Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Copilărie fără Bullying

Învăţământ primar | Limba şi literatura română

Propus de: adinat | 26.08.2024 18:16 | Revista cadrelor didactice nr. 110/2024 | 60 vizualizări

„Copilărie fără Bullying” este titlul unui proiectul eTwinning care, prin activitățile propuse, a contribuit la reducerea fenomenului de Bullying în rândul elevilor din clasa și școala la care predau.

Copilărie fără Bullying – proiect eTwinning de educație sustenabilă

Toma Bianca Adina
Liceul Teoretic “Traian Lalescu”
Localitatea Hunedoara, județul Hunedoara

În acest an școlar am participat în calitate de membru în cadrul proiectului eTwinning „Copilărie fără Bullying”, acesta fiind primul meu proiect eTwinning.
În cadrul acestui proiect am învățat faptul că proiectele eTwinning promovează colaborarea între școlile partenere din spațiul european. Răsfoind pas cu pas paginile proiectului, am descoperit teme de actualitate pentru elevi, teme care se referă la educația sustenabilă pe care fiecare cadru didactic trebuie să o aibă în vedere în proiectarea activităților școlare și extrașcolare cu elevii. Prin temele propuse în cadrul acestui proiect, elevii au aflat noțiuni referitoare la Bullying și la modul în care se poate preveni acest fenomen atât de des întâlnit în ultimul timp în rândul copiilor. Deși am avut clasă pregătitoare, activitățile din cadrul proiectului m-au ajutat să le prezint elevilor filmulețe și diverse materiale prin care aceștia s-au familiarizat cu Bullying-ul .
O activitate care a fost pe placul copiilor a reprezentat-o vizionarea de filmulețe cu tema Bullying-ul. La clasă am vizionat secvențe din filmul “Minunea” difuzat pe Netflix.

După vizionarea filmului, elevii au fost puși în situația de a-și exprima părerea referitoare la modul în care s-au comportat unii copii cu băiatul nou-venit în școală. S-au reluat anumite secvențe din film și s-a discutat despre modul în care trebuie să ne comportăm cu ceilalți copii din jurul nostru și la felul în care este necesar să-i acceptăm pe cei din jurul nostru, chiar dacă aceștia sunt diferiți de noi atât din punct de vedere al înfățisării, cât și din punct de vedere al pasiunilor și al modului de învățare. După discuțiile purtate pe marginea filmului vizionat, elevii au devenit mai dezinvolți, au început să-și spună punctul de vedere referitor la problemele care s-au ivit în clasă (de genul : “Doamna, Mihai mi-a spus că sunt urât”, “Petru m-a lovit în pauză”, “Andrei mi-a pus piedică și am căzut”, “Bogdan a râs de mine că nu am dat gol la fotbal”etc.). Toate discuțiile purtate cu elevii au contribuit la crearea unui mediu mai prietenos în sala de clasă, la acceptarea colegilor nou-veniți în semestrul al II-lea al acestui an școlar. Elevii chiar făceau deseori legătura între anumite situații întâlnite la școală și filmul vizionat “Minunea”.
În cadrul acestui proiect s-a derulat și o activitate referitoare la citirea unei povești scrisă de autor român , care face referire la Bullying. Familiarizându-se rapid cu termenul “Bullying”, elevii au dat chiar ei exemple de povești în care se abordează această temă. Drept urmare, la școală am citit povestea “Fata babei și fata moșneagului ” .
Elevii au sesizat imediat că fata moșului a fost supusă de către babă și fiica acesteia unui fenomen de Bullying, prin faptul că era pusă mereu să facă toată treaba în casă și, pe deasupra, a fost și trimisă de acasă și lăsată să se descurce singură într-o lume necunoscută.
Proiectul eTwinning „Copilărie fără Bullying” a contribuit la reducerea fenomenului de Bullying în rândul elevilor din clasa și școala la care predau. Totodată, activitățile din cadrul acestui proiect au contribuit la formarea unor trăsături de caracter în rândul elevilor, trăsături care vor dăinui cu siguranță în timp.
Toate acestea demonstrează sustenabilitatea acestui proiect în parcursul educativ al elevilor. Pentru mine, acest proiect a însemnat o mai bună organizare a activității didactice, o colaborare mai strânsă cu colegele din țară și străinătate, mi-a dat posibilitatea de a învăța să diseminez o activitate folosind diferite resurse web și nu în ultimul rând m-a ajutat să formez un colectiv de elevi unit, de elevi care au învățat să se accepte și să se respecte, chiar dacă au doar 6 – 7 ani.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 4 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

64 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN