiecte și activități extrașcolare, profesorul de la clasă trebuie să își aloce timp și energie pentru ca elevii cu C.E.S. să simtă că sunt importanți , că și ei contează, că și ei sunt la fel de buni , asemenea colegilor . Dificilă sarcină , însă în cadrul ședinței Comisiei Diriginților s-a discutat această temă, profesorii înțelegȃnd că trebuie căutate strategii și tehnici ameliorative care să permită evoluția lor pozitivă pe parcursul celor patru ani de gimnaziu.Programele adaptate sunt redactate de la an la an, însă eu cred că strategia trebuie lărgita-viziunea unui cadru didactic trebuie să fie pe cei 4 ani de gimnaziu,urmărind finalitățile ciclului de învățare.
S-a avut în vedere relaționarea colectivelor de elevi cu colegii cu C.E.S., raportarea profesorilor de la clasă la stilul de învățare pe care îl au și , mai ales, îndeplinirea obiectivelor operaționale pentru fiecare disciplină, pentru promovarea lor și participarea la Evaluările Naționale,cu rezultate bune. Am gȃndit astfel un proiect a cărui noutate vine din felul în care este organizat (8 întȃlniri ,cȃte una pentru fiecare elev) , din temele abordate (care să ofere elevilor libertate de exprimare și integrarea lor în echipe) , din resursele minime și mai ales din dorința ca efectele să fie vizibile în anul școlar următor-vizȃndu-se progresul elevilor la nivelul disciplinelor de studiu, dar mai ales la nivelul relațiilor.

Propus de: lilisor_adr | 22.07.2017 09:27

0 comentarii

566 vizualizări
Mulţumesc 1 vot

Materiale înscrise:

Cunoastere,educatie,succes-C.E.S.

22.07.2017 09:32

docx 24KB

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN