Fişă de lucru întrebări structurate din romanul Baltagul de Mihail Sadoveanu.
Fișă de lucru pe fragment din romanul ”Baltagul” de Mihail Sadoveanu
18.02.2021 01:15
Nivel de dificultate: mediu
Suportul de text este adecvat și permite valorificarea unor achiziții lexicale, de teorie literară și de înțelegere a textului literar în proză/ narativ. Diversificarea itemilor și aplicarea practică unor concepte teoretice favorizează atât înțelegerea unui text literar la prima vedere, cât și abordarea acestuia prin prisma scriitorului canonic din programa de bacalaureat.
13 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Fisa de lucru Paralela Luceafarul-Riga Crypto si lapona Enigel
Material complex, axat pe paralela între cele două texte, pretabil claselor de uman
20.01.2021 23:44
Nivel de dificultate: dificil
Mi-au plăcut în mod special: abordarea pluridisciplinară, complexitatea itemilor, caracterul ludic, felul în care este gândit și utilitatea la clasă, fiind o provocare pentru elevi.Foarte interesantă este diagrama Venn, iar acrostihul dedicat abordării critice este destul de dificil de realizat. În ansamblu, un material complex și util, felicitări!
13 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Fișă de lucru înainte de text
08.10.2020 22:40
Nivel de dificultate: mediu
Exercițiile sunt utile, permițând elevilor să descifreze textul înainte de interpretarea lui. De asemenea, este pretabil - dacă mai este cazul - lucrului pe grupe. Exercițiile sunt bine gândite, variate, iar nivelul de dificultate este acceptabil.
13 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)PLANIFICARE PENTRU ELEVI CU CERINȚE EDUCAȚIONALE SPECIALE
Structura unui PIP - clasa a VIII-a
31.08.2020 03:46
Nivel de dificultate: dificil
Acest material este util profesorilor care integrează în învățământul de masă elevi cu CES, cu dificultăţi de învăţare tipice: deprinderi de lucru independent scăzute, autonomie personală redusă , dificultăţi psihomotrice, adaptare inferioară la cerinţele programei şcolare pentru clasa a VIII –a, comprehensiunea sarcinilor deficitară , vocabular sărac, dificultăţi de redare a mesajelor citite.
Astfel de elevi beneficiază în general de programe de intervenţie personalizate în anii anteriori, iar clasa a VIII-a încheie acest parcurs, decizia de a participa la examenul de Evaluare Națională fiind alegerea lor.
Materialul propune reducerea dificultăţilor de învăţare prin exersare şi prin dezvoltarea capacităţilor de receptare a mesajului scris, demers greu de realizat în cazul acestor elevi.
13 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Categoriile semantice - test-fulger
Categorii semantice
31.08.2020 03:21
Nivel de dificultate: uşor
Materialul este ușor de aplicat la clasă, putând fi folosit și ca un test de autoevaluare, deoarece conține variantele de răspuns în final. Abordează toate categoriile semantice învățate și pleonasmul, dar trebuie ajustat baremul la ultimul item pentru a putea include și punctele din oficiu.
13 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Propozițiile subordonate necircumstanțiate
Un test excelent și rapid
31.08.2020 03:01
Nivel de dificultate: mediu
Testul propus din subordonatele necircumstanțiale verifică într-un mod rapid și sigur nu doar cunoștințele elevilor, cât și abilitățile de învățare hibridă, atât de necesare în condițiile actuale, când învățarea clasică trebuie îmbinată cu
modelul on-line.
Itemii sunt facili, este pus accentul pe problematica pe care o ridică propozițiile necircumstanțiale și stimulează rezolvarea rapidă a acestora. Bravo!
13 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Proiect educativ: LITERATURĂ- NATURĂ- AVENTURĂ
Natura și lectura - o minunată aventură
31.08.2020 02:35
Nivel de dificultate: dificil
Proiectul promovează o temă interesantă, interdisciplinară și oferă egalitate de șanse majorității copiilor din școală pe care inițiatorii vor să-i integreze în toate activitățile propuse.
Printr-un parteneriat activ între școală, părinți, comunitatea locală și alte instituții locale sau școlare, le va fi consolidată dorința de cunoaștere, curiozitatea, plăcerea lecturii în grup sau individual, joaca, relaționarea în aer liber, mulți copii provenind din medii defavorizate.
Astfel, acest demers deschide prin lectura în spații neconvenționale o poartă spre cunoaștere. Felicitări!
13 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Textul dramatic- O scrisoare pierduta de I.l.CARAGIALE
Proiect didactic reușit și complex
31.08.2020 02:05
Nivel de dificultate: dificil
Materialul este excelent și foarte complex ca demers didactic. Impresionează prin multitudinea de abordări ale unui text destul de dificil de receptat pentru nivelul de înțelegere al elevilor de clasa a VIII-a, dar metodele și mijloacele folosite contribuie la reușita lecției. Este lăudabil și caracterul interdisciplinar, iar mijloacele TIC sunt pe placul generațiilor actuale.
13 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Activitatea 2.4.a._CURS CRED_ Metode ca mijloace de dezvoltare a competențelor.
CRED - Sinteză pentru activități metodice
29.08.2020 19:59
Nivel de dificultate: mediu
Punerea în paralel a metodelor tradiționale și moderne oferă o imagine clară, de ansamblu profesorului, indiferent de statutul pe care îl are: debutant sau cu experiență. Strategiile didactice interactive sunt centrate pe elev, promovează o învăţare activă, implică o colaborare susţinută între elevi care, organizaţi în microgrupuri, lucrează împreună pentru realizarea unor obiective prestabilite, în timp ce metodele tradiționale sunt doar punctul de plecare în demersul didactic.
Metodele -mijloace de dezvoltare a competențelor: cunoștințe, deprinderi, atitudini sunt instrumentele esențiale pe care profesorul trebuie să le adapteze claselor de predare și chiar dacă tindem spre cele moderne, uneori cele tradiționale ne rămân la îndemână.
13 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Evaluare,unitatea IV, clasa a V a
Test de evaluare conform noii programe, unitatea de învățare: ”Vreau să salvez lumea”
29.08.2020 18:57
Nivel de dificultate: mediu
Materialul este adaptat după modelul editurii ART, acoperind atât competențele generale 2,3,4 și pe cele specifice, cât și domeniile de conținut: lectură, redactare, elemente de construcție a comunicării și elemente de interculturalitate. Textul suport și itemii abordează în mod aplicativ conținuturile programei asigurând dezvoltarea celor două competențe cheie: comunicarea în limba română și sensibilizarea și exprimarea culturală.
13 review-uri
Review util:
Da (1) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)