Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Combaterea disciminarii

5 stele

DISCRIMINAREA

14.06.2021 19:38

Nivel de dificultate: mediu

O nouă dimensiune care începe să se contureze în peisajul învăţământului românesc este aceea de democratizare şi egalizare a şanselor fiecărui copil în parte. În acest scop a fost înfiinţată şi şcoala incluzivă – un răspuns la redimensionarea educaţiei.
Educaţia incluzivă înseamnă că toţi copiii şi tinerii învaţă împreună în structuri obişnuite ale învăţământului preşcolar, şcolar şi superior. Incluziunea implică ca toţi copiii să participe în viaţa şi activităţile şcolii , indiferent de nevoile pe care le au.
Discriminarea presupune a trata in mod diferit indivizii care, in aparenţă, se abat de la ceea ce se consideră “normă”.

Vedeţi mai mult
sofia-bianca
153 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

ROLUL CREATIVITAŢII ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL ROMÂNESC

5 stele

CREATIVITATE

14.06.2021 19:36

Nivel de dificultate: mediu

Termenul de creativitate îşi are originea în cuvântul latin creare, care înseamnă a nămisli, a făuri, a crea. Originea cuvântului arată că termenul de creativitate defineşte şi cuprinde atât originea cât şi scopul.
Una dintre problemele centrale ale cercetărilor psihopedagogice din ultimii ani este cea a creativităţii. Numărul studiilor consacrate acestui fenomen a crescut vertiginos, specialiştii din diverse domenii preocupându-se să-i descifreze tainele. Cu toate acestea, încă nu s-a ajuns la un consens în definirea conceptului de creativitate. Fiecare autor insistă asupra unor aspecte ale fenomenului, prin prisma cărora îi desemnează apoi semnificaţia. Pe fondul acestei diversităţi de opinii, se pot delimita trei direcţii în abordarea şi analiza fenomenului creaţiei : din perspectiva produsului creat, a procesului de creaţie şi a personalităţii creatoare.

Vedeţi mai mult
sofia-bianca
153 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

Activitatea diferenţiată pentru elevii cu dificultati de învăţare

5 stele

ACT DIFERENTIATA

11.10.2020 14:24

Nivel de dificultate: uşor

În mod simplist se răspunde: ,,Elevii rămân în urmă sau au lipsuri la matematică pentru că nu învaţă suficient”. În acest mod, întreaga responsabilitate a eşecului este plasată asupra elevului.Însă, la o analiză mai atentă, sunt câteva motive care ies imediat la lumină, respectiv: o ambianţă şcolară neprietenoasă, un climat instituţional rigid şi inconsecvent, fluctuaţiile în proiectarea şi aplicarea curricumului şcolar, supraîncărcarea generată de tot felul de cauze contradictorii şi, uneori atitudinea profesorului de matematică îndepărtează elevul de propriile sale aspiraţii, ducându-1 în confuzie şi dezinteres, astfel că motivaţia elevului pentru învăţarea matematicii este compromisă.

Vedeţi mai mult
sofia-bianca
153 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

671 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN