Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Aplicații digitale:WordArt

Învăţământ primar | Toate disciplinele

Propus de: marighiulai | 01.03.2021 14:29 | Revista cadrelor didactice nr. 70/2021 | 766 vizualizări

Un material care prezintă: câteva informații despre aplicația digitală WordArt, cum poate fi utilizată la clasă (pas cu pas), precum și câteva exemple de lecții în care am utilizat această aplicație la clasa I.

WordArt este o aplicație care realizează ușor un „nor de cuvinte” – un mod de reprezentare vizuală a unui text sau a unui șir de cuvinte, în care, de obicei, semnificația unui element-cuvânt este relevată de mărimea acestuia raportată la celelalte elemente. Poate fi un instrument pentru analiză de conținut sau pentru crearea unui suport pentru prezentare de conținut, în formă grafică – statică sau interactivă.
WordArt este o aplicație specifică învățării online care poate fi utilizată la orice clasă, la orice nivel de vârstă și la orice disciplină. Chiar dacă în această perioadă îndrum elevi de clasa I (foarte mici ca vârstă), nu este greu să-i implic în utilizarea acestei aplicații.
Iată cum putem realiza o activitate în WordArt:
- Accesarea pe Google platformei WordArt (wordart.com);
- Crearea unui cont utilizând adresa de mail sau alte aplicații;
- Selectăm Create pentru crearea unei activități;
- În partea stângă adăugăm cuvinte (Words) specifice temei pe care o dezvoltăm; scriem cuvintele, selectăm culoarea dorită, precum și stilul de scriere (opțiunea Fonts);
- Selectând opțiunea Layout putem stabili modalitățile de așezare a cuvintelor (vertical, orizontal, pe diagonală);
- Din partea de jos putem alege fundalul (sau putem să-l lăsăm fără nicio culoare);
- Selectăm apoi forma (Shapes);
- Pentru a vizualiza ce s-a realizat până la momentul respectiv selectăm Vizualize; putem oricând modifica forma, cuvintele, culorile;
- Punem apoi titlul potrivit cu disciplina/ tema lecției;
- Fișierul creat poate fi salvat (Save), descărcat (Download) sau distribuit (Share).

La clasa I am utilizat deseori această aplicație la următoarele discipline:
- Comunicare în limba română – la predarea învățarea unei litere noi/ a unui grup de litere; în consolidarea unor litere (copiii scriu cuvinte cu litere/grupuri de litere învățate, alegându-și forme a căror denumire conțin litera respectivă/ grupul de litere respectiv);
- Matematică și explorarea mediului– pentru consolidarea unor cunoștințe: de exemplu, pentru consolidarea situațiilor de adunare, utilizând terminologia specifică: termeni, sumă, cu...mai mult, plus, mai mare etc; la orele de Explorare a mediului poate fi utilizată foarte des această aplicație: Corpul uman, Organele interne etc;
- Dezvoltare personală – Emoții; Calități;
- Putem utiliza această aplicație la finalul unor teme predate integrat: Anotimpurile, Sărbătorile de iarnă.

Este o aplicație foarte îndrăgită de copii, putând fi utilizată cu ușurință la clasele din ciclul primar, la multe discipline.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

1 vot | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN