Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Comportamentele elevilor modificate în bine prin excursii și tabere

Învăţământ gimnazial | Biologie

Propus de: buscadaniela1975 | 04.09.2023 13:35 | Revista cadrelor didactice nr. 98/2023 | 262 vizualizări

În toate tipurile de tabere am sesizat pasiune , dăruire,
implicare, empatizare, manifestarea dragostei sau atracției
dobândite pe care copiii o au față de natură și de tot ce
este viu.

Comportamentele elevilor modificate în bine prin excursii și
tabere

Prof. Bușcă Daniela, Colegiul Național ,,Emil
Racoviță’’-București

„Până în ziua de azi îmi amintesc provocările de a face un
foc, a ridica un cort, de a urca muntele New England, a face canoe
pe lac. Melodiile de tabără încă răsună în interiorul meu.
Era competitivate la Keewaydin, desigur, dar nimeni nu dădea greș
în tabăra de vară, un răgaz plăcut de la iernile cu noroc și
ghinion din timpul școlii” – Michael Eisner

Participările elevilor în tabere și excursii pot fi exemple de
bună practică pentru activitatea extrașcolară.
Excursiile pot fi de o zi , de 2 zile pot avea tematici diferite:
mersul pe bicicletă, cercetare, speologie, drumeție, schi,
escaladări, călărie, înot , tras cu arcul, plimbări acvatice.
O tabără poate fi o pauză de 5-7 zile cu ieșire din cotidian. O
tabără bine realizată trebuie să fie sustenabilă, adaptarea la
tipurile de ateliere prin care își depășesc limitele și își
cresc potențialul de adaptabilitate. Copiii își asumă riscuri,
înfruntă provocările cu mult curaj, dacă beneficiază de
profesori înțelegători și creativi.
Tipuri de tabere: de gătit, sportive, artistice, de robotică, de
știință și tehnică, sezoniere- vacanță – la munte/ mare, de
Anul Nou, Crăciun , de Sf. Paște, tabere internaționale pentru
intensificarea studiului unei limbi de circulație internațională.
În toate tipurile de tabere am sesizat pasiune , dăruire,
implicare, empatizare, manifestarea dragostei sau atracției
dobândite pe care copiii o au față de natură și de tot ce
este viu.
Emoțiile se metabolizează în corpul copiilor și îi leagă de
multe ori de amintiri din trecut. Acestea le modifică percepția
asupra vieții, asupra unor stimuli asemănători acelor evenimente
și le pot oferi o punte pentru comportamente sănătoase sau
patogene, răspunsuri comportamentale de adaptare sau de
dezaprobare , în funcție de anumite situații, dar și de tipul
de emoții puse în joc. Atunci când profesorii prin conexiunea cu
natura reușesc să transmită emoții care duc la o stare de
bine, de relaxare, sentimentul de încredere în sine, de
apartenența la comunitatea din care fac parte în mod limitat.
Credem că în viitor elevii vor avea un răspuns pozitiv fiind
învățați să fie curioși și să descopere diferite
activități ce se pot derula în natură. Multe activități se
bazează pe reale pasiuni de cercetare a mediului înconjurător,
având la baza implicarea și emoțiile pozitive care susțin
repetarea comportamentelor de conexiune cu natura. Feed-back-urile
zilnice, atelierele, muzica care susține expedițiile duc la o
stare de confort și de bună dispoziție în permanență, toate
însoțite și de o alimentație sănătoasă benefică și pentru
cei mai mofturoși dintre ei.
Faptul că în timpul anumitor excursii/ tabere copiii au avut de
respectat un anumit regulament, i-a făcut ca și în relațiile cu
cei de acasă să respecte o parte din acele idei :
- Respectarea orelor de masă și să mănânce doar în
bucătărie;
- Spălarea mâinilor înainte de a mânca;
-Pe lângă mâini curate, copilul trebuie să fie la masă cu
haine curate, nu îmbrăcăminte de afară și băieții ar trebui
să își scoată șapca/ pălăria;
-Trebuie păstrată liniștea într-un anumit interval orar, chiar
dacă nu dormi;
-Nu pot înota decât la o oră după ce s-a mâncat;
-Intrarea în apă este permisă numai cu permisiunea persoanei
responsabile fie părinte/supraveghetor/antrenor);
-Nu se scufundă unde nu cunosc teritoriul, nu se aruncă în
apă și nu merg unde este interzis înotul;
- Trebuie să folosim toate materialele de protecție pe timpul
activităților și anume: căști de protecție, veste de salvare,
hamuri, mănuși, ochelari de protecție;
-Nu ridică vocea sau nu merg în alte clase neinvitați;
-Nu aprind oricând lumina, după ora de culcare, dacă nu ești
singur în cameră;
-Nu utilizăm violența fizică sau verbală;
- Folosesc cât mai rar telefonul și atunci când îl folosesc
vorbesc cât mai încet pentru a nu-i deranja pe ceilalți;
-Să evităm legăturile ocazionale cu persoane necunoscute;
-Este interzis fumatul, consumul de alcool sau droguri sau alte
substanțe neadecvate;
- Este interzis să folosim chibriturile / bricheta sau alte
surse ce pot genera incendii;
-Folosim corect și civilizat grupurile sanitare.
De multe ori chiar dacă părinții sau bunicii mai uitau de anumite
situații copiii care au fost în acele comunități și au reținut
ce este bine și ce nu, le atrăgeau acestora atenția.
Ne simțim mai bogați când sesizăm că și cei mai nărăvași
copii se pot schimba în bine dacă totul este spus clar, cu vocea
calmă și nu există excepții de abatere de la regulament.
Căci așa cum afirma Francoise de Maintenon: ,,Nimic nu e mai de
apreciat decât comportamentul ireproșabil.’’
Bibliografie:
Avram, E., Cooper, C., Psihologie organizaţional-managerială,
Bucureşti, Editura Polirom, 2008;
Balaure V. – Tehnici promoţionale, Probleme, Analize, Studii de
caz, Editura Uranus, Bucureşti, 1999;
Cătoiu I., Teodorescu N – Comportamentul consumatorului –
Abordare instrumentală , Editura Economică, Bucureşti, 2001
Cosmovici A. – Psihologie Generală, Editura Polirom, Iaşi,
1996.
Vlăsceanu, M., Organizații și comportament organizațional,
Iași, Editura Polirom, 2003;
Zamfir C, I. Rebedeu – Stiluri de viaţă. Dinamica lor în
societatea contemporană, Editura Academiei Române, Bucureşti,
1989;
Zlate, M., Tratat de psihologie organizațional-managerială, vol.
1, Iași, Editura Polirom, 2004;
Zlate, M., Tratat de psihologie organizațional-managerială, vol.
2, Iași, Editura Polirom, 2007.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

66 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN