Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Dezvoltarea inteligenței emoționale – premisă a creșterii performanței școlare

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: silvia-stirbu | 04.07.2024 12:51 | Revista cadrelor didactice nr. 107/2024 | 101 vizualizări

Dezvoltarea inteligenței emoționale a elevilor îi ajută să își gestioneze emoțiile, relațiile interpersonale și să facă față stresului. Elevii care au o inteligență emoțională dezvoltată sunt mai motivați.

Programul de educație socio-emoțională poate include diferite activități și tehnici educaționale, precum jocuri de rol, exerciții de respirație și relaxare, discuții despre diverse emoții și soluționarea de probleme sociale.
Aceste abilități socio-emoționale sunt esențiale pentru succesul elevilor în viața școlară și professională. Ele îi ajută pe elevi să se adapteze la schimbările din mediu, să comunice în mod eficient cu ceilalți, să gestioneze stresul și să-și mențină sănătatea mentală și emoțională.
Prin implementarea acestui program de educație socio-emoțională în școli, elevii au oportunitatea de a dezvolta abilități socio-emoționale importante care îi vor ajuta să devină adulți echilibrați și încrezători în propria persoană.
Este important ca educația să se concentreze nu doar pe aspectele academice, ci și pe dezvoltarea abilităților socio-emoționale, deoarece acestea sunt la fel de importante pentru succesul în viață. Un elev care este capabil să-și gestioneze emoțiile poate fi mai puternic și mai încrezător în sine, având o atitudine pozitivă față de învățare și față de provocările vieții.
Dezvoltarea abilităților socio-emoționale la elevi este esențială pentru formarea unei personalități echilibrate și pentru pregătirea lor pentru lumea reală. Atunci când elevii învață să își gestioneze emotiile cum ar fi furia, frica sau tristețea și să le exprime în mod adecvat, devin mai rezilienți și capabili să facă față situațiilor dificile. De asemenea, învățarea empatiei și capacitatea de a lucra în echipă îi ajută să devină cetățeni responsabili și să se integreze în comunitatea lor.
Un alt aspect important al dezvoltării abilităților socio-emoționale la elevi este dezvoltarea abilităților de comunicare. Comunicarea eficientă este cheia relațiilor sănătoase și a succesului în viață, atât pe plan personal, cât și profesional. Elevii care învață să comunice deschis și respectuos devin mai capabili să își exprime ideile și să își rezolve conflictele într-un mod constructiv.
Școala joacă un rol important în dezvoltarea abilităților socio-emoționale ale elevilor prin intermediul diferitelor activități și programe educaționale. De exemplu, proiectele de colaborare în echipă, activitățile extracurriculare și programele de educație emoțională și socială sunt instrumente eficiente pentru dezvoltarea acestor abilități. De asemenea, implicarea părinților și a comunității în aceste eforturi este crucială pentru a crea un mediu de învățare sănătos și susținător pentru elevi.
Prin urmare, dezvoltarea inteligenței emoționale ar trebui să fie o prioritate în sistemul educațional, deoarece ea poate influența în mod semnificativ performanța școlară a elevilor și succesul lor în viață. Un elev care are abilitatea de a-și gestiona emoțiile poate fi mai echilibrat, mai concentrat și mai motivat să învețe și să se dezvolte pe plan personal și profesional.

Bibliografie
1. Elena Gorghiu - Inteligența emoțională în educație
2. Roxana Delcea - Emoțiile sunt o inteligență
3. Mihai Copilau - Inteligența emoțională în școală: de ce contează mai mult decât IQ-ul
4. Daniela Dumitrescu - Dezvoltarea inteligenței emoționale în procesul educațional
5. Laura Dima - Cum să îți dezvolți inteligența emoțională în școală

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 16 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

1 vot | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN