SI conditionnel regula II
5 august 2020, 21:14
Proiect de lecție si conditionnel
Învăţământ liceal - Limbi moderne - Lecţii - Clasa a 9-a;
Subtip: Proiect de lectie
Metode: Metode activ-participative; Joc didactic; Joc de rol
Abordări: Abordare interdisciplinara
Review-uri (1)
3 stele
Adăugaţi un review
Itinerariul scenariului didactic corespunde cerintelor metodicii moderne.
09.08.2020 17:17
Nivel de dificultate: mediu
Organizarea cuprinzand reperele proiectarii si fazele derularii scenariului didactic este remarcabila.
Este salutara ideea de a motiva raspunsurile stimuland creativitatea elevilor prin documentele vizuale inspirat alese, care contribuie inclusiv la faurirea culturii lor si la generarea dorintei de explorare a spatiului civilizatiei franceze. Imaginile pentru care s-a optat sunt pretabile mai multor tipuri de lectii.
Exercitiile de pe Fisa de lucru sunt bine dozate ca nivel de dificultate si incita interesul pentru aprofundare la gramatica, dar si amuzamentul care ii determina pe elevi sa descopere placerea pentru studiul lb. franceze.
Era de preferat sa se renunte la Anexa 1-obtinerea titlului lectiei prin completarea unui rebus, intrucat este atat de mare consumatoare de timp, incat nu va mai permite sistematizarea atat de multor notiuni propuse: “SI Cond.” de rangul II, prezentul modului conditional si imperfectul modului indicativ.
Era de preferat ca exercitiul din anexa 2 (“Si j’allais à Dijon…”) sa fie redus cel mult la jumatate (de la 18, la maximum 9) din enunturi, din acelasi motiv al eficientizarii resursei de timp.
Corolar
Lectia are in vedere interactivitatea ce strabate ca un fir rosu intregul parcurs didactic, interactivitate care creste performanta scolara si dezvolta relatia profesor-elev.
Exercitiile alese, nici prea grele (descurajante), nici prea simple (usor de rezolvat (superficial) ii fac pe elevi sa se simta competenti si mandri ca le-au rezolvat si ii motiveaza sa vrea sa continue.
09.08.2020 18:38
damianc
Va multumesc mult pentru aprecieri.
Intr-adevar, rebusul a consumat destul de mult timp, ar fi trebuit unul mai simplu, dar am tinut eu la ideea de a fi gasit titlul lectiei in acest mod.
Conditionalul si imperfectul au fost studiate in lectii separate, dar nu era rau daca mai insistam pentru ca sunt notiuni dificile pentru elevi.
Va multumesc ca mi-ati acordat din timpul dvs. pentru a scrie acest feed-back, deosebit de util.
Lecţii recomandate de comunitatea Didactic.ro
![](https://staticlb.didactic.ro/images/icons/doc.gif)
![](https://staticlb.didactic.ro/images/icons/doc.gif)
Învăţământ liceal - Limbi moderne - Teste - Clasa a 9-a; Clasa a 10-a; Clasa a 11-a;
0 comentarii
![](https://staticlb.didactic.ro/images/icons/docx.gif)
Le Conditionnel présent - Le Conditionnel passé (Condiționalul prezent-Condiționalul trecut)
Învăţământ liceal - Limbi moderne - Lecţii - Clasa a 9-a; Clasa a 10-a;
norigri | Liceul de Arta Oradea
0 comentarii
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.