Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

ȘCOALA CREȘTE PRIN PROIECTE

Învăţământ primar | Toate disciplinele

Propus de: Constanta_Preda | 26.07.2022 17:17 | Revista cadrelor didactice nr. 87/2022 | 184 vizualizări

Articolul are drept scop promovarea imaginii Școlii Gimnaziale „Nicolae Titulescu” din Ploiești prin popularizarea exemplelor de bună practică în ceea ce privește derularea proiectelor educaționale.

Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” din Ploiești este o unitate de învățământ de mărime mijlocie din punct de vedere al spațiului și al numărului de elevi, dar reprezintă o instituție școlară de prestigiu din Județul Prahova, apreciată în cadrul comunității pentru condițiile de lucru și pregătirea de calitate oferită beneficiarilor educației.
Cadrele didactice sunt în continuă căutare și aplicare a celor mai inovative strategii didactice care îi antrenează activ pe elevi în propria formare. În acest sens, implicarea elevilor în proiecte educaționale, derulate la toate nivelurile, constituie oportunități de construire și realizare a unor experiențe educaționale valoroase, care să pună în lumină înclinațiile și aptitudinile elevilor.
În anul școlar 2021-2022, s-au înregistrat rezultate foarte bune ca urmare a desfășurării proiectelor educaționale de mai mare sau de mai mică amploare, cum ar fi cele locale („Primii pași în lumea cărților”, „Copil ca tine sunt și eu”, „Spunem NU violenței!” ș a), județene („Aproape de Eminescu”, „Istoria altfel la muzeu”, „Citește.ro” ș a), naționale („Și eu trăiesc sănătos”, „Planeta Albastră contează pe tine”, „Civis Open-Lab UB”, „Științescu” ș a), transnaționale („Ursulețul de plus”, „Prietenie peste pandemie”, „Prietenii naturii” ș a), europene („Attention detectives”, „Use your mind, learn play!”, „Small steps change the world”, „My words, my cartoons” , „Save one stop save all the world”, „Speed Steam” ș a), internaționale („Folk costumes around the globe”, „Staying healthy”, „Junior achievement” ș a). De asemenea, în condițiile eliminării restricțiilor impuse de pandemie, a fost reînscris în CAER proiectul educational cu participare regională „Oameni și locuri”, aflat la a noua ediție. Școala a accesat cu succes Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar cu un proiect foarte bine elaborat.
Participarea la proiectul Education Includes Opportunity ne-a oferit soluții concrete pentru includerea socio-educațională a copiilor din medii vulnerabile. Lucrând activ în cadrul proiectului implementat de Concordia Academy, am învățat să realizăm echipe multidisciplinare pentru sprijinirea elevilor care întâmpină dificultăți și care se află în pericol de abandon școlar, prin creșterea calității colaborării inter-instituționale (școală și instituții de suport social adresat copilului, familiei, comunității). Mai presus de orice metode și tehnici de lucru, unul dintre cele mai importante lucruri dobândite de participanți este puterea lui ÎMPREUNĂ. În echipă am reușit să înțelegem diferite unghiuri ale realității copiilor, am construit rețele de sprijin, am găsit soluții la provocări, ne-am încurajat reciproc atunci când a fost foarte greu dar am și sărbătorit succesul și am clădit premisele unor viitoare colaborări. Acest proiect valoros ne-a învățat că, în echipă, vom trece peste orice dificultate și vom găsi modalități practice de rezolvare a situațiilor-problemă. Pentru că în proiect au fost antrenate șase echipe multidisciplinare din țară (Ploiești, Mizil, Pechea, Iași) formate din cadre didactice, inclusiv profesor de sprijin, psiholog, consilier/mediator, asistenți sociali, am învățat foarte multe lucruri din experiența colegilor care s-au confruntat cu cazuri/situații diferite și am contribuit împreună la elaborarea Ghidului de pilotare a metodologiei de lucru în echipă multidisciplinară care va constitui un instrument excelent pentru furnizorii de educație în ceea ce privește sprijinirea copiilor din medii defavorizate aflați în risc de abandon școlar. A fost un proiect complex, foarte bine gândit și structurat de specialiștii din Concordia Academy, pentru că participanții au trecut întâi printr-un curs de temeinică pregătire teoretică, urmat de etapa de implementare derulată pe parcursul a șase luni. Cu atât mai mult, bucuria succesului a fost foarte mare pentru că am reușit ÎMPREUNĂ acolo unde credeam că nu mai avem soluții și ne-am îmbogățit cu exemple de bune practici.
Astfel, școala noastră care se poate lăuda cu rezultatele deosebite ale elevilor capabili de performanță, a dobândit o bună expertiză și în demersurile de prevenire a abandonului școlar, oferind șanse egale la educație și formare tuturor elevilor.
În concluzie, proiectele educaționale oferă școlii oportunități de creștere și dezvoltare care sporesc calitatea procesului de învățământ pe toate planurile.
BIBLIOGRAFIE:
www.concordia.org.ro-Ghidul de pilotare a metodologiei de lucru în echipă multidisciplinară

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

66 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN