Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

My Digital Inclusive School-perfecționare prin proiect Erasmus+

Învăţământ gimnazial | Alte discipline

Propus de: emy09 | 26.05.2023 15:16 | Revista cadrelor didactice nr. 94/2023 | 293 vizualizări

Materialul prezinta experienta cadrelor didactice in cadrul
proiectului proiectului Erasmus + KA101 "My Digital Inclusive
School" desfasurat la Scoala Gimnaziala "Inv. Radu Ion".

Ultima activitate a proiectului Erasmus + KA101 “My Digital
Inclusive School “ desfǎṣuratǎ la Şcoala Gimnazială Ȋnv.
Radu Ion, din satul Vadu-Părului, a fost Conferința de încheiere
a proiectului implementat cu cofinanțare prin programul european
Erasmus +.Cadrele didactice : învățători, profesori, directori
au fost alaturi de noi pentru a le împărtăși experiența
acumulată în cei trei ani de desfășurare a mobilităților din
proiect.
Proiectul a avut ca ṭintă dezvoltarea profesionala a 5 cadre
didactice care, participând la cate un curs și o activitate de
vizitare a unei ṣcoli și schimb de bune practici, au transmis mai
departe cunoștințele și resursele însușite și au venit cu idei
inovatoare în scoală, urmând ca în anul ṣcolar următor,
elevii să se bucure de noi metode de predare.
Proiectul implementat din 2019 a avut ca obiective:
îmbunătățirea competentelor digitale prin însușirea unor
instrumente și aplicații digitale , însușirea unor instrumente
de lucru și a competenṭelor psiho-pedagogice în activitatea
didactica cu elevii cu cerințe educaționale speciale, creșterea
motivației pentru învățare a elevilor cu diverse dizabilități
din unitatea noastră , o mai mare internaționalizare a scolii
noastre prin promovarea valorilor europene și armonizarea metodelor
și a instrumentelor de lucru cu cele din alte ṣcoli europene.
Astfel, trei cadre didactice - doua de la nivel primar și
directorul adjunct au participat în perioada 21-27 iunie 2021 la
cursul „ICT în the classroom – Innovative Tools to facilitate
Students Learning, Collaboration and Creativity-”organizator :
European Academy of Creativity, în Valencia, Spania, iar doua cadre
didactice de la gimnaziu au fost cursanți în perioada 22-28 august
2021, în Split, la cursul “Inclusion în Diversity : Special
needs în education”, organizat de Erasmus Courses Croația.
La aceste cursuri, participanții ṣcolii noastre și-au
îmbunătățit și competenṭele de comunicare în limba engleza,
au făcut cunoștință cu cultura ṭarilor vizitate, cu istoria
și patrimoniul cultural european, au purtat discuții cu
profesioniști în domeniu privind lucrul la clasa cu diverse
intrumente digitale, dar și cu diverse moduri de abordare și de
identificare al dizabilităților fizice, psihice și de învățare
la elevii care au un altfel de comportament și de ritm în
învățare.
La finalul cursurilor, cadrele didactice au obținut și certificate
de participare și s-au arătat foarte mulțumite de ceea ce au
învățat pe parcursul săptămânii de curs. La capitolul de
integrare al copiilor cu cerințe educaționale speciale, sistemul
de învățământ croat a făcut mulți pasi înaintea noastră,
oferind celor doi participanți la cursul din Split, modele de buna
practica.

În semestrul al II lea al anului scolar 2021-2022, trei cadre
didactice au vizitat într-un schimb de experiență Colegio Sao
Miguel din Fatima, Portugalia.Pe parcursul a 5 zile, au putut să
asiste la diferite ore atât la nivel de gimnazial cât și și la
nivel liceal și să observe modul în care profesorii portughezi
integrează tehnologia în cadrul lecțiilor, dar și al diferitelor
proiecte școlare și extrașcolare.Cele trei cadre didactice ale
ṣcolii noastre au stat de vorba cu elevii portughezi, au avut o
întălnire cu membrii din conducerea scolii și au reușit să
promoveze valorile și cultura noastră națională.
De asemenea, colegii portughezi s-au arătat interesați să afle
mai multe despre sistemul educațional romanesc, precum și despre
modul în care lucram cu elevii cu cerințe educaționale speciale.
Participanții la mobilitate au observat că în acest colegiu
exista mult sprijin pentru acești elevi : un psiholog scolar, un
profesor de sprijin, iar profesorii lucrează în echipa –
co-teaching.
Astfel, cei trei participanți romani și-au atins obiectivele
mobilității : și-au îmbunătățit competențele de folosire a
tehnologiei la clasă, prin observarea unor lecții la școala
gazdă ( au văzut cum elevii utilizează o imprimanta 3D ); au
descoperit moduri de colaborare elev-elev, profesor-elev, de oferire
a feedback-ului pentru munca elevilor folosind instrumente digitale
și au putut observa modul în care profesorii lucrează cu elevii
cu nevoi speciale .
Din punct de vedere cultural, cele trei cadre didactice de la
Scoală Gimn. Inv. Radu Ion , au explorat frumosul orășel Fatima,
celebru pentru pelegrinii care vin an de an să vadă locul unde s-a
arătat Fecioara Maria, dar și boema capitală a Portugaliei,
Lisabona, un oraș cu mult farmec.
Ultima mobilitate a proiectului “My Digital Inclusive School “ a
avut loc în luna iunie, 2022, când doua cadre didactice : prof. de
matematica și coordonatorul proiectului au vizitat o scoală din
orășelul Hammel, din Danemarca.
Profesorii romani au fost întâmpinați la ṣcoala
Soendervangskolen de către domnul director și profesorul
coordonator dl. Per Clausen.
“Ajunse în -Tara fericirii- am descoperit un sistem educațional
foarte diferit de al nostru: copiii veneau la ṣcoală cu
bicicleta, ṣcoal arata ca un campus, cu mult spaṭiu de joacă,
terenuri de sport, activități/jocuri de recreere în interiorul
ṣcolii, copiii luau prânzul la cantina ṣcolii plătind o suma
în funcție de bugetul familiei sau luând prânzul la pachețel
în clasă ( fructe, legume puse de către părinți ).La clasa
elevii lucrau în echipe sau în perechi folosind device-uri precum
Chrombook-uri date de către ṣcoală. Nu aveau voie cu telefoanele
mobile. Multe activități erau sub forma de proiecte.
Ne-a impresionat de asemenea , dotarea ṣcolii.Am asistat și la
câteva ore de integrare a elevilor de alte naționalități, a
căror limbă nativă, nu era daneza, aceștia fiind luați separat
sau în grupuri mici, oferindu-le sprijin pentru a învața și a
pronunța corect limba daneza.Am aflat astfel, diverse povesti de
viață ale acestor copii care au fost nevoiți să plece cu familia
în alte ṭari.Printre aceștia , numarandu-se și câțiva elevi
romani cu care am stat de vorba și am fost surprinse să vedem că
au învățat destul de repede limba daneza.

Pentru a-i ajuta să se integreze în comunitatea școlară dar și
în sistemul danez de învățământ, profesorii foloseau la ore
jocurile educative și tehnologia.
Discutând și cu profesorii din scoală, am observat cât de
destinși erau și elevii dar și profesorii care se puteau relaxa
în pauză, având un confort material în ṣcoală, începând cu
cancelaria dotată cu o bucătărie modernă, cu holuri primitoare,
dar și cu un mini cinematograf unde își puteau desfășura orele
cu elevii, vizionând și discutând pe marginea unui film.
Cu siguranță, a fost o experiență unica în cariera
noastră”-afirma coordonatorul proiectului, prof. Emilia Alexe,
“ne dorim și noi să avem această baza materială în ṣcoală
și să folosim aceste metode de predare-comunicare-învățare ,
dar să avem și personal calificat care să ne ajute în lucrul cu
elevii care au diferite disfuncṭionalităṭi în învățare.”
Colegii participanți la Conferința finala, au apreciat materialele
de diseminare și au fost dornici să afle mai multe despre acest
program european, Erasmus + care ne-a ajutat să ne îndeplinim
obiectivele propuse într-un context internaṭional.
Putem afirma că , da, Erasmus + transformă vieți și dă un alt
sens educației!”
Pof. coordonator proiect Erasmus + : Emilia Alexe

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

57 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN