Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

CONŞTIENTIZAREA POSIBILITĂŢII DE A ALEGE ŞI IMPORTANŢA EI

Învăţământ profesional şi tehnic | Electronică şi automatizări

Propus de: DanielaPalcuie | 09.02.2021 13:59 | Revista cadrelor didactice nr. 70/2021 | 410 vizualizări

Implicarea mai activă a elevilor în deciziile pe care trebuie să le ia privind traseul educațional

CONŞTIENTIZAREA POSIBILITĂŢII DE A ALEGE ŞI IMPORTANŢA EI
Ing. Palcuie Daniela
COLEGIUL ENERGETIC – RM. VÂLCEA

Sporirea duratei şcolarizării, cu toate că determină o creştere a gradului de calificare a forţei de muncă, nu duce, în mod necesar, şi la ridicarea ratei angajabilităţii, în mod absolut, ci la sporirea şansei de a găsi un loc de muncă în domeniul de pregătire sau în altele conexe.
Proiectarea unei activități nonformale pentru programul ”Școala Altfel” în mediu online
Titlul activităţii: Informarea eficientă a elevilor care doresc să aplice la facultăți
Coordonatorul/ Coordonatorii activităţii: ………….. - diriginta clasa a XII-a ( an școlar 2020-2021)
Data desfăşurării: …/…/2021 ( prima zi din săptămâna școala Altfel)
Durata activităţii: 3 ore
Grupul ţintă: elevii clasei
Parteneri implicaţi: 28 elevi
1. Competențe vizate (2, max. 3):
a. Conştientizarea necesităţii de a avea o profesie. Conştientizarea posibilităţii de a alege şi importanţa ei
b. Valorificarea aptitudinilor personale în alegerea şi stabilirea traseului profesional / educaţional, carierei
c. Traseul viitor…. Identificarea facultatilor unde pot aplica? Care este metodologia de admitere?
2. Resursele:
a. Procedurale
https://classroom.google.com/u/0/c/MTYzNzk3NTcxMjU0/m/MTYzNzk3NTcxMjcy/details
PROCEDURA OPERAȚIONALĂ privind modalitățile de desfășurare a activității didactice în perioada pandemiei COVID-19, - procedura interna Colegiul Energetic, link-ul este activ doar pentru contul de conectare …ctevl.ro
https://edu.ro/Ordin_3235_93_4_02_2021_siguranta_epidemiologica_scoli

Ordin nr. 3.235/93/4.02.2021 al ministrului educației și al ministrului sănătății pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică
b. Linkuri facultăți
3. Descrierea activităţii (max. 5 fraze):
Vom răspunde pe rând la urmatoarele întrebari:
- Domenii profesionale şi profesiuni specifice
- Meserii căutate şi meserii vulnerabile
- De ce o meserie mai degrabă decât alta?!
- Alegere personală, alegerea impusă (de către părinţi), diferenţa dintre a alege şi a adopta alegerea prietenilor
- Talent, înclinaţie, aptitudine, pricepere (- pentru lucrurile la care sunt bun , - asocierea cu o anumită profesie)
- Ce mă împiedică să fac ceea ce mi-aş dori?
- Lumea în care trăiesc.. meserii căutate
- Cum pot să ajung cât mai aproape de visul meu ?
- Ce îmi oferă profesia dorită în lumea în care trăiesc?
- De ce mi-aş recomanda profesia pe care mi-o doresc?
- Reorientarea profesională, - acceptarea ca normalitate
- Noi orizonturi - Ce am de câştigat?

4. Rezultate aşteptate:
a. Dezvoltarea competențelor de analiză din diferite perspective
- analiza comparativă: părinţii versus personalităţi publice (actori, oamenii politici)
- analiza pe cazul părinţilor, prietenilor etc.
- analiza asupra situaţiei pe plan local analiza socio-economică
- elaborarea de trasee individuale posibile
- exemple de trasee şi vieţi exemplare; identificarea de exemple în comunitatea locală şi analizarea lor
- imaginarea de situaţii posibile
b.Implicare mai activă a elevilor în activitățile online.
- vom deschide pe rand site-uri facultăților pentru care am pregătit link
- vom deschide site-urile facultăților care apar în discuțiile purtate
c.- Pentru meseria aleasă, posibile facultăti la care poti aplica, costientizarea nevoii de a corela meseria dorita cu un traseu educational posibil ( la ce facultati se studiaza domeniul ales?)
d.- Constientizarea de catre elevi ca in conditii date ”admitere online” este necesar sa se informeze foarte bine, din timp pentru a putea sa-si urmeze visul profesional. Exemplu: Admiterea la UPB in acest an a fost restrictivă în sensul că pentru a putea aplica era necesar ca elevul sa fi sustinut bacalaureatul la anumite discipline ( fizică, informatică și nu biologie cu aleg uneori elevii de la tehnic)
5. Modalităţi de evaluare a activităţii:
- justificarea alegerii personale în cazul elevilor, discuţii
- schițarea unui posibil traseu
- completarea unui formular de preînscriere la o facultate
- încărcarea unor presupuse atașamente ( copii după diferite acte)
6. Rezultate înregistrate:
a. Elevii au conștientizat ca există posibilitatea de a se preinscrie on line la facultati in vrederea admiterii la facultate. In condiții de pandemie si admiterea este doar online
b. Copiii au explorat site-uri, s-au informat despre centre universitare,despre modul de aplicare la facultati, cerințe specifice ( medii generale din anii de studiu IX-XII, media de la bacalaureat, nota de la o anumita disciplina de la examenul de bacalaureat, portofolii, diplome concursuri, ) calendare de admitere,
c. Elevii au învațat sa completeze un formular de preadmitere
7. Sugestii, recomandări:
a. Implicarea mai activă a elevilor în deciziile pe care trebuie să le ia privind traseul educational
b. Informarea eficientă a elevilor care doresc să aplice la facultăți,
c. Formarea unei competențe de lucru cu formulare on line
d. Intelegerea necesităii respectarii temenelor limită
Resurse bibliografice: Site-urile oficiale ale facultatilor
https://admitere.pub.ro/docs/Regulament_admitere_licenta_2020.pdf București
https://admitereonline.utcluj.ro/ Cluj
https://www.upt.ro/Informatii_admitere-licenta_1536_ro.html Timisoara
https://admitere.ulbsibiu.ro/ Sibiu
https://www.ucv.ro/admitere/ Craiova

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

3 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN