Test de verificare clasa a V-a
2 februarie 2005, 23:03
Test de verificare a cunostintelor din capitolul Divizibilitatea numerelor naturale-Notiuni de baza!
Învăţământ gimnazial - Matematica - Teste - Clasa a 5-a;
Review-uri (0)
0 stele
Adăugaţi un review
Nu există niciun review
Teste recomandate de comunitatea Didactic.ro
![](https://staticlb.didactic.ro/images/icons/docx.gif)
Învăţământ gimnazial - Matematica - Teste - Clasa a 5-a;
Georgy19 | Scoala Gimnaziala Nr.1 Novaci
0 comentarii
![](https://staticlb.didactic.ro/images/icons/doc.gif)
Învăţământ gimnazial - Matematica - Teste - Clasa a 5-a;
Ardeleanu_VS | Scoala Gimnaziala Bacesti
0 comentarii
![](https://staticlb.didactic.ro/images/icons/docx.gif)
Test inițial cls a v a 2022-2023
Învăţământ gimnazial - Matematica - Teste - Clasa a 5-a;
0 comentarii
Comentarii (8)
dupa care programa scolara a fost alcatuit acest test ?
cred ca ar fi corect sa argumentam putin comentariile sa stie fiecare cum stau lucrurile!
criterii de div. cu 3 si 9 nu sunt in programa pt. clasa a V-a, la fel si aflarea cmmmc si cmmdc pentru numere mari la care nu se poate decide prin simpla observare.
astfel se pot elimina subiectele 2, 5, 6, o parte din 9, 14. Iar formularea pentru 13 este putin cam vaga la fel si la 10.
Cu aceste modificari testul este utilizabil la clasa.
Propun o dezbatere pe forum!
Sunt de acord cu observatia dumneavoastra in ceea ce priveste programa. Dar de-a lungul timpului am constatat ca in general copii nu intimpina dificultati in a intelege aceste criterii de divizibilitate. In plus chiar manualul de la clasa (ca sa nu mai vorbim de culegeri) contine probleme sau exercitii in care sunt necesare. La fractii, in foarte multe exercitii, numitorii comuni nu se pot stabilii prin simpla observatie. Astfel de exercitii abunda in majoritatea manualelor. De asemenea am observat ca unii copii au dificultati in ceea ce priveste "spiritul de observatie la numitorii comuni", ori daca au alternativa c.m.m.m.c ei, la inceput macar, prefara sa o foloseasca.
La 13, evident, nu este solutie (la elemente de logica au invatat ca propozitiile pot fi adevarate sau false...). La 10 raspunsul este 2 (un numar e divizibil la 14 daca e divizibil la 2 si la 7, deci, posibile solutii: 6ori7, 14 ori 15, etc.
Sunt de acord cu observatia dumneavoastra in ceea ce priveste programa. Dar de-a lungul timpului am constatat ca in general copii nu intimpina dificultati in a intelege aceste criterii de divizibilitate. In plus chiar manualul de la clasa (ca sa nu mai vorbim de culegeri) contine probleme sau exercitii in care sunt necesare. La fractii, in foarte multe exercitii, numitorii comuni nu se pot stabilii prin simpla observatie. Astfel de exercitii abunda in majoritatea manualelor. De asemenea am observat ca unii copii au dificultati in ceea ce priveste "spiritul de observatie la numitorii comuni", ori daca au alternativa c.m.m.m.c ei, la inceput macar, prefara sa o foloseasca.
La 13, evident, nu este solutie (la elemente de logica au invatat ca propozitiile pot fi adevarate sau false...). La 10 raspunsul este 2 (un numar e divizibil la 14 daca e divizibil la 2 si la 7, deci, posibile solutii: 6ori7, 14 ori 15, etc.
Revin cu formularea pentru 10: solutii pot fi si 6x7x8 sau 7x8x9 sau 1x2x...x7. Poate completat cu "numar minim de factori"
in rest si eu am lucrat cu elevii buni tot ce este in test, ca ramaneau o caruta de probleme in manual, pe care cei buni le-au rezolvat cu usurinta, iar cu ceilalti puteam exersa intre timp strict ce este in programa.
"un numar e divizibil La 14 daca e divizibil La 2 si La 7"
Ce exprimare matematica e asta?
Ma refer la cuvantul "La"
Elevii "taxeaza" asemanea "scapari"
Scuze pt interventie, dar un elev mi-a atras atentia asupra acestei exprimari
In alta ordine de idei, mie testul imi place cum e conceput, chiar daca "depaseste" cerintele programei.
Si eu fac la cl aV-a criteriile cu 3 si cu 9 si elevii nu intampina greutati. La fel pot spune despre cmmdc si cmmmc
Elevii mei au fost incantati de acest test (majoritatea) deoarece a avut atat ex usoare, cat si mai delicate
Depasim ce? Proprille noastre limite, gandirea de acum 20 de ani, cand in clasa a VIII-a elevii calculau doar volumul cubului? Daca nu vom avea curajul si speranta ca putem urca pe CEAHLAU, ce sanse avem sa escaladam EVERESTUL? Candva niste broscute erau contrariate de cat de prost poate canta o privighetoare care 'nimerise prost' langa baltoaca lor!!!
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.