Rolul jocului didactic în menţinerea motivaţiei pentru învăţare
Jocuri
10.01.2022 15:25
Nivel de dificultate: uşor
Jocul didactic este o metodăbazatăpeacţiunesimulată, care realizează un scopşi o sarcină din punct de vederematematic. Jocul, propuselevilorînanumitesecvenţe de instruire, este un ansamblu de acţiunispecificedeoarece: utilizeazăreguli de joc; introduce elemente de jocpentrurezolvareauneisarcini.Ca metodă, jocul se regăseştepeanumitesecvenţe de învăţareînmajoritateasarcinilormatematice din primeleclaseprimare. Chiardacăestepropusăelevilor o sarcină cu caractereuristic, elementele de joc (competiţia, surpriza, aşteptarea) motiveazăparticipareaactivă a elevilor. Utilizareajoculuiaccentueazărolulformativ al învăţăriimatematiciiprin: exersareaoperaţiunilor gândirii (analiză, sinteză, comparaţie, clasificare);
153 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Fișă pentru citire
05.08.2021 19:20
Nivel de dificultate: mediu
Este un material util ce poate fi folosit atât la clasa pregătitoare cât și la clasa I. Îmi plac aceste tipuri de exerciții care pe lângă faptul că verifică însușirea literelor/cuvintelor (cititul )îi determină pe copii să găsească cuvintele, apărând uneori chiar și concurența între ei. Felicitări și mulțumesc!
10 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Ghicitori
05.08.2021 18:59
Nivel de dificultate: mediu
O colecție frumoasă și utilă de ghicitori pentru prichindei. Le voi folosi , cu permisiunea dumneavoastră și la elevii mei de clasa I. Ghicitorile sunt scrise cu litere mari de tipar ceea ce este numai bine pentru ei. Se pot folosi atât pentru verificarea cunoștințelor despre rechizite cât și la captarea atenției sau în cadrul unui concurs . Felicitări și mulțumesc pentru material.
10 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Fișă pentru citire -consolidare
Fisa pentru citire
27.07.2021 00:36
Nivel de dificultate: uşor
Este o fisa de lucru pentru consolidarea citirii la clasa pregatitoare. .Cuvintele si propozitiile scurte prezentate au ca scop familiarizarea copiilor cu litera, silaba, cuvantul si propozitia, in mod gradat. In acest fel, ei pot intelege sensul cuvintelor si, mai apoi, mesajul textului.
10 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Referat Integrarea copilului cu CES
COPIL CU CES
14.06.2021 19:39
Nivel de dificultate: mediu
Termenul cerinţe educaţionale speciale desemnează o abordare educativă diferenţiată și specializată a elevilor cu deficienţe mentale, dizabilităţi fizice, afecţiune somatice etc. Este o provocare să lucrezi cu copiii cu CES, având ȋn vedere caracteristicile și manifestările tulburărilor cu care se confruntă, dar nu este imposibil deoarece și ei au potenţial pentru dezvoltare, doar că este necesar să se descopere cele mai potrivite moduri prin care să fie activat. Procesul instructiv-educativ și compensator-recuperator ȋn educaţia specială se subordonează principiilor didacticii generale, cu menţiunea că este nevoie de flexibilitate și adaptare la particularităţile aptitudinale ale elevilor. În proiectarea și desfășurarea lecţiilor, cadrele didactice pot valorifica cele mai operante modalităţi de lucru, mixând strategiile didactice tradiţionale cu cele moderne, utilizând diverse tehnici terapeutice, obiectivul fiind acela de a crea competenţe ce vor asigura autonomia personală și integrarea socio-profesională.
153 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Comunicarea educațională în contex școlar
COMUNICAREA
04.06.2021 18:22
Nivel de dificultate: mediu
Educaţia înseamnă schimb de mesaje între educatori şi educaţi, în scopul influenţării conduitei lor, de-o parte şi de alta. Actul comunicării presupune un proces mult mai complex decât cel al vorbirii, motiv pentru care educarea capacităţilor comunicative este distinctă de educarea capacităţilor de vorbire şi ulterioară dezvoltării acestora.
Ca modelatori de suflete, trebuie să ne străduim să înţelegem sentimentele copilului şi ceea ce vrea să ne spună, iar apoi, repetând ideile exprimate de el, să-i confirmăm faptul că l-am înţeles. Realizarea sarcinilor şi a obiectivelor învăţământului depinde în mare măsură de calităţile şi competenţele educatorului.
153 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Pagina 1 din 1