Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Actul predarii, intre traditional si modern

Învăţământ gimnazial | Limbi moderne

Propus de: soareanda | 30.05.2016 08:47 | Revista cadrelor didactice nr. 28/2016 | 731 vizualizări

va propun un articol interesant, despre esenta meseriei de dascal,
asa cum este ea vazuta de catre mine, un profesor care se
incapataneaza sa puna in centrul atentiei sale pe MARIA SA -
COPILUL!

Actul predării, intre traditional si modern
SOARE ANDA-RODICA, profesor gr. I limba franceza
Scoala Gimnaziala Perieti, com. Perieti, jud. Ialomita

Eficienţa procesului de învăţămant este influenţată de mai
mulţi factori-stilul de predare si atitudinea (reacţia) elevilor
faţă de stilul folosit, respectiv de metodele aplicate în cadrul
lecţiilor.
În ceea ce mă priveşte, consider că nu este suficient să ştii
ce să comunici şi nici să cunoşti bine elevii. Meseria de
profesor al cărei câmp lexical cuprinde noţiuni precum: tact
pedagogic, stăpânire de sine, răbdare, dăruire, dragoste faţă
de profesie, vocaţie, măiestrie pedagogică, "metodă", nu ţine
nici de tradiţionalism, nici de modernism, ci de stilul propriu de
predare. Un profesor bun se caracterizează prin simpatii,
capacitatea de a sesiza şi înţelege nevoile şi problemele
elevilor, de a se identifica cu ei, adaptându-şi comportarea
didactică şi afectivă la nevoile lor. Pentru a crea relaţia de
simpatie autentică între el şi elevi, profesorului îi sunt
necesare unele calităţi: interesul faţă de copii şi dorinţa de
a-i ajuta să se pregătească pentru viaţă, pasiunea pentru
meserie, echilibru sufletesc, sinceritate, competenţă
profesională şi o concepţie pedagogică modernă.
În plus, consider că, faţă de cel clasic, profesorul
modern adoptă cu plăcere modelul comunicării multidirecţionale -
stil de comunicare la care profesorul va ajunge treptat, în
funcţie de maturitatea intelectuală a elevilor şi de pregătirea
lor pentru cercetare şi dialog, creând în acelaşi timp o
relaţie de simpatie, de respect şi încredere între el şi elevi,
pe de o parte, şi între elevi, pe de altă parte.
Diferenţa dintre clasic şi modern este remarcată şi în notele
dominante ale personalităţii profesorului în predare: înainte
era vorba de un stil extremist (doar el era în centrul atenţiei,
exagerând diferenţele dintre elevi şi strategiile specifice);
acum, stilul are la bază iniţiativă în acţiune, stimulare,
obiectivare, organizare şi flexibilitate. Tipologia profesorului
modern este configurată prin metode esenţiale, un stil aparte de
reuşită. Dacă, în trecut, actul de predare era centrat pe
profesor, minimizând rolul elevului, în prezent, stilul de predare
s-a îmbunătăţit, fiind centrat pe elev, favorizând comunicarea
interactivă (elev-grup, elev-elev, profesor-elev, grup –
profesor). Astăzi, strategiile de predare urmăresc folosirea celor
mai adecvate metode şi procedee de predare, corelate mijloacelor de
învăţământ moderne, în baza alternării, îmbinării formelor
de organizare existente.
Aş concluziona prin faptul că duşmanul profesorului nu este
metoda nepotrivită, ci automatizarea metodei bune.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 4 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

66 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN